LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
W.vdgraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2017 16:01

Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door W.vdgraaf »

Ik kreeg een brief van Tele2 dat mijn abonnement per 1 juni -2017 ging vervallen ik heb een maand van te voren aan gegeven geen gebruik van hun diensten meer te willen maken.. dus opzeggen
Nu willen zei mijn abonnement niet stoppen wat die brief ging volgens hun over het 3G netwerk ,ze gaan over naar 4 G ,maar daar staat niets over in die brief.
Ik ben het hier niet mee eens wat moet ik doen . Tele 2 doet niets
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2017 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

W.vdgraaf schreef:Ik kreeg een brief van Tele2 dat mijn abonnement per 1 juni -2017 ging vervallen ik heb een maand van te voren aan gegeven geen gebruik van hun diensten meer te willen maken.. dus opzeggen
Nu willen zei mijn abonnement niet stoppen wat die brief ging volgens hun over het 3G netwerk ,ze gaan over naar 4 G ,maar daar staat niets over in die brief.
Ik ben het hier niet mee eens wat moet ik doen . Tele 2 doet niets
U ontving een brief dat uw abonnement gaat vervallen per 1 juni. Als het abonnement wordt stopgezet, waarom zou u dan nog eens apart aangeven geen gebruik van hun diensten meer te willen maken? En hoe kan het dat ze het abonnement wat ze zelf stopzetten ineens niet meer willen stoppen?
Er mist een hoop relevante informatie.
Is het niet zo dat Tele2 stopt met uw oude abonnementsvorm op 3g basis en ze u een voorstel gedaan hebben voor een nieuw 4g abonnement? In de brief staat een datum tot wanneer u kunt reageren. Klopt dit?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Hatertje »

U kunt het contract alleen ontbinden (binnen de contractperiode) als de voorwaarden in uw nadeel wijzigen. Als Tele2 u een kosteloze upgrade naar 4G geeft, kunt u het contract niet ontbinden. De wijziging is immers niet nadelig voor u.

W.vdgraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2017 16:01

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door W.vdgraaf »

Nee in de brief staat niet dat ik over gaat naar 4G
Alleen dat mijn abonnement verloopt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

W.vdgraaf schreef:Nee in de brief staat niet dat ik over gaat naar 4G
Alleen dat mijn abonnement verloopt.
Met welke reden heeft u dan aangegeven dat u geen gebruik meer wilt maken van hun diensten. Het abonnement verloopt dan toch gewoon?

Verwijderd

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

NeoDutchio schreef: Met welke reden heeft u dan aangegeven dat u geen gebruik meer wilt maken van hun diensten. Het abonnement verloopt dan toch gewoon?
Nou, het contract wordt dan stilzwijgend verlengt! Dus goed dat TS heeft aangegeven geen gebruik meer te willen maken van hun diensten. Dat dat alleen zou gelden voor 3G en niet voor 4G snap ik dan weer niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JohnTheBassist schreef:
NeoDutchio schreef: Met welke reden heeft u dan aangegeven dat u geen gebruik meer wilt maken van hun diensten. Het abonnement verloopt dan toch gewoon?
Nou, het contract wordt dan stilzwijgend verlengt! Dus goed dat TS heeft aangegeven geen gebruik meer te willen maken van hun diensten. Dat dat alleen zou gelden voor 3G en niet voor 4G snap ik dan weer niet.
Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.

Verwijderd

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

NeoDutchio schreef: Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.
Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

JohnTheBassist schreef:
NeoDutchio schreef: Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.
Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.
Gelukkig maar!

Verwijderd

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

GJvdZ schreef:
JohnTheBassist schreef: Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.
Gelukkig maar!
Oh, dat ben ik helemaal met u eens hoor! :lol: Anders zouden heel veel mensen zomaar ineens hun nummer kwijt zijn ;)

Lang verhaal kort (wat ik bedoel met: uit eigen ervaring): ik had een abbo bij Vodafone (jaar of 8 geleden) met een bepaalde telefoon voor 2 jaar. Na anderhalf jaar heb ik een andere abbo afgesloten bij KPN met een nieuwe mobiel en ik wilde mijn oude abbo bij Vodafone laten verlopen. Gewoon, na 2 jaar zou het dan klaar zijn. Dat nummer van Vodafone heb ik dus ook 6 maanden niet meer gebruikt. Maar toch besloot Vodafone het abbo te verlengen. "Ik had maar moeten opzeggen".
Tja, in dát geval denk ik: nu gebruiken jullie iets dat bedoeld is om de consument te helpen (omdat anders veel consumenten die vergeten hun abbo te verlengen hun nummer kwijt zijn) voor iets om jullie zelf mee te verrijken.

Kortom: providers verlengen stilzwijgend het contract. Vandaar dat TS na het bericht van Tele2 besloot om Tele2 te laten weten geen gebruik meer te willen maken van hun diensten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JohnTheBassist schreef:
GJvdZ schreef:
JohnTheBassist schreef: Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.
Gelukkig maar!
Oh, dat ben ik helemaal met u eens hoor! :lol: Anders zouden heel veel mensen zomaar ineens hun nummer kwijt zijn ;)

Lang verhaal kort (wat ik bedoel met: uit eigen ervaring): ik had een abbo bij Vodafone (jaar of 8 geleden) met een bepaalde telefoon voor 2 jaar. Na anderhalf jaar heb ik een andere abbo afgesloten bij KPN met een nieuwe mobiel en ik wilde mijn oude abbo bij Vodafone laten verlopen. Gewoon, na 2 jaar zou het dan klaar zijn. Dat nummer van Vodafone heb ik dus ook 6 maanden niet meer gebruikt. Maar toch besloot Vodafone het abbo te verlengen. "Ik had maar moeten opzeggen".
Logische, dat is conform de dienst die je afneemt. Een vaste periode van 2 jaar en dan stilzwijgende verlening van 1 maand. Dat je 6 maanden niet hebt gebeld is iets wat ze niet moeten/willen controleren. Je bent vrij om het nummer wel/niet te gebruiken. Vodafone had dus gelijk je had gewoon moeten opzeggen, dit is bij KPN of welke provider niet anders.
JohnTheBassist schreef: Tja, in dát geval denk ik: nu gebruiken jullie iets dat bedoeld is om de consument te helpen (omdat anders veel consumenten die vergeten hun abbo te verlengen hun nummer kwijt zijn) voor iets om jullie zelf mee te verrijken.
Heeft niets te maken met verrijken, je moet de dienst gewoon opzeggen per einde contract, dit kan veelal ook 6 maanden vooraf.
JohnTheBassist schreef: Kortom: providers verlengen stilzwijgend het contract. Vandaar dat TS na het bericht van Tele2 besloot om Tele2 te laten weten geen gebruik meer te willen maken van hun diensten.
Dat kan maar dan zul je van Tele2 een afkoopnota ontvangen voor de restende periode die je nog hebt te gaan (aflossing toestel e.d.). Of gewoon per einde van de contract periode, maar gezien er geen verslechtering van de overeenkomst is (3G wordt 4G) kun je niet opzeggen terwijl je nog in het contract zit.

Verwijderd

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dat weet ik nu inderdaad ;) Zoals gezegd was dit een jaar of 8 geleden.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Boesta »

Hatertje schreef:U kunt het contract alleen ontbinden (binnen de contractperiode) als de voorwaarden in uw nadeel wijzigen. Als Tele2 u een kosteloze upgrade naar 4G geeft, kunt u het contract niet ontbinden. De wijziging is immers niet nadelig voor u.
De wijziging naar 4G kan wel nadelig zijn. Niet alle toestellen zijn geschikt voor 4G.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Boesta »

JohnTheBassist schreef:
NeoDutchio schreef: Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.
Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.
Als iemand niets onderneemt wordt het abonnement inderdaad (stilzwijgend) verlengt. Maar dan is het wel opzegbaar per maand.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?

Ongelezen bericht door Hatertje »

Boesta schreef:
Hatertje schreef:U kunt het contract alleen ontbinden (binnen de contractperiode) als de voorwaarden in uw nadeel wijzigen. Als Tele2 u een kosteloze upgrade naar 4G geeft, kunt u het contract niet ontbinden. De wijziging is immers niet nadelig voor u.
De wijziging naar 4G kan wel nadelig zijn. Niet alle toestellen zijn geschikt voor 4G.
Eens. Ik lees net de website van Tele2 en zie dat ze overgaan op 4G only. In dat geval zal TS inderdaad over een 4G toestel moeten beschikken. Ik was in de veronderstelling dat 3G intact zal blijven.

Gesloten