L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Vandaag ben ik afgesloten van L-Mobi. Ik kan niet meer aanmelden op het kpn Telecom netwerk. Nu blijkt dat het beltegoed niet meer 9 maanden geldig is. Wanneer je belde, data of sms verstuurde verlengde je het tegoed.

Het is nu slechts 93 dagen geldig en nu ben ik dus mijn mooie nul zes nummer kwijt. Ik heb geen waarschuwing of iets dergelijks mogen ontvangen. Weg beltegoed en telefoonnummer!

Algemene voorwaarde:

Het Prepaid tegoed is geldig zolang u minimaal één keer per 93 dagen opwaardeert of na verval van een maand of jaarbundel. Indien u het tegoed niet binnen 93 dagen opwaardeert, wordt het bevroren, waardoor u alleen nog maar gebeld kan worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door scontra »

En wat was de reactie van L-Mobi toen u hier navraag naar deed.
Bevroren is niet weg en 'wie weet' kunt u de boel alsnog ontdooien en uw mooie 06 nummer incl. het beltegoed behouden.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een telefoonnummer wordt niet direct herbruikt. Ik heb in het verleden een telefoonnummer teruggekregen van KPN. Die deden daar niet moeilijk over. Wel vriendelijk vragen. En anders kun je een ander proberen.

De wijziging van de algemene voorwaarden is iets anders. Is daar echt geen bericht over binnen gekomen?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
11 feb 2023 17:58
De algemene voorwaarde is duidelijke taal.
Kwestie van vooraf lezen
Wat helpt dat?
Volgens TS zijn juist die voorwaarden gewijzigd, zonder dat hij daar van op de hoogte is gebracht.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Het klopt de voorwaarden zijn gewijzigd. Ik heb gekeken of ik een email heb gehad maar dat is niet het geval. Evenmin heb ik een sms ontvangen. Sms berichten komen ook niet aan als het toestel uit staat en later ingeschakeld wordt.

Moet een provider bij het wijzigen van de algemene voorwaarden je ook contacteren?

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

breien schreef:
11 feb 2023 17:58
De algemene voorwaarde is duidelijke taal.
Kwestie van vooraf lezen

Dat heb ik dus ook gedaan daar stond toen in 9 maanden geldig en bij het aanspreken van je beltegoed word de geldigheidsduur weer verlengd met 9 maanden. Die voorwaarden zijn dus gewijzigd zonder dat ik hierop de hoogte ben gesteld. Heeft u mijn bericht wel volledig gelezen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

liefdeisdeweg schreef:
11 feb 2023 18:26
Evenmin heb ik een sms ontvangen. Sms berichten komen ook niet aan als het toestel uit staat en later ingeschakeld wordt.
Heeft de telefoon dan langdurig uit gestaan? In het verleden heb ik het ook meegemaakt dat sms berichten niet aankwamen als de telefoon een bepaalde periode uit stond. Mocht dat de oorzaak zijn, dan is dat enkel u aan te rekenen. Immers wekenlang een telefoon uitzetten is vragen om informatie te missen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
11 feb 2023 18:00
En wat was de reactie van L-Mobi toen u hier navraag naar deed.
:idea: Bevroren is niet weg en 'wie weet' kunt u de boel alsnog ontdooien en uw mooie 06 nummer incl. het beltegoed behouden.
Even de :idea: in de herkansing !!

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Sms berichten komen niet aan als toestel uit staat. Normaal gesproken is het zo dat sms berichten aan komt zodra het toestel ingeschakeld wordt. Ik heb meerdere L-Mobi prepaid kaarten en één die altijd aan staat is geen sms bericht gestuurd dat de geldigheid nu 3 x zo kort is, geen informatie hieromtrent ontvangen.

Het zal flinke winst zijn voor L-Mobi door alle beltegoeden in te gaan trekken. Tegelijkertijd denk ik ook veel klanten verlies. Ik ben nu tien euro kwijt. Mijn moeder heeft er dertig euro opstaan dat snel opgebruikt moet worden. Immers eerst negen maanden de tijd en nu drie maanden. En het was eerst in feite onbeperkt houdbaar mits je één keer per negen maanden iets van je beltegoed werd afgeschreven.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door 16again »

liefdeisdeweg schreef:
11 feb 2023 18:26
Moet een provider bij het wijzigen van de algemene voorwaarden je ook contacteren?
Natuurlijk. Anders zijn die nieuwe voorwaarden simpelweg niet van toepassing, en gelden de oude.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door rwolters »

liefdeisdeweg schreef:
11 feb 2023 18:26
Het klopt de voorwaarden zijn gewijzigd. Ik heb gekeken of ik een email heb gehad maar dat is niet het geval. Evenmin heb ik een sms ontvangen. Sms berichten komen ook niet aan als het toestel uit staat en later ingeschakeld wordt.

Moet een provider bij het wijzigen van de algemene voorwaarden je ook contacteren?
En je hebt ook je spam of junk folder gecheckt?

En je kunt de provider natuurlijk vragen wanneer ze de informatie hebben gestuurd. Dat zoekt makkelijker.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het zal wel bij de spam terecht zijn gekomen en uiteindelijk automatisch verwijderd zijn.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Nijogeth schreef:
12 feb 2023 17:46
Het zal wel bij de spam terecht zijn gekomen en uiteindelijk automatisch verwijderd zijn.
Aanname?

Zojuist gebeld met L-Mobi. Zij hebben vantevoren de klanten niet geïnformeerd. Medewerkers hadden daarop kritiek. Zij gaven aan stuur eerst duizenden klanten informatie en dan pas de algemene voorwaarden wijzigen. Dit is dus niet gebeurt. Prepaid klanten kunnen bellen met de klantenservice om hun nummer weer vrij te geven.

Ik kan weer inloggen maar mijn beltegoed is weg en staat op nul euro.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door 16again »

Nog maar een keer bellen dan , nu voor het verdwenen beltegoed

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Helaas dat tegoed ben ik kwijt. Wanneer ik wil kiezen voor nummerbehoud naar een andere provider? Dan moet ik er eerst tien euro opzetten. Waarom? Ik kan nu niet meer aanmelden op het Kpn Telecom netwerk.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: L-Mobi wijzigt voorwaarden geldigheidsduur beltegoed

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Er staat nu iets anders op hun website. Er dient nu 1 x in de drie maanden iets van je beltegoed te worden afgeschreven?
https://l-mobi.trengohelp.com/nl/articl ... art-geldig

Uw simkaart is na de laatste gespreks-, data-, SMS- of bundelactiviteit tenminste 3 maanden geldig.
Heeft u een jaarbundel? Dan gaat deze geldigheidsregel pas in wanneer de jaarbundel is afgelopen.

Plaats reactie