LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door FBtje »

Mensen: waar waarschijnlijk al veelvuldig voor gewaarschuwd is door anderen, maar ik doe het nog maar een keer: kijk uit met telecomaanbieders! (in dit geval Pritell), www.pritell.nl
En dan met name voor de wijze van klantenwerving.

Dit is een vrij nieuwe aanbieder van PCS (Pre Carrier Select) diensten. Gisteren is er bij ons een verkoper aan de deur geweest. Het klinkt allemaal erg mooi dat bellen voor 9,95 per maand, ongeacht hoeveel je belt (fair use policy).

Wat mij enorm steekt is het feit dat deze sluwe verkopers mensen, die onvoldoende verstand van zaken hebben, om de tuin leiden! Wat ze namelijk nalaten te vertellen is, dat als je wilt bellen via dit soort aanbieders, je je huidige belbudget abonnement moet omzetten in een belbasis abonnement. Mijn vader heeft zo'n belbudget abonnement en waarom hebben wij dat? Juist!... omdat wij niet veel bellen!

Wij betalen via KPN nu 30 euro per TWEE maanden (belbudget abbo 9,95 p.m. + gesprekskosten). Bij PriTell zouden we het dubbele(!) kwijt zijn. Het belbasis abonnement van KPN kost namelijk PER MAAND bijna 20 euro! Hier komt dan het vaste gesprekstarief van 9,95 nog bij!

Dus Pritell, doe mij en anderen mensen een groot plezier en stop met deze waardeloze manier van klantenwerving!

Maar goed.. ik neem aan dat er op dit soort verkopen een bedenktijd aanwezig is? Was het nu zo dat binnen 8 dagen je contract kan laten ontbinden?

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ik werk zelf bij KPN en heb al meer klachten gehad over Pritell dat ze je zo zonder toestemming omzetten en zelfs zeggen dat ze van KPN zijn... :?
als je er vanaf wilt kan je het beste even naar de Primafoon winkel gaan en die halen het er zo voor je af.. duurt ongeveer 10 werkdagen

budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door budje »

NIET via KPN regelen, maar rechtstreeks Pritell binnen 7 werkdagen op de hoogte te stellen dat u afziet van de overeenkomst. Aan hen is het dan om ervoor te zorgen dat zij u geen diensten in rekening brengen.

Indien u het via KPN regelt ontvangt Pritell geen opzegging van u en daardoor bent u dan gehouden aan een jaarcontract bij hen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Om er zeker van te zijn, dus wel bij KPN regelen, PLUS bij Pritell. Dan weet Pritell tenminste zeker dat je geen prijs stelt op hun diensten.

Wat een prutsers zijn dat. Ik hoop dat er eens een grootscheepse aktie komt om dit soort oneerlijk zaken doen keihard aan te pakken.

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door r001 »

pritell ziet er zo nep uit:

-je bent verplicht een jaar gebruik te maken van hun cps, anders 35 euro "boete"
-je betaalt starttarief
-maximaal 6.5 uur, = 510 minuten.
-Alleen als je continu in de piekuren buiten de regio belt, ben je iets goedkoper uit. Maar wie doet dat?? En daarbij kost mobiel bijna 30 ct per minuut.

schandalig bedrijf lijkt mij.

demidimpel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2006 18:08

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door demidimpel »

op 8 november 2005 heb ik getekend bellen met Pritell 12,95 per maand.
Op 11 november 2005 heb telefonisch en schriftelijk bellen met Pritell opgezegt..omdat het maar voor 8,5 uur was inmiddels de kleine letters gelezen.
Ik heb daar nimmer wat op gehoord zowel telefonisch niet, en schriftelijk niet, en ook nooit van hun diensten gebruik gemaakt want ik bel al jaren met tele 2 en ben niet weggeweest daar.
Nu krijg ik een brief van Interpay incasso-no-pay een brief of ik snel even 113,00 euro plus incasso kosten moet overmaken aan Pritell..het schijnt dat je er niet van af komt ook als je geen gebruik hebt gemaakt van hun diensten.
Ook zeggen ze ijskoud mevrouw we hebben nimmer uw brief ontvangen van opzegging..dan had u dat maar aangetekend moeten doen.
Op de brief van interpay staat een e-mail adres nou dat heb ik geprobeert vandaag maar je krijgt alles weer terug.
Alles nu gekopieert, en opgestuurd naar interpay vandaag..nou ik ben benieuwd wat hier gaat gebeuren want ik betaal die 113,00 euro echt niet want dan laat ik het voorkomen.
Ik heb mijn buik er vol van en wat kan je hier tegen doen?

GK1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2006 13:36

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door GK1 »

nou aan mij ook de twijfelachtige eer om geselecteerd te zijn voor een pritell abonnement voor "maar" 9.95 euro per maand. Heel onze woonplaats was over 6 weken klaar voor bellen voor vaste kosten en niet meer per minuut. Een erg opdringerige verkoopster wilde maar al te graag mijn naam en handtekening en dan zat ik "nergens aan vast". ja ja. trieste mensen zeg. Ik ben er niet in getrapt maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen. Naspeuringen op internet leerden mij dat het allemaal niet zo mooi is als het lijkt. Bellen mobiel erg duur, maar 8.5 uur bellen per maand en je zit er voor een jaar aan vast. Belachelijk. Kan iemand hier iets aan gaan doen? Verbieden dit soort praktijken!!

sanpat
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:38

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanpat »

Ook wij zijn door Pritell benaderd met een mooi praatje. Nee het betrof geen abonnement en ook geen verplichtingen. Wel dus.
Wat blijkt echter. Op advies van de stichting consumenten bond de kamer van koophandel gebeld. Pritell registreert geen aktes van de colportage verkoop en voldoet ook niet aan de ander eis uit de colportage weg. Zij zouden twee gelijkluidende exemplaren van de overeenkomst door beide partijen ondertekend moeten hebben waarvan de klant er direct aan de deur 1 ontvangen. Hier wordt niet aan voldaan. Volgens de wet is er dan geen sprake van een wettelijke overeenkomst dus van ontbinding is geen sprake en ook een opzeg tarief van EURO 35,00 is niet aan de orde. Op deze mededeling (aangetekend) wordt door Pritell niet gereageerd en zij blijven aanmaningen sturen. Telefonisch zijn ze vrijwel niet te bereiken.
Wie heeft er tips voor ons om verder te gaan, zonder de rekening te betalen.

f2hsimons11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2006 14:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door f2hsimons11 »

Pritell: grote oplichters!!!!

Eind december heeft iemand van Pritell ons een abonnement proberen aan te smeren.; dit abonnement is nooit door ons geactiveerd . Aangezien wij het e.e.a. al niet vertrouwden, ,binnen 8 dagen, de hele zaak geannuleerd (zowel schriftelijk als telefonisch!). Pritell gaf ons de bevestiging (echter alleen telefonisch) dat het abonnement dan inderdaad niet geactiveerd zou worden).
Wat blijkt: 3 weken later krijgen wij een rekening van 21,14 euro over 2 maanden berekend (januari en februari); de volgende dag hadden zij dit bedrag van onze rekening gehaald.
Uiteraard dit via de bank laten terugstorten en blokkeren.
Het gevolg is wederom een rekening met herinnering, eenzelfde rekening met boete, en het meeste bewijs van oplichting: een bericht met dreiging van een incassobureau. Wij hebben daarop en ondertussen meerdere malen, zowel mondeling als schriftelijk, gereageerd aan Pritell (ook aangetekend met terugzending van ontvangst) Wij hebben nooit een schriftelijke inhoudelijke reactie ontvangen van Pritell (alleen bovengenoemde rekeningen met boete en dreiging! bureau rechtshulp heeft voor ons een brief opgesteld met verwijzingen naar Algemene Voorwaarden , volgens de colportagewet , dat wij een bewijs van inschrijving van ons abonnement wilden zien bij de KvK, officiële annulering binnen 8 dagen en alle andere zaken die wij volgens het reglement hebben gedaan.
Nogmaals wij hebben nooit een schriftelijke, inhoudelijke reactie ontvangen. Tot voor een paar dagen terug , ontvangen wij een brief van het incassobureau Europay met een incassovordering van maar liefst 108,54 euro. Europay ontvangt hiervan 48,15 euro; Pritell de rest!!! Mede gezien het feit dat het bureau rechtshulp aangeeft dat wij in ons gelijk staan, zijn wij van plan het op allerhande manieren openbaar te maken.
Wij hopen nu dat heel veel mensen de louche handel van dit bedrijf te weten komen!!!!

jct
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:14

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door jct »

Ook ik ben benaderd door een verkoper van Pritell (9 januari). De bewuste verkoper heet Michael en heeft vertegenwoordigernummer 2004.

Hij kon mij een "mooi" aanbod doen. Ik had aangegeven dat zelf nog even te willen narekenen. Ik heb de machtiging getekend maar geen vink gezet bij de tekst: "ja, ik neem nu Pritell,'...." Ik gaf aan dat de machtiging nu dus niet compleet was. Hij heeft aangegeven dat als hij daar nu een vink zou zetten dan hij dat valsheid in geschrifte zou plegen. Hij beloofde mij terug te bellen. Indien ik van gedachte zou veranderen dan zou hij de machtiging door de papiervernietiger halen. Ik ben echter niet eens terug gebeld door deze vertegenwoordiger.

Pritell heeft mij vervolgens toch geschakeld. Voor het bellen naar mobiele nummers voor de duur van 27 minuten heb ik €8.26 in rekening gebracht gekregen. Een belachelijk bedrag. Daarnaast brengen ze me € 35,- in rekening omdat ik tussentijds het contract beëindig.

Het is zelfs zo dat Pritell gewoon geld van mijn rekening heeft geïncasseerd terwijl ik mijn machtiging had ingetrokken. Ik heb dit laten terug storten. En nu heb ik een aanmaning ontvangen van Europay BV. Pritell heeft zelfs aanmaningskosten in rekening gebracht.

Uit de telefoongesprekken die ik heb gehad blijkt zelfs dat de betreffende vertegenwoordiger ontslagen is omdat hij mensen bedonderd heeft.

Zijn er meer mensen die ondanks opzeggen toch te maken hebben gekregen met een automatische incasso, en overschakeling? En zijn er meer mensen die een aanmaning hebben ontvangen van Europay.

Hoe heeft u dit opgelost en bent u er uitgekomen met Pritell?

Groeten Chantal

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door FBtje »

vandaag een brief ontvangen dat de overeenkomst nietig is verklaard, aantekenen is wel nodig blijkt wel weer uit bovenstaande.. kost je dan wel 5 euro.. :?

sanpat
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:38

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanpat »

Ik heb helaas niet binnen 8 dagen een opzegging (aangetekend) verstuurd maar de STichting Onbudsman vertelde me dat als zij niet aan de wettelijk eisen voldoen, dat ook niet nodig is. Helaas kom ik bij Pritell niet verder dan de Telefoniste (ik zal haar naam niet noemen) die mij verteld alleen te zijn en mij niet wil doorverwijzen naar directie of andere verantwoordelijke personen. Als ik haar vertel dat zij niet aan de eisen voldoen zegt ze dat ik gewoon moet betalen en dat ik maar snel moet betalen omdat anders de rekening van EUROPAY steeds hoger wordt.
Ik probeer nu via de OPTA een klacht over hen in te dienen.
Omdat ik bij Pritell geen inhoudelijke reactie krijg om emails en aangetekende brieven, kom ik bij hen niet verder en zit nu dus vast. Op het moment dat je geen contact krijgt met de partij waarmee je in discussie bent, houdt het eigenlijk een beetje op.

Er zit waarschijnlijk niet veel anders op dan de aanmaning (die volgens de Stichting Ombudsman niet terecht is) te betalen.
Hebben jullie ook bij Radar aangegeven dat dit toch wel een idee is voor in hun programma op TV?

sanpat
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:38

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanpat »

Beste F2hSimons11.

Ook wij kregen geen inhoudelijke reacties. Als je tips heb hoe je deze zaak openbaar wil maken dan hoor ik dat graag. Ook wij krijgen van alle kanten te horen dat we in ons gelijk staan maar Pritell wil niet reageren en er lijkt nooit iemand aanwezig te zijn. Ik heb er zelfs al over gedacht om een bij ze langs te gaan en op die manier te proberen een directeur of iemand anders te spreken te krijgen.
Afgelopen vrijdag wordt ik ook weer ronduit onbeschoft behandeld door de telefoniste en op mijn email dat wij de rekening van EURO 35,00 nooit hebben ontvangen krijg ik de volgende reactie.

"Iedere klant van ons krijgt gewoon de factuur eerst thuis.".
Dat wij deze rekening nooit hebben ontvangen en nu een aanmaning krijgen, daar wordt niet naar geluisterd. Ik vraag haar vervolgens waarom de aktes van aankoop niet zijn geregisteerd en zij zegt dat ze onder een andere naam staan geregistreerd. Vervolgens wil ze deze naam niet geven, dus je kunt nooit nagaan om het wel waar is wat ze zegt. Vandaar dat ik vandaag de Opta ga bellen om te kijken of Pritell mij deze informatie mag onthouden.

Mvg.
Sanpat.

f2hsimons11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2006 14:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door f2hsimons11 »

Reactie aan “ sanpat”.

Wij hebben inmiddels het hele verhaal t.a.v. Pritell naar de redacties gestuurd van Kassa, Radar en Opgelicht, met de mededeling dat wij bereid zijn het e.e.a. in een uitzending te willen toelichten. De redactie Opgelicht mailde ons dat zij de reacties in een van hun uitzendingen zullen behandelen. (helaas zie ik nog niet dat er op dit forum reacties komen).
Tevens hebben wij het verhaal ook op het forum van Kassa gezet (hierop zijn wel reacties), en verder hebben wij het incassobureau Europay per post ons verhaal met bijbehorende kopieën van rekeningen, onze brieven gericht aan Pritell, etc. opgestuurd (hierop ook nog geen reactie ontvangen).

Wij hebben inmiddels de incassovordering onder protestaantekening aan Europay voldaan, evenals de nog openstaande factuur 13,90 euro over maart 06 (deze factuur was nl. gedateerd op 24-02-06, dus nog vóór de incassovordering , gedateerd op 10-03-06.
De volgende rekeningen die Pritell zou gaan sturen, zullen wij absoluut niet meer betalen. Pritell heeft nl. bij een factuur (in februari) de vermelding gedaan “zodra er een incassovordering plaatsvindt, zijn wij genoodzaakt de verdere service aan u stop te zetten”.
Dus wij wachten dit nu af. Zodra zij ons toch weer nieuwe rekeningen gaan sturen, overwegen wij om aangifte bij de politie te doen omtrent de hele handelwijze van Pritell, en gezien de vrijwel overeenkomstige verhalen van andere gedupeerden.
In ieder geval veel succes toegewenst!!

Laten we hopen dat er vanuit de redacties eens een keer actie wordt ondernomen!!

f2hsimons11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2006 14:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door f2hsimons11 »

Vraag aan Fbtje.

Proficiat dat uw contract bij Pritell ontbonden is.
Graag zou ik van u vernemen hoe en wat u gedaan heeft hiervoor.
Bvd.

philana
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2006 19:27

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door philana »

Wij zijn er ook ingetuind. Nou ja, de vriendin van mijn vader. Deze pritell verkoper vertelde van KPN te zijn en dat we zo veel goedkoper uit zouden zijn met bellen. Ze vroeg om een informatiepakket, maar hij zei dat dat niet kon, en dat ze gewoon eerst moest tekenen. En dat heeft ze helaas gedaan, wist zij veel. Nou ja, nu dus een brief op de mat "Gefeliciteerd!!" Want we mogen nu 9,95 extra gaan betalen en 25 ct p/m voor mobiel, en dat alles voor onbeperkt bellen binnen Nederland. Wat wij echter toch niet langer dan een uur per week doen.
Toch knap van zo'n verkoper. Ze had er geen goed gevoel bij, en wist niet of het echt nodig was, maar heeft zich toch over laten halen te tekenen.


Morgen dus langs primafoon, en maandag een aangetekende brief naar pritell, en hopen dat we meer geluk hebben dan de verhalen die ik hier reeds heb gelezen.

Met vriendelijke groet,
philana

Vassago
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:11

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Vassago »

Ik wilde toch even reageren op dit onderwerp.

Ik ben woonachtig in Breda en maandag 27 maart ben ik ook aan de voordeur benaderd door iemand van Pritell. Deze meneer had wat brochures bij zich en vertelde op een wat gehaaste manier dat hij van Pritell was en dat zij die dag een speciale aktie hadden bij ons in de buurt.
Het was dan ook een speciale aanbieding om voor 9,95 Euro's per maand voor een vast bedrag gratis van vast>vast te telefoneren.
Allemaal niet zo erg waar het niet dat hij heel verontwaardigd reageerde toen ik deze meneer vertelde dat ik eerst wilde uitzoeken wat Pritell precies is en doet. Ik vertelde hem dat ik eerst hun website wilde bezoeken en wat vergelijkingen wilde maken met andere aanbieders. Natuurlijk vond hij dit niet de bedoeling en hij probeerde mij alweer toch te overtuigen dat ze waarschijnlijk niet meer bij onze wijk terugkwamen dus ik moest maar nu gewoon maar even mijn handtekening plaatsen.
Ik had alweer geweigerd en hem netjes verteld dat ik er nog over na wilde denken. Deze meneer reageerde hierop verontwaardigd, beledigd en zelfs lichtelijk geïrriteerd. Hij was weer verdwenen voordat ik het wis.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn en met name bejaarden etc. die zich laten pakken door dit verbaal geweld. De manier van verkopen is dan ook heel aggressief en mensen die niet sterk in hun schoenen staan kunnen dan ook moeilijk 'nee' verkopen aan zo'n gladde verkoper.
Ik hoop dat zij deze onbeschofte verkoper(s) snel van de straat halen voordat ze nog meer schade bij andere huishoudens kunnen aanrichten.
Het leven is nu erg duur geworden voor ons alllemaal en daar spelen zij mooi op in !

sanpat
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:38

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanpat »

Hallo,

Ik heb zojuist met Europay gebeld en zij vertelde mij dat Dhr. K. Van der Hout eigenaar is van Pritell en dat Pritell handelt in naam van Kpn en dat zij een overeenkomst hebben met Kpn.
Het lijkt steeds gekker te worden want de mensen bij KPN waren niet blij met het verliezen van klanten aan kpn.
Weet iemand hier nog iets van.

bedekt22
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2006 09:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door bedekt22 »

Hopelijk doet iedere gedupeerde zijn voordeel met mijn ervaringen met PriTell BV.

Wat is er gebeurd?
Ook mijn moeder (87 jaar), is slachtoffer is geworden van de colportagepraktijk door het bedrijf PriTell BV uit Almere. Dit bedrijf presenteert zich ongevraagd aan de deur als aanbieder voor vaste telecommunicatie diensten. Deze handelwijze valt onder de Colportagewet.

Het bedrijf PriTell BV is te vinden op www.pritell.nl
Postbus 60310
1320 AJ Almere
Tel. 0900-7748355 (€ 0,30 p/m)
Fax. 036-5326667
KVK 32110911

De 2 verkoopsters bleken zeer opdringerig bij het verkopen van een abonnement op 'goedkoop en onbeperkt' telefoneren. De eerste vraag was of mijn moeder een KPN telefoonabonnement heeft. Toen bleek dat dat het geval is, probeerden ze vertrouwenwekkend over te komen door vooral vaak aan KPN te refereren. Bij herhaling zei mijn moeder dat ze het PriTell verhaal eerst met haar kinderen wilde bespreken. Na lang aandringen door de verkoopsters kregen ze mijn moeder zo ver dat zij haar handtekening zette en haar gironummer gaf. Ze werd lang aan de praat gehouden, kreeg het koud aan de deur en wilde van die twee types af.
Ik kon reproduceren dat zij hierdoor een jaarcontract bij PriTell had afgesloten en een automatische machtiging afgegeven voor incasso van de maandelijkse abonnementskosten van € 9,95, inclusief gesprekskosten naar mobiel en buitenland, etc. etc.

PriTell moet vervolgens met het ‘jaarcontract’ naar de Kamer van Koophandel (in Almere) om het daar te laten stempelen (geldt voor bedragen boven de € 34,00). PriTell doet dat zo snel mogelijk.
Zodra de stempel door de KvK is afgegeven gaat namelijk de wettelijke opzegtermijn van 8 dagen in. De KvK kan overigens niets voor particulieren doen en verricht pas onderzoek als andere bedrijven klagen. Het is daarom te overwegen om ook KPN Consumentenmarkt te informeren dat PriTell BV de naam van KPN gebruikt om bij KPN klanten een voet tussen de deur te krijgen.
Meld je daarvoor bij
KPN Klantenreacties
Postbus 90052
5200 KD 's-Hertogenbosch

http://www.kpn.com/kpn/show/id=285530


Wat doe je er tegen?
1e
Omdat mijn moeder zich bij de neus genomen voelde, heb ik namens haar een opzegbrief voor dit contract opgesteld en door haar laten ondertekenen. Die brief is meteen de volgende dag aangetekend (met bevestiging van ontvangst!) verzonden aan PriTell BV.
Op internet kun je via TPG Track and Trace (https://secure.postplaza.nl/tracktrace/) volgen hoe de stand van zaken bij de bezorging is.
Een voorbeeld van een opzegbrief tref je onderstaand aan.

2de
Ik ben van mening dat PriTell BV de Colportagewet overtreedt.
Voor de tekst van deze wet zie: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessi ... script=yes

3de
Daarom heb ik van de verkooppraktijken door PriTell BV melding gemaakt bij de Belastingdienst /FIOD-ECD afdeling Meldig & Selectie te Utrecht. Zij hebben o.a. tot taak malafide verkooppraktijken en overtredingen van economische (colportage-)wetten te onderzoeken.
Zie ook Postbus 51 onder de zoekopdracht ‘colportage’: http://www.postbus51.nl/

De Belastingdienst / FIOD-ECD afd. M&S is blij met elke melding en zij zijn hier te bereiken:
Postbus 19266
3501 DG Utrecht
Tel: (030) 295 76 00
Fax: (030 295 77 00



Voorbeeld opzegbrief
Vul zelf de gegevens in tussen de haakjes.


begin brief


Aangetekend

Aan:

PriTell BV
Postbus 60310
1320 AJ Almere




<woonplaats> ,<datum>


Hierbij laat ik U weten, dat ik afzie van de overeenkomst met PriTell BV om mij de dienst te leveren, door u in uw folder ‘Aktie aanmelding’ als volgt omschreven:

‘PriTell, een heel jaar lang onbeperkt bellen van vast naar vast binnen Nederland, voor slechts € 9,95 per maand en bel voordelig naar mobiel en buitenland’.

De bedoelde overeenkomst is mij op <datum> ongevraagd door middel van colportage aan deur opgedrongen door uw vertegenwoordigster ‘<naam verkoper/verkoopster>’ met vertegenwoordiger nr. <nummer vertegenwoordiger>.

Omdat ik van mening ben dat uw bedrijf met de gevolgde werkwijze de Colportagewet overtreedt, heb ik op <datum> de FIOD/ECD geïnformeerd en hen schriftelijk voorzien van alle relevante informatie over uw colportagepraktijk.

Voor de goede orde deel ik mee dat ik geen prijs stel op uw bezoek aan huis of telefonisch kontakt.



<handtekening zoals op contract>


<naam contractant zoals genoemd op contract van PriTell>
<woonadres zoals genoemd op contract van PriTell >
<postcode> <woonplaats>


einde brief


Hoe is het met mijn moeder?
Twee dagen nadat zij lang aan de deur haat gestaan, werd zij ernstig ziek en bleek een zware longontsteking te hebben opgelopen. ’s Nachts hebben we de dokter moeten bellen. Ze is nu voorzichtig herstellende, maar het was op het nippertje. Goed mogelijk dat ze die ontsteking aan de deur heeft opgelopen!

Manuela1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 00:15

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Manuela1973 »

Helaas ben ik een van de mensen uit Breda die er ingetuind is.
Ik voel me zo stom!!!

Ik heb vanavond de helpdesk van Pritell reeds gemaild, maar geloof na het lezen van alle reacties dat zij niet gaan reageren.

Baaaaaaal!!!!

Gesloten