LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Niet voor mijzelf, maar voor de weduwe ben ik aan het peinzen hoe wij bij T-mobile zo geruisloos en goedkoop mogelijk een abonnement om kunnen zetten naar prepaid zonder maandelijkse vaste lasten.
Nummerbehoud is zeer gewenst.

Situatie: van een echtpaar is de man enige tijd geleden te komen overlijden en heeft een inmiddels per maand te beëindigen abonnement.
Het abonnement staat nog op naam van de overledene.

Vraag: is hier sprake van een abonnementsovername a 15 euro kosten, als de vrouw het abo eerst op haar naam neemt en kort daarna over laat zetten naar prepaid?
Of is een contractovername helemaal niet nodig en worden man en vrouw in deze als 1 gezien en kan ze direct al opdracht geven het abo om te zetten naar prepaid?
Klantenservice van T-mobile deed hierover nogal bot tegen de weduwe.
Zo van: de overledene kan niet meer tekenen, zie maar hoe je het geregeld krijgt.

Tweede mogelijkheid:
Prepaid bij een andere provider kopen en het nummer vervolgens (met 1 maand) weg laten halen bij T-Mobile (= beëindiging contract).
Of zou dit ook vastlopen op een handtekening en/of legitimatie van de overledene die niet meer te leveren is?
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 20 sep 2011 23:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Dan is er toch nog een klein probleempje zover ik weet.
Weduwe is geloof ik altijd haar meisjesnaam blijven voeren.

Maar er zullen toch wel wat papieren en handtekeningen aan te pas moeten komen om een abonnement op andere naam te beëindigen en nummerportatie?
Lijkt mij wel, anders zou ik bijv. jouw nummer ook kunnen kapen.

Oja, het TM abo omzetten naar TMprepaid is alleen mogelijk (niet via MY-Tmobile ofzo zover ik weet) telefonisch via de helpdesk.
Liever niet. Daar heeft ze haar neus al van vol.
Daarom denk ik tevens aan het verhuizen naar een ander provider.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 20 sep 2011 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Pindakaaspotje schreef:...en aan dat nummer kom je alleen als je de telefoon in bezit hebt.
Even een vraagje...
Ja, maar die kan toch ook "gejat" zijn ofzoiets ?

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

@Pindakaaspotje
Dat opent dan perspectieven.
Maar ik vrees dat we misschien ergens halverwege de rit toch tegen allerhande papieren en handtekeningen aanlopen.
Wij willen niet (noodgedwongen) allerlei dingen moeten gaan doen die niet zo horen, maar het zal toch op de één of andere manier voor elkaar moeten gaan komen.

Blijft in 1e instantie toch een beetje mijn vraag:
Indien er sprake is van overlijden binnen een huwelijk, gaat dan het traject contractsovername a 15 euro lopen?
Immers, als de man schulden had gemaakt dan was de vrouw toch ook (in de meeste gevallen) mede aansprakelijk gesteld!
M.a.w. zou men moeilijk gaan doen dat de telefoonaansluiting niet óók aan de vrouw toebehoorde?
(Ze betaalt zelfs braaf maanden lang nog de kosten hiervan.)
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 20 sep 2011 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Pindakaaspotje schreef: klopt.. het nummer van een telefoon die je gejat hebt kan je zonder al teveel problemen overnemen. (als het slachtoffer tenminste niet zou melden dat ie gejat is.) Maar niemand is daar uberhaupt in geïnteresseerd.
Hmm, nee dat lijkt me ook niet inderdaad. Achja in ieder geval weer wat wijzer nooit geweten in ieder geval, bedankt.
Zal nu verder het topic niet kapen, wilde alleen heel eventjes meedenken. Voor de rest zou ik dit niet weten.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Heb je wel eens doorgeklikt naar het formulier particulier?
Geen enkele mogelijkheid om je verhaal (overlijden) kwijt te kunnen en .... handtekening oude en nieuwe abonnee.
Overigens die link had ik al bestudeerd en werd er dus niet vrolijk van.

Heb ik het goed gezien dat TM geen prepaid zonder maandelijkse vaste kosten heeft?

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Tis weer bijzonder
Allereerst condoleer ik de weduwe, namens wie je spreekt, met haar verlies. Je geeft aan dat zij bot te woord is gestaan door T-Mobile Klantenservice en hiervoor bied ik haar mijn oprechte excuses aan.

Zoals al is aangegeven door Pindakaaspotje wordt op de T-Mobile website beschreven hoe het overlijden van een klant aan T-Mobile kan worden gemeld.

In geval van overlijden is contractovername of een omzetting naar PrePaid kosteloos. Er hoeft geen contractovername plaats te vinden wanneer er voor gekozen wordt om het abonnement om te zetten naar PrePaid. In deze situatie is het voldoende om een verzoek voor omzetting naar PrePaid per brief of e-mail met daarin de abonnementsinformatie en een kopie van de overlijdensakte of rouwkaart te sturen. Vermeld ook de contactgegevens van de nabestaande: naam, adres en telefoonnummer. Na ontvangst van de benodigde gegevens wordt het verzoek binnen twee weken verwerkt en contact opgenomen met de nabestaande. Laat je weten of mijn uitleg voldoende is?
Tis weer bijzonder schreef:Heb ik het goed gezien dat TM geen prepaid zonder maandelijkse vaste kosten heeft?
Het klopt inderdaad dat je met T-Mobile Prepaid geen vaste maandelijkse kosten hebt. Houd er wel rekening mee dat als een PrePaid-simkaart langer dan 6 maanden niet actief is gebruikt, deze wordt gedeactiveerd. Meer informatie vind je op de T-Mobile website.

Cindy
T-Mobile Webcare

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Hallo Cindy,

Bedankt voor je excuses en uitleg.
Ik heb je verhaal aan de weduwe overgebracht, ze is er opgelucht over en gaat de omschreven procedure volgen.
Mij moeten toch nog paar dingen van het hart.
1) Omdat de servicedesk zo bot en weinig informatief reageerde, klinkt meestal het sein zelf maar creatief te gaan worden. (Althans zo werkt dat bij mij.) Of een soort in paniek te raken.
2) Verwarrend is dat als er verwezen wordt naar een pagina waar "Hoe kan het overlijden van een klant aan T-Mobile gemeld worden?" daar ook een link staat naar een contractsovername (a 15 euro), met een formulier die m.i. beter maar niet gebruikt kan worden in dit geval.
Het gekke is dat alle benodigde informatie wel op die pagina vermeld is, maar toch niet duidelijk bepaalde situaties omschrijft.
Misschien een verbeterpuntje door wat voorbeelden (of vraag en antwoord) alsnog toe te voegen?
Vergeet niet dat vaak in een toch al drukke en veranderde omstandigheden niet iedereen expert is in o.a. de telecom.

Nogmaals bedankt voor je reactie en hulp.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Tis weer bijzonder
Bedankt voor je snelle reactie. Ik vind het fijn om te lezen dat de weduwe opgelucht is naar aanleiding van mijn uitleg.

Ik begrijp dat als je niet op een correcte wijze wordt geholpen je geneigd bent om naar andere oplossingen te zoeken. Ik betreur het dat ze niet direct de juiste informatie heeft gekregen van T-Mobile Klantenservice.

Je geeft aan dat alle benodigde informatie op de T-Mobile website staat maar geen duidelijk omschrijving van bepaalde situaties geeft. Bedankt voor je feedback. Ik heb het doorgegeven aan de desbetreffende afdeling.

Cindy
T-Mobile Webcare

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Tis weer bijzonder
Inmiddels is de informatie op de T-Mobile website aangepast en verduidelijkt. Nogmaals bedankt voor je feedback! :)

Cindy
T-Mobile Webcare

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Hatertje »

Erg netjes Cindy.

Dat is snel geregeld.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

T-Mobile Webcare schreef:@Tis weer bijzonder
Inmiddels is de informatie op de T-Mobile website aangepast en verduidelijkt. Nogmaals bedankt voor je feedback! :)

Cindy
T-Mobile Webcare
Fijn dat TM iets aan de onduidelijkheid heeft willen doen.
Echter, wat de verwijzing naar de formulieren particulier en zakelijk nog op de pagina doen is mij onduidelijk.
Juist deze formulieren scheppen verwarring, met o.a. de vraag om de handtekeningen van de oude :roll: en nieuwe contractanten.
Beter lijkt mij desnoods een formulier "contractsovername na overlijden" te maken, of de formulieren helemaal van deze pagina te verwijderen.
(N.B. de tekst op de site en op het formulier verwijzen ook nog naar twee verschillende afdelingen en postadressen van TM.)
De tekst zou dan kunnen luiden: stuur een brief of mail met alle benodigde informatie, zoals ......en voeg daarbij een kopie akte van overlijden of rouwkaart.

Ergo, kijk nog eens naar als iemand die totaal geen verstand heeft van contracten en/of telecom.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Na overlijden T-Mobile abonnement omzetten naar prepaid.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Tis weer bijzonder
Ik waardeer dat je meedenkt. Om het zo overzichtelijk mogelijk te houden streeft T-Mobile er naar om het aantal formulieren zo beperkt mogelijk te houden. In de informatie op de T-Mobile website staat dat het ingevulde formulier voor contractovername meegestuurd kan worden met de brief of e-mail. Vanzelfsprekend zal de handtekening van de overledene ontbreken op het formulier. Ik heb je suggesties doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.

Gesloten