LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Forum leden,

Wegens een boycot zonder openlijke bewijzen wil Donald T Ramp een bedrijf kapot maken!
Daarom geen Xiaomi gekocht maar een andere Chinees!
Deze fabriek maakte in Licentie ARM processoren en moet voor hun zelf maar ook voor andere nu daar mee stoppen.

Dat betekend dat ARM die niets hiermee te maken heeft licentie kosten mis loopt.
Andere merken die deze ook gebruiken ze niet meer van deze grote Chinees geleverd krijgen!

Mag een president dergelijke maatregelen nemen?
Naast Huawei worden nu ook ARM en vele die ARM processors gebruiken zwaar benadeeld zonder schade vergoeding!

Daarom mijn oproep, zullen we nu juist Huawei gaan kopen, ik heb het al gedaan en hoop dat vele mijn voorbeeld willen steunen.

De USA beschuldigde Huawei van spionage zonder bewijzen, net als Irak oorlog?
Als we massaal de Apple laten liggen en Huawei vragen....
Dan pakken we hem eens terug.

Ook de laptops die hier nauwelijks verkrijgbaar zijn moeten straks zonder Windows...
maar vele gooien de betaalde Windows er snel af om Linux Ubuntu erop te zetten.
Een kale of met Ubuntu erop zou ik graag ook een Huawei laptop kopen.

Wat vinden jullie allen van dit plan?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2019 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door Komkommertijd

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

door Lady1234 » 25 mei 2019 15:53

Huawei beheert al jaren de klantsystemen van KPN. Dus ja dan nee een mobieltje met die naam maakt niet veel verschil.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sorry. Net vorige week een Iphone gekocht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geen probleem Money Man, toen was de T Ramp uitspraak er nog niet.

Maar als je in een telecom winkel komt , vragen naar een Huawei vind ik ook al voldoende in dit geval.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Huawei boycotten zonder dat er spijkerharde bewijzen zijn dat dat terecht is, is net zo zinloos als nu oproepen een Huawei te kopen, alleen om de president van Amerika een hak te zetten.

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Komkommer for President, dat zal de wereld pas echt veranderen !

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal geen nieuwe kopen, is nog beter.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik koop de Geen phone. Heel goedkoop en heeft geen software upgrade nodig.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Komkommer jij mag alles kopen wat je wilt, ik vraag het aan sinterklaas en witte piet voor in de schoen. Zal wel een LG worden.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, heel lang was de TomTom hot en hip. Deze week is er een Grundig navigatiesysteem bij de Dirk in de aanbieding, een koopje. Het blijkt, althans hier, niet echt te lopen. Reden, volgens sommige aanwezigen: niemand koopt het, want op je smartphone kun je ook een navigatie instellen.

Wat met de navigatiesystemen lijkt te gebeuren kan ook met de smartphones gebeuren. Best kans dat te eniger tijd de smartphone door iets anders hots en hips wordt vervangen. Dan valt er niks meer te boycotten.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Costnix »

Die smartphone wordt vervangen door een geïmplanteerde chip.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Costnix schreef:
24 mei 2019 22:46
Die smartphone wordt vervangen door een geïmplanteerde chip.
Komt op die chip dan meteen je betaalpas en je OV-pas? En je bibliotheekkaart? Of je Museumjaarkaart?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Costnix »

Uiteraard en ook gelijktijdig een verbinding met de cloud.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

ARM mag geen enkele technologie of producten meer leveren aan Huawei blijkens de nieuwsberichten. Dus ook geen licenties aan fabrieken daar om ARM producten te maken. Zo heb ik het begrepen.

ARM is een UK bedrijf...dus zou in beginsel niet direct onder de Trump-ban moeten vallen, maar ze doen natuurlijk ook zaken met bedrijven in de VS of ze hebben er dochterondernemingen. Het zou niet moeten kunnen dat Trump op een dergelijke indirecte wijze eigenlijk buitenlandse c.q. niet VS bedrijven een beperking oplegt.

De praktijk wijst echter anders uit. Bedrijven zullen de boycot van Trump wellicht opvolgen omdat ze vrezen voor consequenties indien ze in de VS of met de VS handelen.

Huawei kan natuurlijk de ARM chip nog wel laten inbouwen door een bedrijf die wel een licentie heeft. Dus de werkzaamheden outsourcen aan een ander bedrijf die de ARM chips gaat inbouwen. Zo kan Huawei toch nog telefoons maken. De ARM processor kan niet zomaar worden nagemaakt door Huawei vanwege de complexe technologie maar niet vanwege de intellectuele eigendomsrechten volgens mij (geen octrooi of zwakke rechten/copyrights, dus ARM heeft niet de volledige rechten denk ik). De technologie zal waarschijnlijk deels een trade secret zijn, en daarom is er toch een licentie (formeel is het dat lijkt me niet echt, maar veel bedrijven zullen betalen voor de techniek en support en de ISA etc).

Kiezen voor een andere processor dan ARM kan je geen Android gebruiken op dit moment geloof ik. Dus even een andere CPU kopen/installeren is geen reele directe optie voor Huawei.

Samsung heeft een ARM licentie. Zit in Korea. De ban is deels effectief. Huawei kocht de ARM chip namelijk eerder van een joint venture van ARM en Huawei die in China zit. De financiele gevolgen kan ik niet inschatten.

Samsung vervolgens een ban opleggen wordt lastig want die levert weer aan Apple en is voor Apple redelijk essentieel (flash geheugen lees ik en onderdelen van Apple sinds 2017). Samsung staat redelijk sterk dus.

Apple aan banden leggen kan hij doen, maar is schadelijk voor zijn onderdanen/VS bedrijven. Apple heeft weliswaar restricties waar ze zich door Trump aan moeten houden, zoals leveren aan schurkenstaten etc. Dit is echter iets heel anders dan Apple verbieden nog met Samsung te werken. Samsung onderdelen en technologie zijn voor Apple noodzakelijk en zou Apple kunnen raken in de kern van hun business. Indien de Amerikaanse burger geen Apple iphone tegen een normale prijs kan krijgen (omdat Apple geen onderdelen van Samsung mag afnemen bijvoorbeeld) denk ik dat hij een hoop stemmen kwijt gaat raken. De VS is de belangrijkste afzetmarkt van Apple's iphones, daarna China.

Zoals Obama zei heeft Trump geen kennis/ervaring met internationale politiek. Rotzooien met deze regio is spelen met vuur. Indien er in die regio onrust ontstaat is dat zeer schadelijk voor de hele wereld.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Iedereen mag zelf bepalen welk merk hij koopt!
Maar Trump wil alleen Huawei verbieden, de reden, spionage maar dat is nog niet bewezen.

Wel moet zijn FBI & CIA afluisteren om het land veilig te houden.
Als die spionage mogelijkheid ontbreekt word het lastig controleerbaar.

Huawei weigerde lekken in hun apparaten te plaatsen voor de veiligheid.
Cisco is bewezen lek en vele andere westerse merken ook.

Trump vergeet dat Huawei naast producten die we kunnen kopen ook vele onderdelen maakte voor hunzelf en andere merken!
Verder heeft Google van een Linux versie Android gemaakt, hun eigen Google Android maar er zijn ook anderen zoals de Samsung versie. En er is een open versie die iedereen mag gebruiken.
Als ik van die kale open met meer mogelijkheden een Google Store installeer of een variant hierop mag dat!

Verder is het Windows verbod op de Laptops en Tablets geen probleem, in Rusland verkopen ze Windows vrije met Ubuntu of Mint erop, die zijn altijd $28,- goedkoper dan de Windows en werken net zo goed.
Niet alle merken leveren ze daar met Linux Ubuntu maar wel steeds meer.
In China is Ubuntu of Mint ook populair.

Mijn doel is niet om iedereen een bepaald toestel te verkopen maar om de boycot van Trump te verzieken.
Als je geen willekeurig merk meer maar uitsluitend Huawei gaan kopen, maakt niet uit of je goedkoopste budget of duurste uit gaat zoeken.....

Ik verwacht dat er meerdere Chinese merken geboycot gaan worden zoals ook XiaoMI er aan dreigde te komen.
Maar het gaat mij erom dat als je Boycot merken uitverkocht zijn en de rest blijft liggen overgenomen kan worden door meerdere landen en zo een Anti Donald Trump Actie word.

Je hoeft nu niet zomaar een toestel te kopen maar als je al plannen had....
Boycot Trump en koop iets wat hij juist niet wilde!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Een product kopen om iemand dwars te zitten is een hele slechte motivatie. Ratio zorgt voor een betere verbinding...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door renewouters »

Klaas Jan schreef:
24 mei 2019 21:33
Huawei boycotten zonder dat er spijkerharde bewijzen zijn dat dat terecht is, is net zo zinloos als nu oproepen een Huawei te kopen, alleen om de president van Amerika een hak te zetten.
Er zijn wel degelijk spijkerharde bewijzen tegen Huawei. Ik heb zelf bij 1 van de andere grote netwerkleveranciers gewerkt (die Finse), en tijdens werkzaamheden bij 1 van de Nederlandse providers die van alle 3 de leveranciers apparatuur gebruikte zagen we Huawei apparatuur die 1 op 1 kopieen waren van Nokia en Ericsson producten. Bij een kopie van een Ericsson product waren ze zelfs vergeten het productnummer aan te passen! Dit was ca. 7 jaar geleden. Je maakt mij niet wijs dat het nu het eerlijkste jongetje van de klas is geworden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door scontra »

Komkommertijd schreef:
24 mei 2019 21:18
Beste Forum leden,


Daarom mijn oproep, zullen we nu juist Huawei gaan kopen, ik heb het al gedaan en hoop dat vele mijn voorbeeld willen steunen.

Wat vinden jullie allen van dit plan?
En hoeveel van die Huawei telefoons moeten er dan verkocht worden in Nederland om ook maar enige indruk te kunnen maken en om invloed te kunnen hebben op het uitvoering van de Trump-logica.
Het gaat hier over Wereld-economie en een wereldwijd effect hebbende handelsoorlog.

Eén voordeel voor de Chinees, zij hebben de markt in handen en Trump (Amerika) heeft in verhouding weinig of niets te bieden.
Ook dit is zo'n stormpje welke vanzelf weer overdrijft, de Wereld economie kan helemaal niet zonder die van de Chinezen, al denken sommigen daar heel anders over.
In de meeste producten die wereldwijd verkocht worden zitten wel één of meerdere onderdelen van Chinese afkomst,
En waar brengt Trump de grootste economische schade toe ? Juist, in eigen land !

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:
25 mei 2019 09:30
Klaas Jan schreef:
24 mei 2019 21:33
Huawei boycotten zonder dat er spijkerharde bewijzen zijn dat dat terecht is, is net zo zinloos als nu oproepen een Huawei te kopen, alleen om de president van Amerika een hak te zetten.
Er zijn wel degelijk spijkerharde bewijzen tegen Huawei. Ik heb zelf bij 1 van de andere grote netwerkleveranciers gewerkt (die Finse), en tijdens werkzaamheden bij 1 van de Nederlandse providers die van alle 3 de leveranciers apparatuur gebruikte zagen we Huawei apparatuur die 1 op 1 kopieen waren van Nokia en Ericsson producten. Bij een kopie van een Ericsson product waren ze zelfs vergeten het productnummer aan te passen! Dit was ca. 7 jaar geleden. Je maakt mij niet wijs dat het nu het eerlijkste jongetje van de klas is geworden.
Ik maak u helemaal niks wijs hoor, want ik schreef niet over Huawei als 'het eerlijkste jongetje van de klas'.
Wat ik wèl bedoel is dat er onderzoeken lopen die nog niet afgerond zijn. Zolang niet onomstotelijk met feiten is bewezen dat er met Huawei iets mis is kun je het bedrijf nog niet van alles en nog wat beschuldigen. Reden voor alertheid is er zeker, dat wel.
In o.a. dit artikel https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... Fnos.nl%2F is er sprake van mogelijke betrokkenheid bij Chinese spionage.
Behalve dat is er sprake van een keiharde handelsoorlog tussen Amerika en China en Donald Trump gebruikt Huawei graag en dankbaar om die oorlog nog eens extra heftig aan te zwengelen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door scontra »

Klaas Jan schreef:
25 mei 2019 10:13

Ik maak u helemaal niks wijs hoor, want ik schreef niet over Huawei als 'het eerlijkste jongetje van de klas'.
Er zit geen enkel eerlijk jongetje in de klas !
Huawei krijgt nu, om politieke redenen, de "zwarte piet" toegespeeld, maar de rest is echt geen haar beter.
Twee grootmachten tegen elkaar en wij lopen uiteraard achter de grootmacht aan waar we (nu nog) het meest afhankelijk van zijn.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Komkommertijd schreef:
25 mei 2019 09:07
Maar Trump wil alleen Huawei verbieden, de reden, spionage maar dat is nog niet bewezen.
Trump zal die bewijzen echt niet met jou gaan delen. Dus als jij graag spionagetroep in je smartphone wil hebben, koop vooral zo'n Huawei. Raad deze ook al je vrienden en familieleden aan, dan zien de Chinezen en Trump wie de useful idiots zijn. Ik koop wel iets anders dan Huawei.

@Tros mods, kom a.u.b. niet met een waarschuwing omdat je het woord idiot hebt ontdekt in mijn post, useful idiots is een normale Engelse term.
Laatst gewijzigd door kuklos op 25 mei 2019 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten