LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap van T mobile naar SImpel - geen netwerkbereik!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
denkmee

Overstap van T mobile naar SImpel - geen netwerkbereik!!

Ongelezen bericht door denkmee » 12 dec 2009 10:50

Ik ben overgestapt van T mobile naar simpel op 23 november. Sindsdien geen tot bijna geen bereik. Kan geen netwertk vinden vaak wel t mobile en vodafone maar geen kpn. Als kon wel verschiijnt dan kan ik mij vaak niet aanmelden. Mijn toestel is WEL simlockvrij!

Simpel geeft aan het ligt aan T mobile de migratie van mijn nummer (dat ik mee heb genomen van t mobile) zou niet goed gaan vanuit T mobile. Daar ben ik echter gelijk goed geholpen en zij beweren dat het niet daaraan kan liggen. Wel zou het mijn toestel kunnen zijn een smasung e250 van T mobile!! dat zou geen goed toestel zijn?

SImpel kont het probleem ook niet vinden dus moest ik onderstaande vragenlijkst invullen en doornemen met iemand bij Simpel. Echter daar heb ik tot po heden (vanad 3 dec) niets meer op vernomen.

Feit is wel dat ik dit weekend (12 dec) helemaal niet meer bereikbaar ben en mensen die mij bellen krijgen te horen dat mijn nummer niet bestaat!

Lees onderstaande berichten dan zie je nog meer info.

---------------------------------------------------------

beste SImpel

IKHEB NOG STEEDS HET ZELFDE PROBLEEM, (zie onderstaande mail) mijn toestel is simlockvrij maar niet tot bijna niet bereikbaar. Echter vanaf afgelopen vrijdag gewoon niet meer in de lucht als mensen mij nu bellen krijgen ze de toon te horen alsof mijn nummer niet bestaat.

WAT GAAN JULLIE HIER AAN DOEN? Ik ben niet overgestapt naar Simpel om vervolgens NIET bereikbaar te zijn!!

Ik heb betaald aan simpel voor bereikbaarheiden niet om NIET bereikbaar te zijn enniet te kunnen bellen etc. Ik verwacht enigzins een soort van compensatie voor de afgelopen periode gezien ik meer niet dan wel bereikbaar ben tot op heden en er naar mijn mening ook niets mee gedaan wordt! Ik heb tot op heden ook iets meer vernomen van onderstaand vragenlijst. Deze heb ik telefonisch met iemand van SImpel doorgenomen en dat was het dan!

Wat gaat er gebeuren met de bereikbaaheid?!

Graag ontvang ik een bevestiging van onderstaande mail en een oplossing voor dit probleem.

Hoogachtend Miriam Geurts

06-14907374

Op 3 dec. 2009 12:55 schreef Miriam Geurts <[email protected]>:
>
>
> ---------- Doorgestuurd bericht ----------
> Van: Simpel [email protected]>
> Datum: 3 december 2009 12:27

> Onderwerp: Uitvraagprocedure Uitgaande gesprekken
> Aan: [email protected]

> Beste mevrouw Geurts,
>
> Hierbij bevestigen wij de ontvangst van je e-mail en willen je graag helpen met het oplossen van deze situatie. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben wij echter meer informatie nodig.

> Wij verzoeken je de volgende gegevens telefonisch aan ons door te geven via onderstaand telefoonnummer:
>
> - Heb je je sim-kaart in een ander toestel uitgeprobeerd? JA

> - Staat je toestel handmatig op het KPN netwerk? JA

> - Heb je voldoende bereik met je toestel (hoeveel streepjes op je beeldscherm)? JA EN NEE, SOMS BIJNA DE HELE DAG WEL MAAR DAN TOCH KOMT BIJNA ELKEE KEER IEDEREEN GELIJK OP MIJN VOICEMAIL UIT. WEL KAN IK OP DIT SOORT MOMENTEN WEL ZELF BELLEN.

> Het gaat niet alleen om uitgaande maar ook inkomende gesprekken. Ik heb vaak GEEN bereik of wel bereik maar dan komen mensen toch gelijk op mijn voicemail uit zonder dat mijn telefoon ook maar overgaat. De vorige keer werd aangegeven dat dit lag aan de migratie van mijn nummer vanaf T mobile, dit is echter niet het geval gezien ik dan nooit bereikbaar zou moeten zijn volgens maar. Toch hebben zij de handelingen uitgevoerd die nodig zijn om dit probleem te verhelepen maar het heft niets opgeleverd!!

> - Sinds wanneer heb je dit probleem en hoe vaak? (Altijd of incidenteel?) SINDS IK OVER BEN VAN T MOBILE NAR SIMPEL! GELIJK VANAF HET BEGIN AF AAN DUS.

> - Probleemomschrijving: welke melding krijg je als je probeert te bellen? GEEN NETWERK VERBINDING EN ALS IK DAN HANDMATIG GA ZOEKEN VAAK DE MELDING GEEN NETWERK GEVONDEN OF IK MAG MIJ NIET AANMELDEN BIJ HET KPN NETWERK
>
> - Voor welk bestemmingsnummer en provider geldt het probleem? KPN – SIMPEL , ALS IK DAN WEER HANDMATIG EEN ZOEKFUNCITE LAAT UITVOEREN VIND MIJN TOESTEL SOMS ALLEEN T MOBILENE VODAFONE EN ALS IK WEL KPN VIND MAG IK SOMS HIER NIET OP AANMELDEN
>
> - Wat is het telefoonnummer (+ provider) van de persoon die jou probeert te bellen?DIT ZIJN VERSCHILLENDE PROVIDERS, ZOWEL SIMPEL ALS T MOBILE EN VODAFONE

> - Probleemomschrijving: welke melding krijgt de beller wanneer deze je probeert te bellen? GELIJK VOICEMAIL, OF NU DEZE UITSTAAT GEWOON NIET BEREIKBAAR TONEN

> - Kun je ons drie voorbeelden noemen met datum, tijdstip en locatie (postcode) van maximaal 24 uur oud met het bellende telefoonnummer.
Ik heb hier 3 nummers opgegeven, nu afgeschermd voor RADAR in dit bericht.
>
>
> (als je geen gehoor krijgt: hoeveel bereik heb je op dat moment en wat hoor je? )IK HEB WEL GEHOOR ALS IK NETWERK HEB TENMINSTE

> We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> NEE DAT HEBBEN JULLIE NIET HET PROBLEEM WORDT ELKE GEER VERLEGT BIJ EEN ANDER. Ik heb tot op heden alleen maar problemen en het antwoord is dat het de eerste keer aan de migratie ligt van mijn nummer dan weer aan mijn toestel dat zou te oud zijn?? Samsung e250 en dan weer moet ik deze hele lijst invullen.

> Met vriendelijk groet,
>
> Simpel Klantenservice
> Telefoonnummer: 0900 - 2221114 (lokaal tarief)

Glow

Re: Overstap van T mobile naar SImpel - geen netwerkbereik!!

Ongelezen bericht door Glow » 15 dec 2009 00:11

het kan misschien zijn dat het toestel niet de juiste frequentie aanbied die de simkaart wel verlangt, is dat al nagegaan? Want zover ik weet word er over het algemeen een 3G dekking uitgegeven en volgens mij ondersteunt jouw toestel alleen 2 G

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 15 dec 2009 00:21

Probeer eens een andere KPN kaart te lenen en kijk of deze wel pakt.

Als deze het ook niet doet is het toestel vermoedelijk verkeerd.
De Aldi heeft nu ook een prepaid op KPN netwerk en ik had het toestel nog handmatig wel op KPN gezet maar niet van 1800 naar 900 netwerk.

Dit andere type Samsung had dus ook geen ontvangst wegens foute instelling....
Vooral toestellen die ze simlock vrij maken laten ze dit soort instellingen graag staan zodat ze alleen via T Mobile netwerk gebruikt kunnen worden, ook Tele2 dat nu via T Mobile netwerk ging heeft wel eens gelijkwaardige problemen na simlockvrij maken.

denkmee

Ongelezen bericht door denkmee » 15 dec 2009 10:20

Dat ga ik eens navragen, dank je wel Glow.

Gesloten