LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Beste lezers,
graag hulp bij het volgende.
X heeft vorig jaar zomer een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone via GSMeasy (onderdeel van The Phone House). Hij zou hierbij een HTC krijgen en een Xbox met spellen.
Afijn, op de dag van levering krijg hij maar geen mobiel en ook de dagen daarna niet. Hij werd hierop zo kwaad dat hij besloot het abonnement af te zeggen. Dit is gebeurd en hij kreeg hier op ook een bevesting.
Echter er werd telkens abonnementsgeld afgeschreven! GSMeasy gaf niet thuis en aangezien het een zakelijk nummer was wilde X niet het risico lopen dat het hele nummer geblokkeerd zou worden. Op internet vonden we dat GSM easy onderdeel is van Phone House en daarom ging X naar die winkel. Phone House zei niets te kunnen doen en X werd terug gestuurd naar de GSM easy (internetshop).
Daarna gebeurde er een persoonlijk drama waardoor X even uit de running was om iets uit te doen op de Vodafone ellende.
Vandaag de dag zit het me nog steeds niet lekker dat X nu al meer dan een jaar abonnements kosten betaalt voor een abonnement waarbij X nooit een mobiel/xbox wat ook hebben ontvangen.
Ik besloot daarom deze keer zelf de kans te wagen en ging naar Phone House in een andere stad. Deze verkoper probeerde me weg te sturen, want zij hadden niets te doen met GSMeasy. Na aandringen en gedoe moest een andere collega van hem toegeven dat ook GSMeasy onderdeel is van Phone House. Hij vond het een raar verhaal en gaf toe dat hij nog in het bezit is van deze HTC en dat hij op zijn scherm kon vinden dat er inderdaad een abonnement wordt betaald wat eerder is afgezegd. Hierop belde hij GSMeasy.
Ik gaf hem te kennen dat X niet eens per se van het abonnement af wil, maar dat het toekennen van het mobieltje genoeg is. (jaa nu heeft hij toch al tig maanden er voor betaald dus nu zouden we het mobieltje krijgen ook)
GSMeasy heeft hier een andere mening bij. Zij schijnen een mailtje gestuurd te hebben (ooit) waarin staat dat X zsm naar een dichtsbijzijnde phone house moest gaan om zijn kaartje om te laten zetten in een prepaid kaartje. Deed hij dit niet dan werd zijn abonnement niet afgezegd en moest hij door betalen.
Nu is hij wel degelijk naar de Phone House geweest en heeft hij dat mailtje nooit gehad. Zij kunnen ook niet bewijzen (dmv handtekening etc) dat X dat mailtje ooit gehad heeft.
Maar goed, conclusie is nu dat X zijn 2-jarige abonnement moet blijven betalen wegens het niet goed opzeggen van zijn abonnement, maar dat hij echter ook kan fluiten naar het mobieltje en de Xbox.
Naar mijn inzien nogal vreemd. Als X zijn abonnement moet nakomen dan lijkt me toch zeker dat Vodafone/GSMeasy ook het abonnement moet nakomen en dus alsnog dat mobieltje moet geven? Hij kan toch zeker niet 2 jaar voor jan doedel betalen, want inmiddels heeft inderdaad een ander abonnement afgesloten?
Doen ze niet vreselijk moeilijk? Bedoel, hij betaalt en zij geven het mobieltje. Probleem opgelost we praten nergens meer over, maar neee...
(en dat terwijl hij wel degelijk bij Phone House is geweest die hem terug stuurde naar GSM easy maar dat dan weer terzijde).
graag hulp bij het volgende.
X heeft vorig jaar zomer een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone via GSMeasy (onderdeel van The Phone House). Hij zou hierbij een HTC krijgen en een Xbox met spellen.
Afijn, op de dag van levering krijg hij maar geen mobiel en ook de dagen daarna niet. Hij werd hierop zo kwaad dat hij besloot het abonnement af te zeggen. Dit is gebeurd en hij kreeg hier op ook een bevesting.
Echter er werd telkens abonnementsgeld afgeschreven! GSMeasy gaf niet thuis en aangezien het een zakelijk nummer was wilde X niet het risico lopen dat het hele nummer geblokkeerd zou worden. Op internet vonden we dat GSM easy onderdeel is van Phone House en daarom ging X naar die winkel. Phone House zei niets te kunnen doen en X werd terug gestuurd naar de GSM easy (internetshop).
Daarna gebeurde er een persoonlijk drama waardoor X even uit de running was om iets uit te doen op de Vodafone ellende.
Vandaag de dag zit het me nog steeds niet lekker dat X nu al meer dan een jaar abonnements kosten betaalt voor een abonnement waarbij X nooit een mobiel/xbox wat ook hebben ontvangen.
Ik besloot daarom deze keer zelf de kans te wagen en ging naar Phone House in een andere stad. Deze verkoper probeerde me weg te sturen, want zij hadden niets te doen met GSMeasy. Na aandringen en gedoe moest een andere collega van hem toegeven dat ook GSMeasy onderdeel is van Phone House. Hij vond het een raar verhaal en gaf toe dat hij nog in het bezit is van deze HTC en dat hij op zijn scherm kon vinden dat er inderdaad een abonnement wordt betaald wat eerder is afgezegd. Hierop belde hij GSMeasy.
Ik gaf hem te kennen dat X niet eens per se van het abonnement af wil, maar dat het toekennen van het mobieltje genoeg is. (jaa nu heeft hij toch al tig maanden er voor betaald dus nu zouden we het mobieltje krijgen ook)
GSMeasy heeft hier een andere mening bij. Zij schijnen een mailtje gestuurd te hebben (ooit) waarin staat dat X zsm naar een dichtsbijzijnde phone house moest gaan om zijn kaartje om te laten zetten in een prepaid kaartje. Deed hij dit niet dan werd zijn abonnement niet afgezegd en moest hij door betalen.
Nu is hij wel degelijk naar de Phone House geweest en heeft hij dat mailtje nooit gehad. Zij kunnen ook niet bewijzen (dmv handtekening etc) dat X dat mailtje ooit gehad heeft.
Maar goed, conclusie is nu dat X zijn 2-jarige abonnement moet blijven betalen wegens het niet goed opzeggen van zijn abonnement, maar dat hij echter ook kan fluiten naar het mobieltje en de Xbox.
Naar mijn inzien nogal vreemd. Als X zijn abonnement moet nakomen dan lijkt me toch zeker dat Vodafone/GSMeasy ook het abonnement moet nakomen en dus alsnog dat mobieltje moet geven? Hij kan toch zeker niet 2 jaar voor jan doedel betalen, want inmiddels heeft inderdaad een ander abonnement afgesloten?
Doen ze niet vreselijk moeilijk? Bedoel, hij betaalt en zij geven het mobieltje. Probleem opgelost we praten nergens meer over, maar neee...
(en dat terwijl hij wel degelijk bij Phone House is geweest die hem terug stuurde naar GSM easy maar dat dan weer terzijde).
Re: Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Vandaag is X bij Vodafone geweest. Volgens Vodafone kan het nummer absoluut niet afgepakt worden en heeft X recht op het mobieltje etc.
X naar Phone House geweest, nieuwe verkopers. Meneer, wij zijn geen onderdeel van GSMeasy *zucht*
Half uur later gaven ze dan toch toe dat ze wel onderdeel zijn, maar dit keer wilde ze het mobieltje weer niet geven. Er moest maar een rechtszaak aangespannen worden.
Heel apart dit ik heb het nu laten uitzoeken en het recht bestaat gewoon op het mobieltje en de xbox. Waarom zo moeilijk doen Phone House?
X naar Phone House geweest, nieuwe verkopers. Meneer, wij zijn geen onderdeel van GSMeasy *zucht*
Half uur later gaven ze dan toch toe dat ze wel onderdeel zijn, maar dit keer wilde ze het mobieltje weer niet geven. Er moest maar een rechtszaak aangespannen worden.
Heel apart dit ik heb het nu laten uitzoeken en het recht bestaat gewoon op het mobieltje en de xbox. Waarom zo moeilijk doen Phone House?
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 29 mar 2010 12:24
Re: Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Beste Lipjes,
GSM Easy is inderdaad onderdeel van Phone House.
Zelf ben ik werkzaam bij Phone House, maar wellicht kan ik je helpen.
Kun je je naam, postcode, huisnummer en ordernummer mailen naar [email protected]? Ik zal je vraag dan neerleggen bij de juiste afdeling.
Met vriendelijke groeten,
Marjon
GSM Easy is inderdaad onderdeel van Phone House.
Zelf ben ik werkzaam bij Phone House, maar wellicht kan ik je helpen.
Kun je je naam, postcode, huisnummer en ordernummer mailen naar [email protected]? Ik zal je vraag dan neerleggen bij de juiste afdeling.
Met vriendelijke groeten,
Marjon
Re: Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Reageren met een gmail adres staat nu niet echt professioneel. Waarom zou een klant dat doen als ik vragen mag?
Heeft the phonehouse geen eigen webcare?
Heeft the phonehouse geen eigen webcare?
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Ik mis nogal wat dingen in dit verhaal.
Ik neem aan dat er met het nummerbehoud wat mis is gegaan.
Echter als x gewoon betaald voor zijn nieuwe abonnement aan vodafone dan heeft hij inderdaad gewoon recht op het toestel wat er bij besteld is.
Het is alleen wel zo dat als bij Vodafone een nummerbehoud aanvraag wordt afgewezen het abonnement niet ingaat met een ander nummer, in tegenstelling tot bij KPN en T-Mobile.
Het is al met al een beetje een vreemd en onsamenhangend verhaal,
En naar een winkel van the phonehouse gaan zal je inderdaad niet vele helpen denk ik, ook al is gsmeasy een onderdeel van the phonehouse zijn het wel 2 verschillende bedrijven en hebben de winkels niks met elkaar te maken.
Ik neem aan dat er met het nummerbehoud wat mis is gegaan.
Echter als x gewoon betaald voor zijn nieuwe abonnement aan vodafone dan heeft hij inderdaad gewoon recht op het toestel wat er bij besteld is.
Het is alleen wel zo dat als bij Vodafone een nummerbehoud aanvraag wordt afgewezen het abonnement niet ingaat met een ander nummer, in tegenstelling tot bij KPN en T-Mobile.
Het is al met al een beetje een vreemd en onsamenhangend verhaal,
En naar een winkel van the phonehouse gaan zal je inderdaad niet vele helpen denk ik, ook al is gsmeasy een onderdeel van the phonehouse zijn het wel 2 verschillende bedrijven en hebben de winkels niks met elkaar te maken.
Re: Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
GSMeasy stuurt mij door naar de Phone House? Dit staat ook in de mailtjes van GSMeasy.
Daarnaast is de helpdesk van GSMeasy dezelfde helpdesk als van de Phone House. Het adres van GSMeasy en het adres van Phone House is beide in Amersfoort en op hetzelfde adres. Dus als ik naar GSMeasy bel met een vraag oid bel ik automatisch Phone House. Als ik een nieuwe sim kaart nodig zal hebben (stel he!) dan moet ik deze ophalen bij Phone House uit naam van GSMeasy. Het is wel degelijk hetzelfde bedrijf, niet qua naam, maar uiteindelijk haal je je spulletjes op bij Phone House en als er problemen zijn bel je ook Phone House. Dit hebben ze me gisteren zelf verteld in de Phone House winkel.
Ik heb inmiddels al een 'echt' phonehouse e-mail adres gekregen van een medewerker van Phone House via de winkel.
wordt vervolgd
Daarnaast is de helpdesk van GSMeasy dezelfde helpdesk als van de Phone House. Het adres van GSMeasy en het adres van Phone House is beide in Amersfoort en op hetzelfde adres. Dus als ik naar GSMeasy bel met een vraag oid bel ik automatisch Phone House. Als ik een nieuwe sim kaart nodig zal hebben (stel he!) dan moet ik deze ophalen bij Phone House uit naam van GSMeasy. Het is wel degelijk hetzelfde bedrijf, niet qua naam, maar uiteindelijk haal je je spulletjes op bij Phone House en als er problemen zijn bel je ook Phone House. Dit hebben ze me gisteren zelf verteld in de Phone House winkel.
Ik heb inmiddels al een 'echt' phonehouse e-mail adres gekregen van een medewerker van Phone House via de winkel.
wordt vervolgd
Re: Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Jawel, het adres wat ik in de winkel kreeg was @phonehouse dus ze kennen het wel.GodsSon schreef:Reageren met een gmail adres staat nu niet echt professioneel. Waarom zou een klant dat doen als ik vragen mag?
Heeft the phonehouse geen eigen webcare?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 28 aug 2010 16:45
Re: Na 1 jaar abonnement betalen nog steeds geen mobiel GSMeasy
Dit klinkt mij als een enorm eenzijdig verhaal in de oren.
Kun je de orderbevestiging van deze bestelling hier eens plakken? Of gewoon *iets* waaruit blijkt dat X uberhaupt zelf wel het juiste heeft besteld? Er bekruipt mij een beetje het gevoel dat X zelf iets verkeerds heeft gedaan of heeft besteld. Partijen als gsmeasy en the phonehouse zijn veel te groot om zich om dit soort dingen druk te maken. Als het verhaal echt zo simpel als hierboven in elkaar zat, had X al lang zijn gsm en zijn xbox gehad.
Daarnaast vindt ik ook dat het "persoonlijk drama" verhaal het er niet veel beter op maakt. Het is natuurlijk erg vervelend als je iets naars overkomt maar het leven draait gewoon door en als je dan 1 jaar later bij Gsmeasy, The Phonehouse, Vodafone etc aanklopt met dit verhaal lijkt het me niet meer dan normaal dat je ze een beetje vreemd aankijken.
Kun je de orderbevestiging van deze bestelling hier eens plakken? Of gewoon *iets* waaruit blijkt dat X uberhaupt zelf wel het juiste heeft besteld? Er bekruipt mij een beetje het gevoel dat X zelf iets verkeerds heeft gedaan of heeft besteld. Partijen als gsmeasy en the phonehouse zijn veel te groot om zich om dit soort dingen druk te maken. Als het verhaal echt zo simpel als hierboven in elkaar zat, had X al lang zijn gsm en zijn xbox gehad.
Daarnaast vindt ik ook dat het "persoonlijk drama" verhaal het er niet veel beter op maakt. Het is natuurlijk erg vervelend als je iets naars overkomt maar het leven draait gewoon door en als je dan 1 jaar later bij Gsmeasy, The Phonehouse, Vodafone etc aanklopt met dit verhaal lijkt het me niet meer dan normaal dat je ze een beetje vreemd aankijken.