LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wberkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 11:21

kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door wberkel »

Als je de folder bij de laatste telefoonrekening goed leest (wat ik meestal niet doe eigenlijk) valt te zien dat kpn zijn tarieven heeft verhoogd.
Mensen die niet mee zijn gegaan naar belvrij gaan nu meer betalen voor belbasisgesprekken. En ook het belbudget abonnement wordt duurder.

Wat ik nog erger vind is dat KPN EUR 1,25 per acceptgiro gaat rekenen. Ik wil niet dat KPN mijn rekening gaat beheren, maar een boete van EUR 1,25 per acceptgiro lijkt mij onevenredig hoog.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door AnnePanne »

wat denk je wat al dat papier kost en al die rompslomp er omheen als mensen met acceptgiro betalen?

betalen moet je toch... dus waarom niet automatisch.. dan heb je die kosten niet.. probleem opgelost

wberkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 11:21

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door wberkel »

Een rekening krijg ik toch -> papierwerk.
En ik ben ook bereid zelf het bedrag over te maken, maar dat mag ook niet.
Ik zit er gewoon niet op te wachten dat KPN (en anderen) mijn rekening gaat beheren.

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Ben ik blij dat ik weg ben bij die club.

Profiler1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mei 2007 20:51

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door Profiler1974 »

Ik heb er zelf geen last van maar er zijn genoeg ouderen die nog via de KPN bellen en liever geen automatische incasso willen.
Deze mensen worden nu gestrafd door KPN.
Een van mijn voorgangers heeft gelijk; waarom geeft KPN de mensen niet de kans ZELF hun rekening te laten overschrijven. Als dit het geval was dan zou ik het helemaal niet erg vinden dat men moet bijbetalen voor een acceptgiro.

Zelf ben ik blij dat ik van deze club af ben. Bel/internet lekker via Orange, nooit problemen gehad en ik betaal 6 euro per maand en dan kan ik onbeperkt gratis naar vaste nummers in Nederland bellen. Betaal alleen een starttarief van 0,04 cent !

Internet was al geen succes bij KPN, nu lopen er ook duizenden mensen per maand weg omdat men elders goedkoper kan bellen. Nog even en deze toko is failliet !

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door Mickey D »

Annepanne schreef:
betalen moet je toch... dus waarom niet automatisch.. dan heb je die kosten niet.. probleem opgelost
Nou, ik weet wel een reden om niet automatisch te willen betalen: de KPN heeft nu al tweemaal een machtiging voor een bepaald abonnement (IPB en Digitenne) te lang laten doorlopen. Het Digitenne-abonnement is zelfs nog niet financieel opgeheven, terwijl het signaal al op 22 maart weg was. Rond de 20ste komt de nieuwe nota, dus ik verwacht er weer 1!
Voor de vaste lijn die ik na beëindiging van IPB kreeg, had ik vóór het me nog maar gevraagd was, al een machtiging staan. De KPN wil dus mijn rekening beheren, gewoon afschrijven wat ze willen en dan mag ik daarover klagen, dat dan weer wel! Omdat ik in mijn online profiel zag dat er een machtiging gegeven zou zijn, heb ik telefonisch nagevraagd waar die machtiging vandaan kwam. 'De KPN doet niet meer aan machtigingen', zei de medewerkster, 'de KPN schrijft gewoon het bedrag af'. Ze zal het vast anders bedoeld hebben (de machtiging hoeft niet perse schriftelijk gegeven te zijn o.i.d.), maar dit is in mijn geval wel waar het op neer komt, helaas! Ik zal dus die acceptgiro-boete voorlopig betalen, want weer machtigen.... Nee, daar voel ik niet voor!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door Ron58 »

betalen moet je toch... dus waarom niet automatisch.. dan heb je die kosten niet.. probleem opgelost
Automatische machtiging heb ik juist stopgezet omdat ze destijds met elke factuur een paar dagen eerder gingen incasseren, je betaalt al twee maanden vooruit en de incasso ging van de 26e heel geleidelijk terug naar uiteindelijk de 6e van de maand.
Zo betaalde ik bijna drie maanden vooruit!

Nu betaal ik de acceptgiro (als vanouds) op de 26e, ondanks dat dit volgens hen over de datum is.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door roro25 »

gewoon 1.25 aftrekken van het bedrag dat je met acceptgiro overmaakt.

Volgens Europese richtlijn moeten er door een firma meerdere mogelijkheden tot betalen worden aangeboden zonder kosten. Deze richtlijn kan helaas op meerdere manieren worden geinterpreteerd. Zodat bedrijven kosten gaan berekenen voor bv acceptgiro's

JE kan het geld ook gewoon overboeken onder vermelding van een betalingskenmerk.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: kpn verhoogt tarieven en introduceert boete

Ongelezen bericht door haverkoop »

@Ane-Panne
wat denk je wat al dat papier kost en al die rompslomp er omheen als mensen met acceptgiro betalen?
weleens van computers gehooord?
betalen moet je toch
Klopt. Maar dan wel op de manier die IK wil!

...
dus waarom niet automatisch..


Waarom wel? :)
probleem opgelost
Of je krijgt er een probleem bij als ze een bedrag afschrijven dat niet klopt, of dubbel. Terugboeken. En als dat niet meer kan kun je lang wachten op je centen. Ik betaald liever 1,25 extra

Gesloten