LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jmfmeijers
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2010 17:03

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door jmfmeijers »

Als men zich laat registreren op belmenietregister zal je niet meer benaderd worden.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik had er van de week 1 aan de telefoon die maar bleef zeuren over vrijdag de 13e.
Goeiemorgen, ik verbreek nu de verbinden! En heb opgehangen.

Hannie van Ieperen
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:11

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door Hannie van Ieperen »

Ik voel me toch wat aangesproken. Ik ben 80 en heel goed thuis op de computer. Mijn stelregel is: koop niet aan de telefoon of aan de deur.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Nou ik ben pas 79,5 En elke week weer dat gedonder met die gasten. Er bleek mij dat ze je eerst proberen te strikken en dan door te verkopen aan de hoogste bieder. Ik nam n.l. contact op met energie maatschappij en die wist van niets, dus die lastige gast mij probeerde klant te maken.

kuklos
Berichten: 9763
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door kuklos »

A.Wagenaar schreef:
21 nov 2020 12:33
Nou ik ben pas 79,5 En elke week weer dat gedonder met die gasten.
Dat komt omdat u hetzelfde doet als mijn ouders en dezelfde insteek heeft.
U probeert vriendelijk te blijven en netjes nee te zeggen en ze te overtuigen dat u geen interesse heeft. Niet doen. Het enige dat u moet doen is voortaan: "Geen interesse" en klik (oftewel direct ophangen). Elke keer weer.

Diegenen die u bellen, dat zijn geen mensen. Dat is ongedierte. Behandel ze dus ook zo. En laat ze niet uw huis binnen (via de telefoon).

"Nee. Geen interesse." En daarna direct ophangen. En dat elke keer weer.
Zodra eenmaal bekend wordt dat u direct ophangt en geen enkele beller een kans geeft gaat u vanzelf van de telefoonlijsten die ze gebruiken verdwijnen.

Veenhuysen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2021 10:11

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door Veenhuysen »

Erg vervelend dat energiebedrijven deze oude mensen benaderen. Zelf vind ik het ook altijd lastig om zo'n telefoongesprek af te breken. Ze blijven maar doorvragen. Natuurlijk kun je de hoorn erop knallen maar ik denk dat het ook belangrijk is om oude mensen te leren om zich wat assertiever op te stellen. Een meningsverschil (of soms een conflict) is misschien niet zo leuk, maar het is ook iets natuurlijks.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door de auditu »

jmfmeijers schreef:
20 nov 2020 19:31
Als men zich laat registreren op belmenietregister zal je niet meer benaderd worden.
Had u maar voor de helft zekerheid.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door de auditu »

NeoDutchio schreef:
15 nov 2020 16:01
En nogmaals, het zijn niet alleen de ouderen die blind ja zeggen op een ongevraagde verkoper die met hele leugens en halve waarheden je een aanbieding doet. Je kan daar geen verplichte leeftijdsgrens aan hangen.
U haalt mij de woorden uit de mond.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door Aygulf »

rpechler schreef:
15 nov 2020 12:41
Mijn schoonvader is 82 jr. Binnen 1 jaar is hij benaderd door meerdere (4x) energieleveranciers om over te stappen. Ze zeggen dat ze de boete voor hem zullen afhandelen. Dat is nooit gebeurd en hij kan dit op internet niet zelf terugvorderen. Deze mensen kunnen moeilijk met websites omgaan. Niet alle energieleveranciers betalen de opzegboete. Zonder dat hij begrijpt dat het hem alleen maar geld kost dan dat hij voordelig uit is. Hij heeft bijna 1000 euro boete moeten betalen.

Ouderen zijn vaak het slachtoffer van mooie praatjes om over te stappen naar een andere energieleverancier.

Ik vind dat de overheid deze mensen moet beschermen met een leeftijdsgrens van bv. de pensioenleeftijd tegen deze praktijken.
De overheid is niet onze vader en moeder. Als mensen om wat voor reden dan ook niet goed met verkooptelefoontjes of internet om kunnen gaan, dan moet de naaste familie deze mensen beschermen. Niet altijd maar verwachten dat "ze" het in orde maken, verbieden, beschermen enz. Als uw schoonvader al 4x (!) benaderd is dan had u toch wel eerder in kunnen grijpen. Mijn vader is bijna 90 geworden maar zou nog eerder van drift gestorven zijn als de overheid had besloten dat hij na zijn pensioenleeftijd bevoogd zou moeten worden.

kuklos
Berichten: 9763
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door kuklos »

Veenhuysen schreef:
18 jan 2021 10:28
Zelf vind ik het ook altijd lastig om zo'n telefoongesprek af te breken. Ze blijven maar doorvragen.
Dat komt omdat u niet doet wat ik eerder al schreef:
kuklos schreef:
21 nov 2020 14:44
U probeert vriendelijk te blijven en netjes nee te zeggen en ze te overtuigen dat u geen interesse heeft. Niet doen. Het enige dat u moet doen is voortaan: "Geen interesse" en klik (oftewel direct ophangen). Elke keer weer.

Diegenen die u bellen, dat zijn geen mensen. Dat is ongedierte. Behandel ze dus ook zo. En laat ze niet uw huis binnen (via de telefoon).

"Nee. Geen interesse." En daarna direct ophangen. En dat elke keer weer.
Zodra eenmaal bekend wordt dat u direct ophangt en geen enkele beller een kans geeft gaat u vanzelf van de telefoonlijsten die ze gebruiken verdwijnen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd

Ongelezen bericht door grun »

Veenhuysen schreef:
18 jan 2021 10:28
Erg vervelend dat energiebedrijven deze oude mensen benaderen. Zelf vind ik het ook altijd lastig om zo'n telefoongesprek af te breken. Ze blijven maar doorvragen. Natuurlijk kun je de hoorn erop knallen maar ik denk dat het ook belangrijk is om oude mensen te leren om zich wat assertiever op te stellen. Een meningsverschil (of soms een conflict) is misschien niet zo leuk, maar het is ook iets natuurlijks.
Die bellers zijn misschien assertiever dan u. Niet omdat ze zo welbespraakt zijn (u kunt ook prima uit de voeten met woorden) maar zij hebben een script voor zich liggen die een antwoord geeft op alles wat u zegt.
U hebt ook een script nodig, dan blijft u netjes en fatsoenlijk en kunt ze toch afpoeieren. Na verloop van tijd krijgt u er misschien nog lol in ook. Hier staat een tegenscript:
https://egbg.home.xs4all.nl/tegenscr.pdf

Is dat niks voor u, zeg dan dat u het druk heeft en vraag of ze zondag even willen terugbellen. (Op zondag mogen ze niet bellen).

Gesloten