LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondanks "Plafond" bij mobiel abonnement Simpel 15,- extra kosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GrannySmith
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jan 2017 11:37

Ondanks "Plafond" bij mobiel abonnement Simpel 15,- extra kosten

Ongelezen bericht door GrannySmith »

We hebben voor de kinderen een abonnement bij provider Simpel, voor 11,- euro per maand onbeperkt bellen, 500 sms en 5 GB aan data.
Eind januari had ik het contract weer voor een jaar verlengd met deze deal, daarvoor was het 15,- euro per maand (voor precies dezelfde bundels). Omdat de kinderen soms niet uitkomen met hun data had ik een plafond ingesteld om te voorkomen dat ze extra kosten hebben. Afgesproken met de kinderen dat ze zelf de extra kosten betalen, wij betalen het abonnement.
Bij de verlenging kreeg je de eerste maand gratis van Simpel, dus 1e maand 0 euro en dan 11 x 11,- euro.

Ik had het "Plafond" nog niet aangepast naar 11,- euro, nu wel meteen. Maar kreeg met de nieuwe factuur voor mijn zoon door dat er 15,- euro extra kosten voor data buiten de bundel waren, dus voor deze maand moet ik 26,- euro betalen. Heb de factuur nagekeken en zag dat hij eind februari inderdaad door z'n bundel heen was en op een avond meteen die extra kosten gemaakt heeft (per MB kost het 15 cent).

Ze geven een waarschuwing sms als je 80% van je data verbruikt hebt en nog eens een sms als je 100% verbruikt hebt. Dat heeft mijn zoon ook geregistreerd. Maar normaal is daar dan dat "Plafond" dat je beschermd tegen extra kosten. Nu hebben ze het verschil in kosten bij Simpel zo berekend dat ze voor die maand uitgingen van 0 euro naar de 15,- euro van het plafond, dus 15,- kosten voor verbruik buiten de bundel.

Ik vraag me af of dat wel mag. Puber dacht dat er door het Plafond geen hoge extra kosten zouden komen. Ik had het dan nog redelijk gevonden als ze van Simpel zouden rekenen met de 11,- euro als maandbundel, en dan 4,- euro extra gerekend zouden hebben. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar kreeg geen positief antwoord.


Reactie klantenservice Simpel:
"Bedankt voor je bericht! Door de verlenging was de eerste maand gratis. Dit brengt de abonnementskosten op €0, doordat het plafond op €15 stond, konden er dus voor 15 euro aan extra kosten gemaakt worden. Omdat wij wel notificaties gegeven hebben over het verbruik en de extra kosten die gemaakt werden, kan ik de kosten niet vergoeden."

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ondanks "Plafond" bij mobiel abonnement Simpel 15,- extra kosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit mag helaas.... het plafond was nog niet gehaald na de gratis periode... en hij had die SMS moeten zien, en weten dat hij mag bijbetalen van zakgeld.... dit risico heb je bij elke verlenging... en U sloot af dus bent verantwoordelijk.... niet de gebruiker/je zoon.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ondanks "Plafond" bij mobiel abonnement Simpel 15,- extra kosten

Ongelezen bericht door berndv »

Dus u heeft een abonnement, dat abonnement heeft u verlengd. Voor het oude abonnement betaalde u 15 euro in de maand en u kon bij simpel een maximum maanbedrag instellen, dat dan een plafond heet, en dat heeft u ingesteld op 15 euro, daardoor kon u geen kosten buiten de bundel krijgen.

Tot zover is het duidelijk.

maar dan gaat u het abonnement verlengen en krijgt dan een tarief van 11 euro per maand en de eerste maand geen abonnementskosten. Maar omdat u niet uw plafond aanpast, en dat plafond ingesteld stond op 15 euro en er geen abonnementskosten zijn, dan is het toch in mijn ogen heel logisch dat er 15 euro in rekening gebracht kan worden. Dat heeft u toch zelf ingesteld?
GrannySmith schreef:
05 mar 2020 12:56
Ze geven een waarschuwing sms als je 80% van je data verbruikt hebt en nog eens een sms als je 100% verbruikt hebt. Dat heeft mijn zoon ook geregistreerd. Maar normaal is daar dan dat "Plafond" dat je beschermd tegen extra kosten.
Dus uw zoon vond het niet raar dat die, ondanks dat die een bericht kreeg van 100% verbruik, toch nog kon internetten?

Ik kan het alleen maar eens zijn met simpel. Ik zou in ieder geval even een hartig woordje spreken met uw puberzoon. U kunt wel de schuld bij simpel neerleggen, maar volgensmij heeft u het plafond ingesteld, niet simpel. U heeft gekozen voor een plafond van 15 euro, zij doen niets anders dan datgene wat u heeft ingesteld.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ondanks "Plafond" bij mobiel abonnement Simpel 15,- extra kosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is een kwestie van "wat staat er precies"

GrannySmith
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jan 2017 11:37

Re: Ondanks "Plafond" bij mobiel abonnement Simpel 15,- extra kosten

Ongelezen bericht door GrannySmith »

Bedankt voor de reacties.
Ik begrijp wel dat je het zo kunt uitleggen, maar ik vind het nog steeds flauw van Simpel.

Gesloten