LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door Vodafone: updates software Samsung

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
eric.welling
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2020 10:48

Misleiding door Vodafone: updates software Samsung

Ongelezen bericht door eric.welling »

Ik heb eind juli mijn abonnement bij Vodafone verlengt met een Samsung S20 Plus nadat mij verzekerd was dat Vodafone alleen zgn unbranded toestellen levert. Helaas kwam ik er na een paar weken achter dat mijn telefoon aangepaste Vodafone software heeft. Toen ik hierover contact opnam met Vodafone stuitte ik op een muur van onwil en arrogantie. Hierdoor ben ik maar wat verder in de Vodafone branded versies gedoken en kom tot best schokkende conclusies. In mijn geval met de S20 Plus zijn er door Samsung inmiddels een paar toestel specifieke updates uitgebracht voor de camera en ook voor de batterij, deze updates zijn los van de beveiligingsupdates verzonden door Samsung. Helaas zet Vodafone deze updates niet door naar hun klanten, waarom dat is mij een raadsel. Ik heb reeds via officiële weg een klacht ingediend over het update beleid (en het feit dat Vodafone branded toestellen levert zonder klanten hier vooraf over in te lichten) en het uitblijven van de overige updates. De beveiligingsupdates van Samsung zijn overigens exact hetzelfde als die van Vodafone, waarom men dan 3 weken nodig heeft om deze updates uit te rollen is mij ook een groot raadsel. Helaas doet Vodafone helemaal niets met klachten, het enige wat men voorstelt is dat ik mijn contract dan maar af moet kopen om daarna zelf een ander toestel te nemen. Het is werkelijk te gek voor woorden. Ik verwacht dat als ik een toestel neem bij een abonnement dat ik dezelfde gebruikerservaringen mag verwachten als mensen die hun telefoon niet bij Vodafone hebben gekocht, maar Vodafone vindt dat ze gewoon mogen doen wat hun het beste uitkomt. Ik ben niet uit op enig voordeel, ik wil alleen graag écht kunnen genieten van mijn S20 Plus.

Ik zit inmiddels ongeveer 20 jaar bij Vodafone, maar waar men vroeger echt luisterde naar klanten ben je nu gewoon nummer 100000 van mensen met klachten. Op dit moment zie ik niet gebeuren dat ik klant blijf zodra mijn contract afloopt, niet dat het Vodafone ook maar iets kan schelen.....

Eric

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Misleiding door Vodafone: updates software Samsung

Ongelezen bericht door berndv »


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Misleiding door Vodafone: updates software Samsung

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor een 2e simkaart is deze info zeker van belang...
in Rusland die kaart erin is vele malen goedkopere en geen duur gastgebruik met beperkingen.

Wel is het leuk dat je met *#1234# je dit op Samsung kunt opvragen maar je kocht iets en als ze foute leverden mag je
omruilen zonder kosten vragen. Ze moeten wel leveren wat gevraagd is en ondeskundige verkopers is hun probleem.
Ze moeten Ja, nee of geen idee roepen en eerst nazoeken.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Misleiding door Vodafone: updates software Samsung

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Stopt u maar met het trekken aan een dood paard.

Het is inderdaad fnuikend hoe arrogant Vodafone met de klanten omgaat.
Toen wij van xs4all zijn overgestapt naar Ziggo, welke ons wel de snelheid konden leveren en leveren
tot op heden na wat startproblemen, was de aanbieding om tevens met de smartphone over te stappen
in eerste instantie wel aantrekkelijk.
Als wij nu ergens spijt van hebben dan is dat wel die laatste stap.
Meerdere keren per uur ontvangen wij de volgende boodschap.
"Noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking."

Wat ik ook heb geprobeerd bij Vodafone, geen enkele reactie die het probleem zou kunnen oplossen.
De elektromagnetische veldsterkte van het netwerk is in en ook buiten rondom ons huis abominabel slecht.
Met veel geluk soms 2 streepjes op de veldsterktemeter, meestal daar onder, vandaar constant die bovenstaande melding.

Op een aangetekend schrijven krijg je dan een standaard antwoord dat ze er binnen 14 dagen op zullen reageren.
Dat is nu dus bijna een jaar geleden, juli 2021 loopt ons contract af, dan zien ze onze billen van het stof niet meer zo
snel gaan wij dan weer terug naar onze oude provider de KPN.
Misschien doen we dat al per 1 januari en kopen de rest van die paar maanden dan wel af, want ik ben bang dat ze zelfs
als je ruim een maand van te voren het contract opzeg ze nog wel de een of andere smoes uit de kast weten te trekken
om je tegen te werken.

Overigens hebben wij onze smartphones niet van de een of andere provider juist om niet het probleem te krijgen
met die eventueel aangepaste firmware, want dat is eigenlijk het enige wat wel goed loopt, die firmware updates
direct van de servers van Samsung.

Denk goed na voor u met Vodafone in zee gaat.

petros1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2018 15:00

Re: Misleiding door Vodafone: updates software Samsung

Ongelezen bericht door petros1958 »

Niet verlengen zou ik zeggen, failliet moeten ze gaan die voda

Gesloten