LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG G4 rebootprobleem

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WT de Bruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2018 21:20

LG G4 rebootprobleem

Ongelezen bericht door WT de Bruin »

Na 2,5 jaar gebruik heeft mijn LG G4 opeens een rebootprobleem. Het toestel blijft opstarten en is niet meer te gebruiken.
Dit blijkt te komen door een constructiefout in het moederbord, wat moet worden vervangen.
De provider verwijst naar zijin service center. Het servicecenter erkent het probleem, zegt dat dit buiten de garantieperiode valt (2 jaar) en wil alleen repareren tegen betaling van de reparatie ( 245 euro). Ook zegt het service center dat het LG Bootloop probleem alleen voorkomt in de LG G7 ThinQ in combinatie met een T-Mobile Simkaart. Alle fora op internet melden echter dat de LG G4 ook dit reboot probleem heeft.
Ik kan het toestel ook terug laten sturen tegen de prijs van 36 euro ! Hoe kunnen ze dit zomaar vragen? Al 10 euro moeten betalen voor het opsturen!

Het lijkt me dat het consumentenrecht je toch moet beschermen moet tegen deze (verkoop van) ondeugdelijke toestellen en de manier waarop je vervolgens als conmsument wordt behandeld?


Iemand een goed idee?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: LG G4 rebootprobleem

Ongelezen bericht door berndv »

WT de Bruin schreef:
17 dec 2018 21:37
Dit blijkt te komen door een constructiefout in het moederbord, wat moet worden vervangen.
WT de Bruin schreef:
17 dec 2018 21:37
Ook zegt het service center dat het LG Bootloop probleem alleen voorkomt in de LG G7 ThinQ in combinatie met een T-Mobile Simkaart.
Dus het probleem met uw combinatie is niet erkend. Dat u het op fora leest, betekent niet dat het probleem dat speelt met een ander model. Het toestel is 2,5 jaar oud, wat simpelweg betekent dat u degene bent die moet aantonen dat het een probleem is dat er al af fabriek in zat. En reacties op een forum zijn daar vaak niet voldoende voor.
WT de Bruin schreef:
17 dec 2018 21:37
Ik kan het toestel ook terug laten sturen tegen de prijs van 36 euro !
Ik neem toch aan dat u akkoord bent gegaan met de reparatievoorwaarden en u deze ook heeft kunnen lezen alvorens het toestel aan te kunnen melden/op te sturen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: LG G4 rebootprobleem

Ongelezen bericht door Revoked »

Goede reden om een Xiaomi aan te schaffen. Beter dan je LG en ook nog eens onder de €200,-.

Gesloten