LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jeroen.K
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2020 13:20

Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door Jeroen.K »

Ik wou een klacht in dienen bij vodafone maar https://www.vodafone.nl/klacht herkend geen gmail.com adressen.

Al bijna 10 jaar heb ik een vast mobielabonnement bij Vodafone, echter in maart 2020 kreeg ik een hele hoge rekening. Deze hoge kosten stonden niet gespecificeerd vermeld op mijn factuur. Vreemd, dus maar even bellen met de klanten service. De hoge kosten bleken van sms dienst abonnementen te komen. Gamezone en mobiledoctor, kosten 5 euro per week. Op mijn vraag "hoe dan?", kreeg ik een heel dom antwoord. U zult wel ergens akkoord voor hebben gegeven. Ik heb vervolgens mijn hele sms berichten box na gekeken en het blijkt een sms te zijn van Vodafone zelf.

1ste sms

VODAFONE
U bent aangemeld voor een abonnement op gamezone.com
Kosten zijn 5 euro per week.
http://tbc.mobitechsolutions.net/ .
Afmelden: www.payinfo.nl

2de sms vijf uur later.
VODAFONE
U heeft een abonnement op gamezone.com
Kosten zijn 5 euro per week.
http://tbc.mobitechsolutions.net/ .
Afmelden: www.payinfo.nl


Vodafone fasciliteert gamezone een sms dienst waar je opeens een abonnement hebt van 5 euro per week zonder dat je op akkoord heb geklikt van voorwaarden of een bevestiging van de provider. Vodafone beweerd dat deze diensten niet van Vodafone zelf zijn en dat ze mij deze kosten op mijn factuur zouden crediteren.
De klantenservice heeft mijn abonnement direct op payinfo.nl afgemeld van alle sms diensten, dit heb ik zelf direct gecontroleerd.
Ik heb mijn abonnement kosten overgemaakt exclusief kosten voor de sms diensten, want die zouden ze crediteren op mijn factuur.

Tot mijn verbazing kreeg ik de maand erop weer een hoge factuur. De sms diensten waren weer in rekening gebracht ondanks afmelden op payinfo.nl. Toch maar weer bellen met Vodafone. Dit keer verliep het gesprek anders en ik moest eerst de diensten betalen en dan zouden ze mij 115 euro crediteren. Terwijl de totale kosten van de twee maanden samen 120 euro bedragen. Daarna zou Vodafone deze kosten crediteren op mijn abonnement. En die 5 euro verschil dan?
Ik heb dit geweigerd en alleen mij abonnement kosten zoals altijd betaald exclusief de kosten voor de sms diensten.

Volgens mijn overheid.nl wet telecommunicatie sta ik in mijn recht deze kosten niet te betalen omdat de provider deze onterechte kosten erkend en crediteerd.
Vodafone wil eerst dat ik de kosten voor de diensten betaal 120 euro totaal, dan crediteren zij later op mijn abonnement 115 euro.
Dus elke gedupeerde klant betaald 5 euro. Voor wat en aan wie vraag ik mij dan af. Hier zit meer achter maar Vodafone beweerd stellig dat deze diensten niet van hun zijn. Begrijp ik maar er kan ook iemand werken bij Vodafone die daarnaast aan deze oplichting zijn bankrekening aardig spekt.
Vodafone heeft op 13 mei een brief geschreven die ik op 19 mei pas heb ontvangen, met het verzoek de kosten voor de sms diensten te betalen binnen negen dagen na dagtekening van deze brief. Anders word ik compleet afgesloten en zouden de heraansluiting kosten worden door berekend.
De geschillencomissie telecommunicatie kost 50 EUR.
Ik zoek mede gedupeerden om samen deze diensten en contracten tussen de providers boven water te krijgen en dit onrecht aan te vechten. Nu ben ik slachtoffer van dit systeem, maar er zijn zoveel ouderen die hier ook slachtoffer van zijn en het moeilijk vinden dit aan te vechten.
Ik kom graag ik contact met u als u zich herkend in dit verhaal.















Sterker je hebt het opeens. Mijn inziens worden hier meerdere wetten overtreden. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit ? Waarom dit zo kan ? En waarom Vodafone dit bedrog fasciliteert?De oplossingVergoeding van de kosten en zorgen dat gamezone dit niet meer kan doen. Bij niemand. Pure oplichterij en Vodafone helpt eraan mee.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Deel Vodafone mee dat u het aanhangig maakt bij de geschillencommissie en wacht dan verder af.

Hebt u toch geen anderen voor nodig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door berndv »

Jeroen.K schreef:
20 mei 2020 14:33
Vodafone heeft op 13 mei een brief geschreven die ik op 19 mei pas heb ontvangen, met het verzoek de kosten voor de sms diensten te betalen binnen negen dagen na dagtekening van deze brief. Anders word ik compleet afgesloten en zouden de heraansluiting kosten worden door berekend.
De geschillencomissie telecommunicatie kost 50 EUR.
Tja, u kunt allerelei andere partijen gaan zoeken die allemaal zo gedupeerd zijn als u. U kunt ook gewoon uw probleem aan de geschillencommissie voorleggen en daar de uitspraak afwachten. Ja, u moet 50 euro inleggen, maar die krijgt u terug als u in uw gelijk wordt gesteld, wat zo te zien niet zo heel moeilijk zal zijn.

Wat wel moeilijk zal worden, is uit de zooi komen waarin u nu zit, door dit niet tijdig via de juiste wegen aan te vechten. Als er o 13 mei een brief is verstuurd met de melding dat u binnen 9 dagen wordt afgesloten, en de factuur uit februari stamt, zal er ook wel de nodige communicatie zijn geweest, en hoewel onterecht gefactureerd, het incassoproces bij vodafone zal daarom niet spontaan stil komen te liggen. Na afsluiting zal de vordering overgedragen worden aan een incassobureau en/of deurwaarder, u zult aangemeld worden bij preventel en u bent niet bereikbaar. Dit is allemaal op te lossen, helemaal als u in uw gelijk wordt gesteld, maar dit zal wel enige moeite gaan kosten.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jeroen.K schreef:
20 mei 2020 14:33
.... maar er kan ook iemand werken bij Vodafone die daarnaast aan deze oplichting zijn bankrekening aardig spekt.
Tip: houd je verhaal zakelijk en blijf weg bij de complottheorien, oplichtingsverwijten en dergelijke. Daar wordt je geloofwaardigheid en kans van slagen alleen maar kleiner van.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zonder ooit aanmelden of bevestiging aangemeld, dan hoef je ook niet naar website voor afmelden.

Vodafone raakt zo alleen maar klanten kwijt die meelezen.
Beetje dom van Ziggo, want zij moeten zich aan de regels houden voor SMS diensten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
20 mei 2020 17:48
Zonder ooit aanmelden of bevestiging aangemeld, dan hoef je ook niet naar website voor afmelden.

Vodafone raakt zo alleen maar klanten kwijt die meelezen.
Beetje dom van Ziggo, want zij moeten zich aan de regels houden voor SMS diensten.
Als je de moeite had genomen had je gezien dat er gewoon een bevestiging is geweest van het aangaan van de betaaldiensten je hele reactie is dus zinloos en onjuist.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik krijg zelden nog SMS, meer Whats App en Telegram dus later reageren?

Deze persoon kreeg een SMS en blijkbaar moet je als je niet wilt afmelden via website.
Normaal kun je met een Stop sturen dit doen.

Vodafone heeft dus vreemde regels.... ik hoef die nooit meer.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U kreeg na 10 jaar probleemloze facturen in maart 2020 ineens een heel hoge rekening.
Vervolgens meld u dat het om een abonnement van 5 euro per week, zo ongeveer 21,50 per maand gaat. Dus dan valt de hoogte van die rekening toch wel mee? Abonnementskosten plus 21,50.

RobDin
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019 16:24

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door RobDin »

Misschien dit even lezen voor meer informatie over hoe het mogelijk tot stand is gekomen.
En vooral hoe het je kan helpen dit te voorkomen ;)

https://forum.vodafone.nl/archief-2019- ... post322082

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Onterecht Kosten sms-diensten Vodafone, meld je aan

Ongelezen bericht door Revoked »

Voorkomen. De provider vind het volkomen normaal dat een derde partij de tweede partij factureert via de eerste partij. Waarbij de eerste partij de derde partij vooruit betaalt, op basis van niets.
Het blijft, in mijn ogen dan, een zeer schandelijke vorm van service.

Gesloten