LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange Sucks

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kimmberley
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2007 18:18

Orange Sucks

Ongelezen bericht door Kimmberley »

Vandaag ben ik het zat.
Ik heb sinds januari 2007 al problemen met Orange. Ik zal hieronder de brief neerzetten die ik vandaag ook aan Orange gestuurd heb. In die brief staat het hele verhaal:


5 januari 2007 heb ik een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft met daarbij een Orange abonnement.
Bij thuiskomst heb ik direct de nummerbehoudkaart ingevuld die in het pakketje bij de nieuwe simkaart zat en opgestuurd.
Ik was volledig op de hoogte dat er drie maanden opzegtermijn waren, waarvan ik dus 1 maand dubbele kosten zou moeten betalen. Ik ben daar mee akoord gegaan. Dat was geen probleem.

Tijdens een verhuizing ben ik mijn simkaart kwijt geraakt. Er is een nieuwe aangevraagd die ik opgehaald heb bij Belcompany op de Spaklerweg in Amsterdam. De man die mij hielp verzekerde me ervan dat ik alleen de nummerbehoudkaart in hoefde te vullen en dat dan alles in orde zou komen, alleen zou het iets langer kunnen duren. Ook geen probleem, het kwijtraken van de eerste simkaart was tenslotte mijn eigen fout. Ik heb toen voor de tweede keer een nummerbehoudkaart ingevuld en opgestuurd.

De 1e keer dat ik met Orange gebeld heb was op 29 mei 2007.
Ik wachtte totdat mijn Hi simkaart niet meer zou werken, maar hij bleef het doen.
Een van de medewerkers vertelde me dat de aanvraag voor nummerbehoud niet goed doorgekomen was.
Ik zou nogmaals een aanvraag moeten doen. Op mijn vraag of er contact met mij opgenomen kon worden op een ander nummer dan het mobiele nummer van Orange, werd geantwoord dat dat niet mogelijk was. Ik zou gewoon af en toe de simkaarten moeten verwisselen om te zien of Orange al contact had opgenomen...
Wederom heb ik dus een nummerbehoudkaart ingevuld en opgestuurd.

De 2e keer dat ik gebeld heb was op 26 juni 2007.
Orange zou geprobeerd hebben contact met mij op te nemen maar ik was niet bereikbaar.
Dat kan kloppen omdat ik mijn Hi simkaart in gebruik had.
Weer hetzelfde verhaal. Ik moest nogmaals een nummerbehoudkaart invullen. Ze hadden het klantennummer van Hi nodig.
Dat heb ik gegeven en er zou een nieuwe "case" aangemaakt worden. Alles zou in orde komen als ik nog 1 maal de aanvraag voor nummerbehoud zou doen.
Dit keer heb ik dat via het internet geprobeerd aangezien via de post al 3 keer mislukt was.

De 3e keer heb ik gebeld op 5 juli 2007.
Voor de zoveelste keer kreeg ik te horen dat er iets niet goed was gegaan.
Ik zou nogmaals een nummerbehoudkaart in moeten vullen om het in orde te maken.
Dit heb ik met frisse tegenzin voor de 5e (!) keer gedaan.

Voor de 4e keer heb ik gebeld op 23 juli 2007.
Inmiddels zijn we dus een half jaar verder voor alle duidelijkheid.
De medewerker die ik dit keer aan de lijn had kon ineens met "1 druk op de knop" zorgen dat mijn nummerbehoud aangevraagd werd zonder dat ik nogmaals een formulier in moest vullen. En hij zou kijken wat hij verder nog kon doen.
Ook vertelde deze medewerker mij dat het geen probleem was om contact met mij op te nemen via een ander nummer dan dat van Orange. Vreemd aangezien mij 3 keer verteld is dat dat niet mogelijk was.

Dezelfde medewerker heeft mij teruggebeld met het verhaal dat ik zelf even contact op zou moeten nemen met KPN/Hi.
Misschien zouden ze bereid zijn de 3 maanden opzegtermijn te laten vervallen.
Dit heb ik gedaan en uiteraard gingen ze daar niet mee akoord. De medewerker van Hi moest lachen dat Orange het nu bij hen neerlegt terwijl Orange degene is die fouten heeft gemaakt.
Volgens hem kon ik beter Orange terugbellen en erop staan dat ze me die 5 maanden gratis abonnee laten zijn aangezien ik toch nog niet met de sim kaart bel en ik hun dus niets kost. Heel duidelijk.

Vervolgens Orange weer teruggebeld.
Wederom mijn hele verhaal uitgelegd. Deze medewerker van Orange ging overleggen met de supervisor.
Helaas konden zij niets voor mij betekenen.
Het zou voornamelijk mijn eigen fout geweest zijn dat het nu zo loopt.
Ik moet gewoon tot 22 oktober betalen bij Orange EN bij Hi.

Ik vind het werkelijkwaar ongelovelijk dat er niets is waar Orange mij bij kan helpen en dat er gezegd wordt dat het mijn eigen fout is.
Hoe kan dit in hemelsnaam mijn eigen fout zijn? Ik heb 4 keer een nummerbehoudskaart per post gestuurd en ook nog eens eenmaal per email. Dat is dus 5 keer niet goed aangekomen. Ik heb ontzettend vaak zelf moeten bellen wat ook handen vol geld heeft gekost.
En pas vanmorgen had ik een goede medewerker aan de lijn die ineens dat nummerbehoud zo kon regelen met "1 druk op de knop." Ik ben tegen iedereen netjes en beleefd gebleven dus ook daar kan het niet aan liggen.
Maar evengoed is het mijn fout.... En moet ik dus 7 maanden dubbele kosten betalen in totaal.
Waarna ik vervolgens nog 1,5 jaar vast zit aan Orange. Want zo voelt het op dit moment.

Ik ben erg kwaad en teleurgesteld. En ik voel me ontzettend in de maling genomen. Ik hoop op begrip, dat ik dit niet zonder slag of stoot kan laten gebeuren.
Dit is mijn laatste poging om toch nog samen een goede oplossing te vinden waarbij iedereen tevreden is.
Ik hoop dan ook dat die oplossing er komt en ik geen verdere stappen meer hoef te ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Mevr K.M. Listing.

Dit was dus die brief.
Ik ben erg benieuwd wat ze hier verder nog aan gaan doen. Ik verwacht weinig.
Ik zal gewoon die 7 maanden dubbel moeten betalen...
Belachelijk!! Ik raad dus iedereen aan om alles wat ze naar Orange versturen dat aangetekent te doen.
Vreemd dat de postbode wel 4 keer de weg kwijt was en dat zelfs emails niet aankomen.
Heel frustrerend.
Wat ik wil bereiken met deze email?
Mensen waarschuwen! Neem GEEN ABONNEMENT BIJ ORANGE!

Bedankt voor het lezen van mijn lange mail.
Kim Listing.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Orange Sucks

Ongelezen bericht door pinky »

sorry hoor dat ik misschien een beetje bot overkom ! :oops: maar als je eerder had gekeken op het forum had je, jezelf alle ellende kunnen besparen.

Orange is gewoon 3x niks.
- geen bereik met je mobiele telefoon abonnement
- ze nemen je nummer behoud niet over
- en de rest

vr gr

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Orange Sucks

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

@Kimmberley

Wanneer je reeds een opdracht voor nummerbehoud hebt ingediend kun je al helemaal geen nieuwe nummberhoud kaart meer gebruiken tot de 1e nummerbehoud is voltooid.

Voor nummerbehoud staat normaalgesproken 10 werkdagen, zelf heb ik ruim 1 1/2 maand moeten wachten maar werd dit gecompenseerd met mijn abonnementskosten nadat nummerbehoud werd voltooid. Hierover kun jij het dus ook hebben wanneer e.e.a. opgelost is.

Nummerbehoud kun je beter via de website doen van Orange, veelal werkt dit gemakkelijker en sneller en kan men niets kwijtraken ook.


@pinky
Als ik alles op het forum zal moeten lezen dan blijft er weinig meer over qua keus over alle telecom provider is wel iets terug te vinden dus conclusie?: Kies nooit voor KPN, Telfort, Vodafone, Orange, T-mobile en Tele2. Oh nu is er geen andere operator meer over ....

1) Qua dekking heb ik met orange trouwens weinig problemen.
2) Nummerbehoud tot 2 keer toe uitgevoerd.
3) Met ieder probleem ruim 1 maand gratis abonnement (en dat al meerdere malen). (gratis abonnement = € 50,00 !).

Vergoeding van de abonnementskosten zie ik KPN, Vodafone, Telfort en T-Mobile overigens niet eens doen... die schuiven de schuld in 99,9% van alle gevallen op de klant. Orange erkent problemen veelal zelfs!

Ivo-S
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2007 01:01

Re: Orange Sucks

Ongelezen bericht door Ivo-S »

Orange, 1 en al RAMP. Bereik is superslecht, vaak gewoon GEEN dekking terwijl er 3 masten in de buurt zouden zitten! 3 simkaarten verder nog steeds het probleem! Ik kan al heel lang niet bellen, zelfs mijn telefoon moest volgens hun gerepareerd worden, maar nu zit ik men een leentoestel en heb ik WEER geen bereik. Al mijn abbonements-tegoed van ruim 100 euro is gewoon WEG! Het zou na een week weer terug komen maar het is er nog steeds niet! En de schadevergoeding? 5 euro!
Echt belachelijk

Gesloten