LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ezinken
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2015 09:27

nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door ezinken »

Ik ben er vandaag achter gekomen dat er 2 opzegtermijnen zijn, in ieder geval bij Tele2. Ik heb 3 maanden geleden mijn abonnement bij Tele2 opgezegd en dacht dus tijd genoeg te hebben met het kiezen van een nieuwe provider. Deze week heb ik dan een nieuw abonnement afgesloten blijkt nu dat er ook nog een opzegtermijn van een maand geldt voor nummerbehoud. Dus in feite ben je verplicht minimaal een maand voor het eind van het contract een nieuw contract te hebben afgesloten anders zit je nog gewoon een tijdje vast aan de bestaande provider.

Waarom wordt dat niet aangegeven, ik heb geen opzegbrief/-mail ontvangen van Tele2 en ook geen bericht dat ik een maand opzegtermijn heb voor nummerbehoud. Lekker klantvriendelijk!

Ik weet niet of het bij de andere providers ook zo gaat maar dat kan toch wel beter zou ik zeggen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door henk51 »

Er zijn geen 2 opzegtermijnen bij Tele2 .
U had Tele2 niet zelf moeten opzeggen maar dit door de nieuwe provider moeten laten doen en wel minimaal 1 maand voor de einddatum.
Ik heb het 1 maand voor einddatum gedaan overstap van Tele2 naar Hollandsnieuwe en is prima verlopen.
Uw vingertje wijst nu wel naar Tele2 maar u had zelf ook wat informatie kunnen inwinnen, ik had dat al 4 maanden voor verstrijken abonnement al gedaan. In telefoonwinkel geweest, en op internet staan antwoorden genoeg. Zo werkt het bij vrijwel iedere provider. Mijn oude verliep de 20e april en de nieuwe ging in de 20e april met het oude nummer.

gr Henk

Netwerker-
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo Ezinken,

Je eerste, tijdige opzegging bij Tele2 is wel degelijk rechtsgeldig. En omdat die opzegging op tijd is verricht, behoort je abonnement bij Tele2 op de einddatum van je contract te eindigen.
Die datum is vaak precies 12 maanden of 24 maanden na de begindatum van je contract (abonnements-overeenkomst). En die datum kun je opvragen via de klantenservice van Tele2. Of berekenen via de begin-datum die in je contract staat.

Opzeggen was niet nodig geweest, aangezien je nieuwe telecom-provider een aanvraag-met-nummerbehoud beschouwt als een opzegging bij je huidige telecom-provider. (Dus bij Tele2).

Die eerste opzegging is dus rechtsgeldig. En de einddatum van je abonnement is gewoon de einddatum van je contract.

Indien Tele2 jou langer abonnee laat zijn dan die contract-einddatum. Dan heb je recht op compensatie/ restitutie van de periode NA die einddatum. Dus voor de reguliere, maandelijkse abonnementskosten tussen de oorspronkelijke einddatum door de eerste opzegging. En de nieuwe datum door de opzegging door nummer-overzetting.

Aanvragen van die compenasatie/ restitutie kan via de klantenservice van Tele2. Je moet wel een beetje drammerig (assertief) zijn ingesteld. Of het geluk hebben om een klantvriendelijke medewerker (m/v) te spreken.

Laat je niet afschepen. Je hebt gewoon recht op compensatie van teveel betaald abonnementsgeld.

De nulzes-nummer-porteringsdatum is onwrikbaar. En daar valt helaas niets meer aan te veranderen. Dat zijn onwrikbare afspraken tussen alle telecom-providers in Nederland.

Succes!


Netwerker

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

Dat is larie, Michiel. Daar hebben we nou wetten voor. En die schrijven niet voor dat je voor nummerbehoud de nieuwe provider moet laten opzeggen voor je.

Ik had vorig jaar Vodafone gebeld om op te zeggen. Ik had gemeld wel nummerbehoud te willen, maar dat ik nog niet weet naar welke provider ik ga. En om druk op mezelf uit te oefenen om een nieuwe provider te kiezen, wilde ik alvast opzeggen.

Toen zeiden ze doodleuk dat als ik zelf opzei, mijn nummerbehoud niet goed zou doorgaan (nummer zou vervallen), ondanks dat de wet zegt dat het moet mogen. Helaas had ik op dat moment geen tijd/zin om er echt werk van te maken. Maar uiteindelijk slaagde Vodafone er met deze smerige en onrechtmatige truuk er wel in om mij 9 maanden langer als klant te houden, simpelweg omdat ik steeds verzaakte een nieuwe provider uit te kiezen door alles steeds uit te stellen, en dat simpelweg omdat zij me dwarsboomden om druk achter mezelf te zetten.

Natuurlijk ligt dit grotendeels aan mijzelf. Maar punt dat ik wil maken is dat de providers hier met opzet dwars liggen terwijl dat wettelijk gezien niet mag.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi Ezinken,

Ik kan me helemaal voorstellen dat je enorm baalt omdat je niet meteen zomaar je nummer mee kan nemen naar de nieuwe provider. Wij hanteren niet twee opzegtermijnen, de opzegging die je 3 maanden geleden hebt gedaan is gewoon rechtsgeldig echter kan het wel zo zijn dat als je pas 3 maanden later nummerbehoud hebt aangevraagd dit niet meer op tijd administratief geregeld kan worden. Je kan van nummerbehoud afzien en dan loopt je abonnement gewoon tot de einddatum volgens de opzegging die je 3 maanden geleden hebt gedaan. Wanneer je 3 maanden later besluit om nummerbehoud aan te vragen, dan wordt je contract met nog een maand verlengd omdat wij deze tijd nodig hebben om het nummerbehoud goed af te handelen. Wij kunnen dit niet meer doen als je geen lopend contract bij ons hebt. Wanneer je bij de nieuwe provider aangeeft dat je wilt overstappen met nummerbehoud en het contract niet opzegt bij je oude provider dan wordt deze opzegging gedaan door je nieuwe provider. Je nieuwe abonnement start dan wanneer je oude is afgelopen met nummerbehoud. Ik hoop dat er zo wat meer duidelijkheid is.

Groetjes,

Velma van Tele2

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

@Tele2 Webcare / Velma . Consumenten kunnen tot 1 maand NA afloop van hun contract nummerbehoud laten uitvoeren. En het proces duurt maximaal 10 werkdagen.
Laatst gewijzigd door k2p op 19 mei 2015 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door De Econometrist »

k2p schreef:Dat is larie, Michiel. Daar hebben we nou wetten voor. En die schrijven niet voor dat je voor nummerbehoud de nieuwe provider moet laten opzeggen voor je.
Nee dit is geen larie, dit is inderdaad precies hoe het gaat. Uiteraard is het wettelijk geregeld dat je bij overstap naar een nieuwe provider je nummer mee moet kunnen nemen, maar de oude provider moet dan wel verteld worden welke die nieuwe provider is. Het nummer moet immers voorkomen in het nummerschema van één van de providers. Bij overstap wordt zo'n nummer overgedragen tussen de providers onderling. De oude provider kan het nu eenmaal niet in een envelopje meegeven dat je weer inlevert bij je nieuwe provider als je na een paar maanden tot een keuze gekomen bent. Opzeggen is daarom altijd zonder nummerbehoud, en overstappen mét, als je dat wilt. Er is nou eenmaal niet een situatie denkbaar waarbij je geen provider hebt, maar wel een telefoonnummer.

De overdracht van een nummer kan niet enkel met de klant en de oude provider tot stand komen. De ontvangende provider moet immers ook een actie ondernemen om het betreffende nummer voortaan als een nummer van hen te beschouwen. Vandaar dat het in de telecomwereld zo ingericht is dat de keuze van de klant resulteert in een aanvraag van de nieuwe provider voor overdracht van het nummer bij de oude provider. Eigenhandig bij de oude provider laten uitporteren van een nummer is nou eenmaal technisch niet eens mogelijk als je niet de bestemming weet waar het nummer moet worden ingeporteerd.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

@De Econometrist . Echt larie. Er is geen enkele reden om moment van opzeggen en moment van doorgeven nummerportering zodanig aan elkaar te koppelen. Ik snap niet waarom ik niet nu alvast voor 1 juli kan opzeggen, en dat ik 5 juni nog doorgeef wie mijn nieuwe provider wordt naar wie het nummer moet worden geporteerd. Er is maar 10 werkdagen nodig hiervoor, en dat daarvoor het abonnement moet worden verlengd is al helemaal ongehoord.

En geef ik pas 20 juni door wie de nieuwe provider is? Dan ben ik van 1 juli tot 5 juli dus tijdelijk op een nieuw nummer van mijn nieuwe provider bereikbaar, tot nummerportering is voltooid. (Dat nieuwe nummer heb ik sowieso al ontvangen met de nieuwe SIM kaart.)

OPTA/ACM:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... kzij-OPTA/

Dit hoort al sinds 2009 te kunnen!!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door sjohie »

k2p schreef:@De Econometrist . Echt larie. Er is geen enkele reden om moment van opzeggen en moment van doorgeven nummerportering zodanig aan elkaar te koppelen. Ik snap niet waarom ik niet nu alvast voor 1 juli kan opzeggen, en dat ik 5 juni nog doorgeef wie mijn nieuwe provider wordt naar wie het nummer moet worden geporteerd. Er is maar 10 werkdagen nodig hiervoor, en dat daarvoor het abonnement moet worden verlengd is al helemaal ongehoord.

En geef ik pas 20 juni door wie de nieuwe provider is? Dan ben ik van 1 juli tot 5 juli dus tijdelijk op een nieuw nummer van mijn nieuwe provider bereikbaar, tot nummerportering is voltooid. (Dat nieuwe nummer heb ik sowieso al ontvangen met de nieuwe SIM kaart.)

OPTA/ACM:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... kzij-OPTA/

Dit hoort al sinds 2008 te kunnen!
Ik citeer de 2e zin uit die link even "Nummerportabiliteit betekent dat de consument het recht heeft om zijn telefoonnummer mee te nemen bij het afsluiten van een nieuw telefoonabonnement" Dat is dus zoals De Econometrist hierboven schrijft?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

@Sjohie Daar gaat mijn betoog juist over: het opzeggen van je oude abonnement hoeft niet tegelijk te gebeuren met het afsluiten van je nieuwe abonnement. In mijn voorbeeld hierboven zeg ik dus vandaag al op voor 1 juli, en sluit ik pas op 5 juni een nieuw abonnement af.

ezinken
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2015 09:27

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door ezinken »

Beste Velma van Tele2,

ik heb 3 maanden geleden al, bij beëindiging van mijn contract, aangegeven mijn nummer te willen behouden, alleen wist ik de provider nog niet. Het is toch van de zotte dat ik zelf mijn contract niet mag opzeggen zoals een aantal hier opperen. Dat jullie een aantal dagen nodig hebben om een en ander administratief te regelen kan ik begrijpen maar geen hele maand. Er is in ieder geval niets duidelijker geworden door jou betoog.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

@ezinken : zal ik het wat duidelijker maken met duidelijke taal? het is gewoon GELUL van de webcare team dat je een LOPEND contract moet hebben als zij de nummerportering uitvoeren. Als ik jou was zou ik een brief/mail schrijven aan ze en stellen dat ze per jouw eerste einddatum de nummerportering moeten uitvoeren, dan wel ZSM daarna, en dat je niet een extra maand wil wachten en al helemaal geen maand extra abonnement wil hebben. Dan per eerste einddatum de SIM van je nieuwe provider er in doen, en desnoods de eerste paar dagen met een ander nummer bereikbaar zijn. En dan ook geen gebruik meer maken van de oude SIM (niet bellen, niet internetten). En de rekening voor die maand mogen ze daarna lekker in hun *** ******* (wel betwisten natuurlijk, en laat het maar voorkomen).

Hier nogmaals het linkje. Ze hebben tot 1 maand na einde van het contract om nog nummerportabiliteit uit te voeren.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... kzij-OPTA/

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door De Econometrist »

k2p schreef:@De Econometrist . Echt larie. Er is geen enkele reden om moment van opzeggen en moment van doorgeven nummerportering zodanig aan elkaar te koppelen. Ik snap niet waarom ik niet nu alvast voor 1 juli kan opzeggen, en dat ik 5 juni nog doorgeef wie mijn nieuwe provider wordt naar wie het nummer moet worden geporteerd.
Misschien moet jij je eerst eens verdiepen in hoe de zaken in elkaar steken voordat je iets als larie betitelt.
Nummerbehoud is niet iets van je oude provider, maar van de nieuwe. Je stapt op een provider af en zegt "ik wil komen bellen via jullie, met dit nummer, dat je daar kunt weghalen". Het nummer wordt vervolgens via allerlei procedures verhuisd van het nummerschema van provider 1 naar het nummerschema van provider 2. Het is onzinnig om tegen je huidige provider te zeggen "ik ga bij jullie weg, ik wil mijn nummer meenemen, maar ik zeg je niet waar naartoe want dat weet ik nog niet". Dat is net als in een taxi stappen en zeggen "ik wil met jou meerijden, ik vertel je over een uurtje wel waarheen", en het dan raar vinden dat je voor dat eerste uur ook een rekening krijgt.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door De Econometrist »

k2p schreef:het opzeggen van je oude abonnement hoeft niet tegelijk te gebeuren met het afsluiten van je nieuwe abonnement. In mijn voorbeeld hierboven zeg ik dus vandaag al op voor 1 juli, en sluit ik pas op 5 juni een nieuw abonnement af.
Opzeggen en afsluiten van een abonnement hoeft dan misschien niet tegelijk te gebeuren, maar een nummer portering vindt wel plaats op één en hetzelfde moment. Als jij bij je opzegging niet gelijk erbij vertelt dat er een nummerportering bij hoort, dan wordt je abonnement gewoon beëindigd zonder nummerbehoud. En omgekeerd kan een abonnement mét nummerbehoud niet worden beëindigd zonder te zeggen waar het nummer dan naartoe moet. De beëindiging kan dan pas op gang komen nadat jij je keuze hebt gemaakt.

Maar om op jouw voorbeeld terug te komen; als jij op 5 juni pas een abonnement wilt afsluiten met HN, waarom laat je de ingangsdatum dan niet vallen op 1 augustus? Of als je per se per 1 juli met HN wil bellen, waarom vraag je het nieuwe abonnement dan niet 6 dagen eerder aan?
Want één ding is zeker: als jij je planning niet maakt per de eerste van de maand, dan heb je precies ditzelfde probleem weer als je de volgende keer overstapt...

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

De Econometrist schreef: Misschien moet jij je eerst eens verdiepen in hoe de zaken in elkaar steken voordat je iets als larie betitelt.
Man, als jij nou eens gewoon las wat er achter dat linkje schuilt, dan zag je staan:
Nummerportabiliteit betekent dat de consument het recht heeft om zijn telefoonnummer mee te nemen bij het afsluiten van een nieuw telefoonabonnement. De consument heeft dit recht tot op de laatste dag van het contract met de oude aanbieder.
Ik snap niet dat je steeds ongefundeerd van alles er tussen probeert te proppen. Het staat er woord voor woord.
De Econometrist schreef:Maar om op jouw voorbeeld terug te komen; als jij op 5 juni pas een abonnement wilt afsluiten met HN, waarom laat je de ingangsdatum dan niet vallen op 1 augustus? Of als je per se per 1 juli met HN wil bellen, waarom vraag je het nieuwe abonnement dan niet 6 dagen eerder aan?
Waarom niet op 1 augustus? Waarom wel? Met 1 juli houd ik me netjes aan de minimale opzegtermijn. Betaal jij die extra maand voor mij, als ik de ingangsdatum dan maar op 1 augustus zou laten vallen?

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door De Econometrist »

k2p schreef: Ik snap niet dat je steeds ongefundeerd van alles er tussen probeert te proppen. Het staat er woord voor woord.
Inderdaad staat het er woord voor woord. Ik stel dan ook voor dat jij je eigen link eens doorleest, tweede alinea, eerste zin:
Consumenten moeten het verzoek tot nummerportabiliteit bij hun nieuwe aanbieder indienen bij het afsluiten van het nieuwe contract.
De porteringsactie ligt dus bij de nieuwe provider, die de aanvraag doet bij de eerste. Hoe heb jij nou logischerwijze in je gedachten dat de procedure zou moeten zijn als er helemaal nog geen nieuwe provider is om naartoe te verhuizen, omdat er nog geen keuze gemaakt is? Wou je een nummer naar het luchtledige porteren soms? En wie zou dan die aanvraag moeten doen?

Doe je zelf de opzegging, zonder dat er een nieuwe provider is, dan gaat deze dus logischerwijze zonder nummerportering, simpelweg omdat er geen bestemming is waar het nummer heen zou moeten. Waar jij leest dat portering tot en met de laatste dag van het oude contract bij de vorige provider is zeker gesteld, op basis waarvan jij heel voortvarend conclusies trekt, ga je volkomen voorbij aan het feit dat er bij de portering WEL EEN BESTEMMING MOET ZIJN. Als de klant deze keuze nog niet gemaakt heeft, hoe zou dan in godsnaam de oude provider dat wel moeten weten?
k2p schreef: Waarom niet op 1 augustus? Waarom wel? Met 1 juli houd ik me netjes aan de minimale opzegtermijn. Betaal jij die extra maand voor mij, als ik de ingangsdatum dan maar op 1 augustus zou laten vallen?
Waarom wel?? Om de twee contracten bij elkaar aan te laten sluiten natuurlijk! Hoe moeilijk is het om één door provider 1 overeengekomen opzegtermijn van tevoren bij provider 2 een contract af te sluiten inclusief nummerbehoud die in moet gaan de dag nadat het contract met provider 1 eindigt?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

@De Econometrist: ik snap je gewoon niet. Je hebt het steeds over "waar naartoe". Maar dat is duidelijk, zelfs Tele2 weet waar het naar toe moet, want ze zeggen dat ze het gaan doen. Dat is het punt niet.

De ACM(/OPTA) bepaalt dat nummerportering tot de laatste dag van het abonnement een recht is, en dat de tenuitvoerlegging daarvan ook na het beëindigen van het abonnement kan. En dat dit maar 10 werkdagen hoeft te duren. Maar Tele2 zegt nu: "Ja, het kan. We gaan het doen. Maar we gaan daar lekker een maand voor uittrekken en bovendien je abonnement met die maand verlengen." Dat is nergens voor nodig, terwijl het de consument wel geld kost.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door De Econometrist »

k2p schreef:ik snap je gewoon niet.
Ja, maar inmiddels krijg ik het vermoeden dat je het niet WILT snappen.

Elk nummer hoort thuis bij een provider. Dit staat in nummerschema's waarin je elk bestaand telefoonnummer kunt terugvinden. Als een nummer wordt gebeld, dan wordt er eerst nagegaan bij welke provider een nummer hoort, en daar wordt de verbinding dan naar toe gerouteerd om te worden afgehandeld door de betreffende provider die zodoende zijn klant bereikbaar maakt voor de buitenwereld.

Als je dus verkast van Tele2 naar HN, met nummerbehoud, dan gaat je nummer vanuit het schema van Tele2 naar die van HN. Als je na die portering wordt gebeld dan wordt vanaf het moment van portering het telefoontje niet meer naar Tele2 doorgeleid, maar naar HN, die het dan verder via weet ik veel welke netwerken naar jouw telefoon leidt. Dat bedoel ik met het nummer (jouw nummer) verhuizen van Tele2 naar HN.

Zoals je in je eigen link kan lezen vraag je nummerbehoud, dus nummerportering, via je nieuwe provider aan d.m.v. het overeenkomen van een contract mét nummerbehoud. Deze nieuwe provider, in jouw geval HN, stapt met jouw aanvraag naar Tele2 en vraagt ze om overdracht van dat telefoonnummer. Deze aanvraag leidt dus logischerwijze ook tot de beëindiging van de overeenkomst die jij hebt met Tele2. En die berekenen logischerwijze weer de contractueel overeengekomen opzegtermijn.

Als jij 5 juni je aanvraag doet bij HN, dan zegt Tele2 dus "ok, een aanvraag per 5 juni, met een opzegtermijn van 1 maand, per de eerstvolgende 1-ste dag van de maand, dan wordt je contract dus per 1 augustus beëindigd. Want dat is de eerstvolgende eerste dag van de maand na 5 juni plus 30 dagen, want tussentijds op 5 juli kan het contract niet worden beëindigd.
Als je het 6 dagen eerder doet, op 31 mei, dan is de eerstvolgende eerste dag van de maand volgend op de maand waarin wordt opgezegd wél 1 juli. Als je nu al weet dat je naar HN wilt, waarom ga je dan nu eerst 16 dagen zitten wachten in plaats van 10, om je aanvraag te doen? Want je bent nu nog gewoon op tijd om inclusief nummerbehoud naar een andere provider te gaan per 1 juli. Dat is dan weer iets waarvan mij de logica ontgaat...

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door k2p »

De Econometrist schreef:Als jij 5 juni je aanvraag doet bij HN, dan zegt Tele2 dus "ok, een aanvraag per 5 juni, met een opzegtermijn van 1 maand, per de eerstvolgende 1-ste dag van de maand, dan wordt je contract dus per 1 augustus beëindigd.
Nee dus :shock: . Tele2 moet gewoon zeggen "ok, een aanvraag per 5 juni, maar er was al opgezegd op 19 mei dus einddatum blijft onveranderd (1 juli). Alleen we plannen er nu een nummerportering bij, want dat past nog makkelijk tussen 5 juni en 1 juli. En als het niet had gepast, dan leveren we de nummerportering een paar dagen te laat op."
De Econometrist schreef:Als je nu al weet dat je naar HN wilt, waarom ga je dan nu eerst 16 dagen zitten wachten in plaats van 10, om je aanvraag te doen? Want je bent nu nog gewoon op tijd om inclusief nummerbehoud naar een andere provider te gaan per 1 juli. Dat is dan weer iets waarvan mij de logica ontgaat...
TS en ik hanteren onze eigen logica, waar jij het niet eens mee hoeft te zijn. Maar dat de logica je ontgaat staat niets in de weg van dat het technisch mogelijk is en wettelijk zelfs moet kunnen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: nummerbehoud en contract afzondelijk opzegtermijn

Ongelezen bericht door De Econometrist »

k2p schreef: TS en ik hanteren onze eigen logica, waar jij het niet eens mee hoeft te zijn.
Dat kan je wel stellen, ja.
Jij wilt twéé opzeggingen hanteren ten aanzien van één contract, de ene zonder nummerportering en de tweede met nummerportering, waarbij de ene opzeggingsdatum je beter uitkomt voor de opzegtermijn bij de eerste provider, en de tweede opzegging je beter uitkomt voor de startdatum bij de tweede provider. En je denkt serieus dat dit de achterliggende gedachte van OPTA's regelgeving met betrekking tot nummerportering is?

Gesloten