Nieuwe telefoon na reparatie vervangen door refurbished telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lady1234

Re: Nieuwe telefoon na reparatie vervangen door refurbished telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 feb 2019 15:44

Herstel of vervanging bij een pup lijkt me gruwelijk. En dat nadien de wet niet gewijzigd is, neem ik direct aan, maar is er dan na die pup nooit meer een proces gevoerd tegen bijvoorbeeld een Mediamarkt of zo over iets prozaïscher dan een doodzieke pup?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 16 feb 2019 15:51

Natuurlijk wel, maar je moet ook nog eens een uitspraak vinden waarin de rechter duiding geeft aan de wet op dit specifieke punt. Ik zie geen aanleiding om daarnaar te zoeken. Als jij dat wilt: uitspraken. rechtspraak.nl

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 feb 2019 16:07

Jammer, ik veronderstelde dat ze voor u zo voor het opscheppen lagen.

Als je zo de fora leest, gaan er heel veel spullen binnen zes maanden kapot, dus ondeugdelijk, dus een koper kan zo een nieuwe eisen of zijn geld terug. Doen bedrijven natuurlijk niet. En dan zou je verwachten dat er heel veel rechtszaken gevoerd worden op grond van dit wetsartikel.
Behalve natuurlijk als zo’n koper op de site van Consuwijzer kijkt wat zijn rechten zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 feb 2019 16:41

Lady, je draait erom heen. Je ongelijk is aangetoond met wet en jurisprudentie. Jij stelt daar niets tegenover, afgezien van “is er niets recenters”. Dat is natuurlijk een zwaktebod. Je mag ook gewoon toegeven dat je ernaast zit.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 feb 2019 18:52

Ik draai helemaal nergens om heen. Ik stel Alfatrion gewoon een vraag. En die moet voor hem toch eenvoudig te beantwoorden zijn, naast dat voorbeeld van een zieke pup, waarvan de baasjes heel terecht de vergoeding van de medische kosten eisen van de verkoper?

Voor iemand die zo ingevoerd is in Rechtspaak.nl moet dat eenvoudig zijn, voor mij niet. Maar ik vind het een belangwekkend onderwerp. Juist omdat bij Consuwijzer iets anders staat.

Waarom zou iemand dan nog een reparatie accetperen van een artikel wat binnen zes maanden kapot gegaan is, als hij simpel een nieuw artikel kan eisen?

Plaats reactie