LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

Hallo Radarforum,

Om een lang verhaal kort te maken: ik kan geen nieuw telefoonabonnement afsluiten vanwege een onterechte registratie bij stichting Preventel. Ik ben, of in ieder geval mijn adres is, geregistreerd bij stichting Preventel door provider Ben. Het frappante is dat ik nooit klant ben geweest bij Ben, en ook niemand anders in mijn huishouden. Ben erkent ook dat ik nooit klant ben geweest (en dus ook geen betalingsachterstand kan hebben), maar weigert mij verder te helpen om van de registratie af te komen. Dat terwijl Ben mij zelf ten onrechte aan de registratie geholpen heeft. Het mooie is dat zowel Ben als stichting Preventel geen inzage heeft in de BRP, en dus niet kan controleren of iemand die zegt dat hij op adres X woont, ook daadwerkelijk op adres X woont. Hierdoor is het zeer gemakkelijk om een vals adres op te geven, en verdomd moeilijk om van een dergelijke registratie af te komen. Waarom is dit anno 2017 nog mogelijk? Tegelijkertijd is de onterechte registratie makkelijk te omzeilen door zelf een vals adres op te geven. Het lijkt mij dat dit dus juist fraude in de hand werkt. Daarnaast is het natuurlijk zeer beroerd dat als een vorige bewoner van het adres zijn verplichtingen niet nakomt, de huidige bewoner daar de dupe van is. Heeft iemand anders ervaring met een onterechte registratie bij Preventel? Hoe ben je hier vanaf gekomen? Zou stichting Preventel meer bevoegdheden moeten krijgen zodat ze een echte administratie kunnen bijhouden, of zou deze stichting juist opgeheven moeten worden omdat ze toch geen enkele inzage hebben in persoonsgegevens? Deel je mening!

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roy23 schreef:Hallo Radarforum,

Om een lang verhaal kort te maken: ik kan geen nieuw telefoonabonnement afsluiten vanwege een onterechte registratie bij stichting Preventel. Ik ben, of in ieder geval mijn adres is, geregistreerd bij stichting Preventel door provider Ben. Het frappante is dat ik nooit klant ben geweest bij Ben, en ook niemand anders in mijn huishouden. Ben erkent ook dat ik nooit klant ben geweest (en dus ook geen betalingsachterstand kan hebben), maar weigert mij verder te helpen om van de registratie af te komen. Dat terwijl Ben mij zelf ten onrechte aan de registratie geholpen heeft. Het mooie is dat zowel Ben als stichting Preventel geen inzage heeft in de BRP, en dus niet kan controleren of iemand die zegt dat hij op adres X woont, ook daadwerkelijk op adres X woont. Hierdoor is het zeer gemakkelijk om een vals adres op te geven, en verdomd moeilijk om van een dergelijke registratie af te komen. Waarom is dit anno 2017 nog mogelijk? Tegelijkertijd is de onterechte registratie makkelijk te omzeilen door zelf een vals adres op te geven. Het lijkt mij dat dit dus juist fraude in de hand werkt. Daarnaast is het natuurlijk zeer beroerd dat als een vorige bewoner van het adres zijn verplichtingen niet nakomt, de huidige bewoner daar de dupe van is. Heeft iemand anders ervaring met een onterechte registratie bij Preventel? Hoe ben je hier vanaf gekomen? Zou stichting Preventel meer bevoegdheden moeten krijgen zodat ze een echte administratie kunnen bijhouden, of zou deze stichting juist opgeheven moeten worden omdat ze toch geen enkele inzage hebben in persoonsgegevens? Deel je mening!
Waaruit concludeer je dat de registratie op jouw adres onterecht is? Is er niet gewoon sprake van een registratie van een vorige bewoner?

Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

Moneyman schreef:
Roy23 schreef:Hallo Radarforum,

Om een lang verhaal kort te maken: ik kan geen nieuw telefoonabonnement afsluiten vanwege een onterechte registratie bij stichting Preventel. Ik ben, of in ieder geval mijn adres is, geregistreerd bij stichting Preventel door provider Ben. Het frappante is dat ik nooit klant ben geweest bij Ben, en ook niemand anders in mijn huishouden. Ben erkent ook dat ik nooit klant ben geweest (en dus ook geen betalingsachterstand kan hebben), maar weigert mij verder te helpen om van de registratie af te komen. Dat terwijl Ben mij zelf ten onrechte aan de registratie geholpen heeft. Het mooie is dat zowel Ben als stichting Preventel geen inzage heeft in de BRP, en dus niet kan controleren of iemand die zegt dat hij op adres X woont, ook daadwerkelijk op adres X woont. Hierdoor is het zeer gemakkelijk om een vals adres op te geven, en verdomd moeilijk om van een dergelijke registratie af te komen. Waarom is dit anno 2017 nog mogelijk? Tegelijkertijd is de onterechte registratie makkelijk te omzeilen door zelf een vals adres op te geven. Het lijkt mij dat dit dus juist fraude in de hand werkt. Daarnaast is het natuurlijk zeer beroerd dat als een vorige bewoner van het adres zijn verplichtingen niet nakomt, de huidige bewoner daar de dupe van is. Heeft iemand anders ervaring met een onterechte registratie bij Preventel? Hoe ben je hier vanaf gekomen? Zou stichting Preventel meer bevoegdheden moeten krijgen zodat ze een echte administratie kunnen bijhouden, of zou deze stichting juist opgeheven moeten worden omdat ze toch geen enkele inzage hebben in persoonsgegevens? Deel je mening!
Waaruit concludeer je dat de registratie op jouw adres onterecht is? Is er niet gewoon sprake van een registratie van een vorige bewoner?

Dat concludeer ik uit het feit dat ik sinds 1998 op dit adres woon en de melding in 2015 is gedaan. Derhalve kan er geen sprake zijn van een terechte registratie van een vorige bewoner. Daarnaast, wat heb ik met het betalingsgedrag van iemand anders te maken?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ben = T-mobile - misschien via T-mobile iets te bereiken?

Kan je bij geen een provider dan een aansluiting krijgen?

Toch vreemd dat het kennelijk mogelijk is om met een onjuiste melding iemand dwars te zitten.
De online trollen zullen wel blij zijn :|

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Rinustp »

TS maakt tussendoor de opmerking: 'Waarom is dit anno 2017 nog mogelijk'?

Dat lees ik vaker in topics. Het is heel simpel. Het is juist steeds beter mogelijk om te knoeien en te frauderen. In 1950 was zoiets nog niet mogelijk omdat er nog weinig communicatie-elektronica was.
Veel bedrijven zijn nauwelijks in staat om het allemaal bij te houden. Men wijst vaak naar de consumenten maar bedrijven als Ziggo, T-mobile, Ben of noem ze maar op kunnen de vooruitgang ook nauwelijks bijhouden.
De enkeling die dat wel kan zie je dan ook nooit op het forum.
Overal kan wel eens iets mis gaan maar bedrijven waarvan men regelmatig iets op een forum ziet verschijnen kunnen het simpelweg niet bijbenen of zijn te onverschillig om de klant serieus te nemen.

Dus ja, anno 2017 is dit nog zeker mogelijk en het zal nog erger worden.

Arie1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:04

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Arie1965 »

Vraag het dossier op bij Preventel, dan heb je de gegevens van de melder. Daarna bezwaar maken en zorg dat je de bevestiging van BEN zwart op wit heb. Is het telefonisch doorgegeven? Dan zorg dragen voor een opname van het gesprek. Zo sta je sterker als je bezwaar bij Preventel maakt. Ik heb hetzelfde gehad met Telfort..... Nooit klant geweest en toch geregistreert. De KPN, moederbedrijf van Telfort, heeft de melding ingetrokken nadat ik bezwaar had gemaakt en gedreigd had het telefoongesprek, welke opgenomen was, openbaar te maken....... Sindsdien geen problemen meer.
Feit is wel, dat als je de regeltjes volgt en je niet hard opkomt voor je eigen belang(en), de providers je niet zullen helpen.

Richje
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:51

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Richje »

Er heeft waarschijnlijk iemand op uw adres een telefoon abbo afgesloten.
Ik werk zelf bij postnl en kom deze praktijken zeer regelmatig tegen.
Het schijnt zeer eenvoudig te zijn een vals adres op te geven bij het afsluiten van een telefoon abbo zonder dat dit gecontroleerd wordt.
Het vervelende is dat de schuld van zo een afgesloten abbo gewoon op uw adres blijft staan met alle gevolgen van dien.
Vooral abbo's bij vodafone, tele-2 en t-mobile worden op zogenaamde "spookadressen" afgesloten, heb ze zelfs op schuurtjes en waterkeldernummers gehad.
De rekeningen komen binnen, daarna de incasso's en uiteindelijk de deurwaarder.
Uiteindelijk moet de bewoner aantonen dat de gemaakte kosten niet van hem/haar zijn, maar het bedrag blijft op uw adres staan omdat er van de "spook persoon" geen adres bekent is. Dus wordt uw adres doorgegeven aan preventel en kunt u op uw adres geen andere abbo's meer aangaan.
Eigenlijk zou radar hier eens wat dieper op in moeten gaan want ik hoor van collega's vergelijkbare verhalen over deze spook abbo's.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Toegang tot de BRP krijgt een bedrijf niet zomaar, eigenlijk alleen maar als dit vanwege een wettelijke taak noodzakelijk is. Zo mogen pensioenverzekeraars er wél uit putten om bijvoorbeeld pensioengerechtigden te kunnen benaderen, maar niét om zo een lijst met bewoners te krijgen voor een marketingactie. Dat deze 2 bedrijven dat niet zo kunnen, en al helemaal niet doen voor een wildvreemde aan de telefoon van een callcentermedewerker die zegt op adres X of Y te wonen, is wat mij betreft een voorbeeld van een procedure die wél werkt. Ik zou persoonlijk geen zaken doen bij een telco die zulke gegevens zo even aan de eerste de beste beller geven zonder een vorm van authenticatie.

Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

sjohie schreef:Toegang tot de BRP krijgt een bedrijf niet zomaar, eigenlijk alleen maar als dit vanwege een wettelijke taak noodzakelijk is. Zo mogen pensioenverzekeraars er wél uit putten om bijvoorbeeld pensioengerechtigden te kunnen benaderen, maar niét om zo een lijst met bewoners te krijgen voor een marketingactie. Dat deze 2 bedrijven dat niet zo kunnen, en al helemaal niet doen voor een wildvreemde aan de telefoon van een callcentermedewerker die zegt op adres X of Y te wonen, is wat mij betreft een voorbeeld van een procedure die wél werkt. Ik zou persoonlijk geen zaken doen bij een telco die zulke gegevens zo even aan de eerste de beste beller geven zonder een vorm van authenticatie.
Het gaat niet om gegevens van de werkelijke debiteur aan mij te verstrekken, het gaat om het constateren dat Ben een fout heeft gemaakt en mijn registratie bij Preventel intrekken. Ik heb geen vordering op de debiteur dus ik ben ook helemaal niet geïnteresseerd in de gegevens van de debiteur. Het getuigt juist van onbehoorlijke bedrijfsvoering van Ben dat het ze totaal niet interesseert wie ze met een probleem opzadelen.

Welke vorm van authenticatie zou ik überhaupt kunnen geven? Ik ben niet bekend bij Ben omdat ik geen contract heb. De callcentermedewerker kon dat wél bevestigen nadat ik mijn NAW-gegevens had verstrekt. Mijn naam en geboortedatum komen dus waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op het contract. Dat ik dan niet de gegevens krijg van de debiteur is juist mooi, dan is het dus blijkbaar duidelijk dat zij de verkeerde persoon voor zich hebben. Hier doet de callcentermedewerker echter niets mee.

Als een bedrijf iemand op een zwarte lijst kan zetten, ben ik van mening dat er dan ook wel enige controle moet plaatsvinden of alle gegevens kloppen. Dit kan als telecombedrijven inzage krijgen in de BRP.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Het probleem is dat het in dit land toegestaan is allerlei vage zwarte lijsten te maken, zonder hoor en wederhoor en zonder jou te melden dat jij of jouw adres op die lijst staat. Ook verzekeringsmaatschappijen en de BKR kunnen dat doen, zodat je ineens amper verzekerd kan raken. Daar zou Radar best eens aandacht aan mogen besteden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door renewouters »

Rinustp schreef:
Overal kan wel eens iets mis gaan maar bedrijven waarvan men regelmatig iets op een forum ziet verschijnen kunnen het simpelweg niet bijbenen of zijn te onverschillig om de klant serieus te nemen.
Onzin. Bedrijven waarvan je dit soort dingen op fora ziet hebben zoveel klanten dat zelfs bij een miniem percentage er al een paar klachten zijn. 10 klachten in de Google zoekrestultaten lijkt veel, maar als je 4 miljoen klanten hebt is het niks natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo vaag zijn die zwarte lijsten niet.

stofzuigertje

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Roy 23,

Ik begreep nog niet opgelost.
Met uitdraai van alle bewoners sinds 1998 en daar staat de aanvrager telefoon niet tussen of heeft hij ook op Uw naam gefraudeerd?
Ze hoeven geen naam te noemen maar even zeggen of dezelfde of andere naam.....

In 2015 is niemand verhuist dus met bewijs van 1998 is dit makkelijk aan te tonen dat er adres fraude gepleegd is.
De oplossing is zelf ook enige fraude toe te passen.....
Als je bij je ouders of rest familie in schrijft en op papier daar gaat wonen, krijg je moeiteloos elk abonnement...
En enkele weken later weer terug verhuizen.....
Dan is de controle geweest en heb je op jou adres gewoon deze wat je wilde!
Wel moet je er rekening mee houden dat je tijdelijk geen eigenaar/bewoner van je huis bent dus lastig voor belastingopgave voor koophuis.
Bij huur geen probleem maar toch.....
Omdat jou naam bekend is kan je vrouw dit makkelijker doen.... jou naam en geboorte datum kan ontdekt worden en zij mag ook meerdere afsluiten, mits niet op dit adres.

Verhuizen naar besmet adres is toegestaan en daar kijken ze niet naar....
Wel blijf je nog jarenlang vast zitten aan deze provider dus overstap word later een ramp....

Als Ben er een Bende van maakt en niets corrigeerde, dan is via je ouders of kinderen die elders wonen de makkelijkste manier om met enige fraude dit ook maar zo te doen!
Helaas is dit de enige oplossing die ik weet, fraude wegens andere fraudeur..... ik had graag een ander advies gegeven maar ze werken daar blijkbaar erg traag en langzaam..... dit is enige weg die jou nog open staat.... of eigenlijk je vrouw met haar meisjesnaam en haar bankrekening.... ook haar ouders zouden kunnen helpen.

Een rechtszaak tegen Ben die andere providers tegen houd op deze manier kost veel tijd en geld....
Daarom toch maar deze methode die bleek te werken, helaas eerder aan mijn personeel met zelfde situatie geadviseerd!

Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

stofzuigertje schreef:Beste Roy 23,

Ik begreep nog niet opgelost.
Met uitdraai van alle bewoners sinds 1998 en daar staat de aanvrager telefoon niet tussen of heeft hij ook op Uw naam gefraudeerd?
Ze hoeven geen naam te noemen maar even zeggen of dezelfde of andere naam.....

In 2015 is niemand verhuist dus met bewijs van 1998 is dit makkelijk aan te tonen dat er adres fraude gepleegd is.
De oplossing is zelf ook enige fraude toe te passen.....
Als je bij je ouders of rest familie in schrijft en op papier daar gaat wonen, krijg je moeiteloos elk abonnement...
En enkele weken later weer terug verhuizen.....
Dan is de controle geweest en heb je op jou adres gewoon deze wat je wilde!
Wel moet je er rekening mee houden dat je tijdelijk geen eigenaar/bewoner van je huis bent dus lastig voor belastingopgave voor koophuis.
Bij huur geen probleem maar toch.....
Omdat jou naam bekend is kan je vrouw dit makkelijker doen.... jou naam en geboorte datum kan ontdekt worden en zij mag ook meerdere afsluiten, mits niet op dit adres.

Verhuizen naar besmet adres is toegestaan en daar kijken ze niet naar....
Wel blijf je nog jarenlang vast zitten aan deze provider dus overstap word later een ramp....

Als Ben er een Bende van maakt en niets corrigeerde, dan is via je ouders of kinderen die elders wonen de makkelijkste manier om met enige fraude dit ook maar zo te doen!
Helaas is dit de enige oplossing die ik weet, fraude wegens andere fraudeur..... ik had graag een ander advies gegeven maar ze werken daar blijkbaar erg traag en langzaam..... dit is enige weg die jou nog open staat.... of eigenlijk je vrouw met haar meisjesnaam en haar bankrekening.... ook haar ouders zouden kunnen helpen.

Een rechtszaak tegen Ben die andere providers tegen houd op deze manier kost veel tijd en geld....
Daarom toch maar deze methode die bleek te werken, helaas eerder aan mijn personeel met zelfde situatie geadviseerd!
Zo heb ik het uiteindelijk ook opgelost. Ik hoefde mij echter niet te laten verhuizen bij de gemeente, maar gewoon een ander adres opgeven bij mijn eigen provider. Dit veranderen zij zo voor je. Daarna kon ik gewoon het abonnement zonder enig probleem afsluiten. Hieruit blijkt ook dat Preventel geen personen registreert, maar adressen.

Ik heb inmiddels ook een uittreksel van de gemeente opgevraagd waar de bewoners van mijn adres op staan sinds ik er woon. Dit heb ik vervolgens aangetekend naar Preventel verstuurd samen met mijn bezwaarschrift. Het antwoord van Preventel was zeer teleurstellend. Ik kreeg een standaardbrief retour waarin stond dat ik niet bekend was bij Preventel. Ik weet echter niet of het probleem nu is opgelost, of dat Preventel slechts heeft gekeken of ik als persoon op de zwarte lijst sta.

Kortom, krijg je met dit soort cowboy praktijken te maken, geef een 'verhuizing' door aan de provider en je kan weer een abonnement afsluiten. Ik vraag mij wel af wat het nut is van stichting Preventel als je de registratie zo kinderlijk eenvoudig kunt omzeilen. Het werkt op deze manier alleen maar fraude in de hand. Preventel kan op deze manier onmogelijk een lijst van wanbetalers handhaven.

Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

renewouters schreef:
Rinustp schreef:
Overal kan wel eens iets mis gaan maar bedrijven waarvan men regelmatig iets op een forum ziet verschijnen kunnen het simpelweg niet bijbenen of zijn te onverschillig om de klant serieus te nemen.
Onzin. Bedrijven waarvan je dit soort dingen op fora ziet hebben zoveel klanten dat zelfs bij een miniem percentage er al een paar klachten zijn. 10 klachten in de Google zoekrestultaten lijkt veel, maar als je 4 miljoen klanten hebt is het niks natuurlijk.
Dus als er maar 10 klachten zijn op de 4 miljoen is het oke om die 10 klachten te negeren? Het lijkt mij juist dat zij dan zeeën van tijd hebben om mijn klacht te verhelpen.

Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

Helaas is de zaak nog steeds niet rond. Ondanks de schriftelijke bevestiging van stichting Preventel dat zowel ik als mijn moeder niet geregistreerd staan, is het mijn moeder twee weken geleden niet gelukt om haar abonnement te verlengen. Blijkbaar is de registratie nog steeds niet verwijderd. Gelukkig zijn de medewerkers van T-Mobile wel behulpzaam en hebben inmiddels een onderzoek ingesteld. Hoewel het positief is dat T-Mobile wel iets doet, is het Ben die deze situatie heeft veroorzaakt en ook kan verhelpen. Daarom heb ik opnieuw contact gezocht met Ben. Dit keer kreeg ik in ieder geval een e-mailadres waar ik de bevestigingen van stichting Preventel naartoe kon sturen. Dit heb ik uiteraard gedaan. In de mail heb ik de situatie uitgelegd en gevraagd hoe deze situatie kon ontstaan. Mijn vragen worden compleet genegeerd en nu zegt Ben het onderzoek van T-Mobile af te willen wachten. Waar houdt dit op? Ben zegt dat ik bezwaar moet maken bij Preventel, dit doe ik vervolgens, stuur deze bevestiging op naar ze en toch weigeren ze de registratie te verwijderen. Inmiddels zie ik bijna geen andere opties meer dan naar het gerecht te stappen.

Ik heb Ben tot vrijdag 6 juli de tijd gegeven om de registratie te verwijderen. Als Ben ondanks het bewijs weigert mee te werken, neem ik een advocaat in de hand om deze zaak juridisch gedaan te krijgen. Wellicht is dit ook interessante zaak voor Radar, ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die met deze cowboypraktijk te maken heeft.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ook naar de geschillencommissie.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Roy23 schreef:
renewouters schreef:
Rinustp schreef:
Overal kan wel eens iets mis gaan maar bedrijven waarvan men regelmatig iets op een forum ziet verschijnen kunnen het simpelweg niet bijbenen of zijn te onverschillig om de klant serieus te nemen.
Onzin. Bedrijven waarvan je dit soort dingen op fora ziet hebben zoveel klanten dat zelfs bij een miniem percentage er al een paar klachten zijn. 10 klachten in de Google zoekrestultaten lijkt veel, maar als je 4 miljoen klanten hebt is het niks natuurlijk.
Dus als er maar 10 klachten zijn op de 4 miljoen is het oke om die 10 klachten te negeren? Het lijkt mij juist dat zij dan zeeën van tijd hebben om mijn klacht te verhelpen.
Nee natuurlijk is negeren niet ok. Het bestaan van een relatief gering aantal klachten rechtvaardigt alleen niet de conclusie dat 'ze het niet kunnen bijbenen' of 'dat ze te onverschillig zijn de klant serieus te nemen'.

Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

tttlocke schreef:
Roy23 schreef:
renewouters schreef:
Overal kan wel eens iets mis gaan maar bedrijven waarvan men regelmatig iets op een forum ziet verschijnen kunnen het simpelweg niet bijbenen of zijn te onverschillig om de klant serieus te nemen.
Dus als er maar 10 klachten zijn op de 4 miljoen is het oke om die 10 klachten te negeren? Het lijkt mij juist dat zij dan zeeën van tijd hebben om mijn klacht te verhelpen.
Nee natuurlijk is negeren niet ok. Het bestaan van een relatief gering aantal klachten rechtvaardigt alleen niet de conclusie dat 'ze het niet kunnen bijbenen' of 'dat ze te onverschillig zijn de klant serieus te nemen'.
Inmiddels zijn we 7 maanden verder en heeft Ben niets met mijn klacht gedaan. Dit terwijl deze zaak mijns inziens makkelijk op te lossen is. Ik ben van mening dat dit inmiddels wél getuigt van overschilligheid. Ik volg immers het advies van Ben op om bezwaar te maken bij Preventel, ook al kan Ben dit zelf verhelpen. Vervolgens geef ik Ben de bevestiging van Preventel dat ik niet geregistreerd sta en Ben doet alsnog niets. Tevens heeft Ben zelf 7 à 8 maanden de tijd gehad om het een en ander te onderzoeken. Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik mij geenszins serieus genomen voel.

Roy23
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2017 22:17

Re: Onterechte registratie: geen telefoonabonnement afsluiten?

Ongelezen bericht door Roy23 »

Na heel wat gedoe heeft mijn moeder afgelopen vrijdag toch haar abonnement kunnen verlengen bij T-Mobile. De registratie lijkt dus te zijn verwijderd. Er zou nog contact worden opgenomen maar dat blijft uit. Dit gaat rechtstreeks de doofpot in zo lijkt het.

Gesloten