LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Funny B
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:12

Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Funny B »

Ik probeer me al enige tijd aan te melden voor 'mobiel opwaarderen' bij Telfort. En nee, dat lukt niet.

De situatie
ik heb een hele tijd met plezier een pre-paid gsm-nummer gehad bij Telfort. Ik had me op dat nummer aangemeld bij 'mobiel opwaarderen'. Liep allemaal prima. Totdat ik besloot een nummerbehoud te doen .

Het 'nummerbehoud'-proces liep vlekkeloos. Op de afgesproken dag is inderdaad het nummer overgezet.

Opnieuw aanmelden
Nadat mijn nummer dus succesvol overgezet is, volg ik de instructies zoals die in de brief gemeld staan. Ik citeer:

De brief
"MOBIEL OPWAARDEREN MET UW PREPAID?
Als u gebruik maakt/gebruik wilt gaan maken van Mobiel Opwaarderen van Telfort, dan dient u zich hiervoor (opnieuw) aan te melden. Bel (nadat uw nummer is overgezet) naar 1244 (gratis) en volg het gesproken menu."


Echter na het intoetsen van mijn bankrekeningnummer (gevolgd door een #), krijg ik te horen dat de aanvraag neit geaccepteerd is. Even later volgt een sms-je met de mededeling: "Er is een ander mobiel aangemeld met dit rekeningnummer"

Het probleem
Mijn probleem is dus dat ik me niet met het oude nummer afgemeld heb bij 'mobiel opwaarderen'. Dit stond ook niet in de brief die ik van Telfort kreeg. Ik kan me nu niet aanmelden met mijn nieuwe 06-nummer en afmelden met mijn oude nummer gaat dus ook niet, want dat nummer bestaat niet meer...

Website
Op hun website, zo kwam ik later achter (nadat ik merkte dat ik me maar niet aan kon melden), staat onder de kop 'wanneer afmelden', dat je je tijdig moet afmelden als je een nummerbehoud wilt gaan laten doen...

De Helpdesk
Nu heb ik de helpdesk gebeld. Die verwees me naar mijn bank. Maar mijn bank weet van niks; 'wij gaan daar niet over'.

Mijn vraag
Het zal mijn fout wel zijn, maar hoe krijg ik dit probleem opgelost? Bij wie moet ik zijn op mijn oude 06 nummer uit het 'mobiel-opwaarderen' (met daaraan mijn gekoppelde bankrekeningnummer) te krijgen? Bij de helpdesk? Bij de bank? Bij de chef 'mobiel opwaarderen'? wie weet raad?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Big-V »

Lijkt me inderdaad niet de taak van de bank. Ik zou nog eens de klantenservice van Telfort bellen. Misschien dat je nu iemand aan de lijn krijgt die wel iets voor je kan (wil) betekenen.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik snap niet wat er mis gegaan is. Ik heb jaren een Telfort pre-paid gehad. En mijn vrouw ook. En beiden konden we mobiel opwaarden vanaf hetzelfde rekening nummer. Nooit problemen mee gehad. Het zal Telfort toch niet uitmaken, van welk rekening nummer het bedrag afgeschreven wordt?

Funny B
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:12

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Funny B »

Tja, dat zou je denken, Dirkie. Maar tegenwoordig is het zo; één mobielnummer per bankrekeningnummer.

En Big-V. Ik zal zeker nog bellen. Kijk, ik kan altijd nog wel een bel-bon bij een supermarkt kopen, maar het blijft omslachtig.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Funny B,

Met Mobiel Opwaarderen is het zo dat je in principe maar 1 mobiel nummer aan een rekeningnummer kan koppelen. Voor Telfort i.c.m. Postbank is hier een uitzondering op: Telfortklanten kunnen 2 mobiele nummers per Postbankrekeningnummer aanmelden. Dit heeft te maken met de afspraken tussen de mobiele operators en de banken.

Jij maakt dus waarschijnlijk gebruik van een bankrekeningnummer, waardoor je je nu niet kunt aanmelden. Dit kan echter heel makkelijk opgelost worden: Telfort heeft namelijk de mogelijkheid om je te deregistreren! Ik snap niet waarom de betreffende medewerker dit niet heeft gedaan en dat deze je naar de bank heeft gestuurd, want de bank kan hier inderaad niets aan doen.

Dus ik adviseer je de klantenservice nog eens te bellen en aan te geven dat je wil dat Telfort je oude nummer deregistreert voor Mobiel Opwaarderen. Ik kan je verzekeren dat ze dit namelijk wel kunnen. Ik hoop dat je hier nog neer zet hoe het verder is gelopen.

DaphneT
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2007 21:46

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door DaphneT »

Hallo, ik heb ook het probleem dat ik niet kan aanmelden voor mobiel opwaarderen. Ik ben een jaar geleden overgestapt van Telfort naar Orange. En ik was bij Telfort aangemeld voor mobiel opwaarderen. Ik kan me nu bij Orange niet aanmelden omdat mijn banknummer al geregisteerd is. Dus Telfort gebeld (begin september!) en die hadden dat niet gedaan bij de overstap maar zouden het nu gaan los koppelen. En dat zou 3 werkdagen duren. Inmiddels heb ik al 12 keer met ze gebeld, van alles gehoord zoals spoed, 1 werkdag nog, weer 3 dagen, het is opgelost, het ligt niet aan ons maar aan de database beheerder etc. En tot opheden is mijn bankrekeningnummer nog steeds gekoppeld. Ik ben wel inmiddels erg gefrustreerd :evil: dus even deregisteren NEE dan kan dat zooitje bij de helpdesk van Telfort niet.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Daphne,

Ik heb niet gezegd dat je je 'even' kan deregistreren bij Telfort. Ik vind het heel vervelend voor je dat ze je nog steeds niet gederegistreerd hebben! Temeer omdat ik weet dat het zeker wel kan!

Ik denk dat de klantenservice van Telfort niet goed voorgelicht is en dat het hierdoor mis gaat, maar ja daar heb je ook helemaal niets aan helaas

noguti20
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2007 14:46

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door noguti20 »

Ook ik heb al langer mobiel opgewaardeerd. Toen werd mijn mobiel gestolen en kocht ik een nieuwe, al maanden geleden.
T-Mobile geeft mij hetzelfde antwoord. Zolang het oude telefoonnummer niet gewist is, kan ik niet opwaarderen. In een sms meldden ze, dat er veel meer mensen met dit euvel zitten.

Funny B
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:12

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Funny B »

Nu, een mail sturen helpt niet echt. Kijk, ik ben geduldig, en waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik stuurde Telfort op 22-10-2007 een uitgebreide mail met mijn probleem.

Op 24-10-200 ontving onderstaande reactie. Goedgelovig als ik ben, probeerde ik daarjuist of er sindsdien er nog wat aan gedaan is. Maar helaas, nog altijd kan ik niet 'mobiel opwaarderen'.

Ik bel maandagmorgen wel even...

De mail van Telfort aan mij:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij zullen dit probleem zo snel mogelijk oplossen. Ondertussen verzoeken wij u vriendelijk gebruik te maken van Telfort opwaardeerdbonnen die u kunt kopen bij de meeste supermarkten, benzinestations etc.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

Funny B
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:12

Re: Mobiel opwaarderen, aanmelden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Funny B »

Hierbij het vervolg....

Vorige week dinsdag heb ik maar eens gebeld want ik kon (en kan) me nog altijd niet aanmelden voor 'mobiel opwaarderen'.

mijn nummer
Een vriendelijk meisje aan de lijn... Ze vroeg onder andere naar mijn huidige nummer en naar mijn vorige mobiele nummer. En of ik het sim-kaartnummer had van het oude 06-nummer. Nee, die heb ik niet meer. Die had ik op dat moment al een maand geleden weggegooid. Ja, die van mijn huidige die heb ik nog wel...

Gelukkig belde ik met de vaste lijn en kon ik mijn mobieltje openmaken om het nummer dat achterop het sim-kaartje staat door te geven. Een nummer dat ze eigenluijk gewoon al hebben.

niet serieus
En na 3x in de wacht gezet te zijn, beloofde ze me dat ik na 48 uur teruggebeld zou worden. dan hoort u wat u precies moet doen.... 'Wat is uw nummer?', vroeg dat wicht... Moet IK iets doen... wat kan ik zo'n geval doen? GSM uit en weer aanzetten?

Nu, ze heeft dus niks genoteerd. Anders had zijn mijn nieuwe nummer al gehad, immers die heb ik ik weet niet hoevaak genoemd....

Dus ja, u kunt zich voorstellen dat ik me niet serieus genomen voel door die gasten van Telfort. Ze komen niet terug op hun gedane beloftes. Maar ja, wie kan dáár tegenwoordig nog op rekenen.

overstappen
Ik stap dus maar over naar een andere provider. Eentje die me wel serieus neemt. Als iemand een goedkope pre-paid-provider weet, waarbij je bellen, sms en mmsen, dan houdt ik me aanbovelen.

Gesloten