LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet werkende app bij deurbelcamera

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
W.A.
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2018 10:16

Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door W.A. »

Hallo,

Op de T.V. zag ik een reclame spot van een deurbel met camera, zodat je kan zien wie er aanbelt.
Dat leek me wel wat, dus heb op internet gestruind en kwam uit op de SecuFirst DID 501.
Ook de reviews gelezen van de DID 501 en dit leek me een goeie, op div. pagina's stond dat je deze op je bestaande deurbel aansluiting kon aansluiten, maar je moet een extra tweeling snoer hebben om de camera te voeden, ik kon in de bestaande leiding dit snoer trekken.
Deze besteld bij een lokale leverancier van Euronics, en ik kon het ophalen op Black Friday kosten € 89,-
De montage van de DID 501 is niet te moeilijk, maar ik raad an als je een micro sd-kaart plaats deze eerst te formatteren.
De SecufirstHD app gedownload op mijn Samsung J5 2017 met originele Samsung cover.
Op de bel gedrukt, maar ik kreeg geen melding op mijn mobiel, raar dacht ik heb ik toch iets verkeerd gedaan?
Toen heb ik SecuFirst HD app op een Samsung J3 2015 met geen Samsung cover gedownload, en ja hoor op dit toestel werkte de app wel.
Heb een paar keer op mijn J5 2017 de ap vernieuwd maar geen resultaat.
Echter na een paar keer proberen kwam ik tot de constatering dat wanneer ik de cover van mijn J5 2017 open had, de app werkte, zowel als het begin scherm aan c.q. uit was.
Heb er melding van gemaakt bij SecuFirst en Samsung, Samsung heeft nog via meekijken enkele instellingen op mijn mobiel gewijzigd en ik moest mijn mobiel uitschakelen en uit de cover halen, en 5 minuten wachten, terug plaatsen en opnieuw opstarten, geen resultaat.
Weer contact op genomen via mail met SecuFirst, mijn bevindingen aan hun laten weten dat het volgens mij aan de originele cover van Samsung lag, en ik kreeg een reactie terug dat dit inderdaad het probleem was, en dat ze dit niet konden oplossen.
Wel een beetje vreemd, SMS berichten, Wahtssapp en buienalarm doen het wel met een gesloten cover.
Ben benieuwd of er meer consumenten hetzelfde probleem hebben en of er iemand is die voor voor bovenstaande een oplossing , heeft wacht de eventuele reacties af.
Groet,
W.A.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niet elke Smartphone kan deze functie goed aan helaas... je had vooraf online moeten kijken voor welke toestellen ze geschikt zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien beter hulp zoeken op samsung forum?

W.A.
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2018 10:16

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door W.A. »

Heb inmiddels contact gehad met Samsung,
Ze kwamen met een reactie om een andere cover op te sturen, deze zelf aangeschaft maar het probleem is ook met deze cover niet opgelost.

timmerbedrijf010
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jun 2018 15:53

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door timmerbedrijf010 »

Helaas komt het vaker voor dat een Android app niet op alle Android toestellen goed werkt. Het enige wat je kunt doen is hopen op een update. Mijn ervaring is dat Samsung het probleem niet voor je gaat oplossen, die verwijst je uiteindelijk door naar de app ontwikkelaar

W.A.
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2018 10:16

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door W.A. »

Samsung heeft inmiddels mijn aankoop bedrag terug gestort, maar ik blijf het vreemd vinden dat er geen oplossing voor dit probleem is.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door yan »

Loop even bij de Apple store binnen: hebben ze prima oplossingen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door bprosman »

Het nadeel van Android is dat er zoveel verschillende versie van zijn die een app ontwikkelaar nooit allemaal kan testen. Zelfs de "grote jongens" als Microsoft lopen hier tegenaan. Ik ben geen Apple fanboy maar "Version control" hebben ze toch aardig onder de knie waarbij ze wel het voordeel hebben maar 1 klant (zichzelf) te hebben en niet 10.000 "knutselende" Android implementaties.

W.A.
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2018 10:16

Re: Niet werkende app bij deurbelcamera

Ongelezen bericht door W.A. »

Heb nu een merkloze cover voor mijn J5 2017 en alle apps werken met een gesloten cover, het kan dus wel.
Dank voor jullie reacties.

Gesloten