LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer dan twee maanden technisch probleem met Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
harmvzon
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2020 11:23

Meer dan twee maanden technisch probleem met Vodafone

Ongelezen bericht door harmvzon »

28 februari heb ik van Vodafone mijn bestelde telefoon en nieuwe simkaart gekregen. De telefoon is besteld bij een verlenging die pas 7 juli in gaat, maar is wel in een keer helemaal betaald.

Het probleem ontstaat bij het activeren van mijn simkaart. Dit lukte mij zelf niet en ook in de winkel konden ze mij niet helpen. Er was een probleem met mijn account en de technische dienst van Vodafone moest dit oppakken en kreeg tijdelijk een pre-paid kaartje (met nieuw nummer).

Dat is nu dus meer dan twee maanden geleden. Telkens als ik informeer krijg ik te horen dat het nog niet is opgelost, ze zijn er mee bezig en ik moet wachten. Nu heb ik aangegeven dat ik wel klaar ben met wachten en eigenlijk mijn contract bij Vodafone op wil zeggen. In ieder geval die verlenging. Ik kreeg te horen dat ik te laat was om de verlenging te annuleren (twee weken bedenktijd) en dat er een boete op zit om je contract voortijdig te beëindigen. Daar ben ik het niet natuurlijk niet echt mee eens, ze zouden kijken wat ze konden doen. Dat is inmiddels ook weer anderhalve week geleden en krijg ook nu herhaaldelijk te horen: "We zijn er mee bezig".

Wat kan ik doen? Waar heb ik recht op? Moet ik gewoon maar afwachten tot er eindelijk iets opgelost is? Heb niet het gevoel dat ik op de chat of aan de telefoon serieus wordt genomen en heb ook het gevoel dat er niets gebeurt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Meer dan twee maanden technisch probleem met Vodafone

Ongelezen bericht door berndv »

Even voor de duidelijkheid. Je verlengt in februari je abonnement en neemt hierbij een nieuwe telefoon die je direct volledig betaalt. Wat de nieuwe simkaart in dit verhaal doet, begrijp ik niet helemaal, wellicht dat je oude simkaart niet past in je nieuwe telefoon ofzo. Maar goed, als ik het goed begrijp kan je niet met je oude simkaart je nieuwe telefoon gebruiken. Dan is het wel schandalig dat ze tot op heden die nieuwe sim niet hebben kunnen activeren. Maar of je hier verder nog niets mee kunt, zou ik zo niet durven te zeggen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Meer dan twee maanden technisch probleem met Vodafone

Ongelezen bericht door Revoked »

Een geschil beginnen via de Geschillencommissie Telecom. Is het zo verholpen.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Meer dan twee maanden technisch probleem met Vodafone

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Revoked schreef:
13 mei 2020 16:30
Een geschil beginnen via de Geschillencommissie Telecom. Is het zo verholpen.
Ja dat is de alles zaligmakende oplossing.
Ik heb bij die commissie een klacht neergelegd over de zeer slechte elektromagnetische veldsterkte hier thuis en buiten
rondom ons huis, die klacht is al tientallen malen door mij gemeld bij Vodafone, er is zelfs een aangetekende brief naar Vodafone
gestuurd waar binnen 14 dagen op zou worden gereageerd, daar wacht ik nog steeds op, nu dus bijna een half jaar geleden.
Al wat de geschillencommissie aanbiedt is juridische hulp tegen betaling.

Vodafone heeft totaal poep aan de klanten, schijt vond ik niet zo netjes, maar ze hebben het wel.
Zij hebben de touwtjes in handen en je hebt ingestemd met een contract en die zal je uitdienen.
Maar let op dat je tegen dat die termijn afloopt ruim van te voren de overeenkomst ontbindt, anders ben je weer het haasje.

Wij moeten nog een jaar, maar begin volgend jaar stap ik al over naar een andere aanbieder, eens kijken wat ze dan met dat
halve jaar gaan doen die wij dan nog te gaan hebben.

Ik wens je heel veel succes toe, je zal een heel lange adem en 10 maal zoveel geduld moeten hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Meer dan twee maanden technisch probleem met Vodafone

Ongelezen bericht door berndv »

Aad van Hoorn schreef:
15 mei 2020 15:36
Ik heb bij die commissie een klacht neergelegd over de zeer slechte elektromagnetische veldsterkte hier thuis en buiten
rondom ons huis, die klacht is al tientallen malen door mij gemeld bij Vodafone, er is zelfs een aangetekende brief naar Vodafone
gestuurd waar binnen 14 dagen op zou worden gereageerd, daar wacht ik nog steeds op, nu dus bijna een half jaar geleden.
Al wat de geschillencommissie aanbiedt is juridische hulp tegen betaling.
Dat is raar, heeft de commissie uw geschil dan nog niet in behandeling genomen? Uitspraken door de commissie zijn bindend, was er al een uitspraak, maar viel die in uw nadeel uit? Uw uitspraken over de geschillencommissie komen namelijk niet heel erg overeen met de werkelijkheid, dus ik moet zeggen dat ik uw reactie erg vreemd vind.

Gesloten