Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Daantjee66
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2021 19:05

Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Daantjee66 »

Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraagje; Zijn er mensen die ervaring hebben met het bedrijf adresgegevensonline.nl
Ik krijg namelijk een factuur van €489,-- excl. BTW opgestuurd, dit zou zijn omdat ze mijn bedrijfsgegevens op hun website hebben gezet, echter heb ik hier nooit opdracht voor gegeven.

Vervolgens krijg ik een geluidsopname toegestuurd waarin ik opdracht zou hebben gegeven voor het plaatsen van mijn gegevens voor het bovengenoemde bedrag. Het bandje lijkt geknipt en geplakt en kan hier mij dan ook niks van herinneren.

Volgens mij zijn dit gewoon oplichters.

Is er iemand hier die een soortgelijke ervaring heeft gehad met adresgegevensonline.nl? Of hebben jullie advies hoe ik het best met deze situatie om kan gaan?

Hoor het graag,

Daan

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo te merken bent u een ondernemer. Consumentenrecht en zakelijk recht zijn verschillende zaken. U zou ook deze vraag kunnen stellen op www.higherlevel.nl. Dat is een forum specifiek voor ondernemers.

Er is een geluidsopname wat wil zeggen dat er contact is geweest tussen het bedrijf en u. Dat u zich niets kan herinneren van een belletje wil niet zeggen dat er nooit een belletje gepleegd is. Dat wordt dus stap 1, ga na of er inderdaad nooit contact is geweest. Het bedrijf zal toch op de een of andere manier aan uw gegevens gekomen moeten zijn.
Vraag dus bij het bedrijf de informatie op wanneer er wat toegezegd zou zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Met een beetje Audition en wat handigheid laat ik iedereen zeggen wat ik zou willen. Copy/pasten/verplaatsen, onhoorbaar. Dus zullen ze met een getekend contract moeten komen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ik zou niet betalen, simpel, je hebt geen opdracht gegeven. Wij krijgen vaak van dit soort facturen. Deze boeven, proberen op deze manier je te beroven.

Kijk eens naar de Kvk en andere gegevens.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Google eens op dit bedrijf, dan zie je dat je niet de enige bent. Hun werkwijze is zo. Conform Nederlands recht kan dit niet.

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Karel123## »

Typ maar eens : Klacht Adresgegevensonline: adresgegevensonline opgelicht door ze. Scrol naar 21 februari 2019.....Komt aardig overeen met uw klacht!

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Klopt en verder (KVK 68912595)

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q ... te=kvk2014

Uitgeverij De Noord B.V. | onlinebedrijfsinfo.nl | adresgegevensonline.nl | MKBBedrijfsgids | vindmijnbedrijfonline | bedrijfgidsonline

Lees verder

https://www.emerce.nl/nieuws/onderzoek- ... contracten

De manier waarop zij werken is een vorm van acquisitiefraude.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef: Er is een geluidsopname wat wil zeggen dat er contact is geweest tussen het bedrijf en u. Dat u zich niets kan herinneren van een belletje wil niet zeggen dat er nooit een belletje gepleegd is. Dat wordt dus stap 1, ga na of er inderdaad nooit contact is geweest. Het bedrijf zal toch op de een of andere manier aan uw gegevens gekomen moeten zijn.
Vraag dus bij het bedrijf de informatie op wanneer er wat toegezegd zou zijn.
Wat moet er in godsnaam gebeuren dat u ooit eens een keer tegen iemand hier zegt: pas op u wordt bedrogen. U verdedigt continue de meest malafide bedrijven

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
26 jun 2021 22:12
NeoDutchio schreef: Er is een geluidsopname wat wil zeggen dat er contact is geweest tussen het bedrijf en u. Dat u zich niets kan herinneren van een belletje wil niet zeggen dat er nooit een belletje gepleegd is. Dat wordt dus stap 1, ga na of er inderdaad nooit contact is geweest. Het bedrijf zal toch op de een of andere manier aan uw gegevens gekomen moeten zijn.
Vraag dus bij het bedrijf de informatie op wanneer er wat toegezegd zou zijn.
Wat moet er in godsnaam gebeuren dat u ooit eens een keer tegen iemand hier zegt: pas op u wordt bedrogen. U verdedigt continue de meest malafide bedrijven
Wat moet er in godsnaam gebeuren dat u ooit eens een keer tegen iemand hier zegt: pas op, je zit er naast. U verdedigt continue de consumenten ook als bedrijven niets fout doen en het probleem bij de consument zit.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
26 jun 2021 22:12
NeoDutchio schreef: Er is een geluidsopname wat wil zeggen dat er contact is geweest tussen het bedrijf en u. Dat u zich niets kan herinneren van een belletje wil niet zeggen dat er nooit een belletje gepleegd is. Dat wordt dus stap 1, ga na of er inderdaad nooit contact is geweest. Het bedrijf zal toch op de een of andere manier aan uw gegevens gekomen moeten zijn.
Vraag dus bij het bedrijf de informatie op wanneer er wat toegezegd zou zijn.
Wat moet er in godsnaam gebeuren dat u ooit eens een keer tegen iemand hier zegt: pas op u wordt bedrogen. U verdedigt continue de meest malafide bedrijven
Heel knap weer, ik geef aan TS aan dat deze na moet gaan of er echt geen contact is geweest (immers blijkt zo vaak dat iemand zich niet iets kan herinneren wat daadwerkelijk wel gebeurd is), en daarmee zou ik het bedrijf verdedigen?
En dan gaan wij uw advies opvolgen, enkel waarschuwen dat TS belazerd wordt, en dan? Het bedrijf heeft een voicelog en kan bewijs hebben dat er op een bepaald moment op een bepaalde dag gebeld is. Om een overeenkomst aan te gaan is meer nodig dan 1 keer een mondelinge ja, dat zou dus op die voicelog te horen moeten zijn. Je geeft immers akkoord voor minimaal de duur van de overeenkomst, de uitvoering en voor het bedrag. Dan adviseer je nu om niets te doen omdat je het belletje niet kan herinneren en vervolgens loopt het uit op een deurwaarder of een rechtszaak. Inderdaad een heel goed advies.
Nogmaals, ik verdedig niemand (geen idee ook waarom u dat verzint en dat mij in de schoenen schuift, een hobby waar meer mensen last van hebben hier), ik geef alleen aan dat TS zijn of haar stappen moet nagaan. Het bedrijf meent immers een vordering te hebben en heeft bewijs.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

NeoDutchio schreef:
26 jun 2021 22:32
Heel knap weer, ik geef aan TS aan dat deze na moet gaan of er echt geen contact is geweest (immers blijkt zo vaak dat iemand zich niet iets kan herinneren wat daadwerkelijk wel gebeurd is), en daarmee zou ik het bedrijf verdedigen?
En dan gaan wij uw advies opvolgen, enkel waarschuwen dat TS belazerd wordt, en dan? Het bedrijf heeft een voicelog en kan bewijs hebben dat er op een bepaald moment op een bepaalde dag gebeld is. Om een overeenkomst aan te gaan is meer nodig dan 1 keer een mondelinge ja, dat zou dus op die voicelog te horen moeten zijn. Je geeft immers akkoord voor minimaal de duur van de overeenkomst, de uitvoering en voor het bedrag. Dan adviseer je nu om niets te doen omdat je het belletje niet kan herinneren en vervolgens loopt het uit op een deurwaarder of een rechtszaak. Inderdaad een heel goed advies.
Nogmaals, ik verdedig niemand (geen idee ook waarom u dat verzint en dat mij in de schoenen schuift, een hobby waar meer mensen last van hebben hier), ik geef alleen aan dat TS zijn of haar stappen moet nagaan. Het bedrijf meent immers een vordering te hebben en heeft bewijs.
Normaal gesproken zou ik je gelijk geven. maar de werkwijze van dit bedrijf is het versturen van valse facturen. Dit wordt acquisitiefraude. genoemd. Een voicelog is niet geheel betrouwbaar, je kan dit digitaal aanpassen. Het afsluiten van dergelijke contracten wordt dwaling genoemd. Wie eist bewijst !

Een ondernemer zit niet te wachten op de diensten van dit soort bedrijven.

HandigeHarrie
Berichten: 1360
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Niets doen is niet handig, vraag sluitend bewijs omdat zij beweren dat er een contract afgesloten zou zijn en u ervan uit gaat dat het geluidsfragment geconstrueerd is.
Er zijn gewiekste bedrijven die beweren: "u heeft nu een standaard vermelding in de gemeentegids (suggererend dat ze voor de gemeente werken), wilt u voor het komende jaar de standaardvermelding in ons adressenbestand of de advertentieversie?". Als je akkoord bent met de standaardversie ben je akkoord gegaan en kan je argeloos op hun mail met bevestiging akkoord geven.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Normaal gesproken behoor je een schriftelijke bevestiging (of per mail) te krijgen van een overeenkomst. En waarom, omdat je nog hiervan kunt afkomen, wettelijke bedenktijd en dergelijke.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Petra1987 schreef:
27 jun 2021 12:53
Normaal gesproken behoor je een schriftelijke bevestiging (of per mail) te krijgen van een overeenkomst. En waarom, omdat je nog hiervan kunt afkomen, wettelijke bedenktijd en dergelijke.
Bedenktijd is alleen voor consumenten. Ondernemers worden geacht voor hun ja woord na te denken en zitten vast aan een overeenkomst zodra "ja" gevallen is.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Mmm lastig, maar je hebt ook zo iets van dwaling en het bewijs is niet waterdicht.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Er wordt bij vele maatschappijen al bij een telefonisch contacten: alle gesprekken kunnen opgenomen worden voor doeleinden en kunnen10 jaar bewaard worden. Daar heb ik OOK geen toestemming voor gegeven. Kan, mag dat?
Zoek eens op de PC naar jou adres (1 vb. google maps afbeeldingen luchtfoto en woning) , de telefoonnummer, Jou woning en grond (kan wel enkele jaren vroeger zijn). De gegevens liggen voor het rapen. Cookies aanvaarden, elkeen vraagt het, wat moet je aanvaarden en zo nee kan je niets doen. We weten NU niet waar elk gegeven vandaan komt.

JeannetB
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2022 12:06

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door JeannetB »

mijn zoon is laatst gebeld door iemand dat zich voordeed als Kvk.
Of hij zijn bedrijf wilde laten opnemen in "uwbedrijfsgegevensonline.nl" want dan zou hij makkelijker te vinden zijn en meer werk kunnen krijgen. Mijn zoon heeft duidelijk aangegeven hier geen behoefde aan te hebben.
Toch is er een factuur binnen gekomen half oktober voor een bedrag van 484,00 en 2 weken later een herinnering,
ik heb via de kvk gezocht en kwam erachter dat zij vallen onder Spontaan Media BV te Utrecht. beide bedrijven zonder website, maar 1 medewerker en nog telefonisch nog via de mail onbereikbaar.
komt dit meer mensen bekend voor en wat zijn de stappen wie wij kunnen ondernemen?

BVD

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door Hophophop »

Kort en duidelijk aangeven dat er geen grond is voor het in rekening brengen van kosten en als ze dat anders zien je daar bewijs van wil ontvangen. Verder niet mee in discussie gaan, tenzij er daadwerkelijk bewijs wordt overleg.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Oplichting? - Adresgegevensonline.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

JeannetB schreef:
04 nov 2022 12:28
........... en wat zijn de stappen wie wij kunnen ondernemen?
Dit moet je doen:
Hophophop schreef:
04 nov 2022 14:44
Kort en duidelijk aangeven dat er geen grond is voor het in rekening brengen van kosten en als ze dat anders zien je daar bewijs van wil ontvangen. Verder niet mee in discussie gaan, tenzij er daadwerkelijk bewijs wordt overleg.
Met de toevoeging, reageer schriftelijk. Niet gaan bellen, dat is niet traceerbaar en bewijsbaar.

Plaats reactie