LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging contact tele-2 mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nleenders
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 19:25

Opzegging contact tele-2 mobiel

Ongelezen bericht door nleenders »

In januari 2009 heeft mijn vader (op naam van mijn moeder) een 2 jarig contract afgesloten bij tele-2 mobiel. Helaas is mijn vader overleden en proberen wij nu met man en macht van het contract af te komen. Wij hebben diverse malen een mail verzonden en telefoniche contact gehad met de klantenservice maar deze willen onder geen enkele voorwaarden het contract beeindigen. Wij hebben bewust contact opgenomen voor dat er financiele problemen ontstaan omdat mijn moeder de maandelijkse laten niet kan dragen, en bijna niet belt. Maar daar heeft tele-2 geen begrip voor.
Heeft iemand een advies of heeft iemand hier ervaring mee?

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Opzegging contact tele-2 mobiel

Ongelezen bericht door Yme »

Wat geeft Tele2 als reden op om niet akkoord te gaan met de opzegging?

Als er nog steeds gebruik gemaakt wordt van het mobiel nummer dan vind ik het niet zo vreemd dat Tele2 het contract niet wil beeindigen. In dat geval lijkt het me wel verstandig om het abonnement over te zetten op naam van de nieuwe gebruiker.

Ben je het niet eens met de reden waarom zij de opzegging weigeren, of is de reden misschien zelfs onbekend, dan adviseer ik je om een nette brief te sturen naar Tele2 t.a.v de afdeling klachten (Postbus 70041, 9704 AA Groningen) met een kopie van de overlijdensakte.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Opzegging contact tele-2 mobiel

Ongelezen bericht door vipserv »

Beste nleenders

voor ik verder ga, gecondoleert met je vader.

helaas heb ik minder goed nieuws over deze zaak, de enige reden om een abbonnement tussentijds te beeindigen is overlijden van de contractnemer. dit is in dit geval je moeder. dit betekend dus dat het niet mogelijk is om dit contract op te zeggen.

verder vind ik het erg rot dat er mede door zo'n abbonnement financiele problemen ontstaan. wat ik zou doen is eens navragen hoe er gedacht wordt over afkopen van dit abbonnement. deze kosten vallen vaak erg mee ten opzichte van het door laten lopen van dit contract.

Succes!

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Opzegging contact tele-2 mobiel

Ongelezen bericht door Dragoon »

deze kosten vallen vaak erg mee ten opzichte van het door laten lopen van dit contract.
Helaas is dit niet helemaal juist, je betaalt namelijk bij het afkopen van het abbonement de resterende maanden die je nog verschuldigt bent in 1 keer.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Opzegging contact tele-2 mobiel

Ongelezen bericht door vipserv »

in dat geval kan je het beter door laten lopen maar wel alvast opzeggen. wel vind ik dit raar als dit zo zou zijn.

Bij t-mobile betaal je het resterende openstaande bedrag van de waarde van het meegeleverde toestel op het moment van aanschaf min de kosten die je ervoor bij betaald hebt.

nleenders
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 19:25

Re: Opzegging contact tele-2 mobiel

Ongelezen bericht door nleenders »

Bedankt voor de tip, ik zal het een navragen bij tele-2 of dat je het totaal bedrag moet betalen tot einde van het contract, of dat er een soort van coulance korting in zit.

Gesloten