LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
edje1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2012 16:16

Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door edje1960 » 16 jan 2012 16:33

Hallo forum,
Ik ben Ed en heb via internet bij T-Mobile mijn abo omgezet en daar hoort ook een nieuwe telefoon bij, maar nu bij de nieuwe rekening zag ik dat het beltegoed van het vorige abo er niet bij zaten dat was maar liefst€326.32.
Na dat is niet niks zeg , ik bellen naar de klantenservice ah ah je krijgt natuurlijk de getrainde mensen met de onverbiddelijke antwoorden zoals , ja meneer dat staat in de voorwaarden !.Dus ik kan zo gezegt naar het gespaarde geld lekker fluiten(baalen). Nu kijkt ik op verschillende forums en ik ben gelukkig niet de enigste.
Wel woordt het niet eens tijd dat Tros Radar en wij als gedupeerde klanten hier iets tegen gaan doen, want zo kan ik rijk worden!!! :oops:
Ik hoop dat Antoinette dit ook eens onder de loep neemt en er en progamma aan wijdt, dan moeten wij als gedupeerde wel allemaal op de bres.

Tros Radar bij voorbaat dank. :mrgreen:

Wimzelluv
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Wimzelluv » 16 jan 2012 17:06

Edje, ik had vrijwel hetzelfde. Had al een topic gestart hierover. Heb al een aangetekende brief gestuurd naar T-Mobile.Desnoods ga ik naar de rechter, want ben van mening dat het mijn geld is!
@Moderator: Kan Tros Radar hier mogelijk aandacht aan geven?

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door mich24 » 16 jan 2012 17:48

edje1960 schreef:Hallo forum,
Ik ben Ed en heb via internet bij T-Mobile mijn abo omgezet en daar hoort ook een nieuwe telefoon bij, maar nu bij de nieuwe rekening zag ik dat het beltegoed van het vorige abo er niet bij zaten dat was maar liefst€326.32.
Na dat is niet niks zeg , ik bellen naar de klantenservice ah ah je krijgt natuurlijk de getrainde mensen met de onverbiddelijke antwoorden zoals , ja meneer dat staat in de voorwaarden !.Dus ik kan zo gezegt naar het gespaarde geld lekker fluiten(baalen). Nu kijkt ik op verschillende forums en ik ben gelukkig niet de enigste.
Wel woordt het niet eens tijd dat Tros Radar en wij als gedupeerde klanten hier iets tegen gaan doen, want zo kan ik rijk worden!!! :oops:
Ik hoop dat Antoinette dit ook eens onder de loep neemt en er en progamma aan wijdt, dan moeten wij als gedupeerde wel allemaal op de bres.

Tros Radar bij voorbaat dank. :mrgreen:
Waarom zou radar hier iets aan moeten doen?

Onzin

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door GJvdZ » 17 jan 2012 13:14

Wimzelluv schreef:Edje, ik had vrijwel hetzelfde. Had al een topic gestart hierover. Heb al een aangetekende brief gestuurd naar T-Mobile.Desnoods ga ik naar de rechter, want ben van mening dat het mijn geld is!
@Moderator: Kan Tros Radar hier mogelijk aandacht aan geven?
Je zou ook gewoon eens kunnen lezen wat voor product je nu eigenlijk koopt. Wat is er mis met een beetje eigen verantwoordelijkheid nemen?

Wimzelluv
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Wimzelluv » 17 jan 2012 16:45

GJvdZ schreef:
Wimzelluv schreef:Edje, ik had vrijwel hetzelfde. Had al een topic gestart hierover. Heb al een aangetekende brief gestuurd naar T-Mobile.Desnoods ga ik naar de rechter, want ben van mening dat het mijn geld is!
@Moderator: Kan Tros Radar hier mogelijk aandacht aan geven?
Je zou ook gewoon eens kunnen lezen wat voor product je nu eigenlijk koopt. Wat is er mis met een beetje eigen verantwoordelijkheid nemen?
Even afgezien van de toon van de voorgaande reactie, mijnheer GJ, ik geloof niet dat iemand blij zal zijn als ik, bij aanschaf van een abonnement in een winkel, uitgebreid de voorwaarden ga staan nalezen. U doet dat misschien wel, ik dus niet!
Daarnaast kan het wel zo zijn dat dingen in algemene voorwaarden of weet ik veel wat staan, maar dan nog wil dat niet zeggen dat dit een heilig gegeven is. Door dit soort dingen aan te kaarten ontstaan dingen zoals bijvoorbeeld Jurisprudentie.
Het zal niet de eerste keer zijn dat blijkt dat contractvoorwaarden niet kloppen, of strijdig zijn met andere beginselen, om maar wat te noemen. En het zal ook niet de eerste keer zijn dat er uiteindelijk een beslissing wordt genomen die niemand ooit verwacht had.
Ik meen hier een recht te hebben en ik wil dat gaan opeisen. Niet meer en niet minder. T-Mobile heeft daar duidelijk een andere mening over. Dat mag uiteraard. T-Mobile en ik komen duidelijk niet tot elkaar, er komt zelfs geen voorstel hoe we hier uit kunnen komen. Dan moet daar maar een andere instantie over oordelen. En heb ik ongelijk, prima! Kan ik echt wel mee leven! Maar dan weet ik wel dat ik het geprobeerd heb en kunnen anderen met dit feit ook weer wat.

Dirkie
Berichten: 2315
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Dirkie » 18 jan 2012 07:54

Dus ik kan zo gezegt naar het gespaarde geld lekker fluiten(baalen).
Volgens mij is T-Mobile geen bank en klopt deze zin dus van geen kanten, maar goed.
Als ik het goed lees, is het volgende gedaan. U had een veel te hoog oud abonnement met een oud toestel. Dat het te hoog was blijk uit het feit, dat U ruim 326 euro teveel betaald heeft (maar waarschijnlijk was het toestel gratis). Vervolgens waren de 2 jaar om en heeft U gekozen voor een nieuw toestel met een nieuw (lees: ander) abonnement. Als gevolg daarvan is (waarschijnlijk) uw oude abonnement beëindigd en daarmee uw oude beltegoed vervallen. En dit staat allemaal te lezen in de voorwaarden, die U niet gelezen hebt. Mocht dit allemaal zo zijn, dan sluit ik me me helemaal aan bij GJvdZ, die schreef
Je zou ook gewoon eens kunnen lezen wat voor product je nu eigenlijk koopt. Wat is er mis met een beetje eigen verantwoordelijkheid nemen?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door stronkstronk » 18 jan 2012 09:35

Of je had je goed moeten laten informeren en vragen "wat gebeurt er met mijn beltegoed".

Wij hadden hetzelfde. Veel beltegoed en het abonnementje liep af. De medewerker van de T-Mobile winkel zei: u moet niets doen. Het enige dat u moet doen is op 28 december hierkomen en dan verlagen wij het abonnement. Dan houd u uw beltegoed. Anders bent u het kwijt. En zo geschiedde. Beltegoed is bewaard gebleven en we betalen de helft aan abonnementsgeld. Ja, dan maar geen nieuw telefoontje. Deze kopen we toch al zonder abonnement.
Dus niet meteen gaan gillen en anderen de schuld geven. Het staat echt wel ergens beschreven.

Mery
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:11

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Mery » 23 jan 2012 07:29

Heb hier een soortgelijk probleem. Heb een relaxbundel 15, maar het abonnement loopt in mei 2012 af. De voorwaarden die bij mijn huidige abonnement horen geven aan dat ik mijn beltegoed onbeperkt kan meenemen, dus lijkt er weinig aan de hand. Maar als ik mijn abonnement bij T-Mobile wil verlengen kan dat alleen maar als ik kies voor één van de nieuwe abonnementsvormen, omdat Relax niet meer aangeboden wordt. Daardoor raak ik dus wel mijn beltegoed van ongeveer € 200,-- kwijt.
En ik heb toen toch echt goed de voorwaarden gelezen, en nu dus ook weer. Vind het persoonlijk een niet zo heel nette manier van T-Mobile om opgebouwde beltegoeden in te pikken, zonder dat je er iets aan kunt doen.
Het voelt alsof ik bestolen wordt, want de keus was juist op T-Mobile gevallen omdat ze garandeerden dat ik mijn beltegoed onbeperkt kon meenemen.

En natuurlijk heb ik op internet gezocht, en zie daar nog veel meer mensen met soms wel beltegoeden van € 600,-- die ze in één klap kwijt zijn.

Zou inderdaad graag zien dat Radar zich hier eens in verdiepte, want het voelt aan als pure diefstal.

Dirkie
Berichten: 2315
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Dirkie » 24 jan 2012 11:53

Mery schreef:Heb hier een soortgelijk probleem. Heb een relaxbundel 15, maar het abonnement loopt in mei 2012 af. De voorwaarden die bij mijn huidige abonnement horen geven aan dat ik mijn beltegoed onbeperkt kan meenemen, dus lijkt er weinig aan de hand. Maar als ik mijn abonnement bij T-Mobile wil verlengen kan dat alleen maar als ik kies voor één van de nieuwe abonnementsvormen, omdat Relax niet meer aangeboden wordt. Daardoor raak ik dus wel mijn beltegoed van ongeveer € 200,-- kwijt.
En dus geef je zelf ook de oplossing om dit te voorkomen, namelijk niet verlengen. U kunt namelijk ook gewoon niets doen. Uw abonnement loopt dan gewoon door tegen dezelfde voorwaarden. En dus raakt U uw beltegoed niet kwijt.
En ik heb toen toch echt goed de voorwaarden gelezen, en nu dus ook weer.
Dit is vast ook te lezen in de voorwaarden van uw oude abonnement.
Vind het persoonlijk een niet zo heel nette manier van T-Mobile om opgebouwde beltegoeden in te pikken, zonder dat je er iets aan kunt doen.
TMobile pikt niets in. Als U niets doet, gebeurt er niets en verdwijnt er geen beltegoed.
Het voelt alsof ik bestolen wordt, want de keus was juist op T-Mobile gevallen omdat ze garandeerden dat ik mijn beltegoed onbeperkt kon meenemen.
Bij uw oude abonnement was dit ook zo, maar bij nieuwe is dat niet meer.
En natuurlijk heb ik op internet gezocht, en zie daar nog veel meer mensen met soms wel beltegoeden van € 600,-- die ze in één klap kwijt zijn.
Zou inderdaad graag zien dat Radar zich hier eens in verdiepte, want het voelt aan als pure diefstal.
Waarom moet Radar hier zich in verdiepen. Door Uw oude abonnement te behouden is er niets aan de hand (alhoewel U dan wel nog jaren met Uw oude toestel moet doen, want U krijgt natuurlijk geen nieuw toestel als U geen nieuw abonnement afsluit).

Mery
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:11

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Mery » 24 jan 2012 18:49

Ik kan er inderdaad voor kiezen om niets te doen, dan houd ik het beltegoed, maar dat resulteert alleen maar in nog meer opbouw van dat beltegoed. Bundel verlagen kan niet, omdat ik al de goedkoopste bundel heb. Dan heb ik over twee jaar dus een beltegoed van ongeveer € 400,--, en dat is toch echt niet de bedoeling. Vind het gewoon geen nette oplossing van T-mobile, temeer daar mij verteld was dat ik na twee jaar kon switchen van abonnement en dan mijn beltegoed (mits ik bij T-Mobile blijf natuurlijk), gewoon mee kon nemen.
Dat zij tussentijds tot een andere mening komen, kan de abonnee niet helpen.

Dirkie
Berichten: 2315
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Dirkie » 25 jan 2012 08:42

Mery schreef:Ik kan er inderdaad voor kiezen om niets te doen, dan houd ik het beltegoed, maar dat resulteert alleen maar in nog meer opbouw van dat beltegoed. Bundel verlagen kan niet, omdat ik al de goedkoopste bundel heb. Dan heb ik over twee jaar dus een beltegoed van ongeveer € 400,--, en dat is toch echt niet de bedoeling. Vind het gewoon geen nette oplossing van T-mobile, temeer daar mij verteld was dat ik na twee jaar kon switchen van abonnement en dan mijn beltegoed (mits ik bij T-Mobile blijf natuurlijk), gewoon mee kon nemen.
Dat zij tussentijds tot een andere mening komen, kan de abonnee niet helpen.
U schrijft dat als U niets doet U over 2 jaar € 400,-- aan beltegoed heeft. U bent dus niet van plan om het niet gebruikte tegoed te gaan gebruiken. Volgens mij kun je dan beter zo snel mogelijk stoppen met dit abonnement en overstappen naar een abonnement waar je niet spaart :mrgreen:
De vraag of het al dan niet netjes is om binnen 2 jaar andere abonnementen met andere voorwaarden te introduceren kan ik niet beantwoorden. De telecom markt is de laatste tijd nu eenmaal aan grote veranderingen onderhevig. Wat ik wel weet is dat verkopers gouden bergen beloven om U als abonnee binnen te krijgen. En er zijn mensen die verkopers geloven. Want op de een of andere manier hebben ze U (en als we diverse fora lezen bent U niet alleen) een abonnement verkocht waarbij u iedere maand bijna € 10,-- te veel betaald.

Mery
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:11

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Mery » 25 jan 2012 08:57

Ik zie inderdaad ook geen andere oplossing hoor, ga overstappen op een sim-only abonnement, bij een andere provider weliswaar, en heb weinig andere keus dan mijn verlies te nemen, en op deze manier de schade niet verder op te laten lopen. Ik ga niet meer bellen dan ik tot nu toe doe, en een dergelijk abonnement is voor mij dus het voordeligst. Prepaid zou misschien nog goedkoper zijn, maar ik geef de voorkeur aan een abonnement.

Vind het sneu voor iedereen die hier de dupe van is, en ik realiseer me dat ik echt niet het meeste kwijt raak (gelet op wat je op sommige forums leest), maar leuk is echt anders. Van mij een koude douche voor T-Mobile.

brigbob
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:45

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door brigbob » 25 jan 2012 13:00

Beste Dirkie,

Ik vind jouw reactie erg kortzichtig en best onbeschoft. Men geeft aan dat zij (ik btw ook) een uitgepuilde belbundel hebben opgebouwd. T-Mobile probeert mij van alle kanten een oor aan te naaien. Ik heb bij het afsluiten van mijn 1-jarig contract erop gestaan dat mijn opgebouwde (lees: reeds betaalde) tegoed meegenomen zou worden naar mijn nieuwe contract. Je ligt min of meer in een wurggreep, omdat T-Mobile elk jaar weer met nieuwe contracten en de daarbij behorende voorwaarden op de proppen komt. Ik als trouwe en altijd op tijd betalende klant vond dat ik ondergewaardeerd wordt.

Ik zit met hetzelfde, ten einde van mijn contract(half april 2012) zal ik rond de 2000 minuten/SMS overhouden. Mij is verteld dat ik deze kwijt zal raken als ik mijn abonnement verleng of beeindig. Ook kan ik het niet investeren in een nieuw toestel of eventueel een tablet. Als ik overga naar een prepaid ben ik het eveneens kwijt. Ik heb ook te maken gehad met torenhoge "overige" kosten, terwijl mijn belbundel zich bleef vullen met meer en meer minuten.

De enige mogelijkheid voor het behouden hiervan is overgaan naar een verlaagde bundel. Dit is natuurlijk klinklare onzin, dit zou inhouden dat ik wederom maandelijkse abonnements kosten voor mijn kiezen krijg en ook weer nieuwe minuten/SMS op zal bouwen.

Het verwijt wat ik mezelf maak is dat ik een te grote bundel heb afgesloten bij T-Mobile (daar zal T-Mobile je niet over inlichten).
Ik vraag niet om restitutie van het overgebleven tegoed (daar ik zelf dit contract heb ondertekend), ook vraag ik niet om coulance. Ik wil alleen gebruik maken van hetgeen waar ik voor betaald heb. Lijkt mij niet onredelijk.

T-Mobile heeft zich in mijn ogen schuldig gemaakt aan misleiding en beroept zich op iets wat ten tijde van het afsluiten van mijn contract niet speelde.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door GJvdZ » 25 jan 2012 13:03

Wimzelluv schreef:ik geloof niet dat iemand blij zal zijn als ik, bij aanschaf van een abonnement in een winkel, uitgebreid de voorwaarden ga staan nalezen. U doet dat misschien wel, ik dus niet!
Wat is er in godsnaam vreemd aan om je te verdiepen in waar je nu eigenlijk je handtekening onder gaat zetten? En waarom zou jij je druk moeten maken de mensen van de winkel blij zijn als jij even de tijd neemt voordat je iets koopt? Dat is hun probleem, en door niet te lezen maak je het jouw probleem.

Dirkie
Berichten: 2315
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door Dirkie » 25 jan 2012 14:03

brigbob schreef:Ik vind jouw reactie erg kortzichtig en best onbeschoft.
Ik heb hem nog eens doorgelezen. Het komt misschien wat hard over, maar ook ik kan de waarheid niet leuker brengen helaas.
Ik heb bij het afsluiten van mijn 1-jarig contract erop gestaan dat mijn opgebouwde (lees: reeds betaalde) tegoed meegenomen zou worden naar mijn nieuwe contract.
Laat me raden. Dit was ook een mondelinge toezegging van een verkoper. Dezelfde die je een te duur contract verkocht hebt. En ook die (als hij daar nog zou werken) dat niet meer weet.
Je ligt min of meer in een wurggreep, omdat T-Mobile elk jaar weer met nieuwe contracten en de daarbij behorende voorwaarden op de proppen komt. Ik als trouwe en altijd op tijd betalende klant vond dat ik ondergewaardeerd wordt.
Troost je. Alle providers introduceren zeer regelmatig nieuwe vormen en laten oude vervallen. En in deze wereld is het begrip 'trouwe klant' niet meer van toepassing. Alleen als ik in de buurtwinkel kom kennen ze me persoonlijk :mrgreen:
Ik zit met hetzelfde, ten einde van mijn contract(half april 2012) zal ik rond de 2000 minuten/SMS overhouden. Mij is verteld dat ik deze kwijt zal raken als ik mijn abonnement verleng of beeindig
Dat zal ook in de voorwaarden staan. Verlengen is geen optie meer, alleen zonder aanpassing door laten lopen. En bij ander contract wordt het huidige beëindigd en bent U uw tegoed kwijt.
Ook kan ik het niet investeren in een nieuw toestel of eventueel een tablet.
Ook dat schreef ik al eerder. Het is geen bank, u spaart geen geld, alleen beltegoed. Staat vast ook wel in de voorwaarden
De enige mogelijkheid voor het behouden hiervan is overgaan naar een verlaagde bundel. Dit is natuurlijk klinklare onzin, dit zou inhouden dat ik wederom maandelijkse abonnements kosten voor mijn kiezen krijg en ook weer nieuwe minuten/SMS op zal bouwen.
Alleen kost het dan minder het gaat het opbouwen ook langzamer.
Het verwijt wat ik mezelf maak is dat ik een te grote bundel heb afgesloten bij T-Mobile (daar zal T-Mobile je niet over inlichten).
T-Mobile is een commercieel bedrijf. Uit dat oogpunt zou het heel slecht zijn als dat zouden doen
Ik vraag niet om restitutie van het overgebleven tegoed (daar ik zelf dit contract heb ondertekend), ook vraag ik niet om coulance. Ik wil alleen gebruik maken van hetgeen waar ik voor betaald heb. Lijkt mij niet onredelijk.
Dan zie ik maar 1 oplossing, meer bellen en SMS'en.
T-Mobile heeft zich in mijn ogen schuldig gemaakt aan misleiding en beroept zich op iets wat ten tijde van het afsluiten van mijn contract niet speelde.
Dat misleiden zal door de verkoper gedaan zijn. En volgens mij kunnen ze zich alleen beroepen op het contract zoals u dit destijds afgesloten hebt. Als U niets veranderd aan dat contract, kan T-Mobile niets doen. Maar als U wat anders wilt, dan bent U helaas het tegoed kwijt.
En verder sluit ik me (alweer) aan bij GJvdZ. De voorwaarden zijn niet om ongelezen in de lade te leggen en nooit meer in te kijken. Tegenwoordig kun je zelfs al voor het afsluiten op internet lezen.
En ik besef dat ook deze bijdrage misschien ook niet zo vriendelijk overkomt.
En voor de duidelijkheid: ik werk niet bij / voor T-Mobile, ik heb alleen heel wat ervaring in het afsluiten van abonnementen voor mezelf, vrouw en kinderen.

brigbob
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:45

Re: Ok beltegoed kwijt bij T-Mobile!!!!!!

Ongelezen bericht door brigbob » 25 jan 2012 14:44

Dirkie,

Goeie reactie. Ik beroep mij echter op de voorwaarden (die ik wel heb gelezen) waar ik bij afsluiten voor heb getekend. Niets van al datgene is terug te vinden hierin. Ik heb al afscheid genomen van mijn betaalde centen. Alleen wil ik mijn beltegoed op kunnen maken zonder dat ik vast blijf zitten aan T-Mobile.

Het klinkt misschien stom, maar ik stam nog uit de Dutchtone/ Orange tijd (jaj die goei ouwe tijd) en hier ging het allemaal een stuk menselijker.
Dat ik beltegoed spaar en geen geld, snap ik. Maar ik kan het niet verkroppen dat het zo afgenomen kan worden. Het is ook een principe kwestie geworden.
Als ik mijn maandelijkse kosten niet zou overmaken naar T-Mobile dan word ik gemaand die binnen zeven dagen te doen, zoniet dan word ik afgesloten.
Is wat zwart-wit, maar het mes snijdt toch echt aan twee kanten. Helaas zal een eerlijk burger als ik wel altijd mijn rekeningen betalen, want de ellende die daarop volgt, zit ik niet op te wachten.


Ik ben T-Mobile inmiddels wel beu aan het raken. Ik wil ook na afloop geen T-Mobile abonnement hebben, zelf niet als deze gratis zou zijn.

Meer bellen en of SMS'en zal niet opgaan voor mij, gezien de opmars van het mobiele internet.

Ik heb me wel vergist in jouw "kortzichtigheid". Echter blijf ik achter mijn beweringen staan.

Gesloten