LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Apple is ook China.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

China maakt naast Chips ook grondstoffen en machines.

De accu fabriek voor Tesla in USA heeft dus Chinese grondstoffen nodig en ook onderdelen!
Een tegen boycot kan het kleine maar 260 miljoen mensen bevattende USA lam leggen!
De rest van de wereld gaat naar 11 miljard mensen dus waar zitten de meeste klanten?

Een Export verbod van Made in China producten naar USA is naast Apple ook voor alle andere bedrijven daar een ramp.
Naast de producten kun je ook producten met Chinese grondstoffen erbij doen!

Zo is de Amerikaanse Medische industrie afhankelijk van Chinese grondstoffen!
Dat kan Donald Trump een flinke hoofdpijn bezorgen!

Amerika denkt vaker verkeerd!
Nu in New York Times, ze kunnen Russische Centrales stil leggen!
Maar ik weet dat je de gegevens hoeveel ze leveren kan uitlezen en manipuleren!
Maar de centrale voor de stroom in Rusland werken mensen en die moeten met gegevens het toch echt handmatig regelen!
Dus als de computer zegt, je maakt te veel, en je zet deze uit en de spanning stort in?
Dan is snel weer inschakelen de manier en weet je dat de computers foute info gaven!

Zolang je wel elke Centrale uitleest maar niet online kunt bedienen daar!
Russen hebben dat bewust gedaan, omdat ook Russische Hackers bij verkiezingen het land anders zouden kunnen chanteren!
NY Times riep dus iets wat beslist niet klopte.....

Een Russische Centrale werkt dus als mijn Inverter van zonnepanelen, bij stroomloos moet deze stoppen...
maar hij meet zelf de spanning op netwerk en mag dat iets verhogen van 230 volt tot 246 volt om te leveren.
Er is dus een in en uitschakel grens!
Bij geen stroom uitzetten, en bij teveel ook.... zo regelde elk zonnepaneel systeem zelf of ze en hoeveel ze mogen leveren!
Zo werkte ook elke Elektriciteit Centrale in Rusland.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij weet verdacht veel over Rusland!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
17 jun 2019 09:22
Jij weet verdacht veel over Rusland!
Sssssssttt...

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, een volkscommissaris voor energiezaken in ons midden. Dat is nog eens wat anders dan een kameraad-asbestverwijderaar.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
17 jun 2019 09:54
Ha, een volkscommissaris voor energiezaken in ons midden. Dat is nog eens wat anders dan een kameraad-asbestverwijderaar.
Het is heel wat anders dan een afgestofte komkommer die in de olie zit... :mrgreen:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of een astbeststof zuiger.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vond bericht op nu.nl en ging naar New York Times en vond het originele bericht.....
Dan even Pravda en Izvestia lezen, ja mijn Russische taal beheers ik beter dan Engels....
En google translate niet nodig!

Hier in Nederland lezen de netbeheerders onze slimme meters ook uit, dus kan de stroomleverancier maandelijks het verbruik melden, dus als ik zou gaan Wodka stoken is het gelijk zichtbaar voor hun!

Dit uitlezen en de mail voor de maandelijkse opgave omdat ik de App niet wilde.... is te kraken, maar daarmee neem je nog niet mijn huis over, zo is dit bericht ook, ze kunnen elke centrale in Rusland uitlezen en vermoedelijk iets verder gaan door cijfers te manipuleren!

Maar omdat ze hoewel het goed kan geen op afstand bediende centrales willen voor de stroom voorziening!
Er zijn in Rusland voldoende goed opgeleide Hackers en dat is bewezen!
Daarom willen ze wel controle maar geen op afstand bediende centrales in Russia.

Net zoals je nu in Nederland vele bruggen op afstand kan bedienen, als je dat op maandag ochtend doet en alles open zou zetten loopt het halve land vast!

Ook hebben mijn buren een slimme thermostaat, en zou ik dus na een virtuele inbraak als ze in de ochtend vertrekken de kachel vol kunnen laten stoken en dan komen ze vanmiddag om 17.30 uur mits er geen file stond in een huis van boven de ruim 40 graden! Ja, Nederland is meer te Hacken en die grap heb ik al gelezen in de Pravda, die we in Nederland de Waarheid noemde...
Een uit de hand gelopen buren ruzie en de verkoop van dit soort op afstand bedienbare onzin is daar nu onverkoopbaar!

En ja, als je de taal kunt lezen en het ook doet, Asbest is een leuk dorpje in Rusland en ze verkopen daar nog steeds gewoon......
heb het op TV gezien en de verkoop is daar erg laag, maar ze hebben vrijwel niets anders!
Niet alles gaat daar goed maar wel beter dan ze vaak in het westen denken.

De Huawei 5G netwerken worden daar aangelegd en de 5G telefoons en verbindingen zitten al in delen van
Moskou en Sint Petersburg! Wel beetje dure toestellen...!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wodka stoken doe je toch op een houtkachel in een oude schuur? Daar komt geen netbeheerder aan te pas.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
17 jun 2019 07:17
Kortom, als Trump aan ASML een verbod op wil leggen te leveren aan China, kan ASML in plaats daarvan weigeren te leveren aan Apple, met alle gevolgen van dien? Gaat nog leuk worden dan.
Dan loopt ASML het risico heel lang geen zaken meer te mogen doen in de VS, en dan dus ook geen Intel, Qualcomm en tig andere klanten meer.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

En dan kunnen Intel, Qualcomm en tig andere klanten geen state-of-the-art chips meer (laten) maken. Er is geen realistisch alternatief voor ASML-machines.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
17 jun 2019 13:01
witte angora schreef:
17 jun 2019 07:17
Kortom, als Trump aan ASML een verbod op wil leggen te leveren aan China, kan ASML in plaats daarvan weigeren te leveren aan Apple, met alle gevolgen van dien? Gaat nog leuk worden dan.
Dan loopt ASML het risico heel lang geen zaken meer te mogen doen in de VS, en dan dus ook geen Intel, Qualcomm en tig andere klanten meer.
Tenzij een volgende president die hele onzin gewoon weer terugdraait en alle handelsoorlogen weer van de baan zijn.
De vraag is wie het hardst wordt geraakt door dit soort dingen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Trump ASML boycot zitten vele bedrijven gelijk zonder noodzakelijke onderdelen!

Lijkt me een zeer goede boycot, en wie maakt dan het meeste verlies?

Amerika First..... failliet!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Huawei mag in Rusland het 5 G netwerk uitrollen , dat zal Trump niet leuk vinden denk ik . Dan moet Trump hulp gaan vragen bij Huawei voor spionage in Rusland .
Rusland is sowieso een markt apart. Voor telecom apparatuur mogen alleen types uitgerold worden met een "Door de Russische regering goedgekeurde encryptie" (Goh, waarom zou dat zijn :wink: ). Daar lopen ook softleveranciers als Microsoft (Skype) , en hardware leveranciers als Polycom, Crestron (ip Phones) tegen aan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De KPN Messenger 2 was een Huawei met KPN opdruk en elders als Huawei G6808 te koop als Blackberry vervanger!

Dus waarom mag MTS dan geen speciale Huawei laten verkopen met Simlock en diverse extra Russische functies die we hier nog nooit van gehoord hebben, behalve ik dan!
Deze KPN Phone was dus 10 jaren terug al een aangepaste Huawei en nu Rusland beschuldigen wat onze KPN meer dan 10 jaren terug al heeft gedaan?

Het was een prima toestel voor SMS te sturen, en veel plezier van gehad en redelijke camera met die beperkte aantal Pixels.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Costnix »

Als je maar genoeg telefoons afneemt, kan je deze onder het merk Komkommertijd verkopen :mrgreen:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je bij Alibaba bestelt, niet bij Aliexpress kunnen ze de vorm van een komkommer plus je eigen merk maken!

Gesloten