LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd abonnement gaming

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
EmielV
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2016 10:13

Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door EmielV »

Hallo, vandaag heb ik 2 x een sms ontvangen met de mededeling dat ik een gaming abonnement afgesloten zou hebben. Dat heb ik dus niet maar er wordt me 4,50 en 5.- euro in rekening gebracht via mij Vodafone abonnement!
Via payinfo.nl gestopt maar de kosten zijn afgeboekt! Ongevraagd!
Oplichterij!
Groet, Emiel

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dien een klacht in bij Vodafone. Jij hebt geen aanbod aanvaard, dus je bent geen gelden verschuldigd. Je kan bedragen binnen 8 weken storneerde bij de bank.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
13 nov 2018 22:01
Dien een klacht in bij Vodafone. Jij hebt geen aanbod aanvaard, dus je bent geen gelden verschuldigd. Je kan bedragen binnen 8 weken storneerde bij de bank.
Jij hebt alles gezien wat er met de telefoon van ts gedaan is?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En je denkt als hij de rekening van Vodafone storneert ze daarin berusten? Volgens mij volgt dan incasso en afsluiten!

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vodafone is slechts het betaalsysteem in deze. U moet bij het gamingbedrijf zijn. Vraag waar en wanneer u aangemeld bent. Vaak is het onbewust invullen van uw mobiele nummer op een foute plek al genoeg om u ergens aan vast te binden.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door yan »

Vodafone brengt het - al dan niet onterecht - in rekening.
Even bellen en zeggen dat ze het moeten crediteren..
opgelost.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Yan heb je hier ervaring mee? Zijn ze echt zo gemakkelijk.?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
13 nov 2018 22:01
Je kan bedragen binnen 8 weken storneerde bij de bank.
Dit kan je doen, realiseer je wel dat het incassoproces een geautomatiseerd proces is, en geen rekening houdt met andere zaken die mogelijk spelen.

En mocht je deze weg in willen slaan, zorg dan dat je naast storneren, wel het in uw ogen juist bedrag overmaakt. Dat u vindt dat de kosten van het sms abonnement onterecht zijn betekent naar mijn idee niet dat de rest van de kosten ook onterecht zijn.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 nov 2018 08:38
Vodafone is slechts het betaalsysteem in deze. U moet bij het gamingbedrijf zijn.
Dit is uiteraard onjuist. Vodafone heeft het geld afgeschreven, zonder dat hier een overeenkomst voor aan ten grondslag ligt, dus moet Vodafone dat terugbetalen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
15 nov 2018 01:07
NeoDutchio schreef:
14 nov 2018 08:38
Vodafone is slechts het betaalsysteem in deze. U moet bij het gamingbedrijf zijn.
Dit is uiteraard onjuist. Vodafone heeft het geld afgeschreven, zonder dat hier een overeenkomst voor aan ten grondslag ligt, dus moet Vodafone dat terugbetalen.
Ken jij de voorwaarden welke ts heeft ondertekend ?

Vodafone is een professionele partij welke hun voorwaarden vast wel heeft laten toetsen.

“Dit is uiteraard onjuist” is wel een erg onvriendelijke manier om NeoDutchio af te serveren.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 nov 2018 01:07
NeoDutchio schreef:
14 nov 2018 08:38
Vodafone is slechts het betaalsysteem in deze. U moet bij het gamingbedrijf zijn.
Dit is uiteraard onjuist. Vodafone heeft het geld afgeschreven, zonder dat hier een overeenkomst voor aan ten grondslag ligt, dus moet Vodafone dat terugbetalen.
Als de bank bij mij onterecht afschrijft, is het dan de schuld van de bank of van het bedrijf dat meent een vordering te hebben op mij? Vodafone biedt geen gamings aan, maar een derde partij.

Tegenwoordig kan je zelfs boodschappen doen en aan de kassa betalen met je mobiel. Bij wie moet ik dan reclammeren als er iets mis is met mijn aankoop, bij de bank, telefoonfabrikant of bij de winkel?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door alfatrion »

De normale gang van zaken is dat een bedrijf jou een factuur verstuurd. Vervolgens bepaal jij of de rekening betaald of niet. Vodafone zou dus een factuur moeten versturen en bepaal jij of je het bedrag betaald. Als uitzondering daarop is er regelgeving voor automatische incasso's. Een bedrijf moet een volmacht hebben om bij jou geld af te schrijven. In dat geval kan Vodafone het bedrag van jouw bankrekening afhalen. Als je het niet met de afschrijving eens bent dan kun je het bedrag storneren. Het bedrag wordt dan weer van de rekening van Vodafone afgehaald en bij jouw rekening bijgeschreven.

Vodafone is geen bank waar jij een bankrekening bij hebt, maar een rechtspersoon die handelingen verricht. Het is Vodafone die er voor kiest om een bedrag af te schrijven c.q. Vodafone waaraan een bedrag wordt betaald. Het is dan ook Vodafone die dit bedrag moet terugbetalen en kan zelf op haar beurt dit bedrag ook terugvorderen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door Appie83 »

Is het niet zo dat Vodafone een bedrag afschrijft, dus het opgetelde bedrag van abonnementskosten, evt. verbruikkosten en sms diensten?
Als dat namelijk zo is en je storneert, dan storneer je ook de abonnementskosten en de eventuele verbruikskosten. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Kortom even contact opnemen met Vodafone.

Weet je trouwens zeker dat je geen abonnementsdienst hebt afgesloten?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ongevraagd abonnement gaming

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het eindigt met incasso en afsluiten. Maar dan heeft iemand tenminste zijn punt gemaakt. TS gaat verder zonder abonnement en met veel kosten.

Gesloten