Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Icasheb
Berichten: 174
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Icasheb » 20 mar 2019 13:17

Alsof iemand daar bij Vodafone specifiek elk contract inkijkt om te zien of de klant nog goed betaal. Zijn ze nog wel even bezig en bovendien is dit privacy schending. Vodafone hielt zich gewoon aan de afspraak.

Lady1234
Berichten: 7671
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 mar 2019 13:49

fonsflons schreef:
20 mar 2019 12:13
Beetje krom is het natuurlijk wel, als er een verhoging is weten ze je ook te vinden. Maar goed, het is geen verplichting en daarom 'begrijpelijk' dat ze maximaal incasseren.
Ze incasseren niet maximaal. Ze incasseren het afgesproken bedrag.

fonsflons
Berichten: 870
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door fonsflons » 20 mar 2019 13:51

Als 'dezelfde' dienst onder een andere naam voor 1/3 word verkocht incasseren ze dus wel maximaal. Pas als er ook een variant is van 'dezelfde' dienst die nog duurder is incasseren ze niet maximaal.

Het maximum voor deze dienst is 100. Het minimum 35. TS betaald 100, dus maximaal. (zoals afgesproken)

Lady1234
Berichten: 7671
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 mar 2019 13:54

Misschien was dat abonnement, voordat de Ts dat afsloot, nog wel duurder. Weet u veel? En betaalt iemand die ook zit te slapen € 110 per maand.

fonsflons
Berichten: 870
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door fonsflons » 20 mar 2019 14:01

Als die 110 betaald verschuift het 'maximaal' naar hem en verdwijnt dit bij TS. Die zit dan op bijna maximaal. Tenzij Lady er nog een vierde fictieve figuur bij haalt :)

Moneyman
Berichten: 12004
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 mar 2019 11:30

Of het maximaal is, is totaal irrelevant. Het enige relevante is dat het simpelweg het overeengekomen bedrag is.

kweenie
Berichten: 14202
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door kweenie » 21 mar 2019 12:36

fonsflons schreef:
20 mar 2019 13:51
Als 'dezelfde' dienst onder een andere naam voor 1/3 word verkocht incasseren ze dus wel maximaal. Pas als er ook een variant is van 'dezelfde' dienst die nog duurder is incasseren ze niet maximaal.

Het maximum voor deze dienst is 100. Het minimum 35. TS betaald 100, dus maximaal. (zoals afgesproken)
Het gaat niet om de zelfde dienst. Het gaat om 'vrijwel' de zelfde dienst, die voor TS dus ongunstig uitpakt.

En, eerlijk gezegd, als ik een paar jaar onder een steen had geleefd, dan had ik nu waarschijnlijk ook nog steeds een abonnement voor, pak m beet, 15 euro zonder enige bel- of databundel is dat de telecom maatschappij te verwijten of zit je zelf ook wel eens af en toe kunnen kijken wat voor abonnementen je allemaal hebt afgesloten?

fonsflons
Berichten: 870
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 mar 2019 12:42

Ik betwist niet dat onterecht is dat TS dat bedrag betaald, inderdaad zijn eigen schuld. Ik heb wel een aantal posts geleden gezegd dat het natuurlijk niet onbewust is vanuit het bedrijf om TS niet op de hoogte te brengen dat hij vrijwel hetzelfde voor minder kan krijgen. Maar dat werkt bij alle bedrijven zo.

Als ik voor 500 MB al jaren 10 euro betaal en er is een nieuw abbo bijgekomen dat 750MB voor 7,50 aanbiedt dan betaal ik voor mijn gevoel 'maximaal' voor die 500MB. En dan zal het zeker kloppen dat dit taaltechnisch en wet technisch niet correct verwoord is.

Ik ben echter wel een beetje van mening dat als bepaalde abbonnementen al jaren niet meer verkocht worden en de prijs voor iets vergelijkbaars inmiddels 1/3 van het origineel is dat er best even aan de bel getrokken mag worden. Ik snap ook dat geen enkel bedrijf dat vrijwillig gaat doen. En leven onder een steen doen we allemaal. De meeste mensen die nog niet met pensioen zijn hebben het vaak druk. Een sociaal leven, werk, kinderen etc. Zeker ondernemers hebben tig contracten lopen. Ikzelf bijvoorbeeld maak me niet druk om mijn energiecontract. Die tijd die ik kwijt ben met me daar in te verdiepen kost me meer dan de besparing door het jaarlijks overstappen. Zo wil ik binnenkort toch eens kijken of mijn internet abbo nog bij de tijd is. Het begint vervelend te worden met mijn 14K modem.

TS zijn vraag is prima beantwoord. Is er een zorgplicht of heb je recht op restitutie? Nee.
De discussie of er eigenlijk een soort zorgplicht zou moeten zijn is echter best wel interessant. Zakelijk gezien als ondernemer richting klanten...amehoela...als consument gezien: is een ooit afgesloten abbonnement dat al jaren niet meer verkrijgbaar is en relatief veel te duur te verantwoorden? Op dit moment wel, maar ik zou het als consument niet erg vinden als het antwoord nee was.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 21 mar 2019 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 7671
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 mar 2019 12:48

De Ts vraagt naar de zorgplicht van de provider, die bestaat niet en ook vraagt hij naar mogelijkheden voor restitutie, ook die zijn er niet.

Heel simpel.

fonsflons
Berichten: 870
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 mar 2019 12:52

Lady1234 schreef:
21 mar 2019 12:48
De Ts vraagt naar de zorgplicht van de provider, die bestaat niet en ook vraagt hij naar mogelijkheden voor restitutie, ook die zijn er niet.

Heel simpel.
Klopt helemaal!

mark in nederland
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2019 15:46

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door mark in nederland » 22 mar 2019 13:19

opvallend aan veel antwoorden is de graad van eigen schuld dikke bult - dat klopt - mensen vinden dat kennelijk lekker om te zeggen - het zal de tijdgeest zijn zoals we afgelopen verkiezingen hebben mogen waarnemen.

contract is contract klopt, of enigen schuld dikke bult ook klopt, juridisch, dat betwijfel. op macro schaal richten deze bedrijven zich in op toekomstige vergeetachtigheid. In dit model worden huidige abonnementen goedkoper aangeboden dan markteconomisch mogelijk is op de berekening dat je die later door vergeetachtigheid terugbetaald, dus intentionele gebruikmaking van een bekende zwakheid van mensen en eigenlijk op de berekening dat je mensen met meer werk opzadelt. Vodafone zal zeker intern een cijfer hebben dat aangeeft hoe veel maanden gemiddeld mensen te laat oversluiten en daarmee het gemiddelde bedrag dat mensen te veel betalen, om daarmee ui te rekenen hoe goedkoop ze de aanbieding kunnen maken om nieuwe abonnementen te aan de man te brengen en deze aanbieding via een reclame communicatie kanaal als enige voor te houden aan de consument. volgens mij valt hier juridisch zeker wat over te zeggen zoals misleiding of iets dergelijks. ik ga het uitzoeken en ik meld mij voor die mensen die geïnteresseerd zijn - maar alsjeblieft daarna zinnig commentaar en geen: ''dikke bult eigen schuld - we hebben nou eenmaal een markt economie'' reactie. het probleem is dat partijen zoals Vodafone de hele dag niets anders doen dan kijken hoe ze de markteconomisch om zeep kunnen helpen - een vrije markt economie gaat alleen eerlijk werken bij hoge en transparante liquiditeit, iets dat deze bedrijven te vuur en te zwaard in de C-kamers aan het bestrijden zijn ter meerdere eer en glorie van de bewierookte aandeelhouder.

Moneyman
Berichten: 12004
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 mar 2019 13:38

mark in nederland schreef:
22 mar 2019 13:19
opvallend aan veel antwoorden is de graad van eigen schuld dikke bult - dat klopt - mensen vinden dat kennelijk lekker om te zeggen - het zal de tijdgeest zijn zoals we afgelopen verkiezingen hebben mogen waarnemen.

contract is contract klopt, of enigen schuld dikke bult ook klopt, juridisch, dat betwijfel. op macro schaal richten deze bedrijven zich in op toekomstige vergeetachtigheid. In dit model worden huidige abonnementen goedkoper aangeboden dan markteconomisch mogelijk is op de berekening dat je die later door vergeetachtigheid terugbetaald, dus intentionele gebruikmaking van een bekende zwakheid van mensen en eigenlijk op de berekening dat je mensen met meer werk opzadelt. Vodafone zal zeker intern een cijfer hebben dat aangeeft hoe veel maanden gemiddeld mensen te laat oversluiten en daarmee het gemiddelde bedrag dat mensen te veel betalen, om daarmee ui te rekenen hoe goedkoop ze de aanbieding kunnen maken om nieuwe abonnementen te aan de man te brengen en deze aanbieding via een reclame communicatie kanaal als enige voor te houden aan de consument. volgens mij valt hier juridisch zeker wat over te zeggen zoals misleiding of iets dergelijks. ik ga het uitzoeken en ik meld mij voor die mensen die geïnteresseerd zijn - maar alsjeblieft daarna zinnig commentaar en geen: ''dikke bult eigen schuld - we hebben nou eenmaal een markt economie'' reactie. het probleem is dat partijen zoals Vodafone de hele dag niets anders doen dan kijken hoe ze de markteconomisch om zeep kunnen helpen - een vrije markt economie gaat alleen eerlijk werken bij hoge en transparante liquiditeit, iets dat deze bedrijven te vuur en te zwaard in de C-kamers aan het bestrijden zijn ter meerdere eer en glorie van de bewierookte aandeelhouder.
Ik lees van alles, maar niets wat ook maar enigszins lijkt op zelfreflectie of eigen verantwoordelijkheid. Ik kan je één ding vertellen: je hebt juiridisch geen poot om op te staan.

Jouw reactie in één plaatje samengevat:
Afbeelding

renewouters
Berichten: 2989
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door renewouters » 22 mar 2019 13:51

mark in nederland schreef:
22 mar 2019 13:19
opvallend aan veel antwoorden is de graad van eigen schuld dikke bult - dat klopt - mensen vinden dat kennelijk lekker om te zeggen - het zal de tijdgeest zijn zoals we afgelopen verkiezingen hebben mogen waarnemen.

contract is contract klopt, of enigen schuld dikke bult ook klopt, juridisch, dat betwijfel. op macro schaal richten deze bedrijven zich in op toekomstige vergeetachtigheid. In dit model worden huidige abonnementen goedkoper aangeboden dan markteconomisch mogelijk is op de berekening dat je die later door vergeetachtigheid terugbetaald, dus intentionele gebruikmaking van een bekende zwakheid van mensen en eigenlijk op de berekening dat je mensen met meer werk opzadelt. Vodafone zal zeker intern een cijfer hebben dat aangeeft hoe veel maanden gemiddeld mensen te laat oversluiten en daarmee het gemiddelde bedrag dat mensen te veel betalen, om daarmee ui te rekenen hoe goedkoop ze de aanbieding kunnen maken om nieuwe abonnementen te aan de man te brengen en deze aanbieding via een reclame communicatie kanaal als enige voor te houden aan de consument. volgens mij valt hier juridisch zeker wat over te zeggen zoals misleiding of iets dergelijks. ik ga het uitzoeken en ik meld mij voor die mensen die geïnteresseerd zijn - maar alsjeblieft daarna zinnig commentaar en geen: ''dikke bult eigen schuld - we hebben nou eenmaal een markt economie'' reactie. het probleem is dat partijen zoals Vodafone de hele dag niets anders doen dan kijken hoe ze de markteconomisch om zeep kunnen helpen - een vrije markt economie gaat alleen eerlijk werken bij hoge en transparante liquiditeit, iets dat deze bedrijven te vuur en te zwaard in de C-kamers aan het bestrijden zijn ter meerdere eer en glorie van de bewierookte aandeelhouder.
Dus samenvattend: jij gaat als ondernemer jouw klanten wel actief benaderen om hun uitgaven richting jou te verlagen.

berndv
Berichten: 6276
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Locatie: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen)

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door berndv » 22 mar 2019 13:52

mark in nederland schreef:
22 mar 2019 13:19
opvallend aan veel antwoorden is de graad van eigen schuld dikke bult - dat klopt - mensen vinden dat kennelijk lekker om te zeggen
Ja, en opvallend dat u, net als veel consumenten, direct verontwaardigd bent en meent "in uw recht" te staan. Dat soort topics komen hier ook veelvuldig voorbij. Maar soms is helaas een overeenkomst niets meer of minder dan, tja, een overeenkomst. Een overeenkomst waar beide partijen zich aan hebben te houden.
mark in nederland schreef:
22 mar 2019 13:19
op macro schaal richten deze bedrijven zich in op toekomstige vergeetachtigheid. In dit model worden huidige abonnementen goedkoper aangeboden dan markteconomisch mogelijk is
Richten deze bedrijven zich daar op? Behalve een hoger maandtarief, wat wint het bedrijf daar aan? U, die nu met een bittere smaak zit jegens vodafone? U die nu dit verhaal ook op verjaardagen verder gaat vertellen? Legt u eens uit wat voor baat zij hierbij hebben? U betaalt nu de hoofdprijs, maar kunt vertrekken met inachtneming van de opzegtermijn. Dus onzeker qua inkomsten, aandeelhouders worden zenuwachtig van onzekerheid. Als u, zoals honderdduizenden anderen, aan het einde van de looptijd het contract verlengt, is er een redelijke zekerheid dat u in ieder geval nog 12 of 24 maanden blijft, dus zekerheid van inkomsten, dus zekerheid van winst.
mark in nederland schreef:
22 mar 2019 13:19
dus intentionele gebruikmaking van een bekende zwakheid van mensen en eigenlijk op de berekening dat je mensen met meer werk opzadelt.
Hoezo meer werk? Door eenmalig in uw agenda aan te geven wanneer uw contract afloopt? En op het moment dat dit afgelopen is, of bijna afloopt, even rondkijken wat er te koop is? Dit "meerwerk" had u veel geld gescheeld, dus feitelijk verdient dit meerwerk zichzelf terug.
mark in nederland schreef:
22 mar 2019 13:19
volgens mij valt hier juridisch zeker wat over te zeggen zoals misleiding of iets dergelijks.
Oh ja? Ik kan ook wel een paar strafbare feiten noemen, maar als ik bedrijven of individuen valselijk beschuldig kunnen ze mij ook nog aanpakken. Wat is hier misleidend aan? Ik ga er van uit dat u momenteel betaalt wat overeengekomen is? Wellicht dat er in de periode dat het vaste contract nog liep er wellicht een korting was, die nu niet meer geldt, maar verder zult u als het goed is niet meer betalen dan overeen is gekomen.

breien
Berichten: 2172
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door breien » 22 mar 2019 14:37

In een verloren uurtje kan het lonend zijn om de contracten die men heeft eens te vergelijken met de aanbiedingen die er zijn. Dat men het niet doet is echt eigen verantwoordelijkheid.

mark in nederland
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2019 15:46

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door mark in nederland » 22 mar 2019 15:27

klopt allemaal ... blijf het vreemd vinden dit soort reacties. enfin ik benader Vodafone op dit moment ... ik zla het relaas uit de doeken doen ... jullie zijn vast geïnteresseerd, vooral diegene die zeggen dat je juridisch geen poot hebt om op te staan, die snappen niet zoveel van wetgeving en rechtspraak. overigens gaat het mij niet om het geld en op verjaardagen heb ik interessantere topics dan een rekening van Vodafone. het fundamentele van de zaak is feit dat wij zeggen in een vrije markteconomie te leven. in theorie is dat wel het geval, maar bedrijven hebben een enorme hekel aan markteconomie omdat markteconomie prijzen naar beneden drijft. Eigenlijk zijn-C kamers met niets anders bezig dan markteconomie te omzeilen en/of obstructie te plegen. Deze obstructie wordt gepleegd door prijzen zoveel mogelijk obscuur te maken waardoor juist die marktwerking niet meer werkt. marktwerking gedijd bij makkelijk en snel vergelijken en snel nieuwe leveranciers contracteren dit drijft prijzen naar beneden, obscure prijsstellingen drijft prijzen omhoog. de grootste schade aan economie vind heden ten dagen plaats vanwege kartelvorming en monopolies. Al die bundels zijn zo ingericht dat je uit je neus gaat betalen als je limieten overschrijft. Ook daar kan je zeggen contract is contract - maar ik heb ooit 200 euro voor één telefoongesprek van een uur betaald omdat ik de limiet overschreed van de belminuten. ik had er zeg 1000 maar wat bleek in de klein letters te staan dat belminuten per land verschillen - dus een minuut bellen kost je bijvoorbeeld 10 belminuten in italië. Ook dan is er gewoon sprake van contract is contract. ik heb toen gevraagd bij KPN of ik een uitdraai kon krijgen van de echte belminuten per land - maar dat hadden ze niet in de la liggen. wat ik hier zeg over bellen geld ook op voor energie bedrijven of eigenlijk alle geprivatiseerde utiliteitsbedrijven. We hebben ondertussen allen de markteconomie omarmd en we betalen allemaal lachend 3 keer teveel, niet alleen ik maar iedereen - want die mensen die betalen aan hetzelfde niet efficiënte systeem .... overigens: echt serieus, ik werd tijdens dit schrijven door Vodafone, net dus, gebeld dat ik 550 euro terugkrijg vanwege teveel betaalde gelden waar ik recht op had volgens de wet. :) :) :) als alle bovenstaande scribenten die allemaal juridische adviseurs lijken te zijn nog wat willen leren, je kunt je melden dan geef ik nog je een bij-spijker cursus juridische zaken.

berndv
Berichten: 6276
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Locatie: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen)

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door berndv » 22 mar 2019 15:37

mark in nederland schreef:
22 mar 2019 15:27
ik werd tijdens dit schrijven door Vodafone, net dus, gebeld dat ik 550 euro terugkrijg vanwege teveel betaalde gelden waar ik recht op had volgens de wet. :) :) :) als alle bovenstaande scribenten die allemaal juridische adviseurs lijken te zijn nog wat willen leren, je kunt je melden dan geef ik nog je een bij-spijker cursus juridische zaken.
Graag een link naar het wetsartikel dat dit aan geeft, ik laat mij graag onderwijzen, daar ik dergelijke regelingen alleen ken onder de noemer "coulance" en niet onder de noemer "recht hebben op". :D

Lady1234
Berichten: 7671
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Lady1234 » 22 mar 2019 15:41

Ik geloof er niets van dat u dat bericht gehad hebt.

Maar nlijkbaar hebt u de laatste jaren alle ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie en de daarbij behorende prijzen gemist. Jammer voor u.

Theotrucker
Berichten: 2238
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Theotrucker » 22 mar 2019 15:51

Hoeveel jaar heb je dan € 65 per maand te veel betaald? Dan heb je mooi winst gemaakt met die € 550. Nou heb je zeker meteen een contract voor vier jaar getekend? Bedankt dat je ons bij gespijkerd hebt. Maar was niet nodig. Ik verleng altijd aan het einde van de contract termijn voor een lager bedrag. Ik ben ook maar particulier, dan heb je meer tijd om te vergelijken.

Theotrucker
Berichten: 2238
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Oud zakelijk abonnement Vodafone kost veel

Ongelezen bericht door Theotrucker » 22 mar 2019 16:06

Koop alvast een nieuw toetsenbord, dat zal nog wel over zijn nadat je een pizza hebt gehaald. Je shift toets is niet in orde.

Plaats reactie