LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
johnmdezwart
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2011 12:13

KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door johnmdezwart »

leuk zo'n HI abonnement van KPN

Dochter heeft betalingsachterstand en wordt afgesloten; is het niet eens met haar rekening en gaat naar KPN winkel...maar komt er niet uit. Daarna op vakantie ,dus laat het sloffen... Krijgt daarna tweemaal SMS waarin gedreigd wordt met opzegging abonnement.... Realiseert zich blijkbaar niet goed wat dat voor gevolgen heeft. Achterstand rond is aanvankelijk rond euro 100.

Vader als medeondertekenaar van contract (dochter minderjarig) weet wel dat er een probleem is maar wordt niet op de hoogte gebracht van de dreigende contractbeëindiging (ook niet door KPN). KPN heeft immers voldaan aan de Algemene Voorwaarden door twee keer een SMS te versturen.

Zonder verdere (voorafgaande) informatie aan vader wordt deze vervolgens aangemeld bij Preventel, dat is de schandpaal van de mobiele telefoniesector, en mag in een keer de abonnementskosten van de rest van het abonnement betalen (tot november 2012) en incasso: euro 500!

Dat vader een eigen abonnement heeft lopen dat maandelijks netjes betaald wordt en al jarenlang een trouwe klant is, doet er blijkbaar niet toe!

KPN moet natuurlijk ook van die abonnementen af met onbeperkt internetten! t
twee vliegen in een klap...?

vr. gr,
John de Zwart
Amterdam

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Umad »

johnmdezwart schreef:leuk zo'n HI abonnement van KPN

Dochter heeft betalingsachterstand en wordt afgesloten; is het niet eens met haar rekening en gaat naar KPN winkel...maar komt er niet uit. Daarna op vakantie ,dus laat het sloffen... Krijgt daarna tweemaal SMS waarin gedreigd wordt met opzegging abonnement.... Realiseert zich blijkbaar niet goed wat dat voor gevolgen heeft. Achterstand rond is aanvankelijk rond euro 100.

Vader als medeondertekenaar van contract (dochter minderjarig) weet wel dat er een probleem is maar wordt niet op de hoogte gebracht van de dreigende contractbeëindiging (ook niet door KPN). KPN heeft immers voldaan aan de Algemene Voorwaarden door twee keer een SMS te versturen.

Zonder verdere (voorafgaande) informatie aan vader wordt deze vervolgens aangemeld bij Preventel, dat is de schandpaal van de mobiele telefoniesector, en mag in een keer de abonnementskosten van de rest van het abonnement betalen (tot november 2012) en incasso: euro 500!

Dat vader een eigen abonnement heeft lopen dat maandelijks netjes betaald wordt en al jarenlang een trouwe klant is, doet er blijkbaar niet toe!

KPN moet natuurlijk ook van die abonnementen af met onbeperkt internetten! t
twee vliegen in een klap...?

vr. gr,
John de Zwart
Amterdam
Ik begrijp het niet zo goed? Wat is nu het probleem? Je tekent omdat je medeverantwoordelijk moet zijn voor dit abbonnement. Je dochter betaald haar abbonnement niet. Vervolgens word je aansprakelijk gesteld voor de kosten die KPN tekort komt en dien je het abbonnement te betalen, en dan is de KPN fout?

Met alle respect maar als je dochter de informatie m.b.t. het afsluiten tijdig had doorgegeven en er actie was ondernomen, was er waarschijnlijk niet veel aan de hand geweest.
Ik denk dat je in deze zaak niet boos moet zijn op KPN maar op je eigen dochter die duidelijk niet haar verantwoordelijkheid neemt.

johnmdezwart
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2011 12:13

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door johnmdezwart »

als ik uiteindelijk verantwoordelijk wordt gesteld, dan wil ik daarvan ook op de hoogte worden gebracht op een nette manier... zodat ik aan die voorwaarden kan voldoen...

ik krijg nu niet eens de gelegenheid en dat vind ik niet netjes... dat vind ik ronduit schandelijk! Als je pubers met mooie gadgets probeert te verleiden om zaken te kopen, dan horen daar ook verantwoordelijkheden bij, zowel van de aanbieder als de gebruiker...!

Houd dus rekening met ouders en breng mij tijdig op de hoogte!


Maar aangezien je zo snel en direct reageert, begrijp ik dat je een zeer trouwe KPN aanhanger bent; tegenwoordig worden die mensen zelfs ingehuurd om zulke berichten te sturen!

grt,
John

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door stronkstronk »

johnmdezwart schreef:leuk zo'n HI abonnement van KPN

Dochter heeft betalingsachterstand en wordt afgesloten; is het niet eens met haar rekening en gaat naar KPN winkel...maar komt er niet uit. Daarna op vakantie ,dus laat het sloffen... Krijgt daarna tweemaal SMS waarin gedreigd wordt met opzegging abonnement.... Realiseert zich blijkbaar niet goed wat dat voor gevolgen heeft. Achterstand rond is aanvankelijk rond euro 100.

Vader als medeondertekenaar van contract (dochter minderjarig) weet wel dat er een probleem is maar wordt niet op de hoogte gebracht van de dreigende contractbeëindiging (ook niet door KPN). KPN heeft immers voldaan aan de Algemene Voorwaarden door twee keer een SMS te versturen.

Zonder verdere (voorafgaande) informatie aan vader wordt deze vervolgens aangemeld bij Preventel, dat is de schandpaal van de mobiele telefoniesector, en mag in een keer de abonnementskosten van de rest van het abonnement betalen (tot november 2012) en incasso: euro 500!

Dat vader een eigen abonnement heeft lopen dat maandelijks netjes betaald wordt en al jarenlang een trouwe klant is, doet er blijkbaar niet toe!

KPN moet natuurlijk ook van die abonnementen af met onbeperkt internetten! t
twee vliegen in een klap...?

vr. gr,
John de Zwart
Amterdam
Dochter is niet in staat om haar zaakjes te regelen en pa is verantwoordelijk. En nee, ik ben zeker geen aanhanger van KPN en ben ook niet ingehuurd om dit te vertellen. Zolang je dochter minderjarig is dient de vader op de hoogte te zijn van de praktijken van dochter. En laten we ervan uitgaan dat je dochter het niet nog een 2e keer laat versloffen. Een zeer wijze les voor haar. Wanneer wordt ze meerderjarig en mag werken? Dan laat je haar eerst werken voor de schade die zij opgelopen heeft.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Hatertje »

In dit verhaal moet ik me aansluiten bij Umad. En nee, ik ben niet van KPN. De contractant (jij) is verantwoordelijk voor het voldoen van de betalingen. Als de betalingen uitblijven, wordt de contractant daarvoor verantwoordelijk gehouden.

In deze kwestie is de communicatie tussen de contract (jij) en de eindgebruiker (dochter) niet goed geweest. Hierdoor ben je niet op de hoogte gesteld van de achterstand. Het feit blijft dat de contractant daarvoor verantwoordelijk is. De provider heeft zijn taak gedaan door het versturen van de berichten.

Verder is het niet zo dat pubers verleidt worden. Pubers mogen namelijk geen mobiele telefonie contracten afsluiten, hiervoor moet je minimaal 18 zijn. De ouders worden door de pubers verleidt een contract af te sluiten.

Ps: Een Preventel registratie wordt meestal 7 werkdagen na het voldoen van het openstaande bedrag verwijderd.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door stronkstronk »

johnmdezwart schreef:ik krijg nu niet eens de gelegenheid en dat vind ik niet netjes... dat vind ik ronduit schandelijk! Als je pubers met mooie gadgets probeert te verleiden om zaken te kopen, dan horen daar ook verantwoordelijkheden bij, zowel van de aanbieder als de gebruiker...!
Beste John,
Helaas ligt de verantwoordelijkheid niet bij diegene die aanbiedt.

En nog iets beste John: jij hoopte medestanders te vinden voor jullie probleem maar zoals je ziet vinden wij dat het jullie eigen schuld is. Niet meteen zeggen dat wij van de KPN zijn en van dat soort onzinnige opmerkingen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Echt ik snap niet dat mensen dit op een consumenten forum durven zetten.

Dochter van 16 wil ( veel te)dure telefoon, krijgt ( terecht) zelf geen abbonement
Dus vader tekend mee want een pre paid telefoon "nee dat kan echt niet hoor", dochter krijgt diverse malen bericht dat ze moet betalen
doet dit niet...

Wat doet vader, die wordt niet boos op de dochter maar geeft KPN de schuld en zet dat dan ook nog even op een forum

En zo leert het de zoveelste puber in NL dat je gerust schulden mag maken, gerust een betalingsmoraal van drie keer niets mag hebben en dat als het dan fout gaat het altijd de schuld van een ander is.....

johnmdezwart
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2011 12:13

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door johnmdezwart »

met mijn dochter wordt netjes afgerekend, boos ben ik al geweest, en straf is er ook....
dat even ter achtergrond rond de opvoeding....

en toch blijf ik vinden dat ik recht op die informatie heb, ik ben tenslotte contractant en heb het contract mede ondertekend, waarom wordt ik dan niet geïnformeerd door degene die mij iets verkocht heeft?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door stronkstronk »

johnmdezwart schreef:en toch blijf ik vinden dat ik recht op die informatie heb, ik ben tenslotte contractant en heb het contract mede ondertekend, waarom wordt ik dan niet geïnformeerd door degene die mij iets verkocht heeft?
En dat is iets wat je wél met de KPN moet bespreken.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Dirkie »

Vader als medeondertekenaar van contract (dochter minderjarig) weet wel dat er een probleem is maar wordt niet op de hoogte gebracht van de dreigende contractbeëindiging
Kortom U weet als vader, dat er een probleem is, maar grijpt niet in, communiceert niet met Uw dochter en geeft vervolgens KPN de schuld van Uw problemen. Ik denk persoonlijk dat U hier niet veel medestanders zult vinden.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Telefoontje afnemen en elke week een bruin zakje met geld geven aan je dochter.
"Hier schat, dit is het en daar moet je het mee doen deze week. Zo deed je vader en opa dat ook."
"Pap, maar ik wil een telefoon met een abonnement!"
"Zit er genoeg in je bruine zakje lieverd?"
"Nee."
"Nou dan kun je het niet betalen."

johnmdezwart
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2011 12:13

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door johnmdezwart »

Kortom U weet als vader, dat er een probleem is, maar grijpt niet in, communiceert niet met Uw dochter en geeft vervolgens KPN de schuld van Uw problemen. [/quote]

ik heb uitgebreid met mijn dochter gecommuniceerd. ze heeft beide sms berichten niet juist ingeschat, dat is inderdaad een dure les...

ik geef KPN niet de schuld van mijn probleem, ik vraag alleen aan KPN of ik ook geïnformeerd mag worden zodat ik het probleem op kan lossen, dat is alles....

voortaan zal ik het ook zeker anders aanpakken!

dank voor jullie reacties, het was me niet te doen om medestanders te vinden maar wellicht een waarschuwing aan alle ouders...! Niet doen die abonnementen...... En als... weet waar je aan begint.

ik ga de rekening betalen...wel onder protest!

grrr
john

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

stuurt KPN helemaal niet per post herinneringen enz dan? Dat zou wel slecht zijn. Feit dat je zelf medeverantwoordelijk bent maar ik ben wel van mening dat je netjes per post een herinnering of aanmaning hoort te krijgen

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door dhc »

Pareltje31 schreef:stuurt KPN helemaal niet per post herinneringen enz dan? Dat zou wel slecht zijn. Feit dat je zelf medeverantwoordelijk bent maar ik ben wel van mening dat je netjes per post een herinnering of aanmaning hoort te krijgen
Dat is juist het mooie van de hedendaagse technieken, geen brief meer.
Dan beweren ze toch dat ze geen brief hebben ontvangen....

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door stronkstronk »

johnmdezwart schreef:grrr
john
Die grrr siddert na.......... :mrgreen:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Pindakaaspotje,

Ik denk dat dat er mee te maken heeft dat je gratis een hele dure smartphone krijgt, die betaal je dus eigenlijk af in die twee jaar, hou jij je niet aan je verplichtingen dan onbeind KPN het contract en moet je betalen.

Ik snap wel dat ze je dan niet opnieuw aansluiten >>dan kun je inmiddels weer voor honderden euro's bellen , smsen enz enz en weer niet betalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Pareltje31 schreef:stuurt KPN helemaal niet per post herinneringen enz dan? Dat zou wel slecht zijn. Feit dat je zelf medeverantwoordelijk bent maar ik ben wel van mening dat je netjes per post een herinnering of aanmaning hoort te krijgen
Vergeet niet dat kinderen in dit soort situaties heel slim zijn. Als dochterlief overdag thuis is als paps aan het werk is, is het een koud kunstje om post van KPN achterover te drukken....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: KPN zet vader aan de schandpaal en mag ff betale... euro 500

Ongelezen bericht door Emmy75 »

stronkstronk schreef:Telefoontje afnemen en elke week een bruin zakje met geld geven aan je dochter.
"Hier schat, dit is het en daar moet je het mee doen deze week. Zo deed je
Dat bruine zakje zal dan nog wel even leegblijven. Schulden moeten afbetaald worden met rente. Zoniet wordt er beslag gelegd op de bezittingen. Zo gaat dat in het leven.

Ik ben het met de meerderheid wel eens dat het grootste deel van de schuld gezocht moet worden bij TS en dochter. Echter ik had het wel zo netjes gevonden als KPN net iets eerder de medecontractant geïnformeerd had, zodat de hele afsluiting en betaling van de rest van het abo niet nodig waren geweest ervan uitgaande dat er geen post is verdwenen.

Gesloten