LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

(OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Ongelezen bericht door betwixt »

Ik koop ook eens wat vorig jaar juli van hard gespaarde centen. Telefoon/pda van 850 euro. Een telefoon van de firma HTC. Dit bedrijf levert ook vrijwel alle smartphones voor T-mobile en Orange.

- Mijn telefoon/PDA vertoont kuren en upgraden van telefoon met de officiele ROM van de firma HTC mislukt, telefoon valt binnen de garantie.

- HTC en smartmobility support reageren niet op e-mails.

- Na telefonisch contact met HTC support, geven zij aan dat de telefoon ingestuurd dient te worden naar Eurotwice.be.

- Op Eurotwice.be maak ik een reparatiebon aan die ik volgens hen bij het pakket moet voegen.

- Eurotwice.be geeft aan dat de transport via Kiala verloopt. Kiala is een pakketservice met een aantal "Kialapunten" bij winkels.

- Eurotwice verstrekt mij nog een brief met een Kiala Personal Code om uit te printen en mee te nemen naar het dichtsbijzijnde Kialapunt. Er wordt geen instuuradres verstrekt.

- Aangekomen bij het Kialapunt vraagt de mevrouw naar de Kiala Personal Code. Dit moet voldoende zijn om de telefoon kosteloos in te sturen.

- Op de brief met de Kiala Personal Code ziet ze tevens staan: "Eurotwice". Ik geef aan dat de telefoon daar naartoe moet.

- De mevrouw kijkt in het systeem van Kiala en geeft aan dat Kiala niet bekend is met Eurotwice. Ze belt met het hoofdkantoor van Kiala. Het hoofdkantoor zou haar terugbellen. Ze zei dat de medewerker bij het Kiala hoofdkantoor sprak over: "N-Care". Ik geef aan dat de telefoon niet naar N-Care moet, N-Care is namelijk van Nokia, het toestel moet naar Eurotwice. Ze verstrekt mij een Kiala code waarmee ik online het pakket kan volgen, en ze garandeerd mij dat het goed komt.

- De volgende dag was ik in de buurt van het Kialapunt en ging ik even informeren of het gelukt was. Ze gaf aan dat het pakket ingestuurd is en dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice.

- Online controleer ik de status van mijn pakket. Er staat aangegeven dat het pakket is afgeleverd en dat ik voor verdere vragen contact op kan nemen met N-Care van Nokia!?

- Ik neem contact op met het €0,45 nummer van Kiala. Dit blijkt alleen een computer te zijn voor leveringstatus via de telefoon. Op de website van Kiala is geen andere support telefoonr. bekend.

- Per email krijg ik geen reactie terug van Kiala.

- Ik mail Eurotwice. Ze blijken niet bereikbaar op het telefoonnummer in België. Ik krijg één mail terug met de mededeling dat mijn telefoon niet in hun bezit is en dat ze niet bekend zijn met N-Care. Ze verwijzen mij door naar Kiala, omdat zij het pakket verkeerd hebben bezorgd.

- Via google kom ik uiteindelijk terecht bij de contactgegevens van Kiala Nederland in Nieuwegein. Een 030 nummer. Volgens de medewerker die ik aan de lijn krijg is N-Care wél hetzelfde als Eurotwice. Zij gaf aan dat ik waarschijnlijk een nieuweling bij Eurotwice per e-mail trof. Ze zou mij terugbellen hoewel ik eigenlijk volgens haar niet op dat nummer dien te bellen.

- Kiala belt niet terug. 3 Dagen later neem ik contact op met Kiala. Een andere medewerker geeft aan dat ze er achteraan zal gaan en in de loop van de week contact met mij op zal nemen. Ze geeft ook aan contact op te nemen met N-Care. De medewerker is duidelijk geirriteerd wanneer ik vraag naar de procedures. Ze kan mij niet meer vertellen geeft ze aan.

- Ik neem zelf ook even contact op met Nokia N-Care. (Het 0900 telefoonnummer van N-Care dat werd aangegeven toen ik bij Kiala online het pakketnummer ingevoerd had. ) Zij geven aan dat ze niet bekend zijn met Eurotwice. Dit moet dus een ander bedrijf zijn. Ook belt de medewerker van N-Care mij later terug met de mededeling dat zover hij weet, mijn telefoon niet in hun bezit is.

- Ik neem wederom contact op met Kiala en krijg dezelfde mevrouw aan de lijn. Zij geeft aan dat ze een onderzoek instellen, en nu per e-mail bij N-Care informeren of de telefoon bij hen is. Ik geef aan dat ik reeds telefonisch contact heb gehad met N-Care, en de telefoon niet bij hen in bezit is. Ze zou mij terugbellen, ze moest wachten op een e-mail terug van N-Care.

- Volgende dag weer contact gehad met Kiala op telefoonnummer 0306014024. Een andere mevrouw, Karin Versteeg geeft aan dat haar baas ook met de zaak bezig is aangezien het pakket bij N-Care zou moeten zijn en N-Care aangeeft het pakket niet te hebben. Ook geeft ze wederom aan dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice. Ik kan met mevrouw geen termijn afspreken waarbinnen ik mijn telefoon of vervanging krijg. Wanneer ik vraag of ze mij wilt voorzien van algemene voorwaarden, kan dit niet. Ook zegt ze dat ze "maar" een helpdeskmedewerker is en niet zoveel kan doen voor mij. Tevens moet ik volgens haar bij Eurotwice zijn. Echter, Eurotwice geeft aan dat ik bij Kiala moet zijn. Mevrouw Karin Versteeg kan mij uiteraard niet doorverbinden met haar leidinggevende.

- Later in de middag wederom telefonisch contact opgenomen met HTC hoofdkantoor. Verhaal opnieuw uitgelegd. De betreffende dame had één keer eerder gehoord van Kiala zei ze, toen een andere klant een advocaat moest inschakelen omdat zijn toestel naar Nokia (N-Care) was gestuurd in plaats van Eurotwice en zijn toestel tengevolge daarvan zoek was. Ik vertel haar dat Kiala aangeeft dat N-Care hetzelfde is als Eurotwice. De dame van HTC geeft aan het niet zeker te weten. Blijkbaar zijn ze niet op de hoogte van hun support/reparatie procedures. Ze verbindt mij door met een collega die ik eerder heb gesproken. Deze meneer geeft aan dat ik bij Eurotwice in België moet zijn. Daar besteden zij de reparatie aan uit. Ze zijn zelf niet verantwoordelijk volgens hem. Hij vergelijkt het met wanneer je een BMW koopt, dat de dealer aansprakelijk is, en niet BMW Nederland als er iets mis gaat met garantie. Ik vertel hem dat Eurotwice aangeeft niets te kunnen doen. De meneer van HTC geeft aan dat ik dan maar naar de ombudsman moet stappen.

Ik ben voornamelijk verbaasd over de mentaliteit van mensen. Niemand voelt zich verantwoordelijk of representatief namens een bedrijf. Ongelofelijk.

Ik heb dit verhaal ook gepost op het forum van smartmobility.nl. Dé hoofdimporteur van HTC Nederland. De moderator heeft mijn bericht nog niet weggehaald. De eerste reactie van een persoon is dat hij precies hetzelfde meemaakte met HTC.

Kortom, HTC pda kopen? Als het werkt, leuk. Maar mijn advies: NIET DOEN!!
Laatst gewijzigd door betwixt op 05 mar 2007 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

TimesX
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mei 2006 13:38

Re: (OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Ongelezen bericht door TimesX »

Gewoon geen HTC toestel kopen, maar de variant van je provider. Die zijn hetzelfde (T-Mobile MDA Compact III = HTC 3300 bijvoobeeld), alleen dan voorzien van software toegespitst op het netwerk en diensten van je eigen provider. En de garantie verloopt via de provider, dus dan heb je dit soort vreselijk gedoe niet.

Succes met het terugkrijgen van je telefoon!

betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

Re: (OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Ongelezen bericht door betwixt »

De telefoon blijkt nog steeds zoek na twee weken.
Het blijft een welbekende "kastje naar de muur" verhaal.

Ik heb vandaag nog Eurotwice geprobeerd te bellen in België, ze nemen niet op. Per e-mail ([email protected]) kreeg ik gisteren als antwoord dat de telefoon waarschijnlijk niet correct verstuurd is en ik daarom bij Kiala moet zijn.

Karin Versteeg van Kiala op telnr. 0306014024 geeft aan dat de telefoon is verstuurd en vrijdag afgeleverd, zonder afzender. De reparatieovereenkomst zit echter bij de telefoon in de verpakking. Hierop staat mijn adres en reparatienummer. Bij het aanmaken van de reparatie meer dan 2 weken geleden, werd mij opgedragen deze reparatieovereenkomst bij de telefoon te voegen in de verpakking.

Ik heb net contact opgenomen met HTC Europe op 0207965399 en kreeg dit keer een engels sprekende dame aan de telefoon. Na uitleg van het probleem zette ze mij in de wacht en nam ze contact op met Eurotwice, maar kreeg ook geen gehoor. Daarna gaf ze aan via e-mail contact op te gaan opnemen met Eurotwice.. Hetzelfde adres als waar ik al verscheidende malen naartoe heb gemaild, en ook geen steek mee verder kwam.

Het is werkelijk waar een ramp. NOOIT meer HTC. Het is te gek voor woorden dat ze niet eens een interne verbinding hebben met hun reparatiecenter en even het één en ander kunnen verifieren. De telefoon is nu twee weken weg, en gewoon nog steeds niet gearriveerd bij de repaircenter.

betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

Re: (OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Ongelezen bericht door betwixt »

Volgens mij komt het toch nog goed. Naast de 20 dagen die verloren gingen aan problemen met de transport via Kiala, bleek HTC problemen te hebben met de levering van nieuwe onderdelen uit Taiwan. Als er geen problemen met het inzenden van mijn toestel waren geweest, had het ondanks leverproblemen van onderdelen, allemaal niet zo lang geduurd.

Ik kreeg zojuist het eerste verlossende telefoontje van Eurotwice dat de telefoon morgenochtend (dinsdag 6 maart) klaar zal zijn. Het is het eerste telefoontje dat ik van Eurotwice kreeg, en ik gaf aan dat ik het zeer waardeer dat ze belde. Ze stelde lachend voor om het niet terug te zenden via Kiala, haha. Bij Eurotwice zijn ze inmiddels niet meer zo blij met Kiala heb ik het idee :)

Vorige week heb ik contact gehad met de directeur van Eurotwice, de heer Luc M. Hij bleef rustig, beleefd en hij verzekerde mij de boel snel af te handelen. Ik was lichtelijk geirriteerd omdat de heer Luc M. aangaf dat de schuld bij Kiala lag, terwijl Kiala eerder aangaf dat Eurotwice niet duidelijk haar wensen had doorgegeven aan Kiala Nederland.

De heer Luc M. antwoorde daarop: "ik heb gisteren met Kiala hierover contact gehad en het probleem lag wel degelijk bij Kiala: eerst was Euro-Twice voor Ncare (op vraag van Nokia) ook voor Nederland het ophaalpunt via Kiala. In samenspraak met Nokia hebben we dit gedaan omdat Nokia's partner in Nederland niet klaar was.
Toen deze partner uiteindelijk klaar was, heeft Kiala blijkbaar niet alleen het Ncare punt omgezet, maar ook Euro-Twice uit zijn bestand gehaald, waarvan wij niet op de hoogte waren; dit wordt nu rechtgezet. Ik laat het aan uw interpretatie over wie hierin in de fout gaat"

Verder hebben deze problemen tot verandering van procedures geleid denk ik.

Ik: "Het telefoonnummer van Eurotwice antwoord met een Frans sprekende computer. Ik adviseer u om dit te veranderen, aangezien u ook reparaties afhandeld voor Nederland. De callcenter van HTC geeft namelijk aan dat voor vragen omtrent de reparatie, men bij Eurotwice moet zijn."

Luc M.: "De afspraak met HTC was dat communicatie via de website zou verlopen, zowel registratie als het opvragen van gegevens. Zoals ik in mijn vorige mail aangaf, voeren wij de contractuele afspraken met de fabrikant uit, en over een consumentenlijn is hierover geen afspraak gemaakt; Ondanks deze afspraak, hebben we recent besloten om een 090X-lijn te openen voor alle consumenten, niet alleen diegenen die via de distributeur Dangaard gekocht hebben. En dit ook voor Nederland, met alleen Nederlandstalige gesprekken. Ik verwacht dat dit tussen 15 en 20 maart geactiveerd zal worden, voorbereidingen zijn bezig.

Ik ben wel akkoord dat wij de verantwoordelijkheid naar u toe hebben, maar Kiala heeft die ook naar ons toe. Ik weet namelijk dat ik een contract afgesloten heb met Kiala ongeveer 6 maanden geleden, wat voor de ganse Benelux moest gelden. Wat ook de reden moge zijn, het is duidelijk dat dit in Nederland op dit moment niet bekend is, ook niet bij Kiala, en ik heb onze contacten in België dan ook gevraagd om dit zo snel mogelijk recht te zetten, wat ze me beloofd hebben.

Tot slot hebben we na uw escalaties wel degelijk heel lange discussies gehad met HTC verantwoordelijken, zowel in Europa als in Taiwan. We verwachten ook dat dit effect zal hebben op levertermijnen van onderdelen, maar nogmaals, wat betreft commerciële tussenkomsten zijn wij niet bevoegd en hebben we ook geen contacten met de commerciële mensen van HTC."

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: (OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Ongelezen bericht door ehltech »

zijn er meer mensen met dit soort klachten over HTC ? ik lees op allerlei forums namelijk weinige klachten over de service van htc ,ik ben van plan de htc mteor te kopen ,en wil uiteraard wel weten hoe de service is

betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

Re: (OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Ongelezen bericht door betwixt »

De problemen rondom Eurotwice/HTC zijn nog niet opgelost.
Ik heb uiteindelijk een leentoestel gekregen. Mij werd verzocht om deze mee te geven aan de koerier, bij ontvangst van mijn gerepareerde toestel. Zo gezegd zo gedaan, mijn vriendin gaf het toestel mee aan de koerier, en tekende voor ontvangst van het andere toestel. Vervolgens kreeg ik 2 dagen later het bericht van Eurotwice dat het meegegeven pakket aan de koerier leeg bleek te zijn (Zonder telefoon).

Voor de volledigheid zal ik het mailverkeer hier plakken:

------------

Beste

Ik heb de doos met boekjes, cd rom en pennetje terug mogen ontvangen, maar het nieuwe toestel zat er niet bij hoor. Kan u nogmaals nakijken of deze bij u is achtergebleven, wij mochten deze niet ontvangen.

Mvg
Isabelle ([email protected])
--------------------
Beste Isabelle,

Dit is heel frappant. Ik heb het toestel toch echt zelf in de doos gedaan. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen. Ik hekel alle problemen, maar ik was allang blij dat ik mijn oude toestel terug ontving. Ik ging er vanuit dat het toestel niet voor een derde keer defect kon zijn. De koerier had wellicht even de inhoud van de doos kunnen controleren bij aanname, dat is niet gebeurd. Achteraf gezien had ik het ook wellicht kunnen opperen, maar ik ging er niet vanuit dat een toestel voor de tweede keer zoek zou raken. (De eerste keer bij Kiala.)

Vriendelijke groet,
Dennis
--------------------------

Beste

Wij hebben navraag gedaan bij de koerierdienst hierover. het gewicht van het pakket bedroeg 454 gram bij ontvangst bij de koerierdienst. Dit is het exacte gewicht van het pakket zonder toestel. Wij kunnen hieruit besluiten dan het toestel dus niet aanwezig was toen u het pakket meegaf aan de koerierdienst.

Wij sturen u dan ook een factuur voor het niet terug zenden van dit toestel.

Deze correspondentie wordt u ook per post verstuurd.

Met vriendelijke groeten
Isabelle
Euro-Twice
-------------------

Beste Isabelle,

Ik vind het spijtig dat dit dispuut zich op deze wijze voltrekt. Echter, in de Algemene Vervoercondities (AVC 2002), gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbank te Amsterdam en Rotterdam wordt het volgende gesteld:


De vervoerder is verplicht;
Het aantal goederen en de uiterlijke staat van zowel de goederen als de
verpakking te controleren bij de inontvangstneming en in geval van afwijking
hiervan een aantekening te maken op de vrachtbrief. De door of namens de
afzender verrichte belading, stuwing en eventuele overbelading te controleren
indien en voorzover de omstandigheden zulks toelaten.

Voorts is van belang op te merken;
De vervoerder is, behoudens overmacht, aansprakelijk voor schade aan of
verlies van de zaken en voor vertragingsschade. De schadevergoeding is
beperkt tot een bedrag van 3,40 euro per kilogram.



Bij inontvangstneming van het pakket is alleen de verpakking gecontroleerd. Het pakket is bij inontvangstneming ook niet direct gewogen, en doet daarom niet ter zake. Ik zal dan ook per aangetekende brief reageren op uw schrijven, waarin ik mij niet aansprakelijk acht.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik,

Vriendelijke groet,
Dennis.
------------------

Beste

Het pakket werd gesloten afgeleverd, de koerierdienst heeft geen invloed gehad op de inhoud van het pakket. Wij achten u daarom aansprakelijk voor het niet terugzenden van het toestel.

Met vriendelijke groeten
Isabelle
-------------------

Beste Isabelle,

Zoals het artikel stelt, is de vervoerder verplicht om niet alleen de uiterlijke staat van de verpakking, maar ook van de goederen te controleren. (De telefoon dus.) Het pakket werd niet gesloten of verpakt in plastic geleverd, maar zat alleen dicht met een simpele kartonnen schuifmechanisme.
Zowel mijn vriendin als ik beamen dit beide.

Ik wens u veel succes met het aansprakelijk stellen.


Beste groet,

Dennis

foonhous
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:21

Re: (OPGELOST) Zeer slechte garantieregeling HTC!

Ongelezen bericht door foonhous »

Dennis, lees nog eens goed de condities, en heb je een getekende in ontvangst name, bekijk die eens goed .

Ik ben zelf vervoerder geweest en geloof me als ik pakjes open maak komt het niet goed.

Is de AVC(alleen voor NL) ondertekend en zo ja hoe is het omschreven, als pakket of ook met inhoud en merk van telefoon.

In het laatste geval kun je geluk hebben, alleen kijk uit omdat het gewicht van het paketje zeer laag is en je bedrogen uit zal komen, ga je het gerechtelijk aan pakken kijk dan uit de vervoerder zal zich onheroepelijk beroepen om die condities.

Probeer het op te lossen met Luc.
Succes

Gesloten