L-Mobi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

L-Mobi

Ongelezen bericht door rebco »

Wanneer het toestel van aanbieder L-Mobi uit staat geschakeld horen mensen dat mijn nummer niet in gebruik is. Verder komen op de momenten dat mijn toestel uit staat uitgeschakeld en diegene stuurt mij een sms, dan wordt die sms niet afgeleverd zodra ik mijn toestel alsnog inschakel. Diegene krijgt wel onmiddellijk een sms rapport dat de sms afgeleverd is.

Gebeld met L-Mobi maar hebben hiervoor geen oplossing. Bij mijn andere simkaart (heb duo simkaart toestel) worden sms berichten wel afgeleverd zodra ik mijn toestel aanzet als die ten tijde van het versturen uit stond geschakeld. Kun je hier iets aan veranderen?

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32
Beste antwoord
Gekozen door rebco

Re: L-Mobi

door rwolters » 13 jan 2023 13:50

Klinkt een beetje alsof er wat goedkope carriers tussen zitten die niet alle informatie doorgeven. In het netwerk is er een verschil tussen "niet beschikbaar", "buiten bereik" en "onbekend" maar soms worden die codes om kosten te besparen samengevoegd (ieder extra stukje informatie moet tussen de netwerken worden afgestemd, dus hoe minder hoe goedkoper). Dat zie je vooral bij prijsvechters.

Dat van het niet afleveren van de SMS kan een technisch probleem zijn tussen de SMS server en het toestel. Ik heb ooit een onderzoek gedaan bij 1 van de mobiele providers over niet afgeleverde SMS berichten en daar vonden we dat sommige toestellen bij het opstarten al SMS gingen ontvangen maar dat niet in de inbox zette omdat nog niet alle software was opgestart. Met een ander netwerk kan het dan wel werken omdat die dan pas later het bericht gaat afleveren nadat het toestel weer aan staat.
rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: L-Mobi

Ongelezen bericht door rebco »

Extra info: voorheen werkte het wel goed. Dat was nog bij Aldi prepaid, Medion.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: L-Mobi

Ongelezen bericht door rwolters »

Klinkt een beetje alsof er wat goedkope carriers tussen zitten die niet alle informatie doorgeven. In het netwerk is er een verschil tussen "niet beschikbaar", "buiten bereik" en "onbekend" maar soms worden die codes om kosten te besparen samengevoegd (ieder extra stukje informatie moet tussen de netwerken worden afgestemd, dus hoe minder hoe goedkoper). Dat zie je vooral bij prijsvechters.

Dat van het niet afleveren van de SMS kan een technisch probleem zijn tussen de SMS server en het toestel. Ik heb ooit een onderzoek gedaan bij 1 van de mobiele providers over niet afgeleverde SMS berichten en daar vonden we dat sommige toestellen bij het opstarten al SMS gingen ontvangen maar dat niet in de inbox zette omdat nog niet alle software was opgestart. Met een ander netwerk kan het dan wel werken omdat die dan pas later het bericht gaat afleveren nadat het toestel weer aan staat.

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: L-Mobi

Ongelezen bericht door rebco »

Aldi bood aan om over te stappen naar L-Mobi. Maar denk dat Kruidvat Mobiel een betere alternatief was geweest. Daar heb je wel voicemail en werkt sms wel goed als het toestel uit staat geschakeld. En je kunt beltegoed kopen bij het Kruidvat.

Plaats reactie