LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerweergave ZIGGO telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jaflantua
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 12:21

Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door jaflantua » 06 feb 2009 15:17

ZIGGO telefonie heeft deze week het nieuwe telefonieprotocol FSK voor nummerweergave ingesteld.
Hierdoor kunnen de oudere types telefoon zoals onze Siemens Giga set 3015 geen nummers meer herkennen.Siemens blijkt al te zijn overstroomd met informatie hierover. Ik zal niet de enige zijn met dit probleem.Hopelijk kunt u hier iets mee.

Jarco3
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2009 17:03

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Jarco3 » 06 feb 2009 17:06

Sinds kort is Ziggo overgegaan van het DTMF-protocol naar het FSK-protocol. Hierdoor werken mijn nummerweergave apparaten niet meer.
De Ziggo helpdesk heeft mij aangegeven wijzing te kunnen doen, alleen de aanschaf van nieuwe apparatuur zou een oplossing zijn. Echter de kosten zijn voor mij zelf.
U kunt begrijpen dat ik daar problemen mee heb. Als Ziggo er voor kiest om een (voor mij) werkend protocol aan te passen en mij niet schadeloos te stelt, ben ik van mening dat het product wat ik afneem in kwaliteit is afgenomen.
Toen ik de overstap heb gemaakt van KNP naar Casema heb ik deze bewust gemaakt en was het laten werken van mijn apparaten een vereiste. Nu wordt ik gedwongen om naar Ziggo over te stappen en binnen een korte tijd werkt mijn nummerweergave niet meer.
Gevolg is niet alleen dat ik niet kan zien wie er belt, maar ook dat ik niet kan zien dat ik ben gebeld, hoe vaak en door wie.
Met die reden heb ik ziggo vraagt het oude protocol weer beschikbaar te maken of mij schadeloos te stellen.

Danoontje291275
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2009 13:39

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Danoontje291275 » 07 feb 2009 13:46

Ook ik heb een Siemens Gigaset 3015 Comfort waarop ik nu dus geen nummerweergave meer ontvang. Ik kan dus niet zien wie mij belt, maar ook niet door wie ik gebeld ben.
Ziggo heeft per brief de wijziging van het DTMF naar het FSK protocol aangekondigd. Maar naar nu blijkt, werkt deze wijziging niet voor alle klanten van Ziggo.
Ik zou nu idd 2 nieuwe telefoons moeten aanschaffen omdat Ziggo zo maar (voor mij werkende) protocollen aanpast.

Kan dit zo maar ??

D1RK
Berichten: 2868
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door D1RK » 07 feb 2009 16:06

Op de site www.kieskeurig.nl kun je alle dect telefoons zien die nu leverbaar zijn, en welke norm ze ondersteunen!

Er zijn dus 3 groepen, waarvan ik voor zekerheid dus wegens mijn eventuele verhuizing of aanpassing provider de dubbele code alleen zou kopen!

De meeste zijn voor beide geschikt en die andere 2 laat ik gewoon liggen.
De prijzen zijn niet duurder of goedkoper maar je hebt meer zekerheid.

Danoontje291275
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2009 13:39

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Danoontje291275 » 07 feb 2009 16:45

Op de site www.kieskeurig.nl kun je alle dect telefoons zien die nu leverbaar zijn, en welke norm ze ondersteunen!

Er zijn dus 3 groepen, waarvan ik voor zekerheid dus wegens mijn eventuele verhuizing of aanpassing provider de dubbele code alleen zou kopen!

De meeste zijn voor beide geschikt en die andere 2 laat ik gewoon liggen.
De prijzen zijn niet duurder of goedkoper maar je hebt meer zekerheid.

Maar dat betekent dus dat ik zelf voor nieuwe telefoons moet zorgen terwijl alles met het oude protocol gewoon werkte.

Jarco3
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2009 17:03

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Jarco3 » 08 feb 2009 00:53

Het moet toch niet gekker worden dat er een dienst, waar reclame voor wordt gemaakt, niet meer werkt en de oplossing is om daar kosten voor te maken.

Ik weet niet wie dat normaal vind, maar ik vind dat niet kunnen.
Nog beter, ik heb er toch niet voor gekozen, ik was tevreden met het oude protocol en heb geen behoefte aan iets anders.

Ziggo moet met oplossingen komen die mij niets kosten.

Danoontje291275
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2009 13:39

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Danoontje291275 » 08 feb 2009 10:22

Ziggo moet met oplossingen komen die mij niets kosten.
Helemaal mee eens.

Ulbe
Berichten: 1410
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Ulbe » 08 feb 2009 11:59

Toen ik eind vorig jaar overstapte naar Ziggo met internet en telefonie, kreeg ik ook problemen met de nummerweergave in de 4 telefoons,

Deze telefoons moesten toen al omgezet worden op het FSK protocol, terwijl KPN op het in de telefoon standaard ingestelde protocol al prima werkte,

Vreemd dat Ziggo er geen rekening mee houdt en zelf wijzigingen aanbrengt die eigenlijk niet nodig zijn,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

SimonG19
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:42

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door SimonG19 » 11 feb 2009 11:14

Met Ziggo kontakt gehad over het niet meer functioneren van nummerweergave op mijn KPN-Chicago 700C handset sinds de omzetting naar FSK. Blijkt men in eerste instantie niet te weten of voor dit toestel het FSK-protocol in te stellen zou kunnen zijn en verwees men mij naar de Primafoon-winkel (van KPN ofwel de concurrent).
Bij navraag bij Siemens-Gigaset (de producent van de KPN-Dect-toestellen) blijkt dat zij zeer veel vragen naar aanleiding van de Ziggo omzetting krijgen. Volgens Siemens ligt het probleem in het basisstation. Een oplossing zou zijn het kopen van een nieuw basisstation t.w. de Gigaset 301D a raison van 60-70 euro (!!!). Gezien de specificaties is dit m.i. echt een oplossing door de automatische herkenning DTMF en FSK protocol door dit basisstation.
Bij een vervolg kontakt met Ziggo om een vergoeding hiervoor te bespreken stelde men dat er ook een omvormer van FSK naar DTMF gekocht kan worden voor een prijs van pakweg 10 euro (oa bij de Primafoon!). Deze moet geplaatst worden voor het bestaande basisstation. Nog geen gekocht, maar hopen dat het werkt. Het is droevig dat Ziggo deze info niet vooraf verspreid heeft middels de brief en/of internet. Blijkbaar is de organisatie bij Ziggo nog steeds niet op orde!! Een volledige vergoeding voor het moeten aanschaffen van een nood=oplossing (toekomstige functionaliteiten??) om de nummerweergave terug te krijgen zou zeker op zijn plaats zijn. We wachten af.

KickZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:04

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door KickZ » 12 feb 2009 15:11

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Philips Kala 300 toestel. Ook met Ziggo gebeld, ik moet maar een nieuw toestel aanschaffen of een omvormer van FSK naar DTMF kopen. Ongehoord!

Maandagavond a.s. moeten we massaal naar TrosRadar bellen!!!

verhaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:20

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door verhaar » 12 feb 2009 17:35

Ook ik heb al 3x met de klantenservice van Ziggo aan de lijn gezeten, omdat mijn KPN Arizona 500 twinset telefoon niet in de fsk stand gezet kan worden volgens KPN. (Deze telefoons zijn een half jaar oud)
Tot 2 dagen geleden had ik keurig nummerweergave maar dinsdag werd alles alleen maar onbekende beller. Heeeel vervelend. KPN zegt er niets aan te kunnen doen, verkopen ook geen omvormer zoals dat heet.
DTMF/FSK omvormer. Volgens de klantenservice van Ziggo is deze omvormer te koop bij bijv. Gamma. Nou nee hier niet in ieder geval.
Ze hadden er zelfs nog nooit van gehoord. Ziggo dit is weer geen beste beurt. Ik baal er verschrikkelijk van!!

SimonG19
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:42

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door SimonG19 » 12 feb 2009 17:50

Bij dit bedrijf is er één te verkrijgen a raison van Eur25,-- http://www.telec.nl/producten/p55224/fs ... etter.html

Heb hier zelf geen ervaring mee. Echter geen voorraad op dit moment. Uitverkocht!! Komt wel weer. Men stelt dat men binnenkort de leveringstijd kan mededelen.

Ziggo had natuurlijk dit ook zelf als een goede service vooraf kunnen regelen!!

PS heb niets met bovenstaand bedrijf te maken!

Ellepelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2009 15:38

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Ellepelle » 22 feb 2009 15:45

wij hebben ook sinds een half jaar het toestel Arizona 500. Bevalt goed trouwens, wij hadden ook nummerweergave. werkte prima. totdat ziggo ineens aankwam met het bericht dat, overigens alle kabelmaatschappijen zoals upc, ziggo e.d. ondersteunen dit protocol, als je telefoon geen fsk ondersteunt je een converter kan kopen. sorry kan kopen? je wordt dus weer op kosten gejaagd, niemand die daar op zit te wachten. je mag trouwens nu wel wachten tot het bedrijf Telec in Zoetermeer zijn voorraad van converters weer heeft aangevuld, tot die tijd heb je geen nummerweergave! Balen! leuke actie van ziggo!

marleen.elich
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2009 22:01

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door marleen.elich » 22 feb 2009 22:07

Eind januari heeft Ziggo FSK in gebruik genomen. Sinds die tijd hebben wij geen nummermelding meer. Ziggo zegt gewoon dat je dan maar een nieuw toestel moet kopen. Dit is toch niet normaal!

Mouton
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:56

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Mouton » 23 feb 2009 10:10

Nee, dit is niet normaal, dit is diefstal. Je hád nummermelding (ik ook), en vervolgens, omdat ziggo overgaat op een ander telefonieprotocol (dat nota bene nummerweergave MOGELIJK MAAKT!) heb je GEEN NUMMERWEERGAVE meer! Ziggo verplicht je dus om een nieuw toestel of decoder aan te schaffen. Dit is volgens mij contractbreuk!

Voor mij is dit de druppel. Na enkele jaren gedonder met slechte verbindingen, wegvallen van gesprekken, uitvallen van het hele netwerk en het niet serieus ingaan op klachten, ga ik weer over op KPN.
Dan maar eenmalig 50 euro betalen, maar Ziggo telefonie heeft voor mij AFGEDAAN! Wanneer duikt RADAR weer eens in deze materie???

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 12:38

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door [email protected] » 23 feb 2009 12:48

Ik rol van de ene verbazing in de andere. Net zoals alle andere gebruikers van Ziggo telefonie ben ik woedend over de gevolgde procedure n.a.v. de protokolverandering. Niemand zit hierop te wachten en mij is via de helpdesk bij Ziggo verteld, dat ik bij MediaMarkt een kastje kan kopen voor ongeveer € 12,= die het probleem zou oplossen. Ik stel voor, dat Ziggo deze kosten vergoed of anders zodanige maatregelen treft, dat de kwaliteit (nummerweergave) dezelfde is als voor de protokol verandering.
Gerrit

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door axasjaak » 23 feb 2009 13:13

bij de KPN moest ik betalen voor de extra service van nummerweergave.
Bij Ziggo zit nummer weergave standaard in het abonnement , volgens het algemeen toegepaste FSK systeem.Prima dus.
Wij gebruiken nog een Premier Mondino.
In de handleiding staat "als nummerweergave niet werkt , neem dan contact op met de KPN".
Weet iemand hoe ik deze Premier Mondino eventueel geschikt kan maken voor nummerweergave ?

Mouton
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:56

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Mouton » 23 feb 2009 13:35

Bijbetalen bij KPN voor nummerweergave: een minimaal bedrag.
Nummerweergave was bij Ziggo gratis, maar nu "kost" dat dus een nieuw toestel of een decoder à 15 euro. Want het toestel dat je hebt is niet om te schakelen naar het nieuwe protocol. En de decoders zijn voorlopig niet aan te slepen. Ik blijf het een misselijke streek vinden van Ziggo. Het is erop gericht om je als klant te binden (vanwege dat protocol). Hoezo vrije telefoniemakt??

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 12:38

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door [email protected] » 23 feb 2009 16:27

We praten m.i niet alleen over mensen die kort geleden via KPN een telefoon aangeschaft hebben, maar ook over een groot aantal mensen, die al heel lang een telefoon(aansluiting) van KPN of een andere provider hadden en voor de kosten (b.v. totaalpakket) overgestapt zijn naar kabelaar Ziggo (of in het verleden Casema, Orange enz). Juist deze mensen worden de dupe van de buitengewoon vervelende streek van Ziggo !!

Mouton
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:56

Re: Nummerweergave ZIGGO telefonie

Ongelezen bericht door Mouton » 23 feb 2009 16:41

Precies. Eerst mensen lekker maken door ze lage prijzen voor te spiegelen (wat ook wel weer tegenvalt) en als ze eenmaal binnengehaald zijn ze aan je binden door van telefonieprotocol te wisselen. KPN is geen kabelbedrijf en valt in dezen niets te verwijten. (Wat KPN wél te verwijten valt is dat ze ons jarenlang te veel hebben berekend; dat kon dus een stuk minder, bleek na het vrijgeven van de telefonie!)
Wat ook niet klopt, is dat Ziggo tegen zijn klanten zegt dat KPN straks ook van dit nieuwe protocol gebruik gaat maken. Dat is dus volgens KPN niet waar!

Gesloten