LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
michiell.soms
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2016 12:45
Contacteer:

KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door michiell.soms »

hallo

op 23 september kwam er spontaan een soort van LUCHTBEL onder het SCHERM van mijn 4 MND OUDE SAMSUNG S7. waardoor het scherm leek los te laten in de hoek .
bij de KPN winkel werd mij verteld dat het onder de garantie zou vallen en het toestel zou worden opgestuurd.( niks genoemd over onderzoekskosten)
op 11 oktober kwam er eindelijk nieuws... van een firma genaamd TELEPLAN. Hier schijnt kpn de toestellen heen te sturen.
in de mail stond als reden dat ik het toestel onjuist had gebruikt en daardoor het niet onder de garantie viel.
ik was totaal verbaasd, aangezien ik het toestel netjes in een hoesje heb zitten en deze netjes heb behandeld. bij navraag kon mij niet worden verteld wat "onjuist gebruik" inhield.
ik vroeg om uitleg wat hier mee bedoeld werd en waar het op gebaseerd was, aangezien het toestel helemaal vrij is van enige schade behalve de "luchtbel" inde hoek vh scherm..
ik wou dit dan graag het bewijs zwart op wit waar het op gebaseerd was.
dit moest ik maar met KPN regelen, werd mij verteld.
Daar was de kous mee af en ik kreeg geen verdere info dan " het staat er toch waarom het buiten de garantie valt"

wel moest nog even bijna 39 euro onderzoekskosten betalen als ik GEEN nieuw scherm wou van € 300,18.
Dit was mij bij het opsturen ook niet verteld bij de KPN winkel

bij KPN HET verhaal in de winkel uitgelegd wat het probleem was.
ook aangegeven dat mij van enige kosten voor onderzoek niks verteld was bij het opsturen.
Dit werd Door de dame van KPN ontkent, aangezien zij dit altijd deed,was haar antwoord. ook gaf ze te kennen dat ze niet kon herinneren mij geholpen te hebben.
Zij verwees naaar een papier wat ik zou hebben gekregen.... probleempje.. Deze had ik niet gekregen.. ook dit werd wederom ontkent Door haar.
(beetje vreemd dat je dat wel weet maar niet weet of je mij geholpen hebt)
Zij schoof het af op een collega die mij toendertijd had verder geholpen en zij bleef ontkennen mij geholpen te hebben.
aangegeven dat ze toch terug kunnen kijken wie er die bewuste dag werkte. dan was dat opgelost toch
Dit werd totaal genegeerd.
ik werd wederom naar TELEPLAN verwezen.... aangegeven dat ik niet bij TELEPLAN maar bij KPN een contract had en dus geen zaken wenste
te doen met hun, aangezien zij rechtsgeldig mijn cont(r)act persoon zijn.
Dit was niet zo en daar was de kous mee af.
Ook bij de KPN winkel bleef men maar doorgaan over valschade wat niet binnen de garantie viel. hun argumenten was .."als de monteur het zegt dan is het zo".
hun gevraagd wat dan het bewijs is vd val schade.
Dit stond volgens hun in het document van TELEPLAN.....HET BEKENDE KASTJE NAAR DE MUUR VERHAAL
de dame gaf te kennen dat er niet meer bewijs zou kunnen zijn, aangezien de monteur er natuurlijkniet bij is geweest toen het toestel gevallen was.
ik werd boos en gaf aan dat zulk bewijs er ook niet kan zijn aangezien het toestel niet gevallen was maar het scherm spontaan los heeft gelaten.
DIT IS IETS WAAR MEERDERE SAMSUNG S7 TOESTELLEN LAST VAN HEBBEN!!!
op de summiere foto's was ook niets te zien van valschade aan de buitenkant vh toestel... iets wat er naar mijn mening ..logischer wijs toch wel op zou moeten zitten als dat hun conclusie is.

AL MET AL ERG SLECHTE SERVICE VAN ZOWEL KPN ALS TELEPLAN.
Normaal ben ik niet zo van het klagen op in termen maar Dit is asociaal naar mijn mening.
temeer omdat ik de eerste 3 MND van mij VERLENGDE contract door bijna iemand bereikbaar was.
Diit was volgens hun onmogelijk en zou aan het bereik liggen waar ik op dat moment was... echter kwam men er naar 3 mnd achter dat er een instelling bij het netwerk niet goed was waardoor ik niet gebeld kon worden.. Dus geen gbrek aan bereik maar een domme fout van de provider.


Beste Radar, kun u misschien hier iets in betekenen?
ik blijf maar tegen een muur van bureaucratie aanlopen bij zowel KPN als TELEPLAN

MVG
M Kunst
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2016 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door BL2 »

Waarom een topictitel in alleen maar hoofdletters ?

Anderzijds ben je niet de enige met deze klacht, het is gewoon feit dat heel veel mobiels problemen krijgen binnen de garantietermijn, daar valt al wat langer niet meer tegenop te repareren. Dus dan wordt het probleem zo opgelost.........

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door 16again »

Bij een defect tijdens de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper. Simpelweg benoemen "onjuist gebruik" lijkt me weinig overtuigend bewijs.
BL2 schreef:het is gewoon feit dat heel veel mobiels problemen krijgen binnen de garantietermijn, daar valt al wat langer niet meer tegenop te repareren. Dus dan wordt het probleem zo opgelost.........
Als geleverde producten ondeugdelijk zijn, behoort de koop ontbonden te worden.

1992RHDDV
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2016 02:01

Re: KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door 1992RHDDV »

En wijs KPN erop dat jij een overeenkomst met hen hebt afgesloten en niet met Teleplan.

Heb jij bij afgifte van het product een bewijsje meegekregen waar oa opstond dat er onderzoekskosten in rekening bracht kunnen worden?

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door Holy53 »

Heb jij haar verhaal wel gelezen?
"Zij verwees naaar een papier wat ik zou hebben gekregen.... probleempje.. Deze had ik niet gekregen.. ook dit werd wederom ontkent Door haar."
" aangegeven dat ik niet bij TELEPLAN maar bij KPN een contract had en dus geen zaken wenste
te doen met hun, aangezien zij rechtsgeldig mijn cont(r)act persoon zijn."

michiell.soms
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2016 12:45
Contacteer:

Re: KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door michiell.soms »

iemand een suggestie Hoe ik mijn gelijk hier in kan halen?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

rechtsbijstand inschakelen, stel een aangetekende brief op met je klachten en verstuur deze naar KPN, eis daarin wat je wilt namelijk kosteloze reperatie, som daarin op wat wanneer gebeurt is en dat je ervan uitgaat dat zij verantwoordelijk zijn voor afhandeling de schade...

zeg hen ook dat izj moeten bewijzen binnen 6 maanden dat het gebeurt is zoals zij zeggen, laat wel je telefoon terug komen en laat een onafhankelijk expert ernaar kijken, stuur zijn bevindingen mee met de aangetekende brief...

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: KPN & Teleplan weigeren uitleg over telefoonschade

Ongelezen bericht door Willem-J »

Zij verwees naaar een papier wat ik zou hebben gekregen.... probleempje.. Deze had ik niet gekregen..

Je hebt dus geen bewijs dat je het toestel afgegeven hebt? Niet zo een document met de voorwaarden achterop (de kleine lettertjes dus) en een handtekening van het bedrijf en eentje van jou?

Gesloten