@angel 78 Het bedrijf (KPN) zou idd TS kunnen adviseren om zelf te storneren nav het verhaal van TS dat hij (dochter) helemaal geen klant is van KPN.
TS komt niet in een incassoprocedure, TS heeft helemaal niks te maken met KPN.
De daadwerkelijke kant wel, die denkt dat er netjes automatisch geïncasseerd wordt, wat niet zo is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onterecht afschrijving door KPN
Re: onterecht afschrijving door KPN
Slecht advies dus...Jolijn schreef:@angel 78 Het bedrijf (KPN) zou idd TS kunnen adviseren om zelf te storneren nav het verhaal van TS dat hij (dochter) helemaal geen klant is van KPN.
TS komt niet in een incassoprocedure, TS heeft helemaal niks te maken met KPN.
De daadwerkelijke kant wel, die denkt dat er netjes automatisch geïncasseerd wordt, wat niet zo is.
Ik zeg niet dat TS niet moet storneren ( dat moet ie zeker doen ), maar dat zou KPN dus nooit moeten adviseren. Daarmee brengt het klanten alleen maar in een vervelende positie.
Re: onterecht afschrijving door KPN
Het daadwerkelijk gegeven advies van KPN aan TS vind ik getuigen van 'het interesseert ons eigenlijk niet zo veel TS dat u (dochter) beweert geen klant van ons te zijn. Doet u maar moeite om dat ons duidelijk te maken.'
Re: onterecht afschrijving door KPN
Over omslachtig gesproken: Direct nadat medewerker KPN het telefoongesprek met TS heeft beëindigd, zou de echte klant gebeld/mailt/schreven kunnen worden. Dan was het foutje nu al recht gezet.Barman schreef:Guardian72, waarom zo omslachtig? Bel de bank, laat ze het bedrag storneren en verdere afschrijvingen door KPN blokkeren. Waarom zou je in hemelsnaam KPN nog een brief gaan sturen?
Re: onterecht afschrijving door KPN
Is het te ondervangen als bij de machtiging opgegeven wordt dat betr. bankrek.nr. op naam staat van J. Doe, dit niet zo blijkt te zijn ?Barman schreef:Foutje, ja, maar van jou en niet van KPN.Guardian72 schreef: Dus, als ik een machtiging afgeef met jouw rekeningnummer - is het voor jou geen diefstal/foutje?
Hoe moet KPN controleren of naam en nummer kloppen? Zij weten niet beter dan dat de gegevens die ze hebben correct zijn. Moeten ze bij iedere machtiging de bank gaan bellen of het klopt? Ook de bank controleert niet, want die gaan er van uit dat de door KPN opgegeven opdracht correct is. Vandaar dat je dus probleemloos kunt storneren.