Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Farid07
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2021 14:51

Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Farid07 »

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G aangeschaft bij Belsimpel, abonnement loopt via Tele2.
Gelijk had ik problemen met mijn internet, ik had geen 4G maar hij gaf constant E en H aan. Ik kon geen krant lezen, appen, video's bekijken. Ik was een keer op de snelweg met mijn kinderen, navigatie viel uit, doordat er geen internet was, dus dit was een gevaarlijke situatie.
Contact opgenomen met Tele2 , omdat ik dacht dat het aan hun lag. Uitgelegd wat het probleem was, ze hebben er alles aangedaan om te helpen. Nieuwe simkaart ontvangen, instellingen doorgenomen, roaming aan, op verschillende plekken geweest met telefoon om te kijken welke verbinding hij pakt. Simkaart in een oude telefoon gedaan en daar werkte 4G wel naar behoren. Het lag dus niet aan Tele2 maar aan het toestel zelf.

Toen dat bekend was gelijk op 31 okt contact opgenomen met Belsimpel. Uitgelegd dat ik 8 maanden geen internet heb. ( ter info ik betaal 35 euro per maand voor het toestel ), en dat het probleem komt door het toestel zelf. Ik moest het toestel opsturen om te repareren, omdat ze volgens de site alleen werken met een gecertificeerd reparatie bedrijf. ( 2 jaar garantie ). Opgestuurd, maar geen reserve telefoon ontvangen. Na 2 dagen heb ik mijn telefoon terug gekregen, antenne is vervangen, boven en achterkant zijn ook vervangen. Maar op de achterkant staat het IMEI nummer en na de reparatie mist dit op de achterkant. Ook rammelt er nu iets aan de binnenkant van de telefoon. Dit is doorgegeven aan Belsimpel

Ik heb gevraagd voor compensatie van die 8 maanden waar ik 280 euro voor het toestel heb betaald, maar zonder internet. Het is was echt heel frustrerend en vervelend dat telefoon op E en H draaide. De komende 16 maanden moet ik nog 560 euro betalen voor een toestel zonder originele onderdelen en dat er iets rammelt in de telefoon, terwijl Belsimpel aangeeft dat er altijd originele onderdelen worden gebruikt.
Belsimpel komt met een vergoeding van 25 euro voor een accessoires bon. Zij hebben een berekening gedaan van het verschil tussen 4 en 5G en dat is 2 a 3 euro per maand. Ik had geen 4G op het toestel, hij pakte alleen E en H, terwijl ik een abonnement heb voor 4 G.

Ik heb uitgelegd dat de berekening niet klopt en dat ik het er niet mee eens ben. Dit zou een berekening zijn voor de provider, als het toestel gewoon in orde is, alleen geen verbinding, dan kan je zo'n berekening maken.

Ik heb de voucher van 25 euro geweigerd. Later hebben ze het verhoogd naar 30 euro. Ik vind dit belachelijk, want ik heb 8 maanden lang 35 euro voor het toestel betaald.( 280 euro ) De komende 16 maanden moet ik in totaal nog 560 euro betalen voor een toestel die niet meer origineel is en rammelt. Alles bij elkaar is dit 840 euro. Ik heb gevraagd om een goedwerkende nieuwe telefoon en korting op de komende 16 maanden en de afgelopen 8 maanden, maar Belsimpel blijft zich vasthouden aan bon van 30 euro. Hier ga ik niet mee akkoord.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Farid07 schreef:
03 dec 2021 14:54
Ik heb de voucher van 25 euro geweigerd. Later hebben ze het verhoogd naar 30 euro. Ik vind dit belachelijk, want ik heb 8 maanden lang 35 euro voor het toestel betaald.( 280 euro ) De komende 16 maanden moet ik in totaal nog 560 euro betalen voor een toestel die niet meer origineel is en rammelt. Alles bij elkaar is dit 840 euro. Ik heb gevraagd om een goedwerkende nieuwe telefoon en korting op de komende 16 maanden en de afgelopen 8 maanden, maar Belsimpel blijft zich vasthouden aan bon van 30 euro. Hier ga ik niet mee akkoord.
U heeft zelf besloten Belsimpel pas te informeren op 31 oktober van het probleem waarom vind u dan dat Belsimpel verantwoordelijk is voor iets wat u bij Tele2 heeft neergelegd?

Belsimpel herstelde uw toestel binnen 2 dagen en als u niet tevreden bent met het herstel kunt u het opnieuw opsturen. De huidige voucher van 25 of 30 euro dekt al veel meer dan de werkelijke schade.

U kunt er natuurlijk niet mee akkoord gaan maar ik verwacht niet dat u bij een geschillencommissie een ander antwoord zal krijgen.
Farid07 schreef:
03 dec 2021 14:54
Ik was een keer op de snelweg met mijn kinderen, navigatie viel uit, doordat er geen internet was, dus dit was een gevaarlijke situatie.
Als u zonder navigatie niet veilig kan rijden maak ik mij wel zorgen maar ook dit kunt u Belsimpel niet kwalijk nemen. Als uw navigatie uitvalt kunt u gewoon ergens veilig stoppen en het probleem oplossen. Kunt u dit niet dan moet u zich af vragen of u wel de weg op moet gaan, immers kan de telefoon altijd uitvallen. Los daarvan u wist van de problemen en neemt dus zelf dit risico.

P.S. Waze (gratis navigatie) werkt gewoon zonder internet enkel heb je dan geen live verkeersinformatie. Volgens mij doet Google Maps dit ook.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat je geen recht hebt op compensatie. Competentie gaat in op het moment dat je het bedrijf op de hoogte stelt, tevens heb je alleen recht als het bedrijf in gebreken blijft. Aangezien de reparatie binnen 2 dagen is gedaan (wat zeer snel is), denk ik niet dat deze eis stand houdt.
Elk aanbod van hun is al winst.

Als je vindt dat de reparatie niet goed is gedaan, moet je Belsimpel op de hoogte stellen en de kans geven om nogmaals te repareren.

Mocht er problemen optreden tussen jou en Belsimpel, neem dan contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb nu mijn 3e telefoon via Belsimpel en moet zeggen dat ik altijd zeer tevreden ben over dit bedrijf.
En als ik dit zo lees, doet het bedrijf nu ook wat het moet doen.
Dat u eerst via Tele 2 gaat, is wel begrijpelijk, ik zou ook eerst aan de verbinding denken, maar dan nog.
Belsimpel is de verkoper en zij hadden eerst moeten worden gecontracteerd.
En net wat Syvesterb schrijft, als u tijdens het auto rijden zo afhankelijk van uw telefoon bent dat er bij uitvallen gevaarlijke situaties ontstaan, dan hoop ik u nooit tegen te komen op de weg.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door kuklos »

Farid07 schreef:
03 dec 2021 14:54
Ik was een keer op de snelweg met mijn kinderen, navigatie viel uit, doordat er geen internet was, dus dit was een gevaarlijke situatie.
Wat was de gevaarlijke situatie dan?

Farid07
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2021 14:51

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Farid07 »

@sylversterb Zoals in de tekst staat ben ik al die tijd bezig geweest met Tele2. Als het gaat om verbinding dan is de eerste gedachte dat het om het netwerk gaat en niet om het toestel zelf. Toen dit bekend werd, heb ik gelijk contact opgenomen met Belsimpel. Omdat Belsimpel samen werkt met Tele2 hadden zij dit ook samen kunnen bespreken. Ik heb inderdaad telefoon terug gekregen, maar helaas rammelt het toestel nu en ook originele voor en achterkant met IMEI nummer is niet terug geplaatst. Ook is telefoon veel sneller leeg als voorheen. Ik wacht nog steeds op antwoord van Belsimpel, die zouden contact opnemen met het reparatiebedrijf. In de mail staat 1 tot 5 werkdagen dat ik een reactie zou krijgen, maar inmiddels wacht ik al sinds 28 november. Dit is dus niet volgens afspraak.

@seinhuis Ik heb inderdaad al aangegeven dat ik niet tevreden ben over de reparatie. Ik zou bericht krijgen binnen 1 tot 5 werkdagen, maar inmiddels wacht ik al sinds 28 november. Dit is niet conform afspraak van Belsimpel.

@nevyn ik ben ook al een aantal jaren klant van Belsimpel, inmiddels mijn 3e telefoon. Hiervoor nooit geklaagd of wat dan ook en nu heb ik echt een serieus probleem wat aan het toestel ligt en voor mijn gevoel niet serieus wordt genomen door Belsimpel.

Wat betreft de navigatie, als die uitvalt is het erg lastig om de weg te vinden als je niet bekend bent in die omgeving. Omdat je afhankelijk bent van navigatie.
Stoppen is niet altijd een goed alternatief als je op de snelweg bent. Maar ook dan was er geen verbinding.

Ik weet dat er ook medewerkers van Belsimpel hier actief zijn.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet dat er ook medewerkers van Belsimpel hier actief zijn


U bent af.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door kuklos »

Farid07 schreef:
07 dec 2021 12:04
Wat betreft de navigatie, als die uitvalt is het erg lastig om de weg te vinden als je niet bekend bent in die omgeving. Omdat je afhankelijk bent van navigatie.
Stoppen is niet altijd een goed alternatief als je op de snelweg bent. Maar ook dan was er geen verbinding.
Aangaande je klachten over belsimpel heb je mijns inziens best wel een punt. Maar niet dat het ontbreken van navigatie gevaar oplevert. Laat dat gewoon weg in je klacht, dan sta je sterker.

PS: geen van de mensen die hier reageren werken bij Belsimpel. Als er mensen van Belsimpel reageren identificeren ze zich als zodanig.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Nevyn »

[/quote]

Aangaande je klachten over belsimpel heb je mijns inziens best wel een punt. Maar niet dat het ontbreken van navigatie gevaar oplevert. Laat dat gewoon weg in je klacht, dan sta je sterker.

PS: geen van de mensen die hier reageren werken bij Belsimpel. Als er mensen van Belsimpel reageren identificeren ze zich als zodanig.
[/quote]

Heeft het bedrijf ook echt niet nodig, om anoniem te reageren om hun naam op te halen.
Van ieder bedrijf kan je wel iets negatiefs vinden, maar in grote lijnen is Belsimpel een goed bedrijf.
Laatst gewijzigd door Nevyn op 07 dec 2021 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door kuklos »

*lijnen, niet lijken (mag ik hopen) :wink:

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Nevyn »

kuklos schreef:
07 dec 2021 13:24
*lijnen, niet lijken (mag ik hopen) :wink:
Ach ja die automatische spelling controle :x maar heb hem gecorrigeerd, bedankt.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Uw IMEI nummer zat op de achterkant. Dit is een unieke stikker.
Mogelijk moest de achterkant vervangen worden (antenne er aan vast, gebroken bij demonteren).
U heeft dan wel een originele achterkant gekregen, maar zonder stikker omdat ze die er niet af kunnen halen.
En als dat rammelen u irriteert, de telefoon opnieuw insturen.

Farid07
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2021 14:51

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Farid07 »

Kuklos, Seinhuis, Lady1234, Nevyn, Breien... Ik zie dat jullie echt actief zijn op het forum. Ik zie vooral reacties op topics die over telecommunicatie gaan. Over het algemeen zijn de meeste reacties altijd oneens met de topicstarter over een klacht. Jullie staan eigenlijk altijd aan de kant van de tegenpartij zullen we maar zeggen. " Soort van advocaat! "
Wat is eigenlijk jullie rol hierin? Ik was hier wel heel benieuwd naar, want het valt echt heel erg op. Jullie reageren ook op elkaar enzo. Beter van andere naam soms wijzigen haha, dan valt het minder op.

@ Kuklos Je had geschreven over het gedeelte van navigatie weghouden, dit is gewoon een ervaring, dus die deel ik gewoon met andere mensen.

@ taxikemperman Als het een sticker zou zijn, dan kan het er gewoon afgehaald worden, anders is het geen sticker! En het is sowieso geen sticker, want op originele samsungs zie je gewoon het IMEI nummer ( geen sticker ). Ik betaal er ook gewoon voor en dan verwacht ik gewoon een originele telefoon met IMEI nummer.

@ Breien Als jij makkelijk de weg kan vinden zonder navigatie is dat helemaal prima, maar dat geldt niet voor alle mensen die afhankelijk zijn van navigatie, anders zijn die apps ook allemaal niet meer nodig.

Ik hoop dat Belsimpel zelf ook eens reageert.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

. " Soort van advocaat! "


Maar jammer genoeg niet zijn salaris. 😄😄 Maar goed, u was al af.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Farid07 schreef:
07 dec 2021 15:10
Kuklos, Seinhuis, Lady1234, Nevyn, Breien... Ik zie dat jullie echt actief zijn op het forum. Ik zie vooral reacties op topics die over telecommunicatie gaan. Over het algemeen zijn de meeste reacties altijd oneens met de topicstarter over een klacht. Jullie staan eigenlijk altijd aan de kant van de tegenpartij zullen we maar zeggen. " Soort van advocaat! " Wat is eigenlijk jullie rol hierin? Ik was hier wel heel benieuwd naar, want het valt echt heel erg op. Jullie reageren ook op elkaar enzo. Beter van andere naam soms wijzigen haha, dan valt het minder op.
Welkom in de wereld die "internetforum" heet :lol: :mrgreen: :lol:

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ja je krijgt op een Forum nu eenmaal niet alleen maar reacties die je horen wil.
Er wordt door ons niet in emotie gekeken , maar zakelijk en nuchter en ja soms als advocaat van de duivel.

Wil je alleen maar antwoorden die je bevallen, moet je een forum voor gelijk gestemde beginnen en het zal je verbazen hoe snel dit al fout gaat,

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door kuklos »

Farid07 schreef:
07 dec 2021 15:10
Kuklos, Seinhuis, Lady1234, Nevyn, Breien... Ik zie dat jullie echt actief zijn op het forum. Ik zie vooral reacties op topics die over telecommunicatie gaan.
Dan moet je nog eens heel erg goed gaan kijken, want je hebt nu met je achterhoofd gekeken.
Farid07 schreef:
07 dec 2021 15:10
@ Kuklos Je had geschreven over het gedeelte van navigatie weghouden, dit is gewoon een ervaring, dus die deel ik gewoon met andere mensen.
Wat ik heb geschreven is dat je die onzin over "het is gevaarlijk zonder navigatie" moet weglaten. Want a) het is niet gevaarlijk zonder navigatie en b) voor dit verhaal niet van belang. Het is geen zogenaamde directe schade. Dat jij zonder navigatie de weg niet kan vinden geen reden om bij Belsimpel te gaan klagen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
Lady1234 schreef:
07 dec 2021 12:22
Ik weet dat er ook medewerkers van Belsimpel hier actief zijn


U bent af.

Ik neem aan dat TS de webcare afdeling bedoeld.
:lol: :lol:

Farid07
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2021 14:51

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Farid07 »

Eigenlijk zoek ik of er mensen zijn die zo'n zelfde soort ervaring hebben als ik, zie de titel! En niet mensen met een ander soort missie, daar heb ik niet om gevraagd! Het is gewoon om ervaringen uit te wisselen.

En zoals eerder aangegeven hoop ik bericht van Belsimpel om tot een oplossing te komen.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet tevreden over Belsimpel, wie heeft ook zo'n ervaring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft Belsimpel geen forum dan?

Gesloten