LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst abonnement Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
t-dogg
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2019 13:28

Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door t-dogg »

Goedemiddag,

Een aantal weken geleden kwam ik erachter dat Telfort mij jarenlang een abonnement toegewezen heeft die ik nooit heb gebruikt. Sinds 2010 schrijven zij hiervoor geld af van mij rekening zonder dat mij dit opviel. Nu is mijn vermoeden dat ik het nummer op mijn naam heb gekregen toen ik mijn abonnement ging verlengen, waarbij mijn nieuw toegewezen nummer is overgezet naar mijn oude nummer, maar dat het nieuwste nummer nooit is gedeactiveerd. Ik heb hierover contact gehad met Telfort en ze zijn bereid om alleen het laatste half jaar aan afschrijvingen terug te geven. Zou ik hier bezwaar tegen kunnen maken, of staan ze juridisch in hun recht?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wordt er door Telfort dan twee aparte bedragen afgeschreven, of is het ene bedrag veel te hoog?

Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat u negen jaar uw bank afrekeningen niet controleert.

U u recht hebt op meer dan zes maanden, durf ik niet te zeggen, maar bezwaar maken kan altijd.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Dan heeft u toch op het bankafschrift iedere maand 2 betalingen aan Telfort gezien ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door sylvesterb »

t-dogg schreef:
29 mei 2019 13:36
Zou ik hier bezwaar tegen kunnen maken, of staan ze juridisch in hun recht?
De vraag is of er sprake is van een overeenkomst voor het abonnement, zo ja dan moet je blij zijn dat Telfort coulant is om je 6 maanden terug te geven, immers is hier geen enkele verplichting toe. Een provider hoeft niet te controleren (en je kunt zelfs stellen dat dit niet wenselijk is) of je een nummer gebruikt of niet.

Is er geen overeenkomst, maar sprake van een fout van Telfort dan kunt je tot 5 jaar terug claimen, echter zul je dit wel moeten kunnen aantonen. Het argument "ik gebruikte het nummer niet" is niet valide in dit geval. Je bent als consument vrij om iets wel of niet te gebruiken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door berndv »

t-dogg schreef:
29 mei 2019 13:36
Sinds 2010 schrijven zij hiervoor geld af van mij rekening zonder dat mij dit opviel.
Het viel niet op of er is nooit aandacht aan de afschrijvingen geschonken.
t-dogg schreef:
29 mei 2019 13:36
Nu is mijn vermoeden dat ik het nummer op mijn naam heb gekregen toen ik mijn abonnement ging verlengen, waarbij mijn nieuw toegewezen nummer is overgezet naar mijn oude nummer, maar dat het nieuwste nummer nooit is gedeactiveerd.
Dit klinkt bijna als een verkeerd ingezette nummerbehoudaanvraag. U vraagt een nieuw abonnement aan (meestal omdat u nog niet binnen de periode viel dat u kon verlengen) en als uw oude abonnement afloopt gaat het bestaande nummer met nummerbehoud over naar het nieuwe abonnement en vervalt het oude abonnement. Als dan geen nummerbehoud wordt aangevraagd gaat de nieuwe aansluiting na verloop van tijd automatisch actief worden (meestal na 4 maand) en heeft u 2 abonnementen.

Tenminste, zo gebeurde het wel eens bij een andere mobiele provider waar ik een aantal jaar gewerkt heb. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat zoiets 9 jaar ongemerkt doorliep.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door k2p »

sylvesterb schreef:
29 mei 2019 15:03
Is er geen overeenkomst, maar sprake van een fout van Telfort dan kunt je tot 5 jaar terug claimen,
Ik denk 2 jaar.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Franskia »

In dit geval is het beter de "klacht" schriftelijk of per email met Telfort te communiceren. Aan telefonische toezeggingen heeft u vaak weinig. De vraag kunt u ook op het Telfort forum plaatsen. Meestal wordt er dan door een medewerker van Telfort met u contact opgenomen. Succes.

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Ongewenst abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Frankhof »

t-dogg schreef:
29 mei 2019 13:36
Zou ik hier bezwaar tegen kunnen maken, of staan ze juridisch in hun recht?
Bezwaar maken kan natuurlijk altijd. Maar of je in je recht sta betwijfel ik. Je bent er zelf verantwoordelijk voor om met enige regelmaat je betalingen te controleren.

Gesloten