LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GUBA
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021 21:43

MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door GUBA »

Ik heb een SAMSUNG 10+ telefoon bij de Media Markt gekocht op 31 december 2020.
Deze telefoon heb ik 5 februari teruggestuurd (het zal vol vingerafdrukken, ze hadden een showroom gestuurd).
Media Markt heeft dit product 6 februari in GOES ontvangen.
Op 12 februari is het aangekomen op de juiste locatie (in ROTTERDAM - waar de telefoon vandaan was verzonden.

Ik zou binnen 8 werkdagen na 12 februari (dus op 24 februari) mijn aankoopbedrag teruggestort krijgen.
Dat is nog steeds niet gebeurd.
Ik heb al een paar keer gebeld, maar ik heb het geld nog steeds niet ontvangen.

WAT KAN IK NU DOEN?
Bedankt voor de tips en reacties

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Was er wel een akkoord gegeven voor het terug sturen? Of hebt u gewoon de telefoon terug gestuurd? En waarom naar Goes sturen als het naar Rotterdam moest? Wie heeft beloofd dat het geld terug zou komen en wat geven ze als reden aan dat het geld nog niet terug is?

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vraag me dan gelijk af waarom iemand 5 weken zou wachten met het retourneren van een telefoon. Maar goed, je hebt bij de MM 100 dagen de tijd, dus het mág wel.

Verder ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen van NeoDutchio.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door henk51 »

Ben ook benieuwd naar de antwoorden normaal stuur je zoiets meteen na ontvangst retour en niet na ruim 1 maand. De verpakking moet dan niet verzegeld geweest zijn en had om die reden meteen geweigerd moeten/kunnen worden. Staat ook op het doosje vermeld

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lastig situatie, dat je zo lang gewacht hebt met retour sturen is een groot nadeel.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Als je niet hebt dan kan je een zaak indienen bij https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ . Ik mis heel veel informatie, dus ik kan geen inschatting maken of het nut heeft.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
12 mar 2021 14:18
Lastig situatie, dat je zo lang gewacht hebt met retour sturen is een groot nadeel.
Waarom? De positie van TS verandert er niet door.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Vraag advies bij je rechtsbijstandsverzekering!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ondanks de vele negatieve reacties die er altijd zijn van de MM , hebben wij toen we iets terugstuurden heel snel ons geld gekregen.

Maar goed weet niet hoe dat gaat na een maand houden.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Is dat de nieuwe rage, in ieder topic nietszeggend reageren, en vervolgens verwijzen naar een rechtsbijstandverzekering? (Die er misschien niet is)

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arizonakid schreef:
13 mar 2021 17:49
Is dat de nieuwe rage, in ieder topic nietszeggend reageren, en vervolgens verwijzen naar een rechtsbijstandverzekering? (Die er misschien niet is)
Als dat de standaard wordt op de topics waar een TS half tot niets zegt en niet terug komt voor verdere uitleg, dan scheelt dat een gereageer. Gewoon iedereen zijn standaard riedeltje en er kan weer een slotje op.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
12 mar 2021 13:51
Was er wel een akkoord gegeven voor het terug sturen?
Daar is geen akkoord voor nodig. Sterker nog, de klant heeft een verplichting om het product binnen 14 dagen na de herroeping (of de dag daarna) terug te sturen, ook als er geen akkoord is.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 mar 2021 15:17
NeoDutchio schreef:
12 mar 2021 13:51
Was er wel een akkoord gegeven voor het terug sturen?
Daar is geen akkoord voor nodig. Sterker nog, de klant heeft een verplichting om het product binnen 14 dagen na de herroeping (of de dag daarna) terug te sturen, ook als er geen akkoord is.
Bij normale herroeping inderdaad niet. Het gaat hier om een tijdsbestek van 36 dagen tussen ontvangen en terug sturen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

De klanten krijgen van de Media Markt het recht om 100 dagen lang de koop te herroepen. Dat recht kunnen zij eenzijdig uitoevenen, dus zonder dat de verkoper daar een akkoord op moet geven. Een overeenkomst is pas na die 100 dagen noodzakelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bent u weer bezig een nutteloze discussie uit te lokken? Wettelijke herroepingstijd is 14 dagen na ontvangst. Bij MediaMarkt is het 100 dagen retourneren. Je meldt je retour aan op de website en krijgt een retourlabel. Als er geen retourlabel is, is er dus ook geen akkoord. Het is in dit topic ook niet naar MediaMarkt Nederland gestuurd, maar naar filiaal Goes. Het gaat dus compleet buiten de normale richtlijnen en procedures om. Er moet dus contact geweest zijn tussen iemand van MM en TS. Dus ja, is er toestemming gegeven om de telefoon naar filiaal Goes te sturen?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 mar 2021 17:30
Bent u weer bezig een nutteloze discussie uit te lokken?
Neen. Ik begrijp dat jij garant staat voor iedereen die gebruik maakt van het 100 dagen herroepingsrecht van de MediaMarkt en het product niet opstuurd omdat de verkoper geen akkoord geeft voor de terugzending, door geen retourlabel te geven aan de klant en eveneens geen ondubbelzinnige verklaring van de verkoper krijgt dat hij akkoord is met de terugzending.
NeoDutchio schreef:
30 jan 2021 22:43
Want Wouter, Alfatrion en Moneyman staan garant voor de winst. U hebt dus niets te verliezen. Laat u wel even weten hoe het afgelopen is?

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 mar 2021 18:40
NeoDutchio schreef:
14 mar 2021 17:30
Bent u weer bezig een nutteloze discussie uit te lokken?
Neen. Ik begrijp dat jij garant staat voor iedereen die gebruik maakt van het 100 dagen herroepingsrecht van de MediaMarkt en het product niet opstuurd omdat de verkoper geen akkoord geeft voor de terugzending, door geen retourlabel te geven aan de klant en eveneens geen ondubbelzinnige verklaring van de verkoper krijgt dat hij akkoord is met de terugzending.
Wat er in dit topic aan de hand is is niet duidelijk, vandaar de vragen. Dat u een ander verhaal gaat verkondigen en verzinnen en daarmee een discussie probeert uit te lokken doet niets af aan mijn vragen.
Wij weten niet wat er besproken is en op welke gronden er naar het filiaal in Goes verstuurd is. Dat staat dus los van de normale procedure van een retour online aanmelden en het ontvangen van een retourlabel.

Houdt u maar vast aan de normale procedure van 100 dagen herroeping (wat gewoon retourneren heet) en verzin alvast maar even waarom het niet naar het centraal magazijn verstuurd is maar naar een filiaal. Of stap even van uw vaste riedeltje af van regeltjes en lees het topic even goed door. Dat scheelt een hoop nutteloos gereageer.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over “ nutteloze discussie uitlokken” gesproken... :roll:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 mar 2021 19:13
Wat er in dit topic aan de hand is is niet duidelijk, vandaar de vragen.
Er wordt niet terugbetaald.
GUBA schreef:
11 mar 2021 22:00
Ik zou binnen 8 werkdagen na 12 februari (dus op 24 februari) mijn aankoopbedrag teruggestort krijgen.
Dat is nog steeds niet gebeurd.
Ik heb al een paar keer gebeld, maar ik heb het geld nog steeds niet ontvangen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 mar 2021 01:11
NeoDutchio schreef:
14 mar 2021 19:13
Wat er in dit topic aan de hand is is niet duidelijk, vandaar de vragen.
Er wordt niet terugbetaald.
En de weg daar naar toe is u wel duidelijk? Wilt u dan even vertellen met welke reden er naar filiaal Goes gestuurd is. En kunt u ook even vertellen wie TS gesproken heeft, filiaal Goes, Rotterdam of het hoofdkantoor. Schijnbaar weet u meer dan wij.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: MediaMarkt betaalt aankoopprijs retour gezonden product niet uit

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Laten we voortaan maar het advies geven om de rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Dat voorkomt een hoop nutteloze discussies en kunnen we dit forum ook gelijk gaan sluiten, aangezien het advies altijd het juiste advies is.

Gesloten