KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dcarmio
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2022 16:56

KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door dcarmio »

Via KNP heb ik mij overlaten halen tot het afsluiten van een abonnement met een refurbished iPhone. Dit contract heb ik een aantal maanden geleden afgesloten en tot op het heden heb ik 7 defecte toestellen toegestuurd gekregen en zit ik zonder telefoon. Echt ongelofelijk. De klant onvriendelijke procedures maakt dat ik de toestellen keer op keer naar de KPN-moet brengen en moet laten opsturen. Na vier weken krijg ik keer op keer een 'ander' defect toestel terug.

Met de klantenservice kom ik niet meer verder. Na vele minuten aan de telefoon en een aantal doorschakelingen kom ik dan eindelijk met iemand in contact die me mogelijk kan helpen. Echter, op de vraag of we kunnen komen tot een passende en klantvriendelijke oplossing krijg ik letterlijk het volgende antwoord: "het spijt me, dit behoort niet tot de mogelijkheden".

Ik voel mij voorgelogen, opgelicht, machteloos en vernederd. Daarnaast heb ik plaatsvervangende schaamte voor de medewerkers in de KPN-winkel die zich dood generen wanneer ze mij weer zien binnenkomen. Het niet kunnen komen tot een passende oplossing voor deze klantonvriendelijke vertonen is echt een tekortkoming voor een gerenoveerd bedrijf als KPN waar ik al meer dan 20 jaar klant van ben.

Ik ben ten einde raad. Heeft iemand tips voor mij?

Hier een paar "misleidende' citaten van de KNP-website:
• “Deze technische controle wordt uitgevoerd door zowel robots als technische vakmensen. Zo ben jij verzekerd van de allerhoogste kwaliteit refurbished iPhones!”
• “Onze refurbished iPhones zijn voorzien van een A-Grade productconditie. Deze toestellen hebben slechts één tot drie lichte gebruikerssporen. Eventuele gebruikerssporen bevinden zich in de meeste gevallen op de behuizing, zoals kleine krasjes. Met een refurbished iPhone van Forza en KPN heb jij gegarandeerd een goed toestel in handen.”
• “Deze toestellen zijn zorgvuldig gecheckt, gereinigd en waar nodig gerepareerd. Een refurbished iPhone is dus zo goed als nieuw!”

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door thecure »

Wat mankeert er dan aan die toestellen? Want 6 telefoons die hetzelfde defect vertonen, lijkt mij ongeloofwaardig.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus ze worden niet “gerepareerd”, maar u krijgt elke keer een nieuwe “refurbished”?

Seinhuis
Berichten: 2373
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

7 keer defect is heel veel. Je schrijf niet wat de defect is. Ga je wel goed om met je toestel? Is de toestel geschikt voor jouw gebruik?

Ik heb geen ervaring met Refurbished producten. Op de site van KPN staat dat je 24 maanden garantie hebt. Echter heb je de recht op een deugdelijke product.

Overleg met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of je de aankoop kan ontbinden. Mogelijk dat er een gedeeltelijke ontbinding wordt. Dan krijg jij het geld terug van je telefoon, maar de abonnement loopt door.

Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen staat wat ontbinden in houdt.

Heb je dit probleem op KPN forum gezet? Soms helpt dat ook.

KPN is aangesloten bij www.degeschillencommissie.nl. Bij hun kan je terecht voor een bindend uitspraak.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Met de vierde keer omruilen heeft u vermoedelijk wel het recht te concluderen dat ze geen fatsoenlijk toestel kunnen leveren en de koop te ontbinden. Soms is het sprookje blijkbaar te mooi om waar te zijn en moet je je conclusie trekken. Betekent wel dat je een nieuw toestel moet kopen en dat is een stuk duurder.

dcarmio
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2022 16:56

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door dcarmio »

Aan bovenstaand verhaal is geen woord gelogen. Ik krijg het toestel keer op keer defect geleverd. De mankementen variëren van een defect beeldscherm, geen netwerk kunnen vinden, niet aan kunnen tot niet op kunnen laden. De toestellen worden defect geleverd en krijg dus geen kans hier 'niet goed mee om te gaan'.

Aan de beschadigingen op de behuizing van het toestel kan ik opmerken dat het elke keer een ander toestel is en het opgestuurde toestel niet gerepareerd wordt.

Ik heb inderdaad zelf ook de conclusie getrokken dat refurbished in dit geval niet het juiste abonnement is voor mij. Ik kan me achter niet voorstellen dit dit het standaard verhaal is. Het is echt ongelofelijk.

Ik heb op het forum een bericht geplaats. Bedankt voor de tip. Daarnaast ga ik inderdaad een procedure opstarten bij de geschillencommissie.

Ik voel mij voorgelogen, opgelicht, machteloos en vernederd. Daarnaast heb ik plaatsvervangende schaamte voor de medewerkers in de KPN-winkel die zich dood generen wanneer ze mij weer zien binnenkomen.

Bedankt voor de TIPS!

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door Methusalah »

dcarmio schreef:
12 apr 2022 00:19

Ik voel mij voorgelogen, opgelicht, machteloos en vernederd. Daarnaast heb ik plaatsvervangende schaamte voor de medewerkers in de KPN-winkel die zich dood generen wanneer ze mij weer zien binnenkomen.

Wauw... dat is wel extreem hoor dat je je zo voelt. Dat is ook niet helemaal gezond.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door cornel33 »

Geen refurbished meer kopen. Ze zijn allemaal al een keer kapot geweest

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door Moneyman »

cornel33 schreef:
13 apr 2022 12:34
Geen refurbished meer kopen. Ze zijn allemaal al een keer kapot geweest
Dat hoeft helemaal niet. Reburbished kan ook een demo- of vitrinemodel zijn. En dan is het letterlijk "als nieuw". Hangt er natuurlijk wel vanaf welke conditie je kiest bij het bestellen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 933
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Methusalah schreef:
12 apr 2022 12:59
dcarmio schreef:
12 apr 2022 00:19

Ik voel mij voorgelogen, opgelicht, machteloos en vernederd. Daarnaast heb ik plaatsvervangende schaamte voor de medewerkers in de KPN-winkel die zich dood generen wanneer ze mij weer zien binnenkomen.

Wauw... dat is wel extreem hoor dat je je zo voelt. Dat is ook niet helemaal gezond.
Ik begrijp dat gevoel van TS wel. Zelfs in deze topic wordt min of meer gesuggereerd dat het de schuld van TS zelf is.

Xannemien
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2022 12:59

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door Xannemien »

cornel33 schreef:
13 apr 2022 12:34
Geen refurbished meer kopen. Ze zijn allemaal al een keer kapot geweest
KPN biedt ze wel aan “zo goed als nieuw”.
https://www.kpn.com/refurbished.htm

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn genoeg mensen die een toestel na 1 of 2 jaar inruilen. Dus kapot hoeft helemaal niet.

Gesloten