LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht afschrijving door KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: onterecht afschrijving door KPN

Ongelezen bericht door Jolijn »

@angel 78 Het bedrijf (KPN) zou idd TS kunnen adviseren om zelf te storneren nav het verhaal van TS dat hij (dochter) helemaal geen klant is van KPN.
TS komt niet in een incassoprocedure, TS heeft helemaal niks te maken met KPN.
De daadwerkelijke kant wel, die denkt dat er netjes automatisch geïncasseerd wordt, wat niet zo is.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: onterecht afschrijving door KPN

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:@angel 78 Het bedrijf (KPN) zou idd TS kunnen adviseren om zelf te storneren nav het verhaal van TS dat hij (dochter) helemaal geen klant is van KPN.
TS komt niet in een incassoprocedure, TS heeft helemaal niks te maken met KPN.
De daadwerkelijke kant wel, die denkt dat er netjes automatisch geïncasseerd wordt, wat niet zo is.
Slecht advies dus...

Ik zeg niet dat TS niet moet storneren ( dat moet ie zeker doen ), maar dat zou KPN dus nooit moeten adviseren. Daarmee brengt het klanten alleen maar in een vervelende positie.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: onterecht afschrijving door KPN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het daadwerkelijk gegeven advies van KPN aan TS vind ik getuigen van 'het interesseert ons eigenlijk niet zo veel TS dat u (dochter) beweert geen klant van ons te zijn. Doet u maar moeite om dat ons duidelijk te maken.'

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: onterecht afschrijving door KPN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Barman schreef:Guardian72, waarom zo omslachtig? Bel de bank, laat ze het bedrag storneren en verdere afschrijvingen door KPN blokkeren. Waarom zou je in hemelsnaam KPN nog een brief gaan sturen?
Over omslachtig gesproken: Direct nadat medewerker KPN het telefoongesprek met TS heeft beëindigd, zou de echte klant gebeld/mailt/schreven kunnen worden. Dan was het foutje nu al recht gezet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: onterecht afschrijving door KPN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Barman schreef:
Guardian72 schreef: Dus, als ik een machtiging afgeef met jouw rekeningnummer - is het voor jou geen diefstal/foutje?
Foutje, ja, maar van jou en niet van KPN.

Hoe moet KPN controleren of naam en nummer kloppen? Zij weten niet beter dan dat de gegevens die ze hebben correct zijn. Moeten ze bij iedere machtiging de bank gaan bellen of het klopt? Ook de bank controleert niet, want die gaan er van uit dat de door KPN opgegeven opdracht correct is. Vandaar dat je dus probleemloos kunt storneren.
Is het te ondervangen als bij de machtiging opgegeven wordt dat betr. bankrek.nr. op naam staat van J. Doe, dit niet zo blijkt te zijn ?

Gesloten