LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt maakt service niet waar!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
LiselotteSophie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2018 17:34

Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door LiselotteSophie »

Op 21-4-2018 heb ik bij de Mediamarkt te Amersfoort mijn beeldscherm (Samsung Galaxy S8) laten vervangen. Dit scherm kostte maarliefst 329,- om te laten vervangen! Ondanks deze prijs ben ik toch nog overgehaald door de verkoper, om hier een screenprotector bij te kopen. Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
Op 7-5-2018 kreeg ik een ongelukje op mijn werk. Er viel iets op mijn "geweldig goed werkende" screenprotector. Na de kleine impact òp mijn screenprotector zat er een flinke ster inclusief uitlopende barsten in mijn scherm. Ik ben de volgende dag gelijk naar de Mediamarkt gegaan, omdat zij middels de filmpjes beloven dat zelfs een hamer mijn beeldscherm aankan! Eenmaal in de winkel zei de medewerker echter tegen mij dat de screenprotectors nooit 100% garantie bieden en dat de kosten van het beeldscherm dan ook voor mijn eigen rekening komen te staan. Als zij mij dit tijdens de verkoop hadden verteld had ik dit uiteraard niet eens gekocht. Ik ben uitgegaan van de professionaliteit van de winkel en ik verwacht geen kat in de zak. De enige oplossing die zij mij bieden is een "korting" waarbij ik nog steeds 100e euro's uit eigen zak mag toveren. ERG jammer maar vooral HEEL onprofessioneel en slechte afhandelingen van ondeugdelijke producten die zij verkopen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Moneyman »

LiselotteSophie schreef:Op 21-4-2018 heb ik bij de Mediamarkt te Amersfoort mijn beeldscherm (Samsung Galaxy S8) laten vervangen. Dit scherm kostte maarliefst 329,- om te laten vervangen! Ondanks deze prijs ben ik toch nog overgehaald door de verkoper, om hier een screenprotector bij te kopen. Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
Op 7-5-2018 kreeg ik een ongelukje op mijn werk. Er viel iets op mijn "geweldig goed werkende" screenprotector. Na de kleine impact òp mijn screenprotector zat er een flinke ster inclusief uitlopende barsten in mijn scherm. Ik ben de volgende dag gelijk naar de Mediamarkt gegaan, omdat zij middels de filmpjes beloven dat zelfs een hamer mijn beeldscherm aankan! Eenmaal in de winkel zei de medewerker echter tegen mij dat de screenprotectors nooit 100% garantie bieden en dat de kosten van het beeldscherm dan ook voor mijn eigen rekening komen te staan. Als zij mij dit tijdens de verkoop hadden verteld had ik dit uiteraard niet eens gekocht. Ik ben uitgegaan van de professionaliteit van de winkel en ik verwacht geen kat in de zak. De enige oplossing die zij mij bieden is een "korting" waarbij ik nog steeds 100e euro's uit eigen zak mag toveren. ERG jammer maar vooral HEEL onprofessioneel en slechte afhandelingen van ondeugdelijke producten die zij verkopen.
De vraag is wat er daadwerkelijk beloofd/ gegarandeerd is, oftewel wat je daadwerkelijk mocht verwachten. Heb je linkjes naar de bewuste reclames/ productinformatie?

stofzuigertje

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vaak is de bovenste laag dus deze glas laag stuk en de rest heel, maar bij punt geen 100% garantie, alleen met platte hamer!

Verder is hoesje wel zo veilig en niemand is verplicht een dure telefoon te kopen.
De Lenovo B van 4.5"werkt ook hetzelfde en kost minder als jou kale scherm.... !

LiselotteSophie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2018 17:34

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door LiselotteSophie »

@Moneyman,
https://youtu.be/R0N2yNBSKqE
Dit is de link! Deze wordt ook afgespeeld in de winkel...

@stofzuigertje,
Het is geen glas, dit is flexibel (nanotechnologie) alles wordt op maat van je scherm gemaakt en voor je neus erop geplakt. Een hoesje heb ik al, telefoon is volledig beschermd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo “beschermd”was hij niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Revoked »

LiselotteSophie schreef:...
Het is geen glas, dit is flexibel (nanotechnologie) alles wordt op maat van je scherm gemaakt en voor je neus erop geplakt. Een hoesje heb ik al, telefoon is volledig beschermd.
Nanotechnologie...je weet wat dat is? Het heeft niets met je screenprotector te maken. Verkooppraatjes, en je bent er vol ingetrapt. Gefeliciteerd, u bent zelfbenoemd slachtoffer nummer #189.006

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Nou zo “beschermd”was hij niet.
De geclaimde bescherming geldt niet als er 'iets' op valt waarvan de impact groter is dan die van 'een hamer'.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Har45 »

Mediamarkt Nederland is actief op de website van klachtenkompas, misschien loont het de moeite daar uw klacht neer te zetten.
Immers mediamarkt Nederland kan bij een terechte klacht het filiaal aansturen.
Succes toegewenst

LiselotteSophie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2018 17:34

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door LiselotteSophie »

De geclaimde bescherming geldt niet als er 'iets' op valt waarvan de impact groter is dan die van 'een hamer'.

Goh tttlocke, zo slim ben ik zelf ook nog wel... een kleine vleeshaak heeft ook GEEN grotere impact op mijn scherm dan een hamer. Hij hoort bescherming te bieden en dat is niet gebeurd. De reclame is totaal misleidend.

LiselotteSophie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2018 17:34

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door LiselotteSophie »

Een protectie voor welk product dan ook is geen vrijbrief om niet meer zuinig op een kwetsbaar apparaat te zijn, u dacht blijkbaar dat de slimme telefoon door het aanbrengen van de folie never nooit meer kapot kon gaan maar de werkelijkheid is toch iets anders. De Mediamarkt wil met u toch tot een oplossing komen zodat de reparatiekosten tot 100 euro beperkt blijft. De Mediamarkt is een groot concern waar veel klanten wel tevreden zijn maar uitzonderingen zijn er altijd.

Snuffel1, dat begrijp ik! Ik zeg ook zeker niet dat de screenprotector een vrijbrief is! Echter is wel dat hetgene wat er op viel (kleine vleeshaak) veeele malen lichter dan de hamer en keien die hij moet aankunnen. En volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen. Ik moet alsnog 100e euro's betalen. Als het 100,- was geweest had ik er misschien nog over nagedacht ook! Het feit blijft.. zij hebben misleidende reclames en neppe de hele boel

LiselotteSophie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2018 17:34

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door LiselotteSophie »

Mediamarkt Nederland is actief op de website van klachtenkompas, misschien loont het de moeite daar uw klacht neer te zetten.
Immers mediamarkt Nederland kan bij een terechte klacht het filiaal aansturen.
Succes toegewenst

Har45 bedankt voor een reactie waar ik wel iets aan heb

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat de impact van zo'n haak nu juist wel groter is. Een veel kleiner oppervlak zal de kracht op moeten vangen. Bij een hamer zal de protectie niet scheuren, maar zo'n haak kan deze wel penetreren en dan is de protectie weg.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door newmikey »

LiselotteSophie schreef:Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
U kunt géén onderscheid maken tussen reclame en werkelijkheid? Wat is dit nu weer voor raar verwachtingspatroon, omdat er een filmpje getoond wordt met een hamer moet dat dunne plastic velletje ook de impact van een puntig voorwerp weerstaan? Ik ben verre van een MM fan maar in dit geval maakt u het wel héél bont!

LiselotteSophie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2018 17:34

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door LiselotteSophie »

Newmikey, het is geen punt die erin is geklapt. Een vleeshaak heeft de vorm van een S, en ja ik begrijp dat de punt veel schade aan kan richten. Het was alleen niet de punt die mijn scherm heeft geraakt. Ik vraag mij ook af of u het filmpje wel heeft gezien die ik bovenaan in de reacties als link heb gezet. Dan snapt u misschien mijn frustratie... er gaat namelijk nog veel meer overheen dan alleen een hamer!

Moiseule58

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

newmikey schreef:
LiselotteSophie schreef:Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
U kunt géén onderscheid maken tussen reclame en werkelijkheid? Wat is dit nu weer voor raar verwachtingspatroon, omdat er een filmpje getoond wordt met een hamer moet dat dunne plastic velletje ook de impact van een puntig voorwerp weerstaan? Ik ben verre van een MM fan maar in dit geval maakt u het wel héél bont!
Het reclamefilmpje is m.i. zeer misleidend te noemen. Al kan iedereen begrijpen dat dit misleidend is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door tttlocke »

LiselotteSophie schreef:De geclaimde bescherming geldt niet als er 'iets' op valt waarvan de impact groter is dan die van 'een hamer'.

Goh tttlocke, zo slim ben ik zelf ook nog wel... een kleine vleeshaak heeft ook GEEN grotere impact op mijn scherm dan een hamer. Hij hoort bescherming te bieden en dat is niet gebeurd. De reclame is totaal misleidend.
Ik vind het tekenend dat u in u openingsbericht niet vermeldde wat er op gevallen was. Terwijl dat natuurlijk essentieel is in de beoordeling of je mag verwachten dat de bescherming beschadiging voorkomt.
Nu heeft u het plotseling over 'een kleine vleeshaak', wat dat dan ook moge zijn.
Ik ben niet overtuigd. Nu is dat ongetwijfeld geen probleem voor u.
Het feit dat Mediamarkt dat ook niet is, echter wel.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij een kleine vleeshaak kan ik me wel wat voorstellen. Dat lijkt wel zo'n beetje te vallen onder de voorbeelden die in het filmpje getoond worden. Dat filmpje vind ik overigens verre van overtuigend. Hoe hard komt die hamer nu echt op het scherm neer? Hoe zwaar zijn die "steentjes"? Van welke hoogte vallen al die voorwerpen? Het heeft allemaal een hoog TellSell-gehalte, vind ik.
Een kunststof filmpje over het scherm biedt bescherming tegen krassen, meer niet. Zorgvuldigheid en voorzichtigheid bieden volgens mij betere bescherming.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp werkelijk niet wat mensen allemaal uitspoken met hun telefoon. Al die kapotte schermen. En u had er al een kapot wat goudgeld kostte en nog bent u niet zorgvuldiger met dat ding.

LiselotteSophie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2018 17:34

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door LiselotteSophie »

Of het volgens jullie nou wel of niet "logisch" is dat de protector zo'n impact aankan, vind ik allemaal prima. Het feit BLIJFT dat de reclame die getoond wordt, niet waargemaakt kan worden. In dit geval vind ik dat ik NIET hoef op te draaien voor de kosten, terwijl Mediamakrt valse reclame maakt.
Wanneer een stucadoor zegt dat hij je muur glad kan maken, maar dit gebeurt niet, wil je ook niet betalen voor de oplossing. Hij beloofd iets, hij maakt zijn fout goed! Zo zie ik ook deze situatie. Mediamarkt beloofd mij iets wat niet waargemaakt kan worden, dan wil ik ook niet betalen voor de oplossing.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan betaalt u toch niet? Dan houdt u gewoon een kapot scherm.

Gesloten