LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
k nather
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2008 09:46

opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door k nather »

Ik voel me zwaar benadeeld door tele2.

Ik ben in 2004 een klein bedrijfje gestart en heb toendertijd een abbonement afgesloten bij tele2 mobiel voor de duur van 6 maanden.
Aangezien ik veel in het buitenland aan het werk ben heb ik elke maand een aanzienlijke rekening. Nu zou je denken dat elke provider blij is met klanten zoals ik, tele2 dus niet! Net een bedrijf gestart en dus ook visite kaartjes briefpapier etc laten maken met uiteraard mijn mobiele nummer erop. Alles gaat een maand of goed totdat ik plotseling niet meer kan bellen en tot mijn grote verbazing ook niet meer gebeld kan worden. Ik contact opgenomen met de maatschappij en krijg te horen dat hun een fout hebben gemaakt met de registratie en dat ik als particulier ben aangemeld en zodoende een limiet heb van 150,00 euro. aangezien ze zelf toegaven dat het een fout van hun kant was ging ik er vanuit dat ik binnen 48 uur in ieder geval weer bereikbaar zou zijn. Dat bleek niet het geval. Toen ik na 7 dagen nog steeds afgesnedn was heb ik een ande abbonement afgesloten bij kpn en heb tervergeefs geprobeerd mijn abbonement opte zeggen bij tele2.
Uiteraard moest ik weer een hoop extra kosten maken voor briefpapier etc. Heb meerdere brieven geschreven naar tele2 om mijn abbonement op te zeggen na de looptijd van 6 maanden, en als ik belde om te checken of het gelukt was kreeg ik te horen dat ik niet meer in het systeem te vinden was. Eindelijk niets meer met hun te maken dacht ik. Maar toen begon de ellende pas. Meer als een jaar niets van hun gehoord te hebben, werd ik benaderd door intrum justitia dat er een hele hoop rekeningen bij hun waren ingediend en die ik maar even op moest hoesten. Alle rekeningen waren nu 85.00 euro geworden in plaats van 10.00 euro. Uiteraard brieven gestuurd en uitgelegd dat ik het daar niet mee eens ben en dat de rechter er maar over moest beslissen. Ik een dikke brief geschreven voor de zitting omdat ik helaas in het buitenland was en niet aanwezig kon zijn. krijg ik na de zitting het bericht dat ik aangezien ik geen verweer hag gegeven ik gesommeerd was een bedrag van +/- 350.00 euro te betalen.
Teneergeslagen heb ik toen dat geld overgemaakt met de waan er nu eindelijk van af te zijn, maat niets is minder waar. Nu dik een half jaar later word ik benaderd door intrum justitia en krijg ik te horen dat er nog 9 zulke zaken staan. Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet wat ik moet doen. Is er iemand die ook een soortgelijk probleem heeft gehad met die oplichters? het abbonement loopt nog steeds en weet echt niet meer wat ik moet doen!

mvg Kim Nather

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Kim Nather,

ik ben een medewerker van het webserviceteam van Tele2. Naar aanleiding van uw verhaal zou ik graag met u in contact willen komen. Tele2 streeft erna alle klanten correct te behandelen. Ik zou daarom ook graag uw case bekijken, zodat wij wellicht uw probleem kunnen oplossen. Graag zou ik uw klantnummer ontvangen om zodoende uw probleem in te kunnen zien.

Webservice Team Tele2

HvStrien
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 17:53

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door HvStrien »

Drie maanden geleden heb ik me aangemeld bij Tele2. Na 1 maand verscheen er een monteur van Imtech. Er zat nog signaal op mijn lijn van de KNP en ik kon na drie dagen contact opnemen met Tele 2 voor een nieuwe afspraak.

Ik heb Tele2 gebeld en kreeg te horen dat ik geduld moest hebben en dat Imtech mij zou bellen. Na 2 weken niets gehoord te hebben heb ik zelf maar weer gebeld met Tele2. Er is toen een ticktet aangemaakt voor Imtech en na 48 uren kon ik Imtech bellen voor een afspraak. Na 5 dagen zei Imtech niet gehoord te hebben van Tele2 en konden ze mij dus niet helpen. Wederom Tele2 gebeld en wederom een ticktet aangemaakt. Het proves heeft zich nog tweemaal herhaald en Tele 2 en Imtech bleven vrolijk naar elkaar wijzen. Toen ik na ruim 2 maanden ellende geen internet, TV en telfoon meer had heb ik de strekker eruit gehaald en ben overgestapt naar een andere provider. Dei had me binnen een week aangesloten.

Tele2 was ondanks dat er nooit iets gewerkt heeft bij mij vrolijk begonnen met het sturen van facturen. Ik heb daarover gebeld. Ze konden het niet stopzetten. Over 3 maanden zou ik mijn geld terugkrijgen. Er zouden geen facturen meer komen. Nou die komen dus wel en toen ik erover belde werd me gezegd dat ik die maar moest voldoen want anders volgde er incasso. Ik heb gezegd dat ze XXXX kunnen vallen en dat ik niets betaal en dat ik geld terug wil van de eerste factuur zoals was afgesproken. Ik zou gebeld worden. Nooit meer wat gehoord natuurlijk. Ik heb nog nooit van mijn leven met zo'n schandalig bedrijf zaken gedaan! Intussen heb ik voor tientallen euros mobiel met hun aan de telefoon gehangen. Het duurt altijd uren voor je ze te pakken hebt en NOOIT wordt het probleem opgelost. Altjd beginnen ze over het aanmaken van tickets en verwijzen ze dat het probleem bij een andere afdeling ligt.

Bespaar jezelf VEEEEEEEL ellende en ga niet met deze mensen in zee! En als je dan toch zo dom bent om het te doen MACHTIG ze dan niet!!! Ze trekken je helemaal leeg en je kan er niets aan doen!

k nather
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2008 09:46

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door k nather »

Geachte webservice team tele 2,

U wilde mijn klantnummer hebben om mijn probleem met tele2 correct af te handelen. U zou de eerste medewerker zijn waar ik wijzer van zou worden in plaats van armer maar vooruit. 112246008. Wat u precies voor mij zou kunnen betekenen is voor mij een raadsel omdat alles continu uit handen wordt gegeven aan intrum justitia. Toch blijf ik hopen op een goede afloop.

mvg k nather

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte heer Nather,

hartelijk dank voor het reageren op mijn verzoek door uw klantnummer te vermelden. Ik heb uw case ingekeken, echter kan ik geen andere conclusie trekken dan dat de klantenservice u correct heeft geholpen. Ik zou u willen vragen om contact op te nemen met de klantenservice (0900-241 1602). Zij kunnen u voorzien van correcte informatie zodat u wellicht meer begrip krijgt voor het handelen van Tele2 in deze kwestie.

Met vriendelijke groet,

Webservice Team Tele2

luthalia
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:07
Locatie: Arnhem

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door luthalia »

Lekker algemeen antwoord, beginnen ze weer heen en weer te schuiven. Ik wens je veel sterkte hiermee.
Leuke reclame van Tele2 dan zie je tenminste dat er echt schapen werken.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Webservice Tele2,

Ik ben ook ingetrapt in uw zogeheten twee jarig contract, maar ben Oh zo blij dat ik daarvan verlost ben. Immers ik heb uw handel en wandel eens bekeken, maar het is bij lange na niet zo eerlijk als het lijkt. U bent inderdaad het zwarte schaap van alle telecombedrijven. Eerste maanden eerlijk naar de klanten zijn en vervolgens dan de boel nalaten en alleen maar op een valse wijze te incasseren of vervolgens mensen met zeer hoge telefoonkosten te laten zitten, terwijl u nota bene in gebreke bent gebleven met de levering van de telefonie. Ik krijg nog steeds van u 550,= van u tegoed, die ik gevoeglijk op mijn buik kan schrijven, want uit mijn papieren blijkt, dat de automatische incasso's allemaal zijn gelukt en voldaan. Dat resulteert, dat ikd eze twee keer heb betaald. Vervolgens laat u een bedrag van twee maanden, na mijn blokkade van uw rekening naar mijn bankrekening, een paar nota's zien welke ik zou moeten betalen, zonder dat u geleverd heeft.

U beseft dus niet, dat de klant niet hoeft te betalen, wanneer u niet levert. Dat staat tenminste in de A.V., waar ik voor getekend heb, maar wanneer die A.V. verouderd zou zijn en het is bij de nieuwe A.V. veranderd dan kan ik ten alle tijden onder mijn contract uitkomen. Dus ik eis van u inderdaad nog 550,= terug; anders stoineren we die 550,= wel even op een andere wijze.

Tele2 was een transparant bedrijff, die ook de weg van de oplichting is ingegaan. NEEM NOOIT TELE2.

Esther K.
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2009 22:22

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door Esther K. »

Na het lezen van de reacties op dit forum begin ik nattigheid te voelen over de service van Tele 2.

Mijn ouders hebben een tele2 compleet lite abonnement. Hoe lang weet ik niet. Zeer regelmatig zijn ze telefonisch onbereikbaar. internetten kunnen ze dan ook niet, maar dat doen ze toch niet zoveel. Maar mijn vader is erg ziek, zijn situatie is zorgelijk en de telefoon hebben ze hard nodig om te bellen en gebeld te worden door ziekenhuis en artsen. Bovendien gebruiken ze de telefoon om contact te onderhouden met kinderen en vrienden, omdat ze niet erg mobiel meer zijn.

Sinds gistermiddag is hun lijn niet te gebruiken. Ik heb gistermiddag een vriendelijke klantenservice medewerker gesproken. resultaat van het gesprek was dat de modem 8 uur van de stroom af moest. Dat hebben mijn ouders gedaan.

Het modem van lite is verouderd hoorde ik en het netwerk heeft veel storingen omdat het een netwerk is dat van Zonnet is overgenomen. Dus besloten we gistermiddag over te gaan op het Compleet abonnement om een betere modem te krijgen en op een beter netwerk te zitten.

Helaas is het niet gelukt de modem weer aan de praat te krijgen vanochtend. Dus weer de klantenservice gebeld. Weer zeer vriendelijk geholpen. Maar geen resultaat. De klacht zou worden doorgegeven aan de technische dienst. En die zou mijn moeder bellen om de modem door te checken. Dat is niet gebeurd. Mijn moeder is de hele dag thuis gebleven. Ze zijn telefonisch nog niet bereikbaar.
Vanmiddag is mijn moeder gaan bellen om te horen waar de monteur bleef. Toen werd het wel gek: omdat ze een nieuw abonnement zou hebben genomen maar er nog opzegtermijn aan de vorige zat, moet het 5 weken duren voordat het nieuwe pakket actief kan worden. Verder krijgt ze geen service meer op het oude pakket, omdat ze een nieuwe overeenkomst heeft afgesloten.
Dit wordt langzamerhand een Kafkaiaanse situatie. Men neemt een nieuw product omdat het oude niet voldoet (stom stom stom van mij, ik had een andere provider voor ze moeten zoeken) en nu krijgen ze geen hulp omdat het eerste abonnement al is opgezegd.

Daarbij komt nog dat ik een medewerker vroeg of het nieuwe pakket niet eerder kan worden opgeleverd. dat kon wel zei ze, dan komt het over twee weken, maar dan is de respijttermijn geschrapt. ik leg uit dat dat niet kan, mijn ouders moeten het recht hebben om van het nieuwe abonnement af te zien. Bovendien kan ik dat niet voor hen beslissen. mijn ouders kunnen niet goed om gaan met modems en mobiele telefoons, ze zien ook niet zo goed meer, maar ze zijn wel goed bij de tijd.

Net heb ik ingelogd op mijn tele 2 en ik zag dat de opleveringstermijn nog steeds de oorspronkelijke datum is, maar dat de respijttermijn is verstreken. Dit tegen mijn wens in, wwarschijnlijk heeft de vriendelijke medewerkster vergeten het terug te zetten in de computer.

Dus we komen steeds verder van huis. Mijn ouders zijn telefonisch niet bereikbaar, ze hebben een nieuw abonnement zonder respijttermijn en de service voor het oude pakket wordt niet meer verleend. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ze met een tele 2 Compleet pakket heb opgescheept. Van de regen in de drup. bedankt tele 2! Er zijn mensen te goeder trouw klant, en al vele jaren, en die worden nu in de kou gezet.

Esther K.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte   Esther K.

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Alex weijer
Webservice Tele2
Laatst gewijzigd door WebServiceTele2 op 16 feb 2009 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

joylo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2009 13:10

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door joylo »

Ik ben al jaren naar alle tevredenheid klant van tele2, in het begin wat opstart problemen gehad, maar heel goed opgelost.. dus het kan ook goed gaan.
Ik heb internet-telefonie en mobiel van tele2

tele2gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2009 11:22

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door tele2gebruiker »

Op 28 november 2008 heb ik (ivm een verhuizing)een tele 2 compleet pakket voor mijn nieuw adres besteld. Pakket kwam eind december, MAAR men bleek het verkeerde adres in het systeem te hebben geregistreerd (men was I hoog vergeten). Consequentie was uiteraard dat ik geen internet/vaste telefoon had. Ik heb meteen (na mijn vakantie/begin januari)met de klantenservice gebeld en een medewerker heeft mij verteld dat men dus opnieuw een verhuizing/adreswijziging moet doorgeven. Dit zou maximaal 5 werkdagen duren. Ik heb op 9, 20 en 28 januari en nog een aantal keren in februari met de klantenservice gebeld en gemaild en mij werd steeds verteld dat de afdeling ' administratie' en later een 'speciale afdeling' ermee bezig is, maar niemand heeft tot nu toe met mij contact opgenomen.
Tussendoor heb ik ook nog met verschillende medewerkers gebeld en werd mij verteld:
-dat men helaas slecht nieuws had, aangezien administratie de aansluiting niet kon realiseren, aangezien I hoog volgens het systeem niet bestaat. Hij had weinig hoop dat tele 2 het probleem überhaupt nog zou kunnen oplossen en gaf aan dat ik iiig per 28 februari mag opzeggen (3 maanden na afsluiting contract).
De volgende dag heb ik 30 minuten met een andere medewerker van de klantenservice gesproken. Hij gaf aan dat in principe alle aansluitingen eigendom van KPN zijn en dat tele 2 van KPN de informatie kreeg dat mijn adres niet bestaat. Ik heb nog een keer benadrukt dat mijn woning zeker wel bestaat (zelfstandige maisonette) en ik ook een telefoonaansluiting heb. De woningen zijn echter wel het afgelopen half jaar compleet gerenoveerd en volgens mij ook nieuw ingedeeld, dus dat zou een reden voor complicaties kunnen zijn. Lang verhaal kort, men was het met mij eens dat er snel iets moest gebeuren en wilde mijn ' case' bij de teamleider neerleggen zodat men er een spoedklus van zou maken. Verder begreep ik van hem dat de aansluiting op het verkeerde adres nog steeds open staat. Dit is uiteraard niet de bedoeling, aangezien daar aan mij onbekende buren wonen en zij op dit moment theoretisch op mijn kosten zouden kunnen bellen. Voor alle zekerheid heb ik ook nog zelf met de KPN contact opgenomen. Zij gaven aan dat mijn adres zeker bij hun staat geregistreerd, dat ik zelfs een goede verbinding zou hebben (dus snel internet) en dat het voor hun geen enkel probleem zou zijn mij per direct aan te sluiten. Dus, het probleem ligt volgens hun bij Tele 2.

Sindsdien bel en mail ik regelmatig met tele 2, maar kom geen stap verder. Mij werd beloofd dat de afdeling op 9 februari contact met mij zou opnemen, maar dit is ook niet gebeurd….

Vandaag kreeg ik weer een mail:

"Zoals al eerder aan u is gemeld is uw probleem nog in behandeling bij de desbetreffende afdeling, zij zullen wanneer er iets nieuws bekend is contact met u opnemen.
U vraagt in uw e-mail aan te willen weten wanneer u kunt opzeggen. Ik kan u hierover het volgende mededelen:
U heeft op 09-01-2009 aangegeven dat er op het verkeerde adres opgeleverd is, u dient ons volgens de algemene voorwaarden 3 maanden de tijd te geven om dit op te lossen.
Deze 3 maanden gaan dan ook in vanaf het moment van melding. Indien de 3 maanden voorbij zijn zonder een oplossing kunt u opzeggen. Tevens wil ik u mededelen dat wij uw vragen nu veelvuldig hebben beantwoord per e-mail. Helaas kunnen wij vanaf heden niet meer ingaan op deze vragen.

Dit is gewoon onbeschoft. Tele 2 doet dus gewoon niets, reageert niet, laat mij betalen en geeft mij geen kans eindelijk een contract bij een andere provider af te sluiten. En nu zeggen ze dus zelfs dat ik tot 9 april moet wachten (terwijl ik het contract al op 28 november heb afgesloten!) Mag dit?

Aangezien ik zelfstandig vanuit thuis werk is de situatie uiterst vervelend en bijna onmogelijk en kost mij een heleboel energie, geld en tijd!

Graag hoor ik zo snel mogelijk of iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen..want ik weet echt niet meer verder!!!???

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste tele2gebruiker,

ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar [email protected] te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.

Mvg,
Webservice Tele2.

SchumiNR1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 10:47

Re: opgelicht door tele2

Ongelezen bericht door SchumiNR1 »

Ik ben nooit klant geweest van tele 2 maar die idioote provider stuurt wel een duurwaarder en legt beslag op mijn rekening. Wordt tijd dat ze die tele 2 eens even door de mangel halen en daar is de boekhouding controleren. Ik in ieder geval ben helemaal met tele 2 en ik denk dat het hoog tijd wordt dit eens door te melden naar OPGELICHT.NL

Gesloten