LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 07:08
Wilt u dan even vertellen met welke reden er naar filiaal Goes gestuurd is.
Het product is op de juiste plek aangekomen.
GUBA schreef:
11 mar 2021 22:00
Op 12 februari is het aangekomen op de juiste locatie (in ROTTERDAM - waar de telefoon vandaan was verzonden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 mar 2021 08:21
NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 07:08
Wilt u dan even vertellen met welke reden er naar filiaal Goes gestuurd is.
Het product is op de juiste plek aangekomen.
GUBA schreef:
11 mar 2021 22:00
Op 12 februari is het aangekomen op de juiste locatie (in ROTTERDAM - waar de telefoon vandaan was verzonden.
U bent van de regeltjes en procedures. En dat is nu net iets waar hier van af geweken is. Het is, schijnbaar, geen normale online aankoop geweest waarin het artikel verstuurd is vanuit het centrale magazijn naar de klant en retourneren via dezelfde weg gaat, maar dan in tegengestelde richting.
De telefoon is (lijkt mij) vanuit de winkel in Rotterdam bij TS terecht gekomen. Op welke manier? Klik en collect? Verstuurd naar Goes en daar opgehaald? Rechtstreeks vanuit Rotterdam naar TS verstuurd? Waarom is de telefoon terug gestuurd naar Goes? Er is betaald aan MM, maar op wiens conto? Inderdaad niet iets waar TS zich druk om hoeft te maken, maar ergens loopt het spaak omdat er diverse zijwegen genomen zijn die nu niet duidelijk zijn. En waarom zou Rotterdam wel de juiste plek zijn? Zoveel vragen, maar geen antwoorden.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 09:29
U bent van de regeltjes en procedures.
In jouw ogen. Belangrijker is dat jij aangeeft van de praktijk te zijn. Je zou dan een pragmatische instelling verwachten, "fijn dat het product op de juiste plek is aangekomen", maar nee, jij komt met vermeende regeltjes en procedures aanzetten. Dat, "ik ben niet akkoord gegaan met de terugzending", een legitieme reden is om niet te hoeven terugbetalen heb je helemaal zelf verzonnen.
NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 09:29
Zoveel vragen, maar geen antwoorden.
Wanneer je honderd personen een stuk van een taart geeft, de eerste 1% krijgt, de tweede 2% van wat over is en zo voort, wie krijgt dan het grootste stuk. Inderdaad veel vragen, maar de meeste zijn niet relevant.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 mar 2021 09:38
NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 09:29
U bent van de regeltjes en procedures.
In jouw ogen. Belangrijker is dat jij aangeeft van de praktijk te zijn. Je zou dan een pragmatische instelling verwachten, "fijn dat het product op de juiste plek is aangekomen", maar nee, jij komt met vermeende regeltjes en procedures aanzetten. Dat, "ik ben niet akkoord gegaan met de terugzending", een legitieme reden is om niet te hoeven terugbetalen heb je helemaal zelf verzonnen.
U kunt ook gewoon aangeven dat u mijn reacties niet leest of wil begrijpen. Het gaat hier niet om een normale herroeping van een normale online aankoop. Bij een normale herroeping pak je je aankoop in en stuurt die terug naar de verkoper. En ja, daar heb je geen toestemming voor nodig.
Misschien dat u het heel normaal vindt om een online aankoop terug te sturen naar een willekeurig filiaal, maar dat is het niet. Iemand moet dat dus tegen TS gezegd hebben. En waarom is het haar Goes gestuurd als het daar niet heen moest? Ergens is er dus afgeweken van de normale procedures (retour online aanmelden, verzendkosten krijgen en opsturen) en is er dus iets besproken tussen iemand van MM (webwinkel, filiaal Goes of filiaal Rotterdam). Dus ja, is er toestemming dat die telefoon naar filiaal Goes verstuurd kon worden.

En uw laatste regel slaat natuurlijk nergens op, en dat weet u zelf ook wel. Geen woorden in mijn mond leggen die daar ook niet uitgekomen zijn. De procedure van MM is helder en daar in van af geweken. Niet bekend waarom en door wie.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

JE blijft maar hameren op die benodigde toestemming en de mogelijk verkeerde adressering, maar...

- die toestemming is simpelweg niet vereist, die verzin jij erbij;
- de adressering is irrelevant, nu de telefoon door MM is ontvangen en bovendien op de juiste plek terecht is gekomen.
- er is ook geen discussie vanuit de MM over toestemming of adressering - dat zijn slechts jouw verzinsels.

MM heeft het product terug ontvangen en betaalt desondanks niet terug. Dát is de problematiek die voorligt.

Ergo: als ik er vanuit ga dat er geen reden is gegeven waarom er niet terug betaald wordt (anders zou TS dat wel gezegd hebben), dan kan TS gewoon een normale incassoprocedure opstarten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 mar 2021 11:15
JE blijft maar hameren op die benodigde toestemming en de mogelijk verkeerde adressering, maar...
Nee, ik blijf er van beticht worden dat ik gezegd zou hebben dat het een vaste procedure is dat er altijd een akkoord zou moeten komen om terug te hoeven betalen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 12:18
Moneyman schreef:
15 mar 2021 11:15
JE blijft maar hameren op die benodigde toestemming en de mogelijk verkeerde adressering, maar...
Nee...
Jawel. Zie je berichten.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Stel dat het beleid van MM is: zonder onze toestemming om iets terug te sturen, betalen we je niet uit.
Dan kun je volgend de wet best gelijk hebben dat je je geld moet terug krijgen, maar zie het dan maar eens terug te krijgen.
Er zit vaak een verschil in tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zwartkate schreef:
15 mar 2021 16:20
Stel dat het beleid van MM is: zonder onze toestemming om iets terug te sturen, betalen we je niet uit.
Dan kun je volgend de wet best gelijk hebben dat je je geld moet terug krijgen, maar zie het dan maar eens terug te krijgen.
Er zit vaak een verschil in tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Het verschil zit in dat het hier niet om een normale herroeping gaat. Die meld je online aan en je krijgt netjes een verzendbewijs. Dat staat compleet los van deze situatie.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Totaal irrelevant, ND. Het product is geretourneerd binnen de geldende termijn én op de juiste plek door MM ontvangen. Nu hoeft er alleen maar uitbetaald te worden, that's it.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 mar 2021 16:54
Totaal irrelevant, ND. Het product is geretourneerd binnen de geldende termijn én op de juiste plek door MM ontvangen. Nu hoeft er alleen maar uitbetaald te worden, that's it.
Als het zo simpel zou zijn zou er niets aan de hand geweest zijn, toch?
Waarom is Rotterdam de juiste plek voor deze telefoon en niet het centraal magazijn? Is de telefoon dan wellicht in de winkel gekocht? Dan gelden andere voorwaarden. Waarom heeft TS het naar Goes gestuurd als het in Rotterdam moest zijn? Of heeft wellicht Rotterdam de telefoon eerst naar Goes gestuurd omdat TS in Goes gekocht of afgehaald heeft? En onder welke voorwaarde is er nu opgestuurd? Heeft TS in Goes gekocht en hebben ze daar een ex demo ontvangen van Rotterdam? Maar dan had Goes al lang kunnen terug betalen vanuit de winkel. Of was de telefoon in filiaal Rotterdam gekocht (vanwege de laatste) en wilde TS daar niet heen voor de oplossing? Maar een filiaal heeft geen eigen bankrekening en dito administratie. Geld kan dan terug via retourpinnen of cash. Maar dan zou TS toch echt naar een winkel toe moeten gaan.

Zo lang niet bekend is hoe er besteld is (fysiek in een winkel, online, click en collect), waar er besteld is (welk filiaal of online), wie de afzender is (een filiaal of het centraal magazijn) en waarom er geen gebruik gemaakt wordt van de normale retourprocedure mag u het helemaal simpel vinden, maar dan daag ik u toch uit om de simpele oplossing te vermelden. Daar is TS beter bij geholpen (als er meegelezen wordt) dan met steeds blijven reageren op anderen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 17:14
[....maar dan daag ik u toch uit om de simpele oplossing te vermelden.
Die heb ik al lang gegeven, maar ik kan me voorstellen dat je er overheen kijkt in de mist die je opwerpt.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 17:14
Waarom (...)? (...) Waarom (...)? (...) Waarom (...)?
Voor iemand die prat gaat op van de praktijk zijn ben je behoorlijk bezig om problemen te zoeken waar ze niet zijn.

- Heeft TS toestemming gevraagd? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom heeft TS het product naar Goes gestuurd terwijl het naar Rotterdam moest? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom schijnt de zon s'nachts niet? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom schildert de NS de treinen geel en niet paars met witte stippen? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom zijn er nog mensen met oude beeldbuizen? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom worden die vet eten niet vet? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom gebruikt de ING geen TAN codes meer? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom zijn de bananen krom? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom is kinderen voor de kinderen er eigenlijk mee gestopt? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom...? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 mar 2021 18:00
NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 17:14
[....maar dan daag ik u toch uit om de simpele oplossing te vermelden.
Die heb ik al lang gegeven, maar ik kan me voorstellen dat je er overheen kijkt in de mist die je opwerpt.
Moneyman schreef:
12 mar 2021 13:57
Verder ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen van NeoDutchio.
Vreemd, en dan wel meedoen aan de discussie op een van die vragen?

Of doelt u op deze:
Moneyman schreef:
15 mar 2021 11:15
Ergo: als ik er vanuit ga dat er geen reden is gegeven waarom er niet terug betaald wordt (anders zou TS dat wel gezegd hebben), dan kan TS gewoon een normale incassoprocedure opstarten.
Maar ja, tegen wie moet de procedure gestart worden, Media Markt Nederland of een van de filialen? En wat als TS zelf de telefoon verkeerd heeft terug gestuurd? Immers kan je gewoon online de retouren regelen.

Dus neen, die simpele oplossing van u lees ik nog nergens.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
15 mar 2021 11:15
MM heeft het product terug ontvangen en betaalt desondanks niet terug. Dát is de problematiek die voorligt.

Ergo: als ik er vanuit ga dat er geen reden is gegeven waarom er niet terug betaald wordt (anders zou TS dat wel gezegd hebben), dan kan TS gewoon een normale incassoprocedure opstarten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 mar 2021 18:16
NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 17:14
Waarom (...)? (...) Waarom (...)? (...) Waarom (...)?
Voor iemand die prat gaat op van de praktijk zijn ben je behoorlijk bezig om problemen te zoeken waar ze niet zijn.

- Heeft TS toestemming gevraagd? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
- Waarom heeft TS het product naar Goes gestuurd terwijl het naar Rotterdam moest? Geen idee, maar het maakt voor de casus van TS niet uit.
Dus als TS niet de juiste procedure volgt is dat niet relevant voor de oplossing? Of als er een andere weg is bewandeld dan normaal in opdracht van MM waardoor het fout gaat is het ook niet relevant? Achterhalen waar de fout ligt is dus niet relevant? Zo te merken is dat uw mening, maar zeker niet de mijne.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad, het maakt niet uit. Want geen van de door jou opgeworpen problemen belemmeren de betalingsplicht van MM. En jij blijft wel problemen bedenken, maar geeft geen enkele reden waarom er geen terugbetalingsplicht voor MM zou zijn. Logisch ook, want die redenen zijn er niet.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 mar 2021 18:20

Moneyman schreef:
12 mar 2021 13:57
Verder ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen van NeoDutchio.
Vreemd, en dan wel meedoen aan de discussie op een van die vragen?
Als je het verschil al niet snapt tussen ergens benieuwd naar zijn en ergens een probleem in zien...

Mijn interesse zat, zoals je ook al had kunnen lezen, in de reden voor de late retournering vanwege de gegeven reden. Ik zou dat een dag later al gedaan hebben. Maar ik zeg nergens, anders dan jij, dat er reden is om vanwege die vragen niet terug te betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 mar 2021 18:56
Inderdaad, het maakt niet uit. Want geen van de door jou opgeworpen problemen belemmeren de betalingsplicht van MM. En jij blijft wel problemen bedenken, maar geeft geen enkele reden waarom er geen terugbetalingsplicht voor MM zou zijn. Logisch ook, want die redenen zijn er niet.
Of er terug betaald moet worden is ook niet de vraag. Wat de vraag wel is is:
GUBA schreef:
11 mar 2021 22:00
WAT KAN IK NU DOEN?
En om iets te kunnen doen zal je eerst moeten weten wat er besproken is met wie. Naar het hoofdkantoor mailen terwijl het een zaak tussen klant en (lokale) winkelier is heeft weinig nut. Andersom ook. Dus ja, eerst moet er gefilterd wonen om bij de juiste persoon uit te komen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook dat is geen vraag. Gewoon de verkoper natuurlijk.

Gesloten