LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

KPN Betrouwbaar ?

Betrouwbaar?
15
58%
Onbetrouwbaar?
11
42%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

KPN

Ongelezen bericht door Laurent »

KPN - Absoluut de meeste klachten kregen we binnen over InternetPlusBellen van KPN. Deze dienst biedt KPN overigens ook aan via HetNet en Planet Internet.


Behalve klachten over facturen die niet kloppen, problemen met de installatie en niet goed werkende verbindingen, valt ook het aantal klachten over het aanvragen van InternetPlusBellen op. Zo zijn verschillende mensen al sinds mei of juni bezig met het aanvragen van InternetPlusBellen en nog steeds is het niet gelukt. Kortom, nog veel problemen met InternetPlusBellen.


Nummer 1 uit de top 3 van klachten bij Kassa

PdB
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2005 22:05

Re: KPN

Ongelezen bericht door PdB »

ben zeer tevreden over internetplusbellen van kpn geen problemen gehad met aanvraag en het produkt heb het nu ruim een jaar

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: KPN

Ongelezen bericht door RADonker »

Waarom is KPN wel betrouwbaar ondanks ze veel storingen hebben en opstartproblemen met nieuwe technieken en is een andere provider gelijk onbetrouwbaar en een oplichterszooitje. Deze problemen die kpn heeft hebben de meeste providers eerder gehad omdat die eerder met voip bellen zijn begonnen dan kpn. Nu kpn ook veel klachten heeft is hun klantenservice ook onduidelijk en met verkeerde adviezen. Iedere provider heeft een fase waarin ze opstartproblemen hebben en daarom is het ook een beetje geluk hebben als alles goed werkt en welke provider je hebt maakt niet zoveel uit.

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: KPN

Ongelezen bericht door gast007 »

Ook ik ben zeer tevreden met de KPN. Ik heb een half jaar InternetPlusBellen. Op de grote landelijke storing na heeft het altijd goed gewerkt.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: KPN

Ongelezen bericht door Kika29 »

Leuk om te lezen dat er ook mensen zijn die positieve dingen kunnen schrijven. (nee ik werk niet bij kpn)........Ik ben wel een telecommer....als alles goed ga hoor je 9 van de 10 mensen niet maar gaat het 1 keer fout dan is iedereen een oplichter bla bla bla....Zo jammer om zo je vak uit te moeten oefenen terwijl er met wederzijds begrip zoveel plezier uit te halen valt....Ik teer op de ontzettende leuke reacties van klanten als ik problemen op probeer te lossen. Mijn moed zakt me in de schoenen als iemand met een zelfde probleem als de voorgaand genoemde problemen voorkomen bij mensen die gelijk op het achterste van hun poten gaan staan......Misschien iets om over na te denken daar ik hier van de 30 geplaatste problemen misschien 10 problemen zie die daadwerkelijk grote problemen zijn voor mensen......Veel problemen zijn helaas problemen die mensen zichzelf aan kunenn rekenen door algemen voorwaarden niet te lezen of onzorgvuldig gebruik en niet bekend zijn met de telecomwereld...Het is en blijft electronicaaaa. Dit is overigens een bericht geplaatst in de algemeenheid en geen aanval naar topicstarter maar op dit moment een vermoeidheidskwaal bij een telecommer die het gezeur heel ff zat is....

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: KPN

Ongelezen bericht door sprokkel »

Met het product op zich heb ik geen probleem gehad.
Zoals ik al eerder vermelde was het pakket te vroeg verstuurd, waardoor er onnodig met de service lijn gebeld moest worden.
Maar de vehuizing was zeer slecht uitgevoerd door de Primafoonwinkel.
En door een slechte administrative verwerking van alle gegevens, Gisteren telefoon gehad van een kpn medewerker met de belofte dat alles op korte termijn opgelost wordt.
Ook zijn er financiele toezeggingen gedaan waarmee ik accoord ben gegaan, om van de hele rompslomp af tekomen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

Het is een nieuw product (oke al een tijd op de markt) maar om dan meteen KPN te betichten als onbetrouwbaar????
Gaat me toch te ver.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: KPN

Ongelezen bericht door Wheeler »

Beste Kika29 & queenfan,

Ik ben al sinds 19 april dit jaar bezig om IPB goed werkend te krijgen, maar helaas, nog steeds grote problemen.
Heb het laten aansluiten door een monteur van de KPN omdat ik met ISDN in huis zat, was op advies van de KPN overigens.
Daar betaal ik dan ook netjes voor, een bedrag van 125,00 Euro, en wat heb ik, niets dan problemen!!!!!!!!

Tevens berekend de KPN nog doodleuk de vaste kosten voor mijn ISDN-lijn door aan mij terwijl ik ook betaal voor IPB, dat maakt me des duivels.
Als ik de KPN hierover bel krijg ik de mededeling deze kosten maar gewoon te betalen, anders wordt ik afgesloten!!!!
Zo gaan ze dus met hun klanten om.

Heb al vele telefoontjes gepleegd, e-mails en brieven geschreven, maar helaas ben ik één van de weinige mensen (volgens KPN) die met een probleem zit, ligt bij de KPN dat hebben ze zelf toegegeven, maar waar het ligt weten ze nog steeds niet.

Ik ben het inmiddels zo verschrikkelijk zat aan het worden dat ik aan de willekeur van KPN vast zit en maar niet verder kom.

Inmiddels is de Consumentenbond betrokken bij dit alles en ik hoop op korte termijn eindelijk volledig gebruik te kunnen maken van IPB.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

Beste Wheeler,

Ik weet dat er problemen zijn met ISDN, ik heb ergens gelezen dat dit te maken zou hebben met de bandbreedte.
ISDN gebruikt meer bandbreedte dan Analoog, maar ik weet niet meer waar.

Het is natuurlijk spijtig maar mensen inmijn omgeving hebben al een tijd IPB (geen ISDN) zonder problemen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN

Ongelezen bericht door Henri42 »

Waarom verdwijn je dan niet bij de ouderwetse KPN ?? :?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Henri42, klagen is vaak makelijker dan verhuizen. :?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN

Ongelezen bericht door Henri42 »

Zie inhoudelijk item bij Kassa over de KPN:

Na Wanadoo en Tele2 heeft ook Nederlands grootste telefoonprovider KPN ernstige problemen met gecombineerde internet- en telefoonabonnementen.

Bij sommige mensen duurt het maanden voordat je eindelijk bent aangesloten. Anderen klagen over de slechte kwaliteit van de verbinding. Ook aan de administratie schort veel: afschrijvingen voor een oud ADSL-abonnement houden niet op als het nieuwe InternetPlusBellen-abonnement al is ingegaan.

Als je problemen hebt, betaal je je soms blauw aan de helpdesk en echt helpen doet het ook al niet. En als je na maandenlange problemen het opgeeft en ervan af wil, dan blijkt dat ook een probleem te zijn.

Advies van Felix Meurders : Vergelijk de diensten en ervaring van UPC eens met de KPN performance . :?

pbrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 17:46

Re: KPN

Ongelezen bericht door pbrink »

Het gaat niet goed bij KPN. Nu twwe maal geprobeerd Internetplusbellen aan te vragen. 1e maal wordt de aanvraag door KPN geannuleerd zonder opgaaf van reden. 2e maal aanvraag door KPN medewerker ingevuld. Bevestigd gekregen zowel per email als per post.
Ontvang maar geen spullen, bij navraag bleek de aanvraag door KPN te zijn afgewezen. Wel ondertussen een factuur ontvangen ( van 0,00 euro) Maar goed. Medewerker kan niet zien waarom Moet laten terug bellen door technische helpdesk binnen 12 !!!! werkdagen. Want deze dienst is telefonisch niet bereikbaar ????. Maar de opzegging van het internet loopt door. Dus vandaag of morgen zitten we zonder en KPN geeft niet thuis. zijn er meer mensen met deze ervaringen ?

Peter

fvg
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:11

Re: KPN

Ongelezen bericht door fvg »

Monteur laten komen voor het instaleren van internetplusbellen. Helaas, het ontbrak hem aan een bepaald onderdeel, en zou later terugkomen.
De telefoon zou het doen, maar niet heus. Nu 11 dagen verder zit ik nog steeds zonder telefoon. En het blijkt onmogelijk een afspraak te maken voor verdere en deuglijke installatie.Want wat gebeurt er als je de klantenservice belt? Dan wordt je voortdurend in de wacht gezet en doorgeschakeld naar een volgende afdeling, en als de afdeling voor de afspraken is genaderd (je mag blij zijn als dat binnen een uur gebeurd) dan is het helaas pindakaas, deze afdeling blijkt dan niet bereikbaar.Tenslotte bij de Primafoonwinkel gebeld naar de klantenservice, na 50 minuten, hetzelfde bericht, maar ik zou op mijn mobiel worden teruggebeld. Ook dit bleek vruchteloos. Kortom het eens zo betrouwbare KPN/Planet blijkt niet in staat om internetplusbellen binnen redelijke termijn aan de praat te krijgen.
Als je een bedrijf aan huis hebt is dergelijk amateurisme een dure onkostenpost.
Wie wil er mee actievoeren, desnoods met juridische middelen?

kathalina
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2006 09:09

Re: KPN

Ongelezen bericht door kathalina »

Nou dat klinkt niet best...Ik heb me opgegeven voor KPN Internet PLus Bellen Go en bericht gehad dat op10 november de aansluiting er zou zijn.Wel kreeg ik gister een brief met een ander telefoonnummer. :? Na 53 min in de telwacht was het 22.00uur.Lijn dood.Dus vanochtend weer gebeld..Ja hoor alles was nu in orde u houd uw eigen nummer.!en "maakt u zich niet ongerust,de datum van 10 nov. blijft van kracht. :P Na echter al deze ellendige berichten zakt de moed me in de schoenen..Wat staat me nog te wachten?
Wordt vervolg?? :(

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN

Ongelezen bericht door Henri42 »

hopelijk voor jouw ,wordt de elende met KPN niet vervolg. :D

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb sinds kort internetPlusBellen van KPN, het draait prima, alleen de Voicemailmelder is niet meer te gebruiken en negeert het belsignaal,

Ook de Router die ik tussen mijn computers had staan is niet meer te gebruiken, en is niet in te stellen op het KPN abonnement, misschien omdat de modem is uitgevoerd met een router, alleen twee UTP kabels door mijn huis leggen is nu niet echt handig!, :?

Ook de standaard door KPN aangelegde hoofd e-mail adres staat binnen de kortste keren vol spam!, dus die gebruik ik niet!, ik werk via Gmail, en deze heeft een zeer goed spamfilter!, zodat je niet alle rommel in je computer krijgt!, deze wordt in de box bij Gmail al verwijderd!,

Het pakket InternetPlusBellen werkt, en is wat goedkoper dan het normale BelBasis in combinatie met het losse ADSL Go pakket maar kwalitatief is het nog allemaal wat minder dat de klassieke ADSL en analoge telefoonlijn.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN

Ongelezen bericht door agro »

Je (oude) router is nog wel te gebruiken.
Als je bij de experiabox de dhcp server uitschakeld is je oude router weer gewoon te gebruiken en kan je de instellingen welke je toen had weer gewoon gebruiken.
Je kan in de experiabox komen door in de adresregel van je browser volgend adres in te tikken 192.168.2.1 het standaard wachtwoord is admin, daarne bij local netwerk de dhcp server op off zetten, en je kan je "oude" router zonder problemen gebruiken dan.

Met inloggen "mijn kpn" kan je zelf e-mail adressen aanmaken en verwijderen, en ook diverse andere instellingen zijn daar te wijzigen.

Ik begrijp dat je met je vorige router een draadloze verbinding had met je computers ook met de experiabox is dat mogelijk, standaard wordt met een WAP sleutel gewerkt maar ook bij "mijn kpn" is dat te wijzigen in een WEB sleutel als je netwerkkaarten geen WAP ondersteunen.

Als je de storingdienst belt 0800-0407 met als optie internetplusbellen en je legt dit probleem met de voice mail uit kunnen ze dat direct voor je verhelpen, of mogelijk dat je ook met mijn kpn zelf kan verhelpen.

succes

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Agro,

Ik heb bij de Experiabox de DHCP server uitgeschakeld. helaas geen resultaat,

De router blijft zoeken om een DHCP verbinding op te bouwen, dus in de router ook de DHCP uitschakelen, wanneer deze uitgeschakeld is, weer even proberen, no-way, de router blijft zoeken naar een DHCP verbinding,

Ik had nog een oude hub in de la liggen, en heb deze er tussen geschakeld, Ik heb de Experiabox op poort 1 gezet, en de twee computers op poort 2 en 3,

Het is niet volgens de wet van Bartje, maar het systeem werkt nu goed,

Zeer waarschijnlijk heeft de router info nodig van de Experiabox, maar kan deze niet ontvangen,

Als je nog tips weet om de router aan de gang te krijgen hoor ik deze graag van je, want die router was toen des tijds toch stevig aan de prijs,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN

Ongelezen bericht door agro »

De dhcp server doert niets anders dan ip adressen toewijzen aan de computers welke op het netwerk zijn aangesloten.
Vandaar als je een router tussen de experiabox en de computers zet in feite 2 dhcp servers achter elkaar zet, vandaar dat de dhcp server van de experiabox moet uitschakelen, anders wil deze een ip adres toewijzen aan de router wat niet mogelijk is.

De router dient wel op de experiabox te worden aangesloten (op1 van de 4 poorten welke is niet beangrijk, dus de router NIET voor de experiabox, maar tussen de experiabox en de computers.

Als het met de router niet lukt dat deze ip adressen aan de computers toewijst kan je deze "helpen" door zelf ip adressen op de computers in te stellen, let wel er op dat deze niet buiten de range van de router liggen.

Gesloten