LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen bij KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anikavdbergh
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2008 13:55

Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door anikavdbergh »

Op 23 juni 2008 wilde ik mijn abonnement bij KPN opzeggen. Na heel lang rondkijken op de website kon ik nog steeds geen adres vinden waar ik mijn opzegbrief naartoe kon sturen, dus enige optie: bellen met de klantenservice. Vervolgens heb ik twintig minuten moeten wachten om te spreken met een medewerker (a 10 ct per minuut) die vervolgens nieuw bleek te zijn en mij uiterst traag hielp. Zij zou de opzegging voor mij in orde maken.

Ik ging er in alle vertrouwen van uit dat dit netjes opgezegd was, maar nu krijg ik doodleuk alsnog een factuur van KPN en is mijn abonnement nog steeds niet opgezegd. Uiteraard moet ik weer bellen met de klantenservice om dit te regelen. Via de e-mail kun je niet opzeggen. Bovendien: geen excuus, geen 'o wat vervelend mevrouw, wij maken het voor u in orde'.
Komt er op neer dat ik nu doodleuk tm september nog abonnementsgeld moet gaan betalen en mijn opzegging schriftelijk ergens moet gaan doorgeven. (WAAR????)

Wie heeft er nog meer zulke ervaringen met KPN?! Kan Radar hier niet eens iets aan doen? Opzeggen zou toch net zo makkelijk moeten zijn als aanmelden!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door agro »

Hier www.antwoordnummer.nl vind je gratis 0800 nummer voor het betaalde 0900 nummer van kpn, heb je in ieder geval geen telefoonkosten (meer).
Klantenservice nummer is o.a. 0800-0234969

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aangetekend schriftelijk opzeggen is het beste, eventueel met ontvangstbevestiging. De adressen die ik heb van KPN zijn:
. NAW Bezoekadres hoofdkantoor: Koninklijke KPN N.V Maanplein 55 2516 CK Den
Haag
Postadres: Postbus 30000 2500 GA Den Haag ..

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door agro »

Volgens telefoongids volgend adres:

Konklijke KPN NV hoofdkantoor
Prinses Beatrixlaan 400
2595 BK 's-Gravenhage

Tel 070 3434343

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ga dan voor de zekerheid voor het postadres.
Wie wat bewaart heeft wat :) Op brief van KPN met bevestiging opheffing analoge lijn staat als postadres:
Postbus 30000
2500 GA DEN HAAG
De bijbehorende brief was ondertekend door de heer Middeldorp directeur klantencontact KPN.
Dus dat zou moeten kloppen.

Bij KvK kwamen diverse adressen naar voren. < zucht >

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Aan Anika,

Zou je mij wat gegevens willen toesturen waarmee ik jou kan vinden in t systeem (klantnummer en postcode met huisnummer bijv.)

Ik ben heel nieuwsgierig naar de situatie en wil kijken of ik evt. wat kan betekenen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door jelle. »

Wat voor abonnement probeer je op te zeggen? Mobiel? Vaste lijn?

joep62
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:32

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door joep62 »

KPN
t.a.v. Afdeling Klantreactie
Postbus 58800
1040 JA Amsterdam

Heb ze zelf net ook een brief geschreven
Nadat ze mij ook even proberen een oor aan te naaien

wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door wokkie »

Ik had 3 maanden geleden ook mijn mobiele abonnement opgezegd en wilde hem dan als prepaid gebruiken (heb ik ook duidelijk doorgegeven)

Afgelopen vrijdag was het 3 maanden geleden en ik kon helemaal niet meer bellen. Na navraag (25 minuten gewacht) had KPN een fout gemaakt en is de simkaart onbruikbaar en ben ik mijn nummer kwijt.

Ik moet maar een nieuwe sim-kaart kopen: "zei de telefoniste".

En bedankt :(

hhilte
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2008 13:00

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door hhilte »

Ook ik heb schriftelijk twee abonnementen opgezegd. Op 25-mei-2008 om precies te zijn. Gestuurd naar het adres dat op alle facturen staat vermeld: Maanplein 55 Den Haag. In de opzegging heb ik zelfs expliciet om een schriftelijke bevestiging gevraagd.

Vele maanden gebeurde niets (behalve vakantie dan). Op 13 september ben ik maar naar de KPN winkel gegaan, waar ik destijds de abonnementen had afgesloten (in Bussum). Daar werd mij verteld dat ik alleen telefonisch bij klantenservice (1200) kon opzeggen.

Vandaag, na een minuutje of 10, werd ik geholpen. Neen, het was duidelijk dat je alleen bij klantenservice op kan zeggen, dat had ik moeten weten, was algemeen bekend. O, ja opzegging gaat drie maanden duren, per eind-december dus!
Het feit dat ik reeds op 25-Mei had opgezegd en dat de 3 maanden al lang voorbij waren had hij geen oor naar. Tevens was, volgens het contract dat ik destijds afgesloten had, dat 1 maand. Volgens de medewerker had ik maar de algemene berichtgeving moeten volgen (In het buiitenland, waar ik destijds gedurende een jaar verbleef!).

Schriftelijke reactie van klachten graag naar de eigen KPN afdeling, zodat ze zichzelf kunnen krabben.

Ik heb nog een paar KPN abonnementen lopen, maar die hebben hun langste tijd nu gehad.

Een klant die meer dan 300 euro per maand verbeld!

Fredje
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2005 21:17

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Fredje »

Ook mijn ADSL willen opzeggen mbv voorbeeldbrief met als adres:
KPN
t.a.v. Afdeling Klantreactie
Postbus 58800
1040 JA Amsterdam

Na 3 weken toch maar even bellen. En de brief was toevallig(?) niet ontvangen...... Ik bedoel maar, altijd nabellen!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Beter nog: altijd schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen, kopie van brief maken. Niet vergeten toestemming tot automatische incasso in te trekken per ....
Staan op schriftelijke bevestiging einde contract met vermelding einddatum overeenkomst binnen uiterlijk 14 dagen, komt het niet dan bellen of z.n. naar geschillencommissie.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door agro »

Niet vergeten toestemming tot automatische incasso in te trekken per ....
Wil je er echt verzekerd van zijn dat er geen bedragen meer van je rekening worden afgeschreven door een bepaald bedrijf of instelling, laat dan bij je bank een selectieve blokkade leggen op je bankrekening(en) voor dit bedrijf of instelling, en je hoeft nimmer nog er op toe te zien dat nog enig bedrag wordt afgeschreven totdat deze blokkade wordt opgeheven.

rbrinks
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:22

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door rbrinks »

Ook ik ondervind problemen bij het opzeggen van een KPN mobiel abonnement. Na lang zoeken op de website begreep ik dat ik het nummer 1200 diende te bellen om mijn abonnement op te zeggen. Afgelopen zaterdag om 17.50 heb ik dat gedaan. Ik stond erg lang in de wacht, uiteindelijk kreeg ik pas om 18.20 een medewerker aan de lijn. Deze vertelde mij doodleuk dat de 'afdeling opzeggingen' om 18.00 sluit op zaterdag. Toen ik aangaf dat ik voor 18.00 had gebeld en hem vroeg mijn opzegging dan door te geven aan de 'afdeling opzeggingen', weigerde hij dit. Ik moest maar opnieuw bellen.

Vandaag weer gebeld. Na een half uur in de wacht te hebben gestaan en voor de derde keer een Phil Collins' muziekje voorbij te horen komen heb ik opgehangen. Ik heb KPN nu een email gestuurd. Geen ontvangstbevesting ontvangen. Nu maar hopen dat ze dit accepteren.

Ik begrijp niet waarom ik als ik mijn abonnement wil opzeggen eerst een uitgebreid keuze menu door moet, vervolgens lang moet wachten voor ik iemand te spreken krijg, deze persoon allerlei gegevens van mij vraagt en mij vervolgens doorverbindt met de 'afdeling opzeggingen' waardoor ik weer in een lange wachtrij kom.

Misschien kan E. Weis van KPN die hier ook in het forum staat hier op reageren? Tevens vraag ik mij af waarom ik, als ik iets wil bestellen bij KPN altijd meteen geholpen wordt!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

als u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opzegt, kopie van brief, meteen z.n. toestemming tot automatische incasso per datum intrekt.
Verzoek tot toezenden schriftelijke bevestiging einde contract met einddatum erin vermeld binnen uiterlijk 14 dagen toegezonden te krijgen.
Geeft aan dat mocht u geen schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen binnen deze termijn u dit als een geschil voorlegt aan de geschillencommissie telecommunicatie.

Bewijs-verzendbewijs en kopie brief goed bewaart. Dan moet het goed komen.
Bij fouten in de administratie kan u soms jaren later voor zeer onaangename verrassingen komen te staan in de vorm van onterechte facturen.

Een schriftelijke bevestiging einde contract tot in lengte der dagen bewaard, voorkomt dat u later mogelijk in de problemen komt.

gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door gateman »

Ben al 15 jaar een trouw abonnee van planet internet. Nu, omdat we overgaan op glasvezel het abonnement op 7 november opgzegd. Het contract loopt tot 12 januari 2009. Opzeggen kan helaas alleen maar telefonisch, dus dat heb ik gedaan. Werd keurig te woord gestaan en gezegd dat ik een bevestiging per brief zou krijgen. Deze heb ik dus nog steeds niet gehad. Begin me, zeker na het lezen van het forum me erg zorgen te maken, dus vandaag maar gebeld. Nou dat werd dus 6 keer bellen. Sorry, was het het antwoord elke keer, ons systeem ligt er uit. ja dat was gister ook al zo, werd me verteld. Een bedrijf als KPN die zelf niet eens z'n lijnen in orde kan hebben.....onbegrijpelijk! Er werd me verteld me geen zorgen te maken en nog een week te wachten. dat dacht ik dus niet. 12 december MOET ik opgezegd hebben. Dus vandaag voor alle zekerheid toch maar een aangetekende brief naar het hoofdkantoor gestuurd. Hoop dat het goed komt

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als schriftelijke bevestiging einde overeenkomst niet binnen uiterlijk 14 dagen komt, dan bellen en aangeven dat mocht deze binnen 1 week niet op de deurmat liggen, u dit als een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie Telecommunicatie + daar een klacht over indienen bij consuwijzer.nl

GeorgeSchultz
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 20:45

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door GeorgeSchultz »

Volgens mij hoeft het niet altijd fout te gaan ...

Vanwege een nieuwe glasvezel aansluiting heb ik besloten over te stappen van KPN naar een andere provider. De overstap wordt door de nieuwe provider geregeld, maar ik was wel benieuwd naar de opzegtermijn. Dit om dubbele betaling te voorkomen.

Via het nummer van de klantenservice kom ik in het belmenu eenvoudig uit bij de optie 'opzeggen'. Een vriendelijke dame geeft aan dat ik inderdaad per maand kan opzeggen.

Het is natuurlijk even afwachten of het hele traject zo netjes verloopt, maar tot zover een prima service van KPN.

Ook heb ik een paar maanden terug mijn KPN mobiele abonnement overgezet naar een KPN pre-paid contract. Ook dat verliep met 1 eenvoudig telefoontje.

Dus mijn ervaring zijn positief.

George

Fons2405
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2009 21:18

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door Fons2405 »

Ook ik heb problemen met KPN. Mijn mobiele abonnement ben ik aangegaan voor twee jaar, dit zou op 28 februari aflopen. Omdat er inmiddels veel andere aanbieders, die goedkoper zijn, bij gekomen zijn wilde ik overstappen met nummerbehoud. Op mijn aanvraag kreeg ik het antwoord dat er pas op 5 mei kon worden overgestapt met nummerbehoud. Bij de klantenservice van KPN wist men mij te melden dat ik een opzegtermijn van drie maanden had en dat mijn contract dus niet op 28 februari af kon lopen maar pas op 5 mei. Ik was in de veronderstelling dat wanneer een contract afloopt, je dat niet hoeft op te zeggen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn bij KPN.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzeggen bij KPN

Ongelezen bericht door jelle. »

Ik was in de veronderstelling dat wanneer een contract afloopt, je dat niet hoeft op te zeggen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn bij KPN.
Dat heeft niks met KPN te maken want op die manier werken alle mobiele aanbieders. Ik zal het proberen uit te leggen.

Op het moment dat je een mobiel abonnement afsluit (nieuw of verlenging) ga je een contract aan voor 1 of 2 jaar (of bij sommige zakelijke vormen eventueel 3 jaar). Dit betekent dat je in dit x aantal jaar contractuele verplichtingen hebt, dus niet tussentijds kunt opzeggen. Na die tijd heb je de mogelijkheid om te verlengen, bijvoorbeeld naar een sim-only abonnement of weer een abonnement met een nieuw toestel. Andere mogelijkheid is inderdaad met nummerbehoud overstappen naar een andere provider, echter zeg je dan op bij je eigen provider waarbij 3 maanden opzegtermijn in acht genomen moeten worden. Had je dus per 28 februari over willen zijn naar een andere provider dan had je dat al minimaal 3 maanden van te voren moeten regelen (of: het KPN abonnement alvast opzeggen en dan uiterlijk enkele weken voor beeindiging van het contract alsnog nummerbehoud aanvragen bij een andere provider).

Dat zijn de mogelijkheden van verlengen en opzeggen. Doe je echter niets, dan loopt het abonnement gewoon door met wat je had. Het stopt echter niet zomaar nee. Dat lijkt me ook niet erg klantvriendelijk wel, veel mensen zijn niet op de hoogte van hun contractduur en zouden dan zomaar ineens van de een op de andere dag worden afgesloten?!

Oftewel "het aflopen van een contract" betekent dus geen beeindiging, maar het einde van de contractuele verplichtingen waarna de klant vrij is om er 'iets' (zie bovenstaand verhaal) mee te doen.

Gesloten