LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Petervanamelsvoort
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:15

KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Ongelezen bericht door Petervanamelsvoort »

Mijn zoon heeft sinds 2009 een abonnement bij de KPN voor spraak.
In 2010 heeft hij daar onbeperkt internet aan toegevoegd. Een maand later heeft hij ook een Blackberry abonnement aan toegevoegd (om te pingen). Omdat het toestel hem niet beviel heeft hij deze in januari 2011 verkocht en aan KPN gevraagd om het Blackberry abonnement er weer af te halen. KPN heeft hem echter weer teruggezet naar zijn eerste abonnement, alleen spraak zonder internet. Omdat hij dat niet wist, het is hem ook niet gezegd, heeft hij zijn normale internet gebruik hervat. Gevolg: een rekening van ruim 600 euro. De KPN is niet voor rede vatbaar. Reactie: het jouw aanname dat je internet had, niet ons probleem. Binnen een week is hij afgesloten en wordt gedreigd met incassobureau en aanmelden bij Preventel. Wij vinden dit absurd en men probeert eigen fouten af te wentelen op de klant.
Waarom zo'n arrogante houding van de klantenservice? Ze doen er allles aan om klanten binnen te halen (gratis mobieltjes, reclame etc) maar doen helemaal niets aan het behouden van bestaande klanten. Onbegrijpelijk.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Ongelezen bericht door amelissen »

Ik kan mij heel goed voorstellen dat als doorgegeven dat het blackberry abo vervalt, dat inclusief het internet abo is. Dat is tenslotte zo kort na elkaar afgesloten dat dat m.i. logisch zou zijn.

U kunt KPN er niet de schuld van geven als het niet goed aan hun gecommuniceerd wordt.

En nee, ik werk niet voor KPN.

suikerklontje
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 dec 2010 20:48

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Ongelezen bericht door suikerklontje »

amelissen schreef:En nee, ik werk niet voor KPN.
Nee.. dat blijkt... Internet met een Blackberry heet ook anders. Instant E-Mail heet het :wink:

Maar... Toen uw zoon belde voor het activeren van de instant e-mail is daarbij de standaard internetbundel niet verwijderd? Lijkt me wel logisch.. waarom 2 internetbundels actief op een abonnement?

Er vanuit gaan dat zijn vorige internetbundel weer actief staat na het verwijderen instant email.. sorry... Maar dat leest als aanname.. en aanname is fout. Je zoon had het na moeten vragen. KPN kan niet ruiken wat je zoon daarna met het toestel gaat doen.
Uw titel had beter kunnen zijn: KPN & zoon blunderen: schade ruim 600 eur!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Is er geen schriftelijke bevestiging van de wijziging(en) ontvangen?
Zo ja, wat stond daar dan in?

Petervanamelsvoort
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:15

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Ongelezen bericht door Petervanamelsvoort »

Nee, we hebben geen wijziging ontvangen. Ik blijf erbij dat de KPN had moeten informeren. Ze kunnen in hun scherm zien dat hij voor de blackberry internet had. Het lijkt dan toch niet logisch dat je teruggaat naar je eerste abonnement met alleen spraak. Ik heb zelf bij T-mobile diverse keren een abonnement gewijzigd, maar daar wordt goed doorgevraagd en alle mogelijkheden worden besproken.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Het is niet verplicht, maar een beetje bedrijf zet een nieuwe of veranderde overeenkomst op papier.
Als jullie gesprekspartner dat niet gedaan heeft, maakt ze niet echt sterker.
Hierin ligt een mogelijkheid voor jullie voor een stevig gesprek.
Maar ja, je moet maar net de juiste treffen.
Met callcenters schiet je vaak niet veel op.
Kunnen niets, mogen niets en weten niets als het niet in een voorgekauwd script staat.
Aanschrijven dus.
Na een schriftelijke afwijzing kunnen jullie altijd nog even een gokje wagen bij de geschillencommissie telecom en/of OPTA lijkt mij.
600 is best de moeite waard.

Gesloten