LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
asokpn
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:13

KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door asokpn »

Ik ben vorige maand overstapt van KPN/Hi naar Vodafone hierbij heb ik een Samsung Galaxy S ontvangen.
Hierin zou mijn nummer mee genomen geworden dit is allemaal goed gegaan.
Echter kreeg ik van de week een afrekening van KPN/Hi voor de periode van 2 tot 20 Maart met het waanzinnige bedrag van 2450 euro.
Na contact te hebben gehad met KPN/Hi bleek dit om internet te gaan dit vanwege mijn nieuwe telefoon.
Hierin is mij in de winkel geadviseerd om een internet bundel aan te zetten voor deze periode. Naar mijn idee is dit ook gebeurd echter heb ik hier geen bevestiging van gekregen.

Is het niet belachelijk dat KPN/Hi voor 18 dagen internet binnen Nederland 2450 euro vraagt. Dat betekend dat ik erg veel data gebruikt moet hebben met mijn telefoon.
Dit terwijl ik hem niet extreem veel gebruik.

Ik heb via de winkel contact gezocht met KPN/Hi maar die geven niet thuis en willen zelfs geen betalingsregeling treffen aangezien ik geen klant meer ben bij KPN/Hi.
En we werden midden in het gesprek opgehangen, hier blijkt niet uit dat KPN/Hi deze kwestie graag wil oplossen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik de KPN/Hi wel bereiken? Of de juiste personen?

Tips zijn altijd welkom.

Met vriendelijke groet.

boss 111
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2011 20:45

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door boss 111 »

praat me er niet van niet normaal die rekening ( ik had het 4dubbele in 18dagen bedrag he)

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik heb hier ook draadloos internet. Mag je voor de helft van het geld ook gebruik van maken.

Zonder gekheid, dit is een melkkoe voor vrijwel elke telefoon provider. Lees het forum maar eens door, er zijn veel mensen die onverwacht een erg hoge telefoon rekening krijgen door te internetten zonder internet bundel. Ja en dan kost 1 mb ineens 1 euro of meer. Ik vind dit soort bedragen vragen per mb gewoon oplichting. Hopenlijk kan je een deal met ze sluiten want onder betalen kom je waarschijnlijk niet uit.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door Rebellian »

Sturen ze een gespecificeerde rekening? Ik vraag me af hoeveel data je moet verstoken om aan 2000+ EUR te komen. Belachelijk.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door DJM »

Als je wifi aan laat staan dan kan het zo zijn dat andere draadloze apparaten in je huis de data van je telefoon gebruiken.
Daarom zet ik dat als eerste uit.

JonasRules
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:34

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door JonasRules »

Dit is wel heel extreem!! hoe kan je nou een rekening krijgen voor dat bedrag? als je een bundel neemt met internet dan moet het toch ook kunnen?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Zo word je dus belazerd met al die mooie gadgets. Het is heel jammer dat iedereen er zo verlekkerd op is. De mooie Samsung Galaxy pompt voortdurend zinloos data van het internet, tenzij je dat met een instelling 'ergens in een duister menu' voorkomt. Zet je hem aan, dan begint de teller te lopen, zonder dat je het in de gaten hebt.

Samsung had die instelling ook 'default' op 'uit' kunnen zetten. Als je het per sé wilt, zet je hem dan 'aan'. Maar ja, dan pikken hun vrienden van KPN en al die andere providers dit soort graantjes van het buiten de bundel up/downloaden niet meer mee. Het is allemaal een grote flikkerij. De dienst (gebruikte bandbreedte) is namelijk niets meer waard, kijk maar naar de MB's over het vaste net en de bundels over het GSM net. Daarom wordt de inkomstenbron 'geconstrueerd' uit bedrieglijke voorwaarden voor het abonnement.

Groetjes,
MementoMori

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door DJM »

MementoMori schreef:Beste mensen,

Zo word je dus belazerd met al die mooie gadgets. Het is heel jammer dat iedereen er zo verlekkerd op is. De mooie Samsung Galaxy pompt voortdurend zinloos data van het internet, tenzij je dat met een instelling 'ergens in een duister menu' voorkomt. Zet je hem aan, dan begint de teller te lopen, zonder dat je het in de gaten hebt.

Samsung had die instelling ook 'default' op 'uit' kunnen zetten. Als je het per sé wilt, zet je hem dan 'aan'. Maar ja, dan pikken hun vrienden van KPN en al die andere providers dit soort graantjes van het buiten de bundel up/downloaden niet meer mee. Het is allemaal een grote flikkerij. De dienst (gebruikte bandbreedte) is namelijk niets meer waard, kijk maar naar de MB's over het vaste net en de bundels over het GSM net. Daarom wordt de inkomstenbron 'geconstrueerd' uit bedrieglijke voorwaarden voor het abonnement.

Groetjes,
MementoMori

Nou ja, je koopt een mobiel met internet natuurlijk omdat je internet wilt gebruiken.
Dan lijkt het me vreemd dat de aanbieder van het product het de klant moeilijk gaat maken om het product te gebruiken.
Neem dan een onbeperkt internet denk ik dan.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste DJM,

Precies, maar ik vind dat je bij aankoop standaard bij "0" moet beginnen en van daar uit dingen (die geld kosten) inschakelt nadat de voorwaarden en kosten bekend zijn gemaakt. Wat er nu gebeurt, is dat je begint met allerlei verplichtingen, waarvan je niet eens weet dat je ze hebt. En die dan bovendien onder allerlei bedrieglijke voorwaarden kunstmatig duur zijn gemaakt. Je komt er pas achter als de factuur in de bus valt. Dat is wat Asokpn is overkomen.

Groetjes,
MementoMori

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Wat ik begrijp is dat de aansluiting bij KPN niet meer actief is. Alleen kan KPN dan geen betalingsregeling treffen volgens eigen zeggen.

Maar ben je niet wettelijk verplicht als de klant aangeeft niet in 1 keer te kunnen betalen daar een betalingsregeling mee te treffen?

Iemand die hier meer ervaring mee heeft?

MVG,

Henk

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door ronald g »

De periode waarin de hoge kosten zijn gemaakt is tijdens de nummer portering, dan bel en internet je buiten de bundel. Het abonnement gaat pas in als de portering voltooid is.
Hierin is mij in de winkel geadviseerd om een internet bundel aan te zetten voor deze periode. Naar mijn idee is dit ook gebeurd echter heb ik hier geen bevestiging van gekregen.
moet dat niet uitzetten zijn? smartphone's bestaan bij de gratie van internet en vreten data.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door Yme »

HTCHenk007 schreef:Wat ik begrijp is dat de aansluiting bij KPN niet meer actief is. Alleen kan KPN dan geen betalingsregeling treffen volgens eigen zeggen.

Maar ben je niet wettelijk verplicht als de klant aangeeft niet in 1 keer te kunnen betalen daar een betalingsregeling mee te treffen?
Nee want een betalingsregeling valt meer in de categorie extra service en daar kan een bedrijf eigen voorwaarden aan stellen. Je gaat zelf een contract aan waarin je tekent voor voorwaarden waar in staat dat je op tijd moet betalen. Kan je niet betalen dan kan je vragen om een regeling maar je hebt niks te eisen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door BBCS »

Mensen lezen hun contract niet, mensen nemen maar wat aan.
Mensen zoeken niet zelf uit als een een nieuwe abo afsluiten.

Kom op zeg: je bent geen hersenloze zombie die niet in staat is om zelf na te denken: gedraag je dan ook niet zo.

Als ik dan dit topic lees, is mijn reactie:
Zucht, weer zo'n persoon die nooit leest en ook niet zelf zaken uitzoekt.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door berend12 »

Dit onderwerp werd vanavond behandeld in Kassa, kijk dus even op de site.
Dien in ieder geval een klacht in bij Consuwijzer over deze gang van zaken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door BBCS »

Sommige vragen zich af waarom ik zo hard reageer.
Ik heb zelf ook in de molen gezeten met het afsluiten van een nieuwe abo.
Ik struikelde gewoon echt over de informatie.

De reden dat mensen in de problemen komen is dat men niet leest, weiger te lezen, en zich gedragen als hersenloze zombies die niet na kunnen denken.

Ik kom echt niet op voor de TS. Ik zeg juist: eigen schuld, dikke bult.
Mijn reactie is echt: heb je er weer zo één.
Had de TS dit kunnen weten om uit de problemen te blijven: ja.
Het staat in het contract, het staat op de website.
Dus als de TS gewoon gelezen had, waren de problemen er niet eens geweest.

Ik heb de uitzending van Kassa niet gezien, maar ik vind ook wel dat men aandacht moet schenken dat er helaas nog mensen zijn die nooit lezen en hun verstand niet gebruiken.
Waarom moet dan ook altijd tegen de schenen van de providers worden geschopt omdat mensen niet lezen en hun verstand niet gebruiken.
Nu krijgt de provider de schuld en wordt de provider in een kwaad daglicht gezet, terwijl de schuld helemaal niet bij hun ligt.
Dat is dus mijn punt.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

BBCS schreef:Sommige vragen zich af waarom ik zo hard reageer.
Ik heb zelf ook in de molen gezeten met het afsluiten van een nieuwe abo.
Ik struikelde gewoon echt over de informatie.

De reden dat mensen in de problemen komen is dat men niet leest, weiger te lezen, en zich gedragen als hersenloze zombies die niet na kunnen denken.

Ik kom echt niet op voor de TS. Ik zeg juist: eigen schuld, dikke bult.
Mijn reactie is echt: heb je er weer zo één.
Had de TS dit kunnen weten om uit de problemen te blijven: ja.
Het staat in het contract, het staat op de website.
Dus als de TS gewoon gelezen had, waren de problemen er niet eens geweest.

Ik heb de uitzending van Kassa niet gezien, maar ik vind ook wel dat men aandacht moet schenken dat er helaas nog mensen zijn die nooit lezen en hun verstand niet gebruiken.
Waarom moet dan ook altijd tegen de schenen van de providers worden geschopt omdat mensen niet lezen en hun verstand niet gebruiken.
Nu krijgt de provider de schuld en wordt de provider in een kwaad daglicht gezet, terwijl de schuld helemaal niet bij hun ligt.
Dat is dus mijn punt.
2450 euro voor 18 dagen internet is buiten alle proporties. Ik ben het dus niet met je eens. Dan kan je wel roepen dat je alle kleine lettertjes moet lezen. Maar dat betekent nog niet dat je mensen mag oplichten als het in het kontrakt staat.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door BBCS »

evdbeek99 schreef: 2450 euro voor 18 dagen internet is buiten alle proporties. Ik ben het dus niet met je eens. Dan kan je wel roepen dat je alle kleine lettertjes moet lezen. Maar dat betekent nog niet dat je mensen mag oplichten als het in het kontrakt staat.
Heeft helemaal niets met oplichting te maken.
Ik zou als ik jou was dat woord niet gebruiken!

Het punt is dat hier nu is van arme consument.
Maar je vergeet wel even dat je als consument zijnde ook een eigen verantwoordelijkheid hebt, met daarbij ook een onderzoeksplicht.

De hoogte van het bedrag ontstaat als je volop gaat internetten, terwijl je geen internet abo hebt.
Je betaalt dan tussen de €2,- en de €5,- per MB (upload en download bij elkaar).
Met een smartphone kom je gemakkelijk aan hoge dataverbruik, vooral als je op internet naar youtube gaat kijken, muziek downloaden, e-mailen, enz. enz.

Een ander belangrijk punt is dat als je nu een nieuwe abo afsluit met een internet abo, dat die pas 30 dagen later ingaat, omdat je huidige abo een opzegtermijn heeft van 30 dagen.
Dus ga je van KPN naar Vodafone, dan kun je wel gelijk gebruik maken van je nieuwe toestel, maar vergeet aub niet dat je nog op je oude abo zit zonder internet abo bij KPN!!!!!

Mensen nemen maar wat aan zonder na te denken of na te gaan, waardoor mensen in de problemen komen.

Ik heb zelf ook de situatie gehad waarbij ik een nieuwe abo afsloot.
Daarbij viel mij het op dat ik echt struikelde over de informatie die de providers geven.

Zou de TS hierover bij de rechter gaan klagen, dan wordt dat echt verworpen, omdat het hier wel om gaat dat de TS had kunnen weten of redelijkerwijs had kunnen weten van die hoge kosten.

Hier is geen spraken van oplichting, maar dat mensen verdommen om te lezen.
Zoals zo vaak: mensen lezen nooit de gebruiksaanwijzing/handleiding, gebruiken die niet, lezen niet de contracten en komen daardoor in de problemen.
Ik heb het hier niet over de kleine lettertjes in het contract, maar gewoon de normale letters.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Steeds meer jongeren hebben grote schulden bij telefoonproviders door de buiten proportionele hoge kosten die gerekend worden.
Laten de providers maar eens beginnen met de kleine lettertjes vetgedrukt in grote letters in het contract te vermelden.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

BBCS schreef:De hoogte van het bedrag ontstaat als je volop gaat internetten, terwijl je geen internet abo hebt.
Waarom heeft iemand toegang tot mobiel internet als hij/zij geen abo heeft eigenlijk...
Als ik ADSL van KPN wil gebruiken als ik geen ADSL van KPN abo heb dan werkt het gewoon niet.
Maar met mobiel internet van KPN wel?
Waarom is dat... omdat het lucratief is blijkbaar, kan geen andere reden verzinnen waarom je iemand toegang verleent zonder abo.

Als internet gewoon niet had gewerkt (want geen abo) dan had TS geen internet gehad en had KPN 2450 euro misgelopen.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

We komen gewoon uit bij wat ik hierboven al schreef. Dit zijn valkuilen waarin met bedrieglijke voorwaarden en openstaande onbekende verplichtingen een hoge prijs wordt berekend voor iets wat bijna niets waard is. Dat heet: Oplichterij.

Dat luie consumenten hun contracten niet goed lezen, doet daar niets aan af. De providers zouden namelijk ook kunnen overwegen om een 'eerlijke' prijs te berekenen voor wat het bandbreedte gebruik waard is. En dat doen ze niet.

In een andere draad heb ik ook al geroepen dat de telecommunicatie met al zijn fratsen een door criminaliteit totaal verziekte bedrijfstak is, waar eens een keer strafrechtelijk de bezem door heen zou moeten. Het is geen toeval dat de telecommunicatie in aantallen klachten over bedrog, geringeloor en afpersing met kop en schouders uitsteekt boven alle andere bekende categorieën van het op industriële schaal belazeren, zoals aandelenlease.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten