LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerweergave ZIGGO telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pirke
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:16

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door pirke »

Door Ziggo ben ik op het verkeerde spoor gebracht. Op de site van Ziggo staat bij de meest gestelde vragen met betrekking tot het opeens ontbreken van nummerweergave dat mijn toestel wellicht stuk is. Bij navraag in de KPN-telefoonwinkel blijkt dus dat Ziggo ineens is overgestapt naar een ander systeem. Tot 3 x toe heb ik contact gezocht via email met Ziggo waarbij aangegeven wordt dat ik zo spoedig mogelijk bericht krijg. Nu na 3 weken aan het lijntje te zijn gehouden vraag ik u: kunt u voor ons en met ons zovelen iets betekenen?

Mouton
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:56

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Mouton »

Nee hoor, Nederlanders hebben niet altijd wat te klagen, Nederlanders houden er niet van als hen dingen worden afgepakt die hen beloofd zijn.
Toen hier een paar jaar geleden een verkopertje van Casema voor de deur stond, beloofde die dat ik mijn KPN-toestel gewoon kon blijven gebruiken. Totdat Ziggo de boel overnam en deze belofte al na een paar maanden werd verbroken.
Het wordt tijd dat RADAR weer eens aandacht besteedt aan dit oervervelende bedrijf dat ons met extra kosten opzadelt.

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 12:38

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik weet niet precies, bij welke partij een van de forumleden hoort, maar heb wel een duidelijk vermoeden. Zoals uit een heleboel reacties blijkt, is er van de kant van Ziggo (en daarvoor ook Casema en Orange) nooit blijk gegeven van het aanpassen van het protocol en tevens de daarbij horende consequenties. Men heeft de abonnees wel verzekerd van een werkende nummerweergave en is dat nu blijkbaar ineens vergeten. Op mijn een tijdje geleden aan Ziggo gestelde vraag over deze nummerweergave, werd verwezen naar MediaMarkt. Ik ben daar geweest, maar de verkopers waren daar ook buitengewoon verbaasd over, omdat het beloofde kastje van Ziggo absoluut nergens te krijgen is. Wie bedondert hier nu wie. Wellicht kan, als Radar hier niet aandacht aan wil besteden, men eens navraag doen bij Opta. Wat Ziggo nu doet, is absoluut strijdig met gemaakte afspraken !!!!

avanbuuren
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2009 14:16

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door avanbuuren »

ook ik ben het slachtoffer geworden van het ziggo fsk protocol ik kan buiten de nummerweergave ook gemiste oproepen niet meer ontvangen
na 5 telefoontjes met ziggo kreeg ik de antwoorden 1 nieuwe telefoon kopen 2 fabrikant moet het toestel omzetten naar fsk 3 modem opnieuw activeren 4 het ligt aan uw router 5 telefoon uit en weer aanzetten dan is het weer goed NIET DUS.heb gebeld met siemens daar kreeg ik het antwoord dat ze plat bebeld worden door klanten van ziggo en dat het niet aan de telefoon ligt maar aan ziggo het schijnt dat ziggo de nummerweergave zelf in handen wilt krijgen maar dat lukt ze niet nee dat heb ik ook door dus wat nu ?kan radar hier niets aan doen er zijn duizenden gedupeerden

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 12:38

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door [email protected] »

Volgens mij wordt het tijd, dat er een vogel uit dit forum wegvliegt, want volgens mij heeft een van de andere forumleden volkomen gelijk. Er zijn zeker wel duizenden gedupeerden, die elk op een andere smoes door Ziggo het bos ingestuurd worden. Ik ga het straks voor de zekerheid nog een keer controleren bij Ziggo: benieuwd welke (fantastische) oplossing ze nu weer voorhanden hebben.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je Internet en Bellen opzeg bij Ziggo omdat Nummer weergave niet meer werkte en ADSL zou nemen en vele anderen dit ook gaan doen moeten ze wel het oude meer gebruikte terug plaatsen of tenminste 5 jaren een dubbel systeem.

Mijn goedkope Profoon werkte op beide systemen met nummer weergave, maar Voicemail melding alleen met FSK dus kabel!

Dit toestel is nu bij Blokker voor €19,95 en vraag voor koop eest het instructie boekje en kijk of beide ID code erin staan.
Als U of de provider ooit wisselen heeft U dan tenminste geen probleem, helaas staan deze zelden buiten op doos.

Ik heb Profoon gevraagd om een stikker of andere doos met;
Zowel voor Kabel als ADSL erop te zetten.

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 12:38

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door [email protected] »

Jammer dat het seizoen blijkbaar voorbij is om een andere locatie op te zoeken. In ieder geval vandaag toch weer even Ziggo gebeld, waarbij wederom de verwijzing kwam, in dit geval naar BCC. Ook daar bleek bij navraag geen "kastje" aanwezig om de nummerweergave weer in volle glorie te laten verschijnen. Wel werd aangegeven, dat er bepaalde sites waren, die deze "kastjes" wel leverden, maar men mocht geen naam noemen i.v.m. "RECLAME MAKEN". Nou vraag ik je ???? De opmerking van een van de andere forumleden is misschien wel DE oplossing: waarom laat Ziggo niet beide protokollen naast elkaar bestaan; anderen hebben dat in het verleden ook gedaan.

Tenslotte: waarom je E-mail adres niet laten zien, als je niets te verbergen hebt !!!!!

avanbuuren
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2009 14:16

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door avanbuuren »

mensen nu massal bellen naar tros radar heb ik ook gedaan dan doet ziggi mischien iets aan de nummerweergave

corne64
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2009 18:42

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door corne64 »

Vreemd "probleem"
De FSK techniek is onderhand al een eeuw oud!
En de meeste telefoons ondersteunen al jaren FSK!
Mijn ouders hebben een toestel van 6 jaar oud wat het zelfs ondersteund.
Je moet wel een beetje met de tijd mee gaan.
Sommige mensen hebben altijd wel wat te klagen denk ik :wink:

ReBoRN
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 21:01

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door ReBoRN »

Ja hee ik wist het wel. Nu is dit de druppel!

We hebben geeneens een brief gehad van Ziggo dat ze over gegaan zijn van DTMF naar FSK protocol!!!!!!
Zomaar ineens hadden we geen nummerweergave meer. Wat is dit voor flauwekul van Ziggo?

Voor ons de aanleiding om Ziggo op te zeggen, want ze hebben ook meer dingen veranderd, wat ten nadele van ons kwam.

We hebben hier problemen met de Chicago 600S wat nog maar 2 jaar oud is.

Ziggo had nooit moeten fuseren.. bah. :evil:

corasmits
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 21:49

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door corasmits »

Wij zitten al weken zonder nummerweergave. Ziggo gebeld, kan je een kastje kopen om ertussen te zetten : €25,-!!!
Zit je dan met je dure Siemens telefoon... Kan ook niet meer zien of er iemand gebeld heeft. Fijn hoor Ziggo, niks dan elende...

chucky66
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 19:52

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door chucky66 »

nou ik mis uiteraard ook mijn nr. weergave.

maar ben vandaag na 4 weken terug gebeld door ziggo dat ik een korting op de volgende factuur krijg van €16,50.
om een deel tegemoet te komen voor een omvormer.

nou das dan toch wel het minste maar wel wat.
gr fred

Nadja79
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2006 12:53

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Nadja79 »

Als ik met Ziggo telefonie bel kunnen de mensen die ik bel mijn nummer niet zien. Ik heb op de site van zigo gekeken hoe ik de onderdrukking van mijn nummer kan vrijgeven maar kom er niet uit. Is er iemand die weet hoe je de nummerweergave onderdrukking kunt uitschakelen?

gwreijman
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 feb 2004 12:27

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door gwreijman »

Dit probleem heeft naar mijn weten meer te maken dat KPN toen zeer eigenwijs was toen het nummerweergave in Nederland werd ingevoerd.
In omliggende landen wordt FSK gebruikt terwijl KPN besloot om voor DTMF te gaan.
Daar ligt het probleem in.

Scalileo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2009 13:12

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Scalileo »

De oplossing voor nummerweergave bij kabellaars.
Ik ben zelf overgestapt van KPN naar UPC met behoud van nummer, ben ik bezit van 6 chicago toestellen met basis station, na overstap werkte nummerweergave niet meer.
KPN werkt met DTMF en laat bij alle toestellen die ze verkopen het FSK er uitslopen. Gebelt met Ericson die zeiden dat ik daardoor met de toestellen kansloos was, en nieuw moest kopen met FSK. NIETWAAR DUS.

de Firma Telec Electronics vekoopt voor 25 euro een DTMF naar FSK omzetter die perfect werkt voor de kabel.

http://www.telec.nl/producten/p55224/fs ... etter.html

Ik hoop dat de klanten van kabellaarts hiermee geholpen zijn.

Groet, Hans

Gesloten