LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet tevreden over nieuwe telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
AntonvanSteenis
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:53
Contacteer:

Niet tevreden over nieuwe telefoon

Ongelezen bericht door AntonvanSteenis »

Ik had bij T-mobile online een nieuw abonnement besteld met toestel en die zou ik afhalen in de winkel.
Toen ik bij de winkel kwam heb ik mij laten overhalen om een ander toestel te nemen, want beter enzo. Ik heb die telefoon nu een dag gebruikt, maar heb er spijt van. Heb ik dan nog het recht om hem te ruilen?

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Niet tevreden over nieuwe telefoon

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Ruilen is nooit een 'recht', maar altijd een gunst van de verkoper.
Wat je natuurlijk nog wel kan proberen is om er in overleg met de verkoper alsnog uit te komen, onder het motto 'nee heb je'.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Niet tevreden over nieuwe telefoon

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik gok dat ze daar niet aan mee gaan werken. Uw telefoon is namelijk niet meer als nieuw te verkopen. Maar wat kan er mis zijn aan een telefoon?
Doet het toestel het niet, kunt u niet bellen of iets anders. Dan is het een defect en heeft u wel.een kans op een nieuwe.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Niet tevreden over nieuwe telefoon

Ongelezen bericht door sjohie »

Nee, had je 'm online gekocht, dan had je 14 dagen retourrecht, maar dat geldt niét bij een aankoop in een stenen winkel. Dan kan een winkelier wel een mogelijkheid tot ruilen bieden, maar dat is dus een gunst, en géén wettelijke verplichting. Als ze dat niet bieden, is de kous af. Dus kwestie van navragen in de winkel, en je hebt je antwoord. En zoals hierboven al gezegd, even netjes vragen om een oplossing, zal vml meer mogelijk maken dan gaan staan stampvoeten en éisen.

Gesloten