onterechte belkosten in het buitenland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
LindaNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2021 17:23

onterechte belkosten in het buitenland

Ongelezen bericht door LindaNL »

Ik was onlangs in Nepal, en heb mijn SIM kaart uitgezet. Toch heb ik kosten van ontvangen telefoongesprekken (die ik dus niet had ontvangen, aangezien de SIM kaart uitstond). Ook heb ik kosten van mobiel internetgebruik tijdens mijn overstap in Dubai, terwijl ik wel de SIM kaart aan had gezet, maar geen gebruik had gemaakt van internet. Hebben meer mensen dergelijke ervaringen?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: onterechte belkosten in het buitenland

Ongelezen bericht door kuklos »

Zullen we het eerst eens gaan hebben over de gebruikte terminologie? Ik heb mijn SIM kaart uitgezet? Hoe zet je een SIM kaart uit? Je kan een telefoon uitzetten, of je kan een SIM kaart uit een telefoon halen. Maar een SIM kaart uitzetten kan niet. Dus wat voor handeling heb je nu precies verricht @LIndaNL?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: onterechte belkosten in het buitenland

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

kuklos schreef:
05 dec 2021 13:05
Zullen we het eerst eens gaan hebben over de gebruikte terminologie? Ik heb mijn SIM kaart uitgezet? Hoe zet je een SIM kaart uit? Je kan een telefoon uitzetten, of je kan een SIM kaart uit een telefoon halen. Maar een SIM kaart uitzetten kan niet. Dus wat voor handeling heb je nu precies verricht @LIndaNL?
Je kan gewoon je simkaart uitzetten hoor.
Hoe kan je via Google vinden...geen idee wat voor telefoon jij hebt. In Android via instellingen, verbindingen, simkaartbeheer.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: onterechte belkosten in het buitenland

Ongelezen bericht door kuklos »

StevieNL81 schreef:
05 dec 2021 13:10
kuklos schreef:
05 dec 2021 13:05
Zullen we het eerst eens gaan hebben over de gebruikte terminologie? Ik heb mijn SIM kaart uitgezet? Hoe zet je een SIM kaart uit? Je kan een telefoon uitzetten, of je kan een SIM kaart uit een telefoon halen. Maar een SIM kaart uitzetten kan niet. Dus wat voor handeling heb je nu precies verricht @LIndaNL?
Je kan gewoon je simkaart uitzetten hoor.
Hoe kan je via Google vinden...geen idee wat voor telefoon jij hebt.
In plaats van "google maar", leg het dan HIER op deze site uit waar HIER ook de terminologie gebruikt werd en HIER ook door mij betwist werd.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: onterechte belkosten in het buitenland

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Is een bekend probleem met telefoon gebruik in verre landen. Er is contact geweest met het lokale net, en dat is tenlaste gegaan van je sim kaart. Echt uitzetten kun je zo'n kaart niet, dan moet je hem uit je toestel halen. Je mag de schuld aan die verre landen geven en je telefoon provider gaat het niet betalen.
Overigens betrof het meestal data op een preipaid kaart, hier ook?

Gesloten