LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen bij KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DanTheUnit
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:24

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door DanTheUnit »

Daanhoek schreef:Hey allemaal,
Sorrt dat ik zo met de deur in huis kom vallen. Ben nieuw op deze site/forum maar ik ben dus ook een beetje klaar met KPN. Ze hebben goed internet maar de service & prijs valt me steeds meer tegen. Ik zit er dan ook aan te denken om mijn abonnement op te zeggen.
Nu zag ik een website waar ik mijn KPN abonnement opzeggen kan en gelijk over te stappen naar een andere provider. Heeft iemand ervaring met deze webpagina?? Ik vertrouw internet namelijk niet altijd en doe het liever telefonisch maar om nou weer 6 medewerkers aan de lijn te krijgen en een uur te wachten...
Groetjes Danielle
Welkom Danielle! overstappen wordt tegenwoordig vaak geregeld door de nieuwe partij. Hoewel ik ook wel s gehoord heb dat kpn dan dwarsligt ofzo... maar goed, probeer dat eerst eens!

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door richard1970 »

Ik heb na 22 dagen na mijn klacht, nog steeds geen antwoord ontvangen van KPN.
Mijn vertrouwen in KPN wordt met de dag kleiner.

Ik heb ze opnieuw aangeschreven op:
Postbus 58800
1040 JA AMSTERDAM

+

Prinses Beatrixlaan 400
2595 BK DEN HAAG

+

Postbus 13500
9700 EG GRONINGEN

+

Postbus 3000
2500 GA DEN HAAG

Begin er genoeg van te krijgen.
Als ze binnen 2 weken mijn internet niet activeren zoals op contract vermeld dan ga ik persoonlijk naar het hoofdkantoor en daar ga ik niet vrolijk zijn!!!!
:twisted:

abcdefghijklmnop

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Ik heb elders een vergelijkbare topic lopen. Ik heb telefonisch opgezegd, maar KPN bleef afschrijven. Als ik 1200 bel dan zeggen de medewerkers dat geregistreerd staat dat ik enkel gebeld heb om KPN mede te delen dat ik van plan was om over te stappen naar Ben, maar dat dat telefoontje niet bedoeld was om ook daadwerkelijk te beeindigen. Dus ik bel volgens KPN van: "Ja, hallo, ik ben van plan om mijn abonnement te beeindigen, maar ik wil niet dat het beeindigd wordt."

Verder zeggen ze dat de medewerker die ik sprak niet eens in staat is om mijn abonnement te beeindigen. Maar ik heb alle juiste knopjes ingedrukt, waarna ik die gozer dan aan de lijn krijg die mij vervolgens allerlei aanbiedingen doet om mij als klant te behouden. Daarop ben ik niet ingegaan en heb gezegd toch over te willen stappen. Die jongen zegde me toe dat het in orde gemaakt zou worden. Niet dus.

Het frustrerende is dat het gewoon geregistreerd staat in hun systeem, maar dat ze er hun eigen verwrongen uitleg aan geven.

KNP - Hi: Aangetekend opzeggen en de maand erna je bankrekening blokkeren.

mvbalkom
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2013 12:32

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door mvbalkom »

Iedereen die een zakelijke account neemt bij KPN moet zich maar eens goed achter de oren krabben. Je wordt letterlijk gegijzeld door de KPN als je ooit je contract wilt beëindigen ! Ik ben ongeveer 10 jaar klant waarvan al redelijk lang een ontevreden klant. We hebben al eens een half jaar zonder internet gezeten. Nu wil ik mijn contact beëindigen en heb ik alleen maar problemen om dit ordelijk te laten verlopen.
Elk jaar verlengt KPN stilzwijgend je contract met een opzeg termijn van 3 maanden, als je het contact wenst te beëindigen houden ze je aan het oorspronkelijke contact duur (zelfs eenzijdige contract wijzigingen gebeuren stilzwijgend !). Ons contract loopt tot Juni 2013 maar op dit moment kan ik dit met een opzeg van 3 maanden niet opzeggen! Het loopt door tot Juni 2013 (en niet maart of april !), en 3 maanden op voorhand moeten we dit opzeggen omdat we anders opnieuw een jaar aan het contact vast zit. Daarnaast weigert de KPN om een opzegging schriftelijk te bevestigen, dus hoe kan je hard maken dat je het contact wenst te beeindigen (duidelijke adressen voor een aangetekend schrijven is zelfs een probleem). Ik vraag me af of dit niet tegen de wettelijke bepalingen ingaan ? Ik ben een ieder geval van mening dat men bij KPN een zeer slechte, onpersoonlijke en niet klantvriendelijke service bieden, als je al kan spreken over service want het heeft veel weg van chantage !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN besteelt klanten; het hele internet staat er vol mee. Bekende materie; gebruik even de zoekfunctie van dit forum.

https://www.google.com/search?q=%22kost ... lr=lang_nl

jpsmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2013 16:01

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door jpsmit »

Beste mensen,

Hierbij een klein succesverhaal, onder het motto 'de aanhouder wint'.

Op 29 oktober 2012 typte ik mijn telefoonnummer in op de website van de KPN in het vakje 'Contract Opzeggen, Jouw telefoonnummer,' en klikte op de knop 'Bel me nu'. Meteen belde een KPN-medewerker me. Na een kort gesprek was het duidelijk dat ik bij mijn voornemen bleef de telefoonlijn op te zeggen. De KPN-medewerker vertelde me dat mijn abonnement zou stoppen op 28 november 2012. Binnen 5 tot 10 werkdagen zou ik een brief krijgen waarin mijn opzegging bevestigd zou worden.
Deze brief heb ik nooit gezien, maar dat is me toen ontgaan, omdat ik ervan uit ging dat de opzegging in kannen en kruiken was.

Half juni 2013 zag ik tot mijn verbazing dat de KPN nog steeds abonnementsgeld van mijn giro haalde via de automatische incasso. Ik schreef meteen een aangetekende brief naar:
KPN – Internet, Bellen en TV
Algemeen
Postbus 2547
3500 GM Utrecht
In de aangetekende brief zegde ik mijn KPN-abonnement opnieuw op. Ook voegde ik een tweede brief toe waarin ik netjes uitlegde wat er was gebeurd en vroeg mij het teveel betaalde abonnementsgeld vanaf 28 november terug te storten.

Ruim drie weken later, op 12 juli, ontving ik een brief dat mijn telefoon de dag daarvoor afgesloten was en mijn contract beëindigd.

Half september ontving ik de laatste factuur. Daaruit bleek dat De KPN abonnementsgeld geïnd had tot 10 augustus.

Een week later schreef ik een brief naar:
KPN Klachtencommissie
Postbus 2547
3500 GM Utrecht
Daarin schreef ik dat ik 'erg kwaad' was op de KPN omdat ik geen antwoord gekregen had op mijn aangetekende brief van half juni.
Ook vroeg ik de klachtencommissie het abonnementsgeld over de periode 29 november 2012 – 10 augustus 2013 terug te storten.

Weer drie weken later belde een dame van klantenservice KPN me op. Ze beloofde me het geld terug te storten. Op 21 oktober stond inderdaad het volledige bedrag, 168 euro, op mijn rekening voor ruim 8 maanden teveel betaalde abonnementskosten + BTW.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Prolix »

het motto "de aanhouder wint"' is niet van toepassing. Je hebt gewoon netjes de weg bewandeld zoals het hoort. Vind ik eigenlijk nog wel raar dat de KPN er zo lang over doet om te reageren. En helemaal raar vind ik dat je pas een paar maanden later merkt dat er nog wordt afgeschreven, maar goed.

Gesloten