LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegtermijn abbonement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dawid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:49

Opzegtermijn abbonement

Ongelezen bericht door dawid »

Beste lezers.

KPN belt mij net betreft de overname van debitel of iets dergelijks, in ieder geval, het gaat even over mijn abbo.

6-6-2007 tot 6-6-2009 loopt mijn 2jarig abbonement.

Ik dacht net even meteen mn abbo op te zeggen. Maar wordt geconfronteerd met mijn 3 maanden opzegtermijn. Het kabinet wil af van deze stilzwijgende verlengingen. Ik wil graag weten of de opzegtermijn van 1 maand al in werking is getreden, en zo ja, waar ik het bewijs kan vinden, in een wetswijziging ofso..

Iemand die mij hier meer over kan zeggen?

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Opzegtermijn abbonement

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Nee is nog niet gewijzigd.
Je hebt gewoon nog 3 maanden opzegtermijn bij de providers.
Dus als je vandaag opzegt dan loopt je abonnement op 21-06 af.

dawid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:49

Re: Opzegtermijn abbonement

Ongelezen bericht door dawid »

Weet iemand wanneer dit kabinet een keer beslissingen gaat nemen over deze wetswijziging. Over dit zielige gedoe van telefoonmaatschappijen die de consument geld afhandig proberen te maken. Ze hebben totaal geen extra kosten wanneer je het 1 maand van te voren opzegd!

Als iemand iets weet, tell me pls.

gegroet

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opzegtermijn abbonement

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens mij ben je hooguit een maand langer aan ze gebonden.
Na afloop van een contract, of dit nu 1 of 2 jarig is kun je per maand opzeggen.
Je hebt dan nog wel die drie maanden opzegtermijn, of het nu zo is dat je (als je vandaag 22/3 opzegt) dan per 6-07 a.s. weg bent of op 22-06 weet ik niet zeker.
Naar mijn idee hanteren ze elke maand de begindatum van het contract, dus in jouw geval de 6e van elke maand, mits 3 maanden vooruit opgezegd.

In dat geval ben je 1 maandje langer klant dan je gehoopt had.

In de voorlaatste aflevering van Kassa werd er over gesproken dat deze wet per 1 juli a.s. in zou gaan.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzegtermijn abbonement

Ongelezen bericht door jelle. »

Je hebt dan nog wel die drie maanden opzegtermijn, of het nu zo is dat je (als je vandaag 22/3 opzegt) dan per 6-07 a.s. weg bent of op 22-06 weet ik niet zeker.
Dat laatste klopt. Na afloop van het contract kun je op ieder moment opzeggen, met inachtneming van 3 maanden opzegtermijn vanaf die datum. Zou je dat vandaag doen dan wordt het dus 23/06. Met uiteraard de datum waarop het contract afloopt als vroegste mogelijkheid, als je dat 3 maanden (of meer) geleden al had gedaan.

Gesloten