LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stefanie.centen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2020 14:30

Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door stefanie.centen »

:evil:

In December 2019 heb ik voor mijn vader zijn vaste telefonie-abbonement van KPN opgezegd. Vader verbleef toen al enige tijd op een psycho-geriatrische afdeling en wist niet eens meer hoe hij moest bellen.
Vandaar dus de opzegging, telefonisch geregeld destijds.
We gingen er vanuit dat het werd geregeld, zoals ook werd medegedeeld.

Hele poos niet meer aan gedacht vanwege alle zorgen om en, in April, het overlijden van pap.
Totdat we in Juni een bankafschrift tegenkwamen met afschrijving van KPN. Na een grondige check bleken er ook in Februari en April afschrijvingen te zijn geweest.

Ik heb daarop gebeld met KPN; 1000 excuses natuurlijk en toezegging dat het opgelost ging worden. Vervolgens bleef het stil.

Totdat.... er in Augustus wéér een afschrijving kwam! Het totaal van alle bedragen kwam nu op een dikke 300 euro.

Nu maar eens de chat geprobeerd; daar zijn ze nog het meest menselijk, zo bleek.
Contact gehad met een aardige dame.
Ik zou teruggebeld worden.

Dat was afgelopen maandag; er werd gebeld toen ik niet thuis was natuurlijk, maar met mijn man is overeengekomen (dit hebben we ook zwart op wit) dat ik deze week nog teruggebeld zou worden door iemand van de klantenservice...

Helaas pindakaas; geen belletje gehad, en er is ook nog steeds geen cent teruggestort🙄

Hup, weer de KPN-chat opgestart, ben nu inmiddels toch best wel pis-link, en wil geen genoegen meer nemen met enkel de terugstorting van de onterechte overschrijvingen.
De behulpzame telefonist zag in het systeem dat de klacht in behandeling was, maar kon verder ook niet veel voor me betekenen.

Word hier zoooooo ziek van 😵
Zal mij benieuwen wanneer ik word teruggebeld...
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2020 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat u de bankafschriften niet regelmatiger gecontroleerd hebt.

Maar de klacht is in behandeling, dus maar even geduld hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar wat raar !
Dec 2019 opgezegd en alleen nog februari, april , juni en augustus 2020 afschrijvingen gezien?
Gaat dat 2 maandelijks dan?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, KPN doet dat per twee maanden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Leg je klacht aan KPN klantenreacties CMT voor. De afhandeling van die afdeling is prima.

Te bereiken op
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/k ... 9a0f02f547

sake1987

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Even een officiële aangetekende brief met kopie akte van overlijden opsturen. Tevens deze even via de mail sturen.
Heb dit vorig jaar, toen mijn vader is overleden ook gedaan, alles keurig verwerkt

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zonde van geld en moeite. Dit soort documenten kun je prima fotograferen en dan per mail versturen. Als het al nodig zou zijn.

plincky
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2018 14:56

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door plincky »

U kunt toch het geld storneren bij de bank , dat kan bij de Rabo bank tot 8 wkn. na de
afschrijving , gegarandeerd dat ze reageren .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door berndv »

plincky schreef:
07 sep 2020 14:49
U kunt toch het geld storneren bij de bank , dat kan bij de Rabo bank tot 8 wkn. na de
afschrijving , gegarandeerd dat ze reageren .
Ja joh, goed advies. Kunt u ook aangeven wat voor reactie u dan krijgt? Ik wel, een incassoprocedure. Dergelijke processen zijn volledig geautomatiseerd en bij het storneren van een betaling volgt er volledig automatisch een herinnering en alle verdere stappen. Daar komt geen mensenhand aan te pas die gaat kijken of er mogelijk bij een andere afdeling klachten spelen.

Natuurlijk ben je na opzegging geen betaling verschuldigd, maar ik lees nergens dat ts ergens een bevestiging heeft ontvangen van de opzegging. Zonder zwart op wit bewijs van beeindiging van de overeenkomst, zul je niet heel ver komen.

Ik lees ook nergens dat er officieel melding is gemaakt van het overlijden, dus ook op grond daarvan kan je ze niet aanpakken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opzegging KPN-abonnement lukt niet, veel onterechte afschrijvingen

Ongelezen bericht door moederslink »

Niks storneren, daar komt gedonder van.
De overlijdensakte scannen en opsturen met het verzoek zsm de onterechte afschrijvingen terug te storten.
Is de opzegging in december wel bevestigd?
Anders maar uw verlies nemen misschien?

Gesloten