LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen bij KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Henk25 »

N.a.v. de aangekondigde tariefsverhoging voor vaste telefonie heb ik gebeld met de helpdesk, daar werd gezegd dat ik mijn nummer niet kon behouden (meenemen) als ik mijn abonnement zou opzeggen want de verbinding zou in dat geval binnen enkele dagen eruit liggen. Klopt dit verhaal?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat zou een "luizenstreek" zijn. In principe loopt het contract tot de nieuwe tarieven ingaan. Als dat over een paar dagen ingaat dan lukt nummerbehoud niet.

Het is gebruikelijk dat uw nieuwe provider de overstap regelt en dus nummerbehoud regelt, waarna u moet nagaan of inderdaad bij uw oude provider het abonnement gestopt is.

Het komt nogal eens voor dat wel nummerbehoud gelukt is maar niet het contract bij de oude provider beëindigd is.

Als u opzegt, zoals in dit geval, dan kunnen zij nummerbehoud laten mislukken.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Henk25 »

Bedankt T de Hond, ik laat weten hoe het afloopt ( kan wel 2-3 maanden duren).

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Prima,
Ik zou het als volgt proberen:
Laat eerst uw nieuwe provider het nummerbehoud regelen.
Vervolgens moet u binnen de termijn waarin u per ingang nieuwe tarieven kunt opzeggen aangetekend met ontvangstbevestiging ( kopie + verzend- en ontvangstbevestiging bewaren) opzeggen.
En dan hopen dat het goed gaat. Ik ben benieuwd of het lukt.

weyersdewilde
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 12:51

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door weyersdewilde »

Ik ben in de slag met KPN omdat ik mijn telefoonabonnement heb afgezegd en zij op basis hiervan -zogenaamd op mijn eigen verzoek - de restperiode van mijn internetabonnement om hebben gezet, waardoor ik nu 2x zoveel moet gaan betalen. Telefonisch protesteren had geen enkele zin: het bedrag is inmiddels van mijn girorek. afgeschreven. Op basis van juridisch advies heb ze net een aangetekende brief gestuurd (naar Den Haag en de Klantenservice)met daarin de volgende argumenten. Misschien heb je er iets aan.

- ZIJ -niet ik- plegen contractbreuk op onze oorspronkelijke overeenkomst; ik heb immers een opzegtermijn van 1 maand.
- De prijsverhoging van hun alternatief valt buiten de toelaatbare prijsverhogingen, waardoor ik het recht heb het abonnement op te zeggen. (Zij hadden het abonnement bijv. ook af kunnen kopen)
-Hun informatievoorziening/site is inderdaad bijzonder ondoorzichtig op het punt van 'opzeggen van abonnementen' (geen postadressen), waardoor hen nalatigheid in informatievoorziening verweten kan worden. Rechtens wordt er niet van je verwacht dat je tussen de regels door kunt lezen.

Op basis hiervan int men onrechtmatig geld van mijn rekening (men heeft bij mij zelfs geen toestemming voor automatische incasso) en kan ik dit steeds binnen 30 dagen terugvorderen. Je kunt ook hun rekeningnummer (let op soms gebruiken ze meer nummers!) bij je bank laten blokkeren.

Als zij jou juridisch zouden vervolgen ligt de bewijslast bij HEN! Dus schrijf in het geval van het opzeggen van hun diensten ALTIJD een aangetekende brief. Daarmee krijg je de wet aan jouw kant, omdat je later -indien nodig- in concreto kunt laten zien dat jij je aan jouw verplichtingen van het contract hebt gehouden / willen houden.
Ik weet dat zij zeggen dat je het telefonisch moet doen, maar ik bedacht me zojuist dat je het hen qua bewijslast daarmee wel erg gemakkelijk maakt! Een telefoontje waarin je iets afzegt, is immers makkelijk kwijt te raken!
Dat geldt weer niet voor de automatische incasso. Zij moeten telefonisch of schriftelijk laten zien dat ik hen daartoe het recht heb gegeven.

JAFMP
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 14:21

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door JAFMP »

Hallo allemaal, ik ben brutaal geweest heb heb via de brief nummerbehoud de KPN in Groningen gebeld, want via de telefoon is het slecht zaken doen begrijp ik van het forum. Als je wilt opzeggen kan dat via:
Postbus 13500
9700 EG Groningen
Afd: Opheffingen

Wel een kopie legitimatiebewijs bijvoegen en aangetekend versturen.

PS Wat denkt de KPN wel wie ze is!? :evil:

virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door virusje »

Nu na alles gelezen te hebben,
KPN gebeld via 1200
(direct 3x iemand aan de lijn met doorverbinden)
Verteld dat ik mijn abonnement niet wilde verlengen!
het loopt 19 juni pas af.
doorverbonden met de afdeling opzeggingen, daar alles geregeld.
weer even terug doorverbonden met de klantenservice om nog iets te regelen,
het ging allemaal erg snel en goed!

Een goede ervaring na het het laatste telefoontje dat het kon het opzeggen van het abbonement zo vroeg.

Kreed
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2010 13:04

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Kreed »

Toen ik 2008 verhuisde heb ik televisie, internet en een vaste telefoon lijn aangevraagd bij KPN. Voor de vaste telefoon lijn moest een monteur langs komen wat nooit gebeurde.
Automatisch incasso volgde en alles leek prima te lopen.

Eind 2009 heb ik geconstateerd dat ik ten onrecht ook voor vaste telefoon betaalde (eigen schuld had veel eerder moeten controleren). November heb ik contact opgenomen met klantenservice, was een goed gesprek en alles zou recht worden gezet en de nooit gebruikte telefoon kosten zou ik terug krijgen.

Na dat ik een bevestigings brief (25 nov 2009) van het opheffen van mijn telefoonsluiting heb gekregen heb ik er niet meer over nagedacht en ging vanuit dat het een kwestie van tijd (paar weken...) was voor dat ik geld terug zou krijgen...

In plaats daarvan kreeg ik vorig week een herinerings nota voor een telefoon rekening (januari) dat al in november opgeheven was. Ik weer klantenservice bellen en na wat babbel alles zou weer goed zijn en ik zou alsnog geld terug krijgen. Is nu nog niet gebeurd. Ik wacht nog steeds af voor een belletje van een afdeling dat niet te bereiken is.

Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met KPN, maar het is immiddels wel duidelijk dat een relatief klein bedrag terug krijgen een bijzonder moeilijk en ingewikkeld opgave is voor het bedrijf.

v.soest
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2007 20:51

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door v.soest »

Pffff, dat belooft nog wat als ik onderstaande verhalen lees.
KPN had mijn telefoonabonnement incl. ADSL tegen mijn wens omgezet in ADSL zonder vaste telefonie, i.v.m. overgang naar Ziggo alles in één. Vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad die er voor zou zorgen dat dit ongedaan gemaakt zou worden. Krijg later gewoon factuur voor ADSL zonder vaste telefonie. Klantenservice gemaild, maar die verlenen niet meer service dan mee te delen hoe mijn gegevens nu in de computer staan (maar dat wist ik zelf ook al).
0900 nummer ten einde raad maar weer gebeld, maar na een paar euro wachten weer neergelegd. Nu aangetekende brief gestuurd; incasso door de bank laten terugboeken, via de mail mijn machtiging voor automatische incasso ingetrokken, want via mijn kpn lukt dat niet meer, En nu maar afwachten. Ik wist niet dat KPN zo'n klantonvriendelijk bedrijf was!

Desiree70
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2009 14:52

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Desiree70 »

Onlangs had ik contact met Solcon, waar internet loopt. Ik wilde ook Telefonie via Solcon laten lopen. Dat werd keurig geregeld en Solcon zei mijn KPN-abonnement op.

Nu word ik geconfronteerd met 10 euro op de laatste factuur van KPN, vanwege 'opzegtermijn'. Ik was al jaren abonnee en volgens de OPTA is het opzegtermijn dan 1 maand. Solcon heeft natuurlijk niet gezegd dat ik per direct weg moest bij KPN, dus hadden ze die maand gewoon moeten handhaven en die 10 euro niet in rekening mogen brengen.

Absoluut walgelijke praktijken. Ik heb er een klacht over ingediend bij de Opta en ik heb de Klantenservice een brief gestuurd. Het adres is KPN Klachten, Maanplein 55, 2516 CK Den Haag. Ze hebben namelijk alle adresgegevens over klachtafhandeling van hun site gehaald en ze zijn ook niet te bellen.

Te triest voor woorden dat een bedrijf zich zo opstelt. Geen wonder dat KPN leegloopt.

Isa2010
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2010 21:50

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Isa2010 »

Desiree70 schreef:Onlangs had ik contact met Solcon, waar internet loopt. Ik wilde ook Telefonie via Solcon laten lopen. Dat werd keurig geregeld en Solcon zei mijn KPN-abonnement op.

Nu word ik geconfronteerd met 10 euro op de laatste factuur van KPN, vanwege 'opzegtermijn'. Ik was al jaren abonnee en volgens de OPTA is het opzegtermijn dan 1 maand. Solcon heeft natuurlijk niet gezegd dat ik per direct weg moest bij KPN, dus hadden ze die maand gewoon moeten handhaven en die 10 euro niet in rekening mogen brengen.

Absoluut walgelijke praktijken. Ik heb er een klacht over ingediend bij de Opta en ik heb de Klantenservice een brief gestuurd. Het adres is KPN Klachten, Maanplein 55, 2516 CK Den Haag. Ze hebben namelijk alle adresgegevens over klachtafhandeling van hun site gehaald en ze zijn ook niet te bellen.

Te triest voor woorden dat een bedrijf zich zo opstelt. Geen wonder dat KPN leegloopt.
Zeuren om een tientje en natuurlijk heeft het bedrijf het weer gedaan. En heb jij bewijs dan dat Solcon daadwerkelijk die maand opzegtermijn in acht genomen heeft? Geloof mij maar als ik zeg dat die kosten nav opzegtermijn echt niet berekend worden als de nieuwe provider niet per direct opzegt hoor.

Desiree70
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2009 14:52

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Desiree70 »

Isa2010 schreef:Zeuren om een tientje en natuurlijk heeft het bedrijf het weer gedaan. En heb jij bewijs dan dat Solcon daadwerkelijk die maand opzegtermijn in acht genomen heeft? Geloof mij maar als ik zeg dat die kosten nav opzegtermijn echt niet berekend worden als de nieuwe provider niet per direct opzegt hoor.
Beste Isa, waarom noem je dat meteen zeuren? Het is toch een rare gang van zaken?

trudievdhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2010 13:32

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door trudievdhoeven »

Ook ik heb KPN laten weten dat ik mijn mobiele abonnement wilde beëindigen omdat KPN ongevraagd mijn abonnement had omgezet van Flexibel naar Personal Sim en omdat ze steeds 12 ct per minuut/sms in rekening brengen ipv 11 ct per minuut/sms zoals omschreven staat bij mijn abonnement.

3 brieven gestuurd waarvan de laatste aangetekend met handtekening retour. Alleen op de 2e brief heb ik een reactie gehad. Maar KPN heeft niets gedaan met mijn klacht over het tarief, ze hebben alleen gereageerd op het feit dat ik het abonnement wil beëindigen. Maar niet, zoals ik verzocht had, kosteloos wegens de fouten van KPN en per direct, maar pas aan het einde van de looptijd van mijn contract.

Toen ik onlangs via de site van KPN vroeg wanneer ik bericht kon ontvangen op mijn aangetekende brief kreeg ik een mail terug met de mededeling dat ze deze niet hadden ontvangen, terwijl ik in het bezit ben van een uitdraai dat ze de brief wel hadden ontvangen en van de handtekening retour.

Afgelopen maandag heb ik dus weer gebeld om te vragen hoe dit zat en toen hadden ze de brief in een keer wel ontvangen.
Maar de dame aan de telefoon vertelde mij dat KPN niets met mijn brief ging doen omdat het volgens een meneer bij KPN (ene Eelco) de zaak was afgehandeld.

Dit is absoluut niet het geval. De meneer heeft telefonisch mij uitgelegd dat Personal Sim een toevoeging was van mijn abonnement maar aan het foutieve tarief heeft hij niets gedaan. Hij heeft hier ook niet op gereageerd.

De dame aan de telefoon zei dat het tarief echt wel goed werd berekend maar dat KPN al tijden een storing heeft in de omschrijving op MijnKPN van je abonnement maar dat ze dit er niet uit kunnen krijgen.
Met andere woorden, KPN heeft dus al minimaal sinds november vorig jaar daar een storing in zitten, wat ze niet kunnen oplossen.

Begin dit jaar heb ik daar ook al over gebeld en toen hebben ze mij 15 euro gecrediteerd en telefonisch de verzekering gegeven dat het tarief gecorrigeerd zou worden.
Nou, niet dus.
Je crediteert niet zomaar 15 euro lijkt mij, al zei die dame dat dit gedaan is uit coulance.

Volgens de dame aan de telefoon had ik verder maar 2 mogelijkheden.
Of het contract uitdienen of mijn contract afkopen. Verder kon ze niets voor mij doen.

Ondertussen heb ik mijn buik meer dan vol van KPN. Nog 1 maal zal ik ze via de site laten weten dat ik een schriftelijke reactie wil op mijn aangetekende brief waar ik ook om had gevraagd.
Doen zij dit niet dan ben ik genoodzaakt om de hele zaak over te dragen aan de Geschillen Commissie, want volgens een andere medewerker van KPN (afdeling mobiel) heb ik het recht om dit abonnement voortijdig kosteloos te beëindigen.

ROSA24
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2010 09:08

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door ROSA24 »

Beste mensen:
Opzeggen bij Kpn is heel makkelijk: niet telefonisch. Vind het berichtje Vandewilde ook prachtig. ooit een lesje recht gehad tijdens een van je studies?

Het feit dat het tegen de 350! berichten staan over telefonisch opzeggen vind ik schandalig.
Hoe komen jullie toch op het idee dat je telefonisch kan opzeggen? Een contract ga je toch ook niet telefonisch aan? Ik vermoed overigens dat jullie dit ook naar voren hebben gehaald tijdens een van de telefoongesprekken. " ik heb niks ondertekend dus heb ik ook geen contract bij de kpn". Wrm zeggen jullie dan wel telefonisch op?? dan onderteken je toch ook niks? De klantenservice is er om info en inlichtingen te geven.zo kunt u daar bijv. vragen hoeveel uw openstaande saldo is. Niet om wettelijke acties uit te voeren. Zij kunnen u bijv. vertellen dat u kunt opzeggen via het adres : kpn postbus 2547 3500 GM IN UTRECHT.
Indien u toch ( omdat u lui bent en geen geen brieven kunt schrijven) toch telefonisch wilt opzeggen, dan betaalt u gwn 10 cent per minuut. Maar goed als kpn in die kosten tegemoet komt dan is dat omdat ze toch een vd grootste telecombedrijven zijn. Ondanks dat blijft de nederlandse bevolking doen waar ze goed in zijn: KLAGEN.

Ik ben er overigens van overtuigd dat er hier voldoende mensen zijn die denigrerend doen tegenover de klantenservice medewerkers: vergis u echter niet het zijn studenten die de artsen van morgen zullen zijn.
NOgmaals mijn advies is zeg schriftelijk op, u zet bij de aansluiting toch ook uw handtekening? zo kunt u niet zeggen dat u niks heeft aangevraagd en zij niet dat u niks heeft opgezegd.
Nogmaals mijn opzegging is prima verlopen heb daar een bevestiging van ontvangen en ben netjes teruggebeld door hun nav mijn schriftelijke opzegging.

ROSA24
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2010 09:08

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door ROSA24 »

even kort samenvatten hoe een overstap wordt geregeld:
U laat uw nr overnemen dat moet anders komt dat nr te vervallen en heeft u geen telefoon meer ( en belt u binnen de 5 dagen om te zeggen dat zij en niet u een fout heeft gemaakt) Kpn is volgens de av verplicht diensten te leveren: dus wordt u abo omgezet naar adsl zonder vaste telefoonlijn. DIT MOET DOOR DE NIEUWE PROVIDER OOK STOPGEZET WORDEN ALS U DAT HEEFT AANGEVRAAGD. Zie overname van dns door OPTA. is niet iets van kpn. gebeurd dit niet: KPN HEEFT 5 miljoen klanten en kan niet uw verbinding id gaten houden en valt onder uw verantwoordelijkheid. ( regelgeving OPTA). uw kunt de onterechte kosten reclameren bij de nieuwe provider... maar kpn is vaak zo vriendelijk deze onterechte kosten toch te betalen. wat bij mij is gebeurd of ik ben verder geholpen omdat ik niet klaag

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door frenkievee »

ROSA24 schreef:Een contract ga je toch ook niet telefonisch aan?
Even zomaar een zin uit je lange verhaal. Dat is dus juist het grote probleem met veel contracten. Die zijn namelijk juist WEL telefonisch afgesloten. KPN is dan tenminste nog fatsoenlijk genoeg om de boel schriftelijk te bevestigen en na een paar dagen te bellen om te vragen of een en ander correct is weergegeven. Of dit is wat is afgesproken en zo.

Dus waarom zou je niet telefonisch mogen opzeggen als je wel telefonisch de halve wereld aan contracten kan afsluiten? Waarom kan de klantenservice van welk bedrijf dan ook, dan opeens niet een bandje starten waarop je je kunt afmelden? A la de aanmelding........

Marjon1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2010 11:19

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Marjon1984 »

KPN IS GEWOON 1 GROTE OPLICHTERIJ!!!!!

Ik ben al jaren klant van Hi (wat een onderdeel is van KPN)... ik wilde mijn abbonnement opzeggen en naar Vodafone overstappen. Dus ik belde de klantenservice om te vragen hoe dat precies zat (in jan 2010)... mijn abbo liep door tot juni 2010 dus ik kon het nu nog niet opzeggen.... meteen gevraagd als ik het op zou zeggen of mijn hi services (waar je dus extra voor betaald) ook meteen opgezegd zou worden. Ja dat was geen enkel probleem want in mijn contract stond dat ik het allebei op dezelfde datum had afgesloten en dat het dus ook op dezelfde datum zou verlopen.

Alles geregeld via Vodafone... liep helemaal vlekkeloos..... krijg ik tot mijn verbazing gisteren een brief van Hi dat ik nog 34 euro moet betalen voor het vroegtijdig beeindigen van het Hi services contract. Ik heb meteen naar Hi gebeld. Het eerste meisje wat ik eraan kreeg zei dat ze niks meer voor me kon doen, omdat ik al weg was bij hun. Ze ging me door verbinden en gooide zo de hoorn erop. Dus moest ik weer terugbellen met het gevolg dat ik weer 10 min aan de lijn kon hangen.

Het andere meisje wat mij aan het helpen was kon mijn gegevens zo naar boven halen via de pc en zag dat mijn contract van hi services al verlengd was en ze niks voor me kon doen.

Ik heb meteen het klachtenformulier ingevuld van Hi en opgestuurd via de mail. Nu kreeg ik vandaag een mail terug waarin staat dat mijn abbo stilzwijgend verlengd was en dat ik daarom deze kosten moest betalen. Maar dat kan gewoon niet... ik heb in jan al een keer opgezegd en het contract wat ik hier heb liggen staat dat die hi services precies dezelfde datum afloopt dat mijn hi abbonnment.

Kortom grote oplichters zijn het daar.... ik ben er nog niet klaar mee.....

Groetjes
Marjon

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

frenkievee schreef:
Dus waarom zou je niet telefonisch mogen opzeggen als je wel telefonisch de halve wereld aan contracten kan afsluiten? Waarom kan de klantenservice van welk bedrijf dan ook, dan opeens niet een bandje starten waarop je je kunt afmelden? A la de aanmelding........

je moet bij kpn juist telefonisch opzeggen hoor, via de mail of brief accepteren ze niet!

Lovage
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2010 13:28

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Lovage »

Ik had in Mei 2010 2× bedrijfs flexibel abbonement besteld, deze werd door een kourier tot 3× weer opnieuw meegenomen wegens niet kunnen tonen werkloon briefje, of omdat het om een particuliere rekening ging etc..

Hier was ik op gegeven moment zo spuug zat van dat hij ze wel weer mee kon nemen het het spul mocht annuleren, ik heb dezelfde dag nog met kpn mobiel gebeld dat ik de abbonementen stop wil zetten wegens bovenstaande reden, dit werd allemaal geregeld en was geen probleem.

Tot mijn verbazing kreeg ik 2 week later de 1ste factuur die al van mijn rekening af was gehaald, opnieuw kpn gebeld, werd klacht opgenomen dit zou 5week duren en het abbonement werd stop gezet maar dan werd het wel opgelost volgens deze aardige medewerker. (niet echt want rekeningen lopen gewoon nog door.... )

Sinds de dag van vandaag heb ik nogsteeds niks gehoord, dus heb weer een belletje gedaan, ja meneer, nee meneer duurt inderdaad wel erg lang, maar onze dienst opzeggingen is al gesloten u kunt maandag het beste om 09:00 uur terugbellen. (huh abbonement was toch al stop gezet?!? :shock: ).

Geld innen lukt meestal wel bij KPN, maar zodra je het geld wat je voor lucht betaald hebt terug wil mag je volgensmij wel 5 jaar wachten. :evil:

Daanhoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2010 16:10

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Daanhoek »

Hey allemaal,
Sorrt dat ik zo met de deur in huis kom vallen. Ben nieuw op deze site/forum maar ik ben dus ook een beetje klaar met KPN. Ze hebben goed internet maar de service & prijs valt me steeds meer tegen. Ik zit er dan ook aan te denken om mijn abonnement op te zeggen.
Nu zag ik een website waar ik mijn KPN abonnement opzeggen kan en gelijk over te stappen naar een andere provider. Heeft iemand ervaring met deze webpagina?? Ik vertrouw internet namelijk niet altijd en doe het liever telefonisch maar om nou weer 6 medewerkers aan de lijn te krijgen en een uur te wachten...
Groetjes Danielle

Gesloten